Zelfgespoten vinnen, spinout????????

WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Maart 13, 2005, 21:41:36
edit2Rapporteer  
Ik heb een fanafic skyrider 130 met G10 vinnen. Omdat het moeilijk was het plankje terug te vinden op het water heb ik de vinnen fluo oranje gespoten. Om het board terug te vinden perfect.
Alleen bleken de vinnen geen grip te hebben. Het gaf bijna hetzelfde gevoel als zeewier aan een windsurfplank. Hoogte lopen ging gewoon niet. Ik heb de vinnen vervolgens glad geschuurd met schuurpapier (400), het is nu beter maar ik voel nog altijd duidelijk verschil met voorheen. Ik vrees dat ik de verf eraf moet schuren, of heeft iemand anders een oplossing????
Pbter

Geen avatar

Berichten: 1580
Antwoord #1 Maart 13, 2005, 22:20:55
edit2Rapporteer  
mmmmmmmmh, lijkt me vreemd dat het spuiten van je vinnen daadwerkelijk het vaargdedrag van je board beinvloeden? Undecided
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #2 Maart 13, 2005, 22:44:45
edit2Rapporteer  
Nah ik heb ook de skyrider 130 en heb ze toevallig ook oranje gespoten
vandaag voor het eerst gevaren en niks geen verschil
Of het ligt aan jou of iets anders maar egt niet een laagje verf
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #3 Maart 13, 2005, 23:02:47
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu een jaar met de skyrider, ik vindt het een prima plankje, en de ene dag gaat het beter dan de andere. Maar het verschil was enorm, anders had ik ook geen vragen gesteld. Toon ik zet net geverfd had was het oppervlak van de vin heel ruw. Ik had geen grip en gleed gewoon zijdelings weg. Enkel het boord extreem kanten hielp een beetje, het was geen kwestie van geen hoogte lopen, ik gleed gewoon zijdelings weg. Ik heb de vinnen vervolgens glad geschuurt en dat was aanzienlijk beter maar nog niet het normale effect volgens mij. Het verbaasde me ook maar het verschil was gewoon te opvallend. Ik ga nog wat schuren. .^
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #4 Maart 13, 2005, 23:27:37
edit2Rapporteer  
Het klinkt allemaal erg vreemd. Waarom test je het niet even. Op de ene tip gespoten vinnen, op de andere zonder verf. Dan weet je het. Heb je een andere kite of zo?Of was er extreem veel stroming?
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 Maart 14, 2005, 09:55:39
edit2Rapporteer  
Vind het een heel raar verhaal, de vorm van de vin is bepalender dan hoe glad hij is. Zou wel kunnen dat iets minder grip heeft, maar dit.
Wie heeft hier een verklaring voor?
Den Fuut
Gast
Antwoord #6 Maart 14, 2005, 10:53:34
edit2Rapporteer  
Misschien is de vin te glad zodat ie bijna geen weerstand biedt ofzo ????  :Smiley
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #7 Maart 14, 2005, 10:55:41
edit2Rapporteer  
Brunotti heeft toch ook van die fel oranje gespoten vinnen. Heb daar nooit ptoblemen over gehoord.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #8 Maart 14, 2005, 13:04:27
edit2Rapporteer  
Het ligt ook niet aan de kleur leander al waren ze paars Smiley
Bij mij voelen ze ook heel grof aan beetje ruw maar gister voer die gewoon het zelfde volgens mij.
Wel gaat de verf er dnek vrij snel vanaf ik raakte paar keer de bodem(soms vaar ik weg in 10cm water) en dat ga je wel snel zien..
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #9 Maart 14, 2005, 13:10:42
edit2Rapporteer  
Dat snap ik, dat het niet aan de kleur ligt. Wat ik wil zeggen is dat die gespoten zijn en dus een heel gladde structuur hebben. Dat zal dus hetzelfde zijn als dat je het zelf spuit.
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #10 Maart 14, 2005, 13:34:05
edit2Rapporteer  
ik snap der echt niks van.

