kauwgom !!

skyrider 138
Gast
April 10, 2005, 19:23:39
edit2Rapporteer  
iedereen kent het wel, eens in de zoveel tijd doe je iets verkeerd met je epoxy, teveel harder, teveel hars, teveel glass bubbles.... Ik heb een gevalletje... Na netjes even de frees op de bodem gezet te hebben en inserts met epoxy vast gezet te hebben besloot ik dat het 12 uur later de hoogste tijd was om even het restant van het gat waar dus geen insert zat te vullen met epoxy en glassbubbles... Nu, 48 uur later is het een grote kaugommassa die ik er maar dus uitgepulkt heb.

Wat is er nu aan de hand.. Volgens mij is het het verstandigst om zoveel mogelijk er uit te halen en het restant met normale epoxhars zonder toevoegingen weer te vullen.. ik moet toch nog een bovenkant in de epoxy zetten dus op zich maak ik gewoon wat extra aan.. Zal dit werken, of kan ik misschien de restanten "neutraliseren" door een gewoone epoxyhars aan te maken met iets teveel harder wat de restanten van de niet uitgeharde hars weer uit doet harden.. Probeer gewoon zoveel mogelijk "kaugom" weg te halen, maar alles zal niet lukken natuurlijk !!
Superstar
Gast
Antwoord #1 April 10, 2005, 19:58:02
edit2Rapporteer  
uv lamp er boven hangen voor een uurtje !

als dat ook niet werkt heb je een probleem, misschien kun je de rest oplossen met thinner o.i.d.
 Sad
skyrider 138
Gast
Antwoord #2 April 10, 2005, 21:06:31
edit2Rapporteer  
heb alle plekken weggefreesd, gewoon 0.5 mm en nu gewoon nieuw laagje epoxy erop... straks als ie weefsel heeft is het wel weg... zal misschien desnoods wat xtra schuren om alles voor lamineren netjes egaal te krijgen...
markoes
Gast
Antwoord #3 April 13, 2005, 23:36:40
edit2Rapporteer  
Neutraliseren met een nieuw mengsel
meer hars of harder om hetgeen van foute sessie te laten drogen. Een nwe reactie zal ervoor zorgen dat het keurig uithard.
skyrider 138
Gast
Antwoord #4 April 14, 2005, 08:22:17
edit2Rapporteer  
thanks mark, maar het is al weg nu !!
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #5 April 14, 2005, 08:23:34
edit2Rapporteer  
als je meer hars of harder alleen over het board gooit, dan werkt het niet hoor.
Je zal dan wel ene hele niuewe laag erover moeten zetten. Maar beter is de slechte laag weg halen.
skyrider 138
Gast
Antwoord #6 April 14, 2005, 12:53:59
edit2Rapporteer  
tja, zoals al eerder, waren gelukkig plekken voor vullen van kleine oneffenheden in de bodem, gewoon wegfrezen en opnieuw beginnen..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.