Algemene informatie voor beginners en nieuwelingen

Joop_XL

Berichten: 139
Antwoord #25 Juni 29, 2007, 13:16:24
edit2Rapporteer  
Ik vind het een heel mooi lijste, netjes opgesteld !!!! Super !!

Een kleine aanvulling mbt Airush

2007
HIGH Performance - Reactor
Freeriding - Halo
Beginner / Freestyle - Flow SLE
Beginner / wave - DNA

2008
High Performance - Generator
High Performance - Vapor

De lift is in nederland niet uitgebracht !
De 2008 Vapor is al leverbaar !
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #26 Juni 30, 2007, 19:47:33
edit2Rapporteer  
Top de actie, misschien moet dit een appart link onder info of nieuws geplaatst worden. Dan is het voor iedereen toegankelijk zonder het hele forum op trefwoorden af te zoeken.
 
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #27 Juli 01, 2007, 00:38:32
edit2Rapporteer  
damn netjes gedaan man,

alleen zou ik kites als rhino 7 en rebel evenals bijv de f-one meer indelen bij hybride ofzo, want er is gewoonweg te veel verschil tussen wat er tussen c-shaped en bow in zit
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #28 Juli 01, 2007, 18:33:26
edit2Rapporteer  
Mooi gemaakt, hier hebben de beginners echt wat aan.

Volgens mij is Rhino van 2001 en Rhino 2 van 2002 en 2003 (in 2003 alleen met 5de lusje)
maar voor beginners toch niet interessant want dit zijn dikke ragbakken die alleen maar snel en hoog willen.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #29 Juli 05, 2007, 01:08:54
edit2Rapporteer  
Ik had voor een ander topic een plaatje gemaakt dat het verschil tussen bow/sle/flat kite en C-shape redelijk uit de doeken doet. Het gaat dus om de "as" waar kite om kantelt als je stuurt/depowert (bar van je af), en het verklaart waarom de flat kites een veel groter depower bereik hebben, en waarom ze heel anders sturen en aanvoelen dan een C. Het lijkt me in dit topic wel op z'n plek.
JCS

Berichten: 259
Antwoord #30 Juli 05, 2007, 01:59:04
edit2Rapporteer  
Vet, dat laat echt mooi zien wat het verschil is tussen bow en C  ThumpsUp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #31 Juli 05, 2007, 03:18:58
edit2Rapporteer  
thanks, dat helpt wel in de hele bow vs C discussie, die overigens steeds stiller wordt. Kunnen de mensen zelf kiezen wat ze leuk lijkt. Die Bow kites hebben een toom ofwel bridles, met katrolletje erin, hierdoor ontstaat een virtuele as die veel dichter bij het doek ofwel canopy van de kite ofwel vlieger ligt.
Snaps?
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #32 Juli 09, 2007, 03:02:20
edit2Rapporteer  
Wipika had in 2004 ook matrixen en de whip !

Mzzl Joost
Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #33 Juli 09, 2007, 03:44:22
edit2Rapporteer  
Nog wat informatie die ik ook wel belangrijk vind voor beginners. Antwoord op de vraag, wanneer kan ik zonder begeleiding gaan kiten, of wat moet een beginner kunnen?

- De kite landen en oplaten
- Selfrescue (midden in zee materiaal problemen krijgen en zelfstandig aan wal komen)
- Safetysysteem kennen én kunnen gebruiken
- Je eigen materiaal kennen, en zorgen dat het in goede en werkende conditie verkeerd
- Gevaren van de spot/weer herkennen (obstakels, teveel wind, vlagen etc)
- Waterrelaunch
- Voorrangsregels op het water

Zorg ook dat je als beginner altijd voldoende ruimte  hebt, je maakt nog veel fouten dus zorg dat er geen obstalkes, andere kiters of strandgangers binnen een straal van 50 meter downwind van je zitten.

En ben je onzeker over iets, sla dan een dagje over, of vraag het aan een ervaren kiter (liefst instructeur) zodat je zeker van je zaak bent.

Beginners,

Good luck and have a safe flight !
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #34 Juli 10, 2007, 00:29:34
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik heb nu redelijk wat topics gelezen en wat avondjes gelezen, en moet
eerlijk zeggen dat ik niet veel wijzer wordt van alle verhalen. Van de
week las ik over de Slingshot 07 Link en werd hier enthousiast over, om
dan vandaag weer in een ander topic te lezen dat een paar users die weer
o zo slecht vinden.

