Kites - Kite Gear - Naish Park 2014 - Reviews & Informatie - Kitehigh.nl Community

Naish Park (2014)

Geschikt voor beginners

Park (2014)

De 2014 Naish Park in het kort.

The Park is one kite that does it all for any rider, any style, in any condition.  Designed with fun in mind, the Park provides an easy ride, the power to boost and the handling to hit the lip with style.

The powerful profile gives the rider outstanding low-end power and consistent pull over a wide range of wind speeds.  Reduced diameter struts were also implemented for increased low-end power, improved aerodynamics and reduced weight. The Swept Compact C outline and three-strut design create a stable and responsive kite.  The Park uses just enough sweep to maximize depower and allow for easy relaunch.

The new Static Bridle Platform improves forward flying, acceleration out of turns, stability, instant response and direct bar feel. These characteristics are essential for wave/unhooked riding.


Maten
14

12

11

10

9

8

7

6

5



Shops
IntofunEdam
Euro Funcenter OostvoorneOostvoorne
Euro Funcenter ZevenhuizenZevenhuizen
KibocoBussum
KiteboardshopHoek van Holland
VandenBerg SurfHoorn
Van WeeghelKatwijk aan Zee
Surfcenter.nlSteendam
Fly HighNoordwijk aan zee
Funsport MakkumMakkum
Funsport van VlietZoetermeer
Kater Funsport AlkmaarAlkmaar
Kater Funsport HippolytushoefHippolytushoef
Siem de JongDelft
t Coraaltje IJmuidenIJmuiden aan zee
TelstarsurfErmelo
TopsurfVinkenveen
Van BellenWillemstad
Windsurfing RenesseRenesse
Euro Funcenter BrouwersdamBrouwersdam
GearFreakKatwijk aan Zee


Statistieken sessielogs totaaloverzicht

maten sessies dagen* uren tijd gem wind min wind wind max
14m 10 10
0.3%
25u 2:29u 15 kn 15.8 - 22.9 kn 28 kn
12m 2 2
0.1%
5u 2:15u 15 kn 15.0 - 20.0 kn 20 kn
10m 133 133
4.0%
384u 2:53u 5 kn 18.2 - 28.9 kn 42 kn
7m 41 41
1.2%
120u 2:55u 17 kn 22.0 - 34.8 kn 44 kn


*Procenten geven het percentage aan van de dagen er gekite werd.
**Het totaal van het aantal sessies waar 1 of meerdere gegevens van onbreken.
***Totaal aantal sessie-aankondigingen die nog niet omgezet zijn in een sessie.




0 Review(s) en gedeelde ervaringen voor de Naish Park 2014
Helaas, nog niemand heeft zijn ervaring gedeeld.
Wie vaart hiermee?
  • Geen foto
  • Geen foto
  • Geen foto
  • Geen foto
  • Geen foto
61 Reacties
  • Marc_87 op 15 September 2013 @ 20:37
    Meld dit bericht aan de moderator
    Vandaag de 12m ongeveer drie kwartier gevaren, hier mijn korte bevindingen:
    - Springt goed, hoogte normaal, hangtime wat minder;
    - Hoogte lopen is normaal;
    - Barduk is normaal, stuurdruk is hoog;
    - Weinig feedback over waarde kite in het windvenster staat met bijvoorbeeld rotaties;
    - Het draaien van de kite gaat met aardig wat vertraging en ook niet snel;
    - Depower onder de bar is waardeloos, grip van de bar is top.
  • Eagle-Jan op 16 September 2013 @ 11:28
    Meld dit bericht aan de moderator
    Mag ik ff weten in welke stand je de Kite gevaren hebt?
  • Marc_87 op 16 September 2013 @ 14:34
    Meld dit bericht aan de moderator
    Zou het niet weten, Naish heeft de kite opgepompt en aangeknoopt. Ga er vanuit dat het de standaard instelling is.
  • Eagle-Jan op 16 September 2013 @ 17:00
    Meld dit bericht aan de moderator
    Max depower dus... Geen wonder dat je niet voelde waar de Kite uithing en vertraging van de inputs. Voortaan gelijk de breidel op t achterste knoopje zetten. Want ik vond de 2014 wel weer heel goed aanvoelen hoor! Heb er nu een keer of7 aan gehangen.
  • Marc_87 op 16 September 2013 @ 17:08
    Meld dit bericht aan de moderator
    Pfff sorry Arend, je weet gewoon echt niet waar je over praat. Er zit wel verschil tussen maar het is niet zo overdreven zoals jij aangeeft. Maximale depower is trouwens het zelfde aanknopingspunt dan wat jij aangeeft...
  • Eagle-Jan op 16 September 2013 @ 18:55
    Meld dit bericht aan de moderator
    Max depower dus... Geen wonder dat je niet voelde waar de Kite uithing en vertraging van de inputs. Voortaan gelijk de breidel op t achterste knoopje zetten. Want ik vond de 2014 wel weer heel goed aanvoelen hoor! Heb er nu een keer of7 aan gehangen.
  • Eagle-Jan op 16 September 2013 @ 19:24
    Meld dit bericht aan de moderator
    Ja je hebt gelijk.
  • Marc_87 op 16 September 2013 @ 20:33
    Meld dit bericht aan de moderator
    Uiteraard heb ik gelijk Arend, weet toevallig wel op welke afstelling die stond. De middelste, weet je om hoeveel cm verschil dat is tussen de aanknopings punten van de pigtails? De kite krijgt iets meer bardruk en draait net iets minder maar meer niet schokkend veel.

