Hoezo naar duitsland, nederland goedkoper!!

Johnie
Gast
Juni 12, 2005, 16:32:51
edit2Rapporteer  
HEy,
Om even op die discussie van een paar dagen geleden terug te komen over kopen in Duitsland.
Ben ik voor een weekendje in het friese makkum en loop daar de locale surfshop binnen. Zie ik daar nieuwe 2004 naish V4 kites voor 499  :oeurootjes liggen. Ik loop de winkel uit met 2 super nieuwe kites voor njog geen 1000 euro compleet met bar etc...... ;D .^

Dus laat maar lekker zitten met die duitsters ^
posty

Berichten: 2454
Antwoord #1 Juni 12, 2005, 16:35:42
edit2Rapporteer  
das nie duur .^
johnie
Gast
Antwoord #2 Juni 12, 2005, 16:56:12
edit2Rapporteer  
dacht ik ook ik had die prijzen ook niet verwacht, waren wel van 2004, maar niet alleen naish maar ook north airush. Vreemd dat het daar nu wel kan!!!
surf

Geen avatar

Berichten: 585
Antwoord #3 Juni 12, 2005, 17:12:21
edit2Rapporteer  
Kijk het kan dus toch!!
Straks ga je nog zeggen dat ze daar ook de SS Fuels uit 2004 hebben liggen voor dat geld!!
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #4 Juni 12, 2005, 17:20:22
edit2Rapporteer  
Das wel een zeer goeie deal dude. Tochg als je kijkt naar nieuwe kites zijn ze soms in duitsland minder duur maar vergeet niet dat je hier in NL heel veel kunt afdingen.

Hadden ze bij die shop ook 2005 kites voor age prijzen?
johnie
Gast
Antwoord #5 Juni 12, 2005, 17:28:10
edit2Rapporteer  
Nou 2005 hadden ze wel, maar niet in de opruiming, wel heb ik geprobeert een dealtje te maken met 2 nieuwe Torch kites en kon ze uiteindelijk voor 1900 euro mee krijgen, maarja ik ben ook maar een arme student, dus toch maar voor de v4 tjes gekozen. MAar ok die torch vons ik een top deal... denk ik???

dematte2
Gast
Antwoord #6 Juni 12, 2005, 17:42:33
edit2Rapporteer  
is te zien welke maten die Torh waren hé
Johnnie
Gast
Antwoord #7 Juni 12, 2005, 17:48:00
edit2Rapporteer  
EEn TOrch 12 en een Torch 16
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #8 Juni 12, 2005, 17:59:28
edit2Rapporteer  
Ik heb mijn north vegassen 2005,8m,12m en 16m + 1 bar 5th element 2541euros betaald.

Doordat ik in de shop vaste klant ben krijg ik serieuze korting en goedkoper kan de wel bekende duitse onlineshop niet gaan.Ik heb dan ook nog eens het voordeel dat men service goed verloopt en niks moet liggen opsturen in geval van beschadeging.
peterb

Berichten: 380
Antwoord #9 Juni 12, 2005, 18:02:07
edit2Rapporteer  
goeie deal mits met bar en lijnen (2x)
peterb

Berichten: 380
Antwoord #10 Juni 12, 2005, 18:05:49
edit2Rapporteer  
@roel, welke shop is dit
Darkwing
Gast
Antwoord #11 Juni 12, 2005, 18:07:29
edit2Rapporteer  
http://www.funsportmakkum.nl/

Die v4's die op de website staan zijn toch wat duurder..

Maar wat was de website van die Duitse goedkope winkel ook alweer??? (Toch eens een kijkje nemen Smiley)
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #12 Juni 12, 2005, 19:02:33
edit2Rapporteer  
@roel, welke shop is dit

Ik mail het je wel effe door,want is hier niet de bedoeling dat ik reclame lig te maken op het forum.

Yannick

Berichten: 1302
Antwoord #13 Juni 12, 2005, 19:34:00
edit2Rapporteer  
Ken je dan ook een adresje die een jaime pro verkoopt? mail maar duur, als je het weet!
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #14 Juni 12, 2005, 19:54:14
edit2Rapporteer  
Ken je dan ook een adresje die een jaime pro verkoopt? mail maar duur, als je het weet!

Als ze north kites verkopen,zouden ze dan ook geen jaime pro's verkopen denk je?

Moeten toch redelijk wat winkels zijn die deze verkopen,is toch een veel gevaren boardje.Heb ze in Rhodos ook gevaren de 2005 boards en zijn dik inorde!Alleen voor een iets of wat lichtere kiter is ie mss wat te breedt en ga je moeilijker hoogte lopen,vooral de 128cm die is 40cm breedt.

Heb je een mailtje gestuurd op je persoonlijke berichten.
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #15 Juni 12, 2005, 20:17:42
edit2Rapporteer  
Als je een loyale klant van je shop bent, dan krijg je echt wel scherpe prijzen! Zo werkt het toch. Sommige gasten proberen winkels tegen elkaar uit te spelen, dat werkt alleen vaak maar 1 keer en dan is het spel uit!
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #16 Juni 12, 2005, 21:24:29
edit2Rapporteer  
Als je een loyale klant van je shop bent, dan krijg je echt wel scherpe prijzen! Zo werkt het toch. Sommige gasten proberen winkels tegen elkaar uit te spelen, dat werkt alleen vaak maar 1 keer en dan is het spel uit!

