Welke inserts en waar vindt ik die ?

Robert v D
Gast
Maart 31, 2005, 11:08:38
edit2Rapporteer  
Ik wil een nieuw boardje gaan bouwen. Waarschijnlijk weer corecell met glasweefsel (dus geen formica). Ik wil een concaaf in de bodem zetten, dus wordt het board te dun voor de normale ronde plastic inserts voor de voetbanden.
Weet iemand een goede oplossing, of zijn hiervoor speciale inserts te krijgen ? zo ja, waar ?
Zijn er mensen die zelf hun inserts maken ?

Bedankt, Robert
skyrider 138
Gast
Antwoord #1 Maart 31, 2005, 13:07:06
edit2Rapporteer  
Ik weet niet waar je woont, van vliet in zoetermeer verkoopt rvs inserts die 8 mm hoog zijn, zijn wel aan de prijs, 2 euro per stuk, maar goed, die dingen gaan waarschijnlijk langer mee dan het board zelf. Ervanuitgaande dat je corecell gebruikt dat tussen de 6.4 en 7 mm per plaat is zou je dan in het geval van 6.4 mm  nog wat epoxy tussen de platen in 13 mm -/- 8 mm voor de dikte van de inserts een concaaf van 5 mm kunnen maken.. aangezien 3 of 4 mm genoeg is denk ik dat je het mmet die inserts netaan moet redden.... Andere optie is dat je platen netjes al op een bolle mal op elkaar lijmt dan is het ook goed en heb je zat ruimte....
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #2 Maart 31, 2005, 18:11:35
edit2Rapporteer  
check dit topic ff.

http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=7283.0
djb

Berichten: 415
Antwoord #3 April 05, 2005, 20:40:18
edit2Rapporteer  
ik eb ook 1 dag er lang gezocht naar messing inserts maar kon alleen metalen vinden bij goede ijzerzaken.
maar als je in de buurt van amsterdam woont moet je in amsterdam noord  daar kosten ze ongeveer 1 euro

bugrer hardware
hagendoornweg 76
tel: 020-6360078

zij hebben ze messing is wel wat beter dan rvs dus ga daar voor

 .^
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #4 April 05, 2005, 20:58:33
edit2Rapporteer  
hey J2,

heb je ook een fototje?
Robert v D
Gast
Antwoord #5 April 08, 2005, 14:36:22
edit2Rapporteer  
Bedankt, ik heb die Bighead inserts proefzending besteld, maar ik ben er niet kapot van.

Wat gebruiken jullie nu als inserts ? Koop je ze (bij Brunotti b.v.) of maak je ze zelf.

Ik zat te denken om M6 RVS bouten in te lamineren, waarop dan alleen een moer gezet hoeft te worden om de voetband vast te zetten. UIteraard zou ik wel een plaatje onder de bout meelamineren zodat de krachten over een grotere oppervlakte verdeeld worden.

Nog suggesties ?


Bedankt, Robert
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #6 April 08, 2005, 17:36:44
edit2Rapporteer  
waarom geen inslagmoeren?
ik ben er tevreden over; zijn niet rvs MAAR ik heb tussen de voetband en board een rubber ring zitten die voor afdichting van kranen wordt gebruikt; dus eea is waterdicht..

groet danny
bce

Berichten: 85
Antwoord #7 April 08, 2005, 17:52:11
edit2Rapporteer  
Ik heb 6mm RVS moeren laten lassen op een RVS ring. Ziet er een beetje uit zoals de snowboardinserts maar net iets minder mooi afgewerkt. Werkt perfect!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.