    Je had ook je eigenlijke verhaal wel mogen laten staan hoor. Ik vind het wel grappig hoe jij die kite zo verdedigd terwijl het maar een eerste indruk is. smiley
  • Eagle-Jan op 16 September 2013 @ 20:44
    Meld dit bericht aan de moderator
    Nee pannekoek... Voorste knoopje is max de power achterste knoopje is max grunt (max power) in vliegrichting bekeken of wel direction of flight ofwel van leading edge(voor) naar trailing edge (achter) grote afstand tussen bridle en stuurlijn is veel depower, kleine afstand tussen stuurlijn en bridle= minder depower en meer Bar druk. Ff beter je huiswerk doen ouwe pannenkoeken bakkert. Als über tester had ik wat meer verstand van de beschreven materie verwacht. Tip 1 neem meer tijd om je kites uitgebreider te testen. 15 is niks waard... Maar goed jij weet t vast wel weer beter.
  • Evan op 16 September 2013 @ 20:54
    Meld dit bericht aan de moderator
    Hebben we het nu over de stuurlijnen of aanknopingspunt van de bridle?
  • Marc_87 op 16 September 2013 @ 20:56
    Meld dit bericht aan de moderator
    Let je wel op je bloeddruk Arend?
  • geloof68 op 16 September 2013 @ 22:15
    Meld dit bericht aan de moderator
    Alles OK heren? Het is nu toch te donker om het water op te gaan.
  • Geen foto
    op 17 September 2013 @ 05:43
    Meld dit bericht aan de moderator
    Het leuke is, Andre, dat ze op FB dikke matties zijn zonder een onvertogen woord...
  • Marc_87 op 17 September 2013 @ 08:06
    Meld dit bericht aan de moderator
    We zijn het alleen kite technisch niet helemaal met elkaar eens, maar dat ligt ook aan de hoeveelheid kite ervaring denk ik.
  • Geen foto
    op 17 September 2013 @ 08:10
    Meld dit bericht aan de moderator
    Arguing on the internet is like the Special Olympics, you both think you're winning and you both look like retards.