En dat is dan weer zwaar gepenis.

Heeft niks met loyaliteit te maken maar met het besef dat heel veel mensen bereid zijn om hun kite in Duitsland te kopen. De markt doet dus zijn werk en zo hoort het ook. Uitspelen die shops dat werkt op termijn het best.

Nog mooier zou het voor de shops zijn als ze de kites goedkoper aanbieden dan in Duitsland, dan gaan al die duitsers hier bestellen en zo hoort het te zijn

Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #17 Juni 12, 2005, 22:02:46
edit2Rapporteer  
Dat kiteshops tegen elkaar uitgespeeld worden is de normaalste zaak,is concurrentie(vrij markt) en gebeurd in alle sectoren.

Ik moet ook hard werken om men kitegear te kunnen betalen,dan is het ook logisch dat ik voor de beste aankoop ga.Dat wil dan niet altijd zeggen de scherpste prijs,want dan spelen er altijd nog meer factoren een rol in de aankoop van men gear.Maar de prijs is toch een belangrijk aspect bij de aankoop ervan.

Maar shops in nederland en belgie weten de prijzen ook van gear in duitsland en spelen er zeker ook op in.Ook niet altijd door de scherpste prijs,maar door service en dat loopt breedt uit en dat is zeker niet onbelangrijk.

Maar al bij al heb ik toch een scherpere prijs gekregen als bij windslurf.de + meer zekerheid van service(ook al omdat het mijn vaste shop is) en problemen die makkelijker worden opgelost.
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #18 Juni 13, 2005, 08:18:27
edit2Rapporteer  
nederlandse shops laten de prijzen zakken > duitslandse shops laten prijzen weer verder zakken enzo enzo... uiteindelijk bestellen we bij de fabriek in china en zijn er dus helemaal geen shops meer. dan wordt china te duur (kinderarbeid verboden, moeten 'normale' lonen betalen ect) dan gaan ze naar vietnam totdat het daar te 'duur' wordt om te produceren, dan gaan ze naar bangladesh enzo enzo....dat is marktwerking.
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #19 Juni 13, 2005, 09:55:06
edit2Rapporteer  
Je hebt helemaal gelijk.

De kites moeten juist duurder, dan verhuizen we de productie naar Nederland, en hebben ze in bangladesh helemaal niks meer te vreten.

Ofwel: Geloel van een dronken aardbei.
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #20 Juni 13, 2005, 10:48:02
edit2Rapporteer  
ik zeg helemaal niet dat kitespullen duurder moeten maar ongeveer de juiste prijsniveau heeft (iets goedkoper kan/mag)

je moet wel goed lezen tootsie.

Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #21 Juni 13, 2005, 10:49:15
edit2Rapporteer  
nederlandse shops laten de prijzen zakken > duitslandse shops laten prijzen weer verder zakken enzo enzo... uiteindelijk bestellen we bij de fabriek in china en zijn er dus helemaal geen shops meer. dan wordt china te duur (kinderarbeid verboden, moeten 'normale' lonen betalen ect) dan gaan ze naar vietnam totdat het daar te 'duur' wordt om te produceren, dan gaan ze naar bangladesh enzo enzo....dat is marktwerking.

Zijn mss wel dingen die gebeuren,maar volgens mij bij deze tropic toch een beetje te ver gezocht.

Een kite is toch behoorlijk duur voor dat beetje stof,weet ook wel dat er nog veel werk aan vooraf gaat om de kite te kunnen produceren en dat ook geld kost.Maar geloof me dat de kerel die boven aan de ladder staat een bom geld opstrijkt en als ze de kites goedkoper aan dezelfde kwaliteit kunnen laten maken,ze geen seconde zullen twijfelen.

Dus kom niet af met het gel*l dat je geen procent mag vragen en de volle pot moet gaan betalen omdat bla bla bla ...laat de prijzen maar wat dalen naar een goede prijs voor iedereen,zowel klant als winkel en producent.

Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #22 Juni 13, 2005, 12:19:14
edit2Rapporteer  
ik ken geen shopeigenaar, pro-kiteboarder of producent die miljonair is in de kitebranche. ik geloof dat de totale wereldomzet in de kite-industrie is van 40 miljoen dollar is en dat is echt weinig.
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #23 Juni 13, 2005, 12:19:33
edit2Rapporteer  
o ja en ik zeg toch dat er wel iets af kan...
kitetravel.nl
Gast
Antwoord #24 Juni 13, 2005, 15:59:17
edit2Rapporteer  
ik ken geen shopeigenaar, pro-kiteboarder of producent die miljonair is in de kitebranche. ik geloof dat de totale wereldomzet in de kite-industrie is van 40 miljoen dollar is en dat is echt weinig.

Mr Naish vergeten ?

wie kan mij de beste aanbieding voor SS fuel 9 geven ? goedkoopste wat ik heb gezien is 799
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.