Snowboard verven?!

Steven

Berichten: 1301
Februari 23, 2005, 22:26:33
edit2Rapporteer  
Geej Ghallo,

Kheb van een vrind een snowboard gekocht. een goedkope vandaar,
maar kun je het dek ook verven? de kleuren spreken me niet zo aan, this een oudje.

Maar ik d8 gewoon goed schuren, nieuwe verf en dan met iets specials lakken.
Iemand ervaring hiermee?

Laat je even horen, Merci bokoe .^

Greetz Steven
piede

Berichten: 1689
Antwoord #1 Februari 23, 2005, 22:29:10
edit2Rapporteer  
Geen ervaring, maar lijkt me geen goed idee.

Jij heette toch steven? Niet doe-hoen....

Haha, nee hoor, laat die handjes van je maar wapperen en maak er wat moois van!!!

(er ligt nu nog sneeuw btw)
Greetz, piede
sublimety

Berichten: 136
Antwoord #2 Februari 24, 2005, 00:28:07
edit2Rapporteer  
Een snowboardje verven is goed te doen, Alleen om het echt mooi te krijgen is wat moeilijker.

Als je een verfspuit tot je beschikking hebt zou ik hem zeker spuiten voor een mooier resultaat.

En uit eigen ervaring te hebben geleerd kan ik je aanraden voor een verf te kiezen die de flex van je snowboardje kan leiden. Anders is je mooie paintje binnen nowtime aan het barsten. (een freestyle snowboardje flext nog altijd veel meer als een kiteboardje).

Als je tweecomponenten verf gebruikt kan je er ook net iets meer harder in doen als voorgeschreven dan wordt de verf ook iets flexiebiebeler van, maar ook iets zachter  ;D

suc6 er mee
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #3 Februari 24, 2005, 01:58:49
edit2Rapporteer  
das tenminste een antwoord sublimety!

ondergrond is belangrijk steven, kum je checken wat dit is?
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Februari 24, 2005, 10:49:51
edit2Rapporteer  
gewoon licht opschuren en spuiten met autolak
Steven

Berichten: 1301
Antwoord #5 Februari 24, 2005, 22:52:20
edit2Rapporteer  
heej thx.

nou weet niet wat gebruikelijk is voor een snowboard, maar leek me aardig normaal. makelijk te schuren tenminste. en de 3 keer verven ofzo, en aflakken. maar wat is nu het beste?
welke verf en welke lak?

gr, steven
das tenminste een antwoord sublimety!

ondergrond is belangrijk steven, kum je checken wat dit is?
Ricardo

Berichten: 1037
Antwoord #6 Februari 25, 2005, 00:06:23
edit2Rapporteer  
Hee steven, een vriend van mij had eerst ook een stront lelijk board gekocht, maar hij had gewoon een knetter vet sticker vel gekocht met een soort schaakbordpatroon en had dat vet versierd door er gewoon vette stickers op te plakken. Tis ten eerste knetter goedkoop, ten tweede werkt het, en ten derde ook op die manier kun je een vet board creeren
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 Februari 25, 2005, 13:53:50
edit2Rapporteer  
gewoon autolak gebruiken.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #8 Februari 25, 2005, 18:45:03
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn snowboardje ook overgespoten. Bij mij begint de verf nu op sommige plaatsen, vooral de randen, wel los te laten door stootjes en skieers die zonodig over je board heen moeten krassen bij de liftjes. Echter heb ik wel wat tips om het beter dan mij te doen.

Het belangrijkste van alles is goed schuren. Gewoon met heel grof schuurpapier schuren en niet te zuinig. Ik raad je aan om een schuurmachine te pakken en met korrel 50 of 80 ff flink door te halen.

Vervolgens ontvetten en stofvrij maken. Je base afplakken met schilderstape en bouwzeil.

Dan kan het spuiten beginnen. Het beste is paintbrushen, ik heb autolak van Motib gebruikt. Is bij elke auto-onderdelen winkel en sommige hobbywinkels wel te krijgen. je spuit je board in de basiskleur en laat het goed drogen, waarschijnlijk moet je wel een paar lagen spuiten. Ik moest van geel naar zwart dus daar gingen wel 4 of 5 laagjes overheen.

Wat je nu na het drogen kan doen, is om van dat zelfplakkend kaftpapier te kopen, en hier wat vette vormen uit te knippen. Hier kan je echt hele gave effecten mee krijgen. Je plakt het vel met de uitgeknipte vormen (gaten) op het board en spuit hier met kleur 2 overheen, ook weer totdat het gedekt is.

tot slot heb ik het geheel afgelakt met een laag epoxy, maar ik denk dat PU lak beter is omdat dit UV bestendig is.

Veel succes,
Mitchel
Steven

Berichten: 1301
Antwoord #9 Februari 26, 2005, 12:26:24
edit2Rapporteer  
nomaals bedankt voor de buikbare posts, toppertjes...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.