  • Marc_87 op 17 September 2013 @ 08:18
    Meld dit bericht aan de moderator
    En wat wil je daar mee zeggen?
  • Geen foto
    EddyC op 17 September 2013 @ 09:22
    Meld dit bericht aan de moderator
    You both are retards ?
    No:
    You both have a personal view and the Internet allows to express yourselves freely which is new for humanity so it is normal we need to learn to handle this.
  • Geen foto
    EddyC op 17 September 2013 @ 09:24
    Meld dit bericht aan de moderator
    Naish Park: zolang er gaten in de wingtips zitten is het geen efficiente kite woor mij.
    Je trekt toch ook niet je handrem zachtjes aan als je gaat rijden met je auto. Dat doe je dus met gaten in de wingtips. 
  • Geen foto
    op 17 September 2013 @ 09:47
    Meld dit bericht aan de moderator
    Ik wil ermee zeggen Marc, dat het voor de buitenwacht bijkans hilarisch begint te worden dat welke discussie er ook wordt gevoerd over de Park: EJ het de beste kite aller tijden vindt en daar geen enkele tegenspraak in duldt, en dat jij dat dan weer als kritiek ziet op jouw kite- of test-vaardigheden (want jij vindt het niet de beste kite aller tijden) en daar weer op moet reageren.

    Ik bedoel het helemaal niet hard verder en we moeten het allemaal zeker niet te serieus nemen, maar het lijkt soms wel of jullie het zelf niet zien. Agree to disagree en daarmee klaar. Ik ben dol op mijn Reo's en heel veel mensen vinden het ruk kites. Het zij zo, horses for courses.

    @EddyC: er zijn toch meerdere kites van Naish en ook andere merken (Venturi van OR) die op een of andere wijze gaten in het doek hebben? Als het jou puur om efficientie gaat, dan valt toch elke niet-race kite af?
  • Geen foto
    EddyC op 17 September 2013 @ 15:21
    Meld dit bericht aan de moderator
    @feddomw
    De Venturi van QR zou een meer een laminaire afstroming geven en werd ook gestet op parapentes (U-Turn). Mogelijk werkt het voor bepaalde toestanden maar brengt geen performance winst.

    De gaten van Park zitten op de meest complexe aerodynamische plaats van een kite: de wingtips: drukverschillen en wervelngen (draaikolken). Ik kan niet geloven dat de designers bij Naish dat onder de knie hebben. Het blijft een marketing item.
  • Marc_87 op 17 September 2013 @ 19:26
    Meld dit bericht aan de moderator

    Feddo, waarom hilarisch? Arend is een prima gozer maar het kan alleen maar de Park zijn en wat anders komt niet in zijn straatje voor. Ik zet hier kort neer wat ik er van vind en meer niet. Wanneer Arend dan zo gaat reageren kan je verwachten dat ik er ook wat van wil zeggen. Al helemaal omdat ik net wat meer ervaring heb op kite gebied wanneer er mij iets wordt aangerekend.

    Verder ben ik het met Eddy eens, die gaten in de wingtip is puur marketing. Wel eens opgelet waar het water normaal van de kite afkomt na een water herstart? Vanaf het uiteinde van de LE en niet waar de tip van de kite begint.

  • Parkie op 17 September 2013 @ 20:08
    Meld dit bericht aan de moderator
    Ik heb nu wel afgeleerd om in dit soort discussies mee te gaan, maar ben ik de enige die hier kromme tenen van krijgt ?

    "Uiteraard heb ik gelijk Arend"


    "We zijn het alleen kite technisch niet helemaal met elkaar eens, maar dat ligt ook aan de hoeveelheid kite ervaring denk ik."

    "Al helemaal omdat ik net wat meer ervaring heb op kite gebied"
  • Eagle-Jan op 18 September 2013 @ 01:45
    Meld dit bericht aan de moderator
    Ah joh, soms moet je mensen in hun waan laten...
  • der Torch op 18 September 2013 @ 10:00
    Meld dit bericht aan de moderator
    Feddo slaat de spijker snoeihard op de kop en Parkie ook haha... ik kan er ook om lachen... heb je red bull al als sponsor marc? Volgens mij ben je net zo goed als ruben surprise 
  • Marc_87 op 18 September 2013 @ 10:59
    Meld dit bericht aan de moderator
    Jullie hebben gelijk.....
  • Marc_87 op 18 September 2013 @ 11:51
    Meld dit bericht aan de moderator
    Jullie hebben gelijk.....
  • Geen foto
    DerVegas op 18 September 2013 @ 12:42
    Meld dit bericht aan de moderator
    Volgens mij krijgen Kevin, Alex en Youri het lastig.. There's a new leader in town boys! Mr Marc_87!!!Wat een zielig gelul zoals te lezen in Park's tekst haha..
  • Karel79 op 18 September 2013 @ 13:24
    Meld dit bericht aan de moderator
    Die gaten in de wingtips heten 'anti stiction windows', wat betekent 'anti kleef gaten'...
    Leg je kiteboard eens op het water en probeer hem op te tillen aan de grabhandle, dan merk je dat je board vast geplakt zit. Het idee van die gaten is om de 'kleef weerstand' te verminderen, volgens mij, en niet zo zeer als 'drainage' voor water wat op de wingtip ligt.

