Corecel lamineren

sublimety

Berichten: 136
Maart 14, 2005, 23:54:21
edit2Rapporteer  
Heb nu alles op maat gemaakt voor het eerste formica kiteboardje met forex rails en sta op het punt om het inelkaar te lamineren.

Nu had ik nog voor ik begin een vraagie wat betreft het opelkaar plakken van de corecell platen.
(Ik gebruik 2 # 7mm platen en ga het boardje onder vacuum maken)

Moet ik deze nu ook eerst voor inpregneren met epoxy + glasbubbels en in laten trekken zodat de corecell de epoxy niet opslurpt.

Of voldoet alleen epoxy ook als je de platen lamineerd. ???

Thnx alsvast voor de tips.
skyrider 138
Gast
Antwoord #1 Maart 15, 2005, 12:13:07
edit2Rapporteer  
zou de platen eerst insmeren om het gevaar van delaminatie te voorkomen, heb mijn laatste boardje ook niet ingesmeerd en daar had ik een beetje spijt van, epoxy op epoxy zal altijd een beter hechting hebben. Kost je een dagje extra, en een beetje schuurwerk maar dan sluit je het delaminatie verhaal helemaal uit !!!
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #2 Maart 15, 2005, 17:06:02
edit2Rapporteer  
Dagje extra??

Wat ik doe, ik smeer een verdikt mengsel epoxy met glasbubbles op de corecell plaat. Vervolgens een half uurtje tot een uurtje wachten tot het kleverig is, en dan kan je alles lamineren. Zo wordt het bij polyservice ook geadviceerd dus ik denk dat dit de methode is.

Succes
sublimety

Berichten: 136
Antwoord #3 Maart 15, 2005, 19:09:11
edit2Rapporteer  
He costum als je het op jouw manier zou doen kunje dan nog wel later de corcell buigen om op de rocker-tafel te leggen ?  ???
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #4 Maart 15, 2005, 21:29:02
edit2Rapporteer  
Corecell buigt nog prima daarna. Heb net mijn bodem gelamineerd. Had eerst de platen verlijmd. Is prima naar de mal gezet. Zou wel de epoxy wel verdikken zoals Mitchel zegt. Je hoeft natuurlijk niet gelijk te lamineren. Ik zou eerst de platen netjes plakken. Als je alles tegelijk doet heb je misschien kans dat de platen langs elkaar glijden. Misschien heeft Mitchell daar wel een goed truukje voor. Haastige spoed is zelden goed.
skyrider 138
Gast
Antwoord #5 Maart 15, 2005, 23:38:12
edit2Rapporteer  
sterker nog, boardje buigt zelfs met laminaat erom, ook met koolstof eromheen, is dat wat !!!!

Lijm het geheel gelijk al in de tafel op elkaar, zou bij voorkeur daarna zonder maltafel vacuumzuigen,
de vorm raakt ie nog niet kwijt dan... ga overigens de boards die ik nu ga maken alvast voorzien van 2 lagen weefsel tussen de lagen core cell in... Scheelt weer op het bodem en dek..e is ook wat sterker als er wat krachten op m'n inserts komen.  Iemand suggesties waarom ik dit wel of niet zou moeten doen ?? Hoor het graag..
WIMPIII

Berichten: 766
Antwoord #6 Maart 16, 2005, 20:46:35
edit2Rapporteer  
Ik zou niet weten wat voor een effect het heeft op de sterkte van het board. Wel lijkt het me dat de flex gelijk over het board verdeeld wordt. Hmmmm... interessant hoor.
skyrider 138
Gast
Antwoord #7 Maart 16, 2005, 20:51:35
edit2Rapporteer  
tja, lijkt mij ook, kan zelfs mog wat spelen met de samestelling van weefsel dat je gebruikt.. full carbon bodem en dek, alleen 50 % koolstof bodem en dek en tips gewoon glas.. 

nog meer sugesties, redenen om wel of niet glas tussen de lagen core cell te lamineren ?? Platen worden uiteraard wel onder vacuum gelijmd...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #8 Maart 16, 2005, 21:37:03
edit2Rapporteer  
he custom

wil je niet onmoedigen met je weefsel tussen de platen in
maar als je je board gaat buigen krijg je de grootste trek en drukspanningen aan de rand van je board [bodem en deck] en de spanningen in de kern van het board zijn dan nagenoeg 0 waardoor het glas wat daar zit er dus alleen maar voor gewicht zorgt en geen extra sterkte.
Pieter84

Berichten: 117
Antwoord #9 Maart 17, 2005, 00:33:46
edit2Rapporteer  
Citaat
Zou wel de epoxy wel verdikken zoals Mitchel zegt.
Hoe maak je die verdikte epoxy aan? in welke verhoudingen moet je welke stoffen bij elkaar doen?
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #10 Maart 17, 2005, 22:09:41
edit2Rapporteer  
Gewoon je hars en harder in de normale verhoudingen (2 hars : 1 harder) en dan wat glasbubbles door het mengsel mengen. De hoeveelheid glassbubbles doe ik meestal gewoon op gevoel. Hierdoor krijg je een vla achtige substantie die je op je corecell kern smeert. Vervolgens een uurtje wachten en je glas + formica erop lamineren.

Ik heb wel de kern (2 platen 6 mm corecell) al van te voren op elkaar geplakt met een laag 160gr/m2 keperweefsel, ook in de mal.

Op deze manier moet het denk ik goed gaan.  .^

PS. het volgende boardje wordt toch een board zonder formica. Dat spul is inderdaad erg zwaar, zoals al eerder is geroepen op het forum.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.