inkorten depower kort?????

NIELZZZZ

Juni 01, 2005, 17:31:52
edit2Rapporteer  
ik heb een wipika bar maar het depower kort daarvan is helemaal in plastik dus hoe kan ik m inkorten want als ik gewoon lekker op me board sta een tijdje krijg ik last van me armen omdat ik ze helemaal tot het uiterste moet strekken om bij me bar te kunnen dus heb er iemand een tippie voor me @#$en geen kartonnen tippie maar een echte .^ik zit zelf nu te denken om hem aan de onderkant intekorten dubbelslaan tayripjes erom heen en knoopje erboven!! dat zal wel goed zitten denk wel van die sterke tayripies die de politie ook heb @#$
-Cedric-
Gast
Antwoord #1 Juni 01, 2005, 17:41:21
edit2Rapporteer  
ja ik zou het mijne ook wel willen inkorten, mijn kite is een beetje oversheeted. ik heb een naish bar, moet je gewoon het zwarte hoesje omhoogschijven en dan gewoon inkorten?? moet ik ergens op letten?? en hoelang moet het ingekort?? ik heb mijn bar niet thuis liggen dus heb ik het nog niet kunnen veranderen.

thx
gary d

Antwoord #2 Juni 01, 2005, 17:47:50
edit2Rapporteer  
bij naish zwarte hoesje omhoog
knoop losmaken
en op gewenste lengte weer vast maken

voor de knoop
http://home.hccnet.nl/m.pieters/sites/paalsteek.htm
kentyman

Antwoord #3 Juni 01, 2005, 18:30:46
edit2Rapporteer  
die wipika depowerchords zijn gewoon een normaal chord met een "buis" eromheen tegen 't slijten. Die beschermende slang kun je (voorzichtig!) doorsnijden (niet het koord eronder beschadigen!!!) en dan je depower-koord inkorten (denk ik).
En anders zou je er gewoon een nieuw depower-koord op kunnen zetten.
Remko

Antwoord #4 Juni 01, 2005, 18:39:32
edit2Rapporteer  
Met het wipika koord kan je ook even een 8-knoop boven je bar in het koord leggen. Door de beschrmende hoes zal je depower koord niet snelller slijten of sterkte verliezen als je er een knoop in legt. Nu kan je gewoon met je bar tegen de knoop varen. Voordeel van een 8-knoop is dat je hem er relatief makkelijk weer uit krijgt.
Verder gewoon een beetje uitproberen waar de knoop moet zitten, en klaar.
Naish........what else???

Antwoord #5 Juni 01, 2005, 18:49:30
edit2Rapporteer  
een 8-knoop is idd de einige goede optie, je depowerkkooord blijft "vrijwel" even lang en dus hoef je je stuurlijnlijnen niet aan te passen. Bij een wipika-depowerkoord (met plasic hoes) is de 8-knoop(iedere knoop) vrijwel niet meer te verwijderen, dit komt door de plastichoes die door de enorme kracht rete strak aantrekt, of je wel hele scherpe tandjes hebben!
Remko

Antwoord #6 Juni 01, 2005, 19:13:33
edit2Rapporteer  
Geduld en rustig heen en weer buigen. Dan krijg je hem er wel weer uit. Spreek uit ervaring Wink
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #7 Juni 01, 2005, 20:26:16
edit2Rapporteer  
Bij de 2003 en later barren zit zowel boven als onder de bar op het plastic hulsje om het koord een stopper die je met een inbussleuteltje kunt verstellen. Gewoon de onderste tegen je loop aan shuiven en de bovenste op de gewenste lengte van je depower bevestigen.... %@!
fdgd
Gast
Antwoord #8 Juni 01, 2005, 20:49:08
edit2Rapporteer  
Ik zou eerst de lijnen maar eens controleren, of deze wel even lang zijn
nielsschaik
Gast
Antwoord #9 Juni 01, 2005, 22:08:02
edit2Rapporteer  
Met het wipika koord kan je ook even een 8-knoop boven je bar in het koord leggen. Door de beschrmende hoes zal je depower koord niet snelller slijten of sterkte verliezen als je er een knoop in legt. Nu kan je gewoon met je bar tegen de knoop varen. Voordeel van een 8-knoop is dat je hem er relatief makkelijk weer uit krijgt.
Verder gewoon een beetje uitproberen waar de knoop moet zitten, en klaar.

hoe maak je de 8 knoop dan want dan kan ik dat wel proberem als ik geen inbus erop heb zitten want hij van 2003 volgens mij
Naish........what else???

Antwoord #10 Juni 02, 2005, 05:32:12
edit2Rapporteer  
voorste lijnen los maken en je kunt een 8knoop naken!
Remko

Antwoord #11 Juni 02, 2005, 13:20:51
edit2Rapporteer  
Kijk op deze site, geloof dat ze het een vlaamse 8 noemen  http://www.realknots.com/knopen/stoppers.htm
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.