    Of het werkt, of dat belangrijk is, en wat het doet met de airflow.. dunno. Hopelijk morgen de Park 2014 bij Eurofun testen. Ik zal vast de relaunch wel een keer (moeten) testen :) 


  • Geen foto
    EddyC op 18 September 2013 @ 14:25
    Meld dit bericht aan de moderator
    'Kleef-weerstand' is de oppervlakte spanning van water.
    Of die Ainti-stich Windows daarvoor helpen betwijfel ik want als de kite over het water glijdt met 1 wingtip (er komt best wat kracht op de wingtip), kan er netjes water in de wingtip geperst worden langs het window zodat je kite nog meer water gewicht heeft. Blijft die nog langer plakken.

    En bij het vliegen gaan de anti-stich windows echt niet de performantie verbeteren.
    Bij een draai moet er heel wat luchtdruk doorheen beide gaten stromen (zowel buitenste wingtip als wingtip aan binnenzijde van bocht).
    Iedereen mag een Park van mij varen, maar ikke niet.
  • JB - On The Edge op 18 September 2013 @ 16:43
    Meld dit bericht aan de moderator
    Morgen ook eens mee varen, lang geleden dat ik een Naish in m'n handen had.... EDIT: helaas niet meer mee gevaren
  • Jellevw op 18 September 2013 @ 20:06
    Meld dit bericht aan de moderator
    Haha. Als ik ergens Park lees dan weet ik al precies wat voor comments erna gaan komen. 
  • Michiel. op 19 September 2013 @ 08:08
    Meld dit bericht aan de moderator
    Volgens mij zijn die stukken gaasdoek in de wingtips juist om het water tijdens de herstart van de windtip af te laten lopen. Anders blijft het in het ""kommetje" tussen de LE en het vliegdoek staan. 1dm3 zeewater = meer dan 1 kg aan gewicht...

    Verder heeft gaas de aerodynamische eigenschap dat het juist kleine verstoringen van de luchtstroom veroorzaakt, waardoor over het algemeen de luchtweerstand afneemt.


    Jelle-VW: je omschrijft het gevoel wat velen krijgen bij dit topic jammer genoeg frown
  • Reodude op 19 September 2013 @ 16:00
    Meld dit bericht aan de moderator
    Het is toch allemaal simpel....waar dat gaas zit, dus die perfo gaatjes....zal de kite niet scheuren...

    Dit is al een heel oude techniek, die komt uit de toilet industrie.....

    Kijk maar naar je rolletje toiletpapier.....


    Daar scheurt het velletje ook bijna nooit op de perfogaatjes hahaha


  • markus op 19 September 2013 @ 16:02
    Meld dit bericht aan de moderator
    Hahaha. Das waar Frank!!
  • martimor op 20 September 2013 @ 10:16
    Meld dit bericht aan de moderator
    bahahahaha
  • Michiel. op 01 October 2013 @ 17:11
    Meld dit bericht aan de moderator
    Arend, ik heb gezocht op internet, maar kan nergens info vinden over hoe je de park 2014 kunt verstellen aan de bridle.

    Wel kun je stuursnelheid en druk via de achterste pigtails (stuurlijnen) veranderen.