Wat je het beste kunt doen denk ik is om een mailtje naar Bob van tfc te versturen want die weet alle formules en shit van vinnen die man is echt heel slim die kan jou denk ik wel helpen en als hij het niet snapt dan snapt denk ik niemand het.

www.tarifafincompany.com
gary d

Berichten: 205
Antwoord #11 Maart 14, 2005, 17:07:43
edit2Rapporteer  
Lijkt mij bullshit heb mn finnen ook gespoten op mn skyrider , en herken nix van wat jij zegt of beweerd

Laterzzzzz
greetz Gerrit
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #12 Maart 14, 2005, 19:03:54
edit2Rapporteer  
Misschien heb je een verf gebruikt die een zuigende werking op water heeft, waardoor de weerstand van je vinnen groter wordt. Staat er iets over vocht op de verpakking van de verf??
skyrider 138
Gast
Antwoord #13 Maart 14, 2005, 19:27:57
edit2Rapporteer  
denk dat je met oranje vinnen gewoon meer spinouts heb dan met een andere kleur !!!!  :Smiley :Smiley :Smiley

gewoon gespoten zonder meerdere lage zal een relief hebben, kleine beltjes krijg je dan om je vin wat dan een spin out veroorzaakt, net als bij windsurfen...
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #14 Maart 14, 2005, 22:37:34
edit2Rapporteer  
maar als hij zegt dat hij ze heeft glad geschuurt en minder is zijn er dus toch spin outs terwijl hij die belletjes heeft weggeschuurd.

Snap er niks meer van
rr

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #15 Maart 15, 2005, 18:25:33
edit2Rapporteer  
heb je ze dr niet toevallig verkeerd om op gezet??
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #16 Maart 15, 2005, 23:55:36
edit2Rapporteer  
haha, dat zou helemaal lomp zijn, maar dan nog moet je wat grip hebben
Matthijs
Gast
Antwoord #17 Maart 16, 2005, 14:42:58
edit2Rapporteer  
als je een lak (spuitlak) gebruikt die waterafstotend werkt, kunnen de waterdeeltjes niet aan je vin blijven hangen. Hierdoor verplaatst je vin zich niet glijdend door het water. Als je een spuitlak gebruikt waarbij het water wel blijft hangen, glijdt je vin beter door het water en biedt hij JUIST weerstand. Dit heeft te maken met de viscositeit van het water en de ruwheid van het oppervlak. En dat is waar de vinnen voor bedoeld zijn. Ik zou ze licht opschuren als je twijfeld of ze te glad zijn. Als je kijkt naar nieuwe vinnen kant en klaar op de boardjes die verkocht worden, zie je ook dat deze niet helemaal glad zijn. Zelfde als bij windsurfplanken.
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #18 Maart 17, 2005, 22:13:05
edit2Rapporteer  
Goed opgemerkt matthijs. Ik zat al te twijfelen of het nou aan het zuigende of aan het afstotende karakter zou liggen. Dus effe op de spuitbus kijken Wim.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #19 Maart 18, 2005, 11:03:29
edit2Rapporteer  
Whe die vinnen ware gewoon glad bij mij, nu zijn ze een stuk ruwer omdat ik niet kan spuiten hoop bellentjes (heel klein)
maar merk er niks van
Matthijs
Gast
Antwoord #20 Maart 23, 2005, 21:40:36
edit2Rapporteer  
elke oneffenheid op je vin kan er voor zorgen dat je board anders reageert. het is van belang dat de waterstroom langs je vin ongestoord langs je vin kan stromen... er mag dus geen groefje of hobbeltje opzitten... maar zoals ik hierboven ook al zei... helemaal glad is ook weer niet goed. beetje opgeruwd zorgt voor betere "grip" in het water.
WIM

Geen avatar

Berichten: 385
Antwoord #21 April 10, 2005, 19:45:48
edit2Rapporteer  
Ik heb de vinnen perfect glad geschuurd met schuurpapier, maat 400, en het probleem is opgelost. Geen spin-out meer.
Probleem opgelost, bedankt voor de hulp.

Wim
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.