hoeveel glas moet ik gebruiken of CARBON

djb

Berichten: 415
Februari 27, 2005, 19:39:44
edit2Rapporteer  
ik heb nu al een board gebouwd en wil nu een perfect boardje hebben mijn vorige was te groot en te dik en te stijf. Na een aantal wijzigingen is ie een stuk beter geworden en kan een stuk scherper varen maar blijft een licht weer boardje.

Mijn volgende board 127x37,5 wil ik goed maken zonder hem te wijzigen of een nieuwe te maken.
ik gebruik corcell +- 12mm met randen van fortex en mischien formica nadeel van formica is dat je geen mooie plaatjes hebt maar ziet er wel strak uit en is zwaar. Daarom wil ik mischien wel carbon gebruiken maar weet niet hoeveel. te veel is te stijf en te weinig breekt hij en splinterd uit elkaar dus kan gevaarlijk zijn als dat met een landing gebeurd.
temp
Gast
Antwoord #1 Februari 28, 2005, 01:33:56
edit2Rapporteer  
Uiteraard zijn er vele soorten en maten glas. Gebruik je bv 220 UD glas dan volstaat bodem met 1 laag. Carbon is idd te stijf in combinatie met formica maar met stroken kom je een heel eind.
skyrider 138
Gast
Antwoord #2 Februari 28, 2005, 11:41:40
edit2Rapporteer  
Koolstof zal niet versplinteren. Als je stroken koolstof gaat gebruiken zal je alsnog een laag van 160 gram er overheen moeten doen, als je een hele laag koolstof gebruikt zal je board wel oke zijn, zijn zat bouwers, EH en waarschijnlijk ook wel Brunotti in hun customlijn full carbon ( boven en onder ) gebruiken voor het lichtste gewicht mogelijk en voor de optimale stijfheid...
Formica met alleen stroken carbon gaat niet werken, als het carbon onder je hielen loopt duwt het het formica naar onder wat dan kapot springt, formica kan namelijk geen puntbelasting aan... 

Vind 127 x 37.5 op zich wel groot, wordt dat je enige board ?
markoes
Gast
Antwoord #3 Maart 01, 2005, 00:35:58
edit2Rapporteer  
ipv full carbon kun je beter met stroken werken
Bespaart gewicht en je hebt meer flex
djb

Berichten: 415
Antwoord #4 Maart 01, 2005, 00:49:11
edit2Rapporteer  
ik ben denk ik wel van plan om dit board als meest te gebruiken en over een tijdje een 120x34 erbij te maken.

ik ga ook fortex gebruiken voor mijn randen, deze waaren eerst van glas en die was best wel kapot na de zomer.
mijn mal zal dit keer ook 2mm hol worden om scherper te kunnen kanten. ik heb het geluk dat ik op mijn werk met een cnc machine mijn mal 3d kan uit freezen. ik heb gelezen dat dit best goed is, maar niet elk merk doet dit mischien omdat het te duur is of omdat het niet goed is voor alle vaar eigenschappen?

ik ga ook toch wel voor formica ik heb het geluk dat dit op mijn werk licht en is voor de afwerking wel een stuk knapper. dus kijk nog wel of ik carbon gebruik in iedergeval bedankt voor de tips.

groeten j
 
Jbjoepie

Berichten: 55
Antwoord #5 Maart 02, 2005, 09:03:55
edit2Rapporteer  
Triple j,

Ik zou je mal bol maken dan wordt je board hol .^ .^
Maar dat cnc frezen is super zit je toevallig in noord holland??!!!???!?!!!

greetz joepiejb
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 Maart 02, 2005, 12:08:29
edit2Rapporteer  
de mal moet bol zijn voor concaaf.
Je legt je board op de mal, dus die wordt hol. DAt noemen ze concaaf
djb

Berichten: 415
Antwoord #7 Maart 03, 2005, 00:29:54
edit2Rapporteer  
dhuuuuu bedoel ik mijn board moet hol foutje!!!!!!!!!!!!!!!

weet ook iemand hoe hol ik zit te denken aan 2a3mm ?????????????

 .^ .^ .^ ???
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Maart 03, 2005, 11:30:44
edit2Rapporteer  
wil je makkelijk hoogtelopen en met veel wind, dan rond de 8mm.
Wil je een allround board, dan rond de 5mm.
Wil je er bijna niks van merken, dan 2mm.
djb

Berichten: 415
Antwoord #9 Maart 03, 2005, 11:33:44
edit2Rapporteer  
cool
dank je dat word dan 5mm
 .^ .^ .^ .^ .^ .^ .^ .^ .^
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #10 Maart 04, 2005, 02:08:49
edit2Rapporteer  
ik zou ipv koolstof lekker aramide=kevlar gebruiken of gewoon gls want carbon/koolstof is gewoon te stijf en daty vaart gewoon niet lekker.

mischien doet eh en brunotti dit wel en die gebruiken dan wel vacuum maar de allerbeste boards van de wereld komen van jimmy lewis en die doet het met alleen glas en zonder vacuum.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.