    Hier foto's van de pigtails en bridle

    http://kiteshop.fr/news/?naish-park-2014

    Waar zitten nu die verstel mogelijkheden?
  • Eagle-Jan op 01 October 2013 @ 18:06
    Meld dit bericht aan de moderator
    Dat heeft de park ook niet... zo goed kijkt de ubertester naar z'n materiaal, alvorens hij gaat testen. Hij test alleen kites grondig die hem opgestuurd worden... maar als hij zelf de moeite moet gaan nemen... ho maar. Misschien als hij toevallig op n test dagje langs gaat dan hangt hij er 15 min aan... die indruk krijg ik dan... of het zo is, dat hoop ik niet voor m. 
    Maar goed ik had mezelf min of meer beloofd om aan die review shizzel niet meer mee te doen.... 
  • Nature op 01 October 2013 @ 18:12
    Meld dit bericht aan de moderator
    @eagle-jan Je hebt het toch niet over Marc_87 de ubertester?!

    Die heeft altijd gelijk hoor die weet zelfs dingen toe te voegen aan kites die er niet zijn. 

    Voor iedereen:
    Als je een kitetest hang je er niet 15 minuten aan maar check je alles grondig. Zeker als je een uitgebreid review er van maakt.
    Zeg maar a la 5th gear voor auto's
  • Michiel. op 01 October 2013 @ 22:27
    Meld dit bericht aan de moderator
    Nature, kritiek is prima. Maar dit is ongefundeerd afzeiken.
    kom met voorbeelden bij deze boute beweringen. 

    Verder kijk jij dus nooit naar die autoprogramma's, want over partijdig en ongefundeerd gesproken! slechtere metaforen had je niet kunnen bedenken!

    Verder is dit geen review, en was het geen 15 minuten. Of heb je dat niet gelezen misschien?


    @ Arend Jan: welke stand is maximale grunt dan?
    pigtails verstellen van de stuurlijnen geven of nemen een heel klein stukje depower. Meestal niet eens merkbaar. Wel kan het de stuursnelheid, en vanwege de toe of afname van de bardruk zeker ook de terugkoppeling (feedback) beinvloeden.

    Wat bedoel je nu precies met de instelling die fout zou zijn bij de test 12m waar we het hier over hebben? Ik ben erg benieuwd nl. wat Marc over het hoofd zou hebben gezien. 
  • xray op 01 October 2013 @ 22:35
    Meld dit bericht aan de moderator
    Heerlijke kite. Heb aan de 10m gehangen en vond hem heel duidelijk feedback geven, snel draaien, goed springen met voldoende hangtime en weinig stuurdruk. Een no brainer deze kite, zo makkelijk en zo voorspelbaar. Enige dat beter kan is depowered sturen en draaien
  • Nature op 02 October 2013 @ 09:50
    Meld dit bericht aan de moderator
    Michiel  discussie staat elder maar niet echt zin om deze discussie weer te openen.
    T blijkt wel dat sommige gasten zichzelf enorm goeie testers vinden en zelfs aanprijzen zo.
    Alleen dan zie je dat er overal een conflict met bestaat dat t aan de persoon zelf ligt. 


    Maar als je test moet je het gewoon 100% goed doen.


    Iedereen is in princiepe bevooroordeeld dat is geen probleem dat heb je met kiten toch ook.  Je wil in priciepe dat de testkite beter / veel anders  is dan je huidige kite.

  • Karel79 op 02 October 2013 @ 09:59
    Meld dit bericht aan de moderator
    gaan we weer... 

    testen is subjectief, de test zelf is ook subjectief. Wat jij 100% goed vind, is voor een ander misschien niet goed genoeg. 

    Als iemand 15min onder een kite heeft gehangen en daarover z'n mening wil delen moet dat gewoon kunnen zonder dit gemiereneuk. 
  • Nature op 02 October 2013 @ 11:33
    Meld dit bericht aan de moderator
    Ik zeg ook niet dat t fout is ;) 

    Wat ik zei is dat je wel goed moet checken wat de features zijn  als je die in je ervaring noemt.

    Als je zegt dat een bridle aanpasbaar is en het is niet zo dan klopt je review toch niet ;)

  • Geen foto
    _Ron_ op 02 October 2013 @ 12:16
    Meld dit bericht aan de moderator
    Gaat hier goed of niet? Volgens mij kunnen mensen wat minder lezen hier, gaat een beetje ver allemaal dit.
  • Geen foto
    op 02 October 2013 @ 14:14
    Meld dit bericht aan de moderator
    Ron heeft gelijk, jullie lezen allemaal lekker, not. EJ heeft het over Bridles, Marc over pigtails.

    Verder lekker belangrijk allemaal, ik blijf bij mijn verhaal van 17 september. Ik raad iedereen aan eens van boven naar onder het hele verhaal door te lezen.
  • Michiel. op 02 October 2013 @ 16:33
    Meld dit bericht aan de moderator
    Nature: goed lezen!!!

    _Ron_: helaas heb je gelijk. Het gaat erg ver allemaal.
    Het begint op een persoonlijke vete te lijken tussen Marc enerzijds, en EJ en Nature aan de andere kant. Erg jammer en slecht voor de geloofwaardigheid van beide heren!

    Samengevat heeft Marc de 12m getest, XRAY de 10m.
    Beide ervaringen (want eerste indruk, geen volledig review) hebben een andere conclusie. Dat kan aan diverse dingen liggen, maar ook aan de persoonlijke referentie. En daar slaat Karel79 de spijker op zijn kop!

    Relativeren mensen, zo moeilijk is dat toch niet?
  • xray op 02 October 2013 @ 21:08
    Meld dit bericht aan de moderator
    Voor de referentie...
    Back2back 11m Dice gevaren, 10m Fuse en 10m Park 2014..
    En week daarvoor Bandit 6 9m. Marc is niet de enige die veel verschillende kites vaart. Bottom line blijft er weinig zo persoonlijks als kites want elke kite is een combinatie van compromissen....en ieder heeft zijn eigen voorkeuren... Mij kon de Park bekoren. Nu snel aan een Bandit 7 hangen want die schijnt erg goed te springen!
  • Marc_87 op 02 October 2013 @ 21:37
    Meld dit bericht aan de moderator
    Overigens ga ik binnenkort wel een kleinere Park regelen. De Naish importeur (ben even de naam kwijt) gaf aan dat er echt verschil is met de kleinere maten. Zeeko heeft dat bijvoorbeeld ook heel erg met de Krush 3 9m & 12m.

    De dag dat ik de Park heb gevaren heb ik ook aan de Switchblade, Vector en Draft gehangen. De Bandit 7 moet je zeker proberen. Heeft me erg verrast.
  • Michiel. op 03 October 2013 @ 07:06
    Meld dit bericht aan de moderator
    Vrijwel iedere 12m en groter van een dergelijke kite (freestyle, freeride) vliegt gewoon anders. Mijn ervaring is dat ze - voor een rider van 75kg - altijd ietwat tegenvallen.

    Daarom zou ik die ook nooit in de review nemen.
    Nu weegt Marc volgens mij wel ietsje meer, wat de 12m wel interessant voor hem zou maken.

    Zelf vaar ik daarom al sinds 2007 altijd een efficiente grote kite die uitblinkt in het low-end, naast 10/9/7 van de kite naar mijn keuze.
  • Robberto op 22 October 2013 @ 18:20
    Meld dit bericht aan de moderator
    Weer even on-topic... Ik heb de Naish Park 2014 10M gekocht en heb er nu een paar keer mee gevaren maar vind het stuurgedrag bij depower behoorlijk wennen. Ik vergelijk het dan met mijn Park 2012 11m. De 2014 versie gaat in gedepowerde situatie vrijwel direct naar de rand van het windvenster en stuurt erg traag, hier heeft de 2012 geen (minder) last van.

    Is meer mensen dit opgevallen of moet ik gewoon niet zijken en uren maken opt water! Verder een prima kite overigens ;)
  • DM2008 op 22 October 2013 @ 21:18
    Meld dit bericht aan de moderator
    Heb de 2012 11m ook. Ben daar in grote lijnen zeer tevreden over. Ik zou alleen willen dat de kite sneller stuurde.  Wanneer de kite gedepowerd is, wordt dit niet beter. 

    Als de 2014 hierin minder presteert, zou dat wel teleurstellend zijn. Heb je wellicht nog de instellingen op de kite aangepast op je 2012, om deze sneller te laten sturen? 
  • Geen foto
    JV op 23 October 2013 @ 10:18
    Meld dit bericht aan de moderator
    Heb je 24 m lijnen of 20 meter lijnen? Met minder lange lijnen reageert de kite sneller!
  • Parkie op 23 October 2013 @ 10:48
    Meld dit bericht aan de moderator
    Heb tot nu toe de 11 en de 9 mtr 2014 gevaren, en draaien zeker sneller dan de 2012.
    Het traag sturen van de 2012 was voor mij de reden dat ik dat jaar park geskipt heb.
    Idd zit er wel een verschil in snelheid van draaien als je kortere lijnen vaart, en zal ook
    iets trager sturen in gedepowerde stand.
    Als je die kite zo ver moet depoweren, vaar je gewoon een te grote maat wink En natuurlijk de achterste pigtails nemen voor het snelste stuurgedrag.
  • Robberto op 25 October 2013 @ 13:04
    Meld dit bericht aan de moderator
  • Robberto op 25 October 2013 @ 19:00
    Meld dit bericht aan de moderator
    Vaar met 20m lijnen. Gebruik de 24m lijnen alleen om de low-end van mn 11m te verbeteren. Ik stond laatst wel een aardig overpowered aan het einde van de sessie, dit ook er mee te maken inderdaad! Zal een keer experimenteren met achterste pigtails
  • tgroot op 30 October 2013 @ 15:12
    Meld dit bericht aan de moderator
    Wat ik heb begrepen is dat de park 2014 wat radicaler geworden is (o.a. door weghalen vd katrollen, meer richting torch om ruimte te maken voor de ride wat nu de beginnerskite is. (in 2012 was dat de park)

    Bij een kiteloop levert de park 2012 zeer weinig kracht (t.o.v torch), dat verschil schijnt met de 2014 veel kleiner te zijn, heeft iemand daar ervaring mee. Of een mening over?
  • ItsMe.Erik op 01 November 2013 @ 17:28
    Meld dit bericht aan de moderator
    Ik heb wel eens met een 10m2 torch 2013 kiteloops gemaakt. Ik vind het verschil met de park niet zo erg groot. Vooral niet als je de park goed gepowerd vaart.

    Ik vind de core gts2 vergelijkbaar met de torch. Ik vind de oude 2009 tot 2011 fuels of de airush razor veel extremer

    Daarnaast kite ik en me kameraden al vanaf 20kn met de 8m2 park. Dat is toch niet verkeerd voor 80kg aan de haak.

  • Bluecupra op 13 June 2014 @ 19:40
    Meld dit bericht aan de moderator
    Wat is nu de meest optimale setting voor de Park 2014? De lijnen van mijn bar (24 mtr) zijn bij aangetrokken bar even lang.

    De stuurlijnen zitten aan de kite op de middelste stand (standaard uit de zak mode). Gaat het aanpassen van de stuurlijnen aan de kite de vliegenschappen veel beïnvloeden? Is de stuurlijn aansluiting aan de trailing edge of leading edge nu de stand voor meeste power? Staat wat tegenstrijdig in deze review.

  • Marc_87 op 14 June 2014 @ 09:09
    Meld dit bericht aan de moderator
    Wanneer je de stuurlijnen verder naar de LE vast maakt heb je meer bardruk en een minder snel sturende kite. Verder naar de TE krijg je minder bardruk en heb je sneller sturende kite. Meer is het niet.
  • Bluecupra op 14 June 2014 @ 17:31
    Meld dit bericht aan de moderator
    Marc, Thanks vandaag een top sessie gehad met de 11. Springt erg gemakkelijk hoog 
  • Marc_87 op 15 June 2014 @ 10:39
    Meld dit bericht aan de moderator
    Graag gedaan. ;)
Je dient eerst in te loggen voor je een bericht kunt plaatsen





Gebruikers Online 86 gasten 1 lid
Evan

© 2002 - 2024 Kitehigh