Zelf heb ik afgelopen weekend mijn eerste les gehad (met een Ozone Light
9m2 als ik het goed heb) en dat was echt fan-tas-tisch!
Joepie Ik mis overigens heel Ozone in het overzicht? Die hoort er zeker wel in thuis toch?

Nu heb ik natuurlijik totaal geen ervaring maar die Ozone beviel me wel,
na 4 uur les en wat bodydraggen mocht ik even op een board proberen en
heb zowaar m'n eerste meter gemaakt. Dat mijn vriendin 5 meter maakte,
laat ik even achterwege loser

Na dus oneindig veel gelezen te hebben en zoveel verschillende meningen
gelezen te hebben, ben ik er dus nog niet uit. Ik twijfel nu tussen:

Ozone Light / sport  9 + 12m2
Slingshot 07 Link of een Diesel?

Naish schijnt qua kwaliteit achteruit te zijn gegaan
Waaroo moet je weer niet uit 2006 hebben, maar wel weer uit 2007
North Vegas 2006 is goed, maar weer een echte C-Kite
North Rebel wisselende verhalen, te heftig voor beginners
North Rhino een sleurhut

Wat ik denk te weten is dat een bowkite/hybride beter bij mij (en m'n
vriendin) past, tov een 'traditionele' C-kite. Zeker door het grotere
windbereik, goede lowend en fijne herstarts (denk ik .. Smiley).

Ik ben zelf 1.90 en 86kg, mijn vriendin 1.65 en 59kg. Ik kan mooi de 12
gebruiken voor normaal gebruik en 9 mtr voor wat hardere wind. En zij de 9 voor normaal gebruik en de 12 bij weinig wind.

Wat ik dus nog mis, dat is de essentie van deze post ... er zou eigenlijk een overzicht moeten komen met bv cijfers of sterren voor een kite. En dan in gradaties, bv beginner / gevorderd / ervaren en dan kun je daar weer onderverdelingen in doen (speed/fun/freestyle etc).

Tevens zou er een kite database moeten komen met alle types, waar mensen per kite dan hun eigen, persoonlijke ervaring op kunnen geven. Het is gewoon zo ontzettend persoonlijk. Een leuk voorbeeld is:

http://www.kite-surf.com/userreviews/index.php

Natuurlijk, als juliie zin hebben, dan hoor ik ook graag commentaar of alsnog advies, ook al is dit waarschijnlijk weer de zoveelste beginnersfout "welke kite moet ik hebben" vraag. Ik heb me redelijk ingedekt geloof ik toch?  :Smiley

Tnx!


Lex

Berichten: 4827
Antwoord #35 Juli 10, 2007, 01:36:12
edit2Rapporteer  
Naish schijnt qua kwaliteit achteruit te zijn gegaan: onzin

North Rhino een sleurhut: vanaf 2005 niet meer...maar niet zo geschikt voor beginners  ThumpsUp
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #36 Juli 10, 2007, 03:37:21
edit2Rapporteer  
Naish toch niet? Ik hoorde het ook weer viavia, maar dat bedoel ik dus, alweer 2 verschillende meningen .. tis lastig om daarop een keuze te baseren.

Wat zou jij voorstellen?
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #37 Juli 10, 2007, 23:30:34
edit2Rapporteer  
Ik denk dat wat je voor stelt super is, een 12+9 meter bow  ThumpsUp . Types kan ik je niet zo veel over vertellen....
ikhouvanfrietjes

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #38 Juli 11, 2007, 17:08:21
edit2Rapporteer  
Wij hebben ook 2 naish boxers 9 en 12 prima kites!!!

en ik hou van nepke!
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #39 Juli 11, 2007, 18:16:40
edit2Rapporteer  
Hey Frietjelover,

Smiley

Ik zie dat:

9m2 BoxerSLE 07 een bereik van 17-35 knopen heeft (van flyer van intofun.nl afgehaald)
12m2 BoxerSLE 07 een bereik van 13-30 knopen heeft

Dat verschil is niet zo gek groot lijkt me?

Met welk boardje vaar jij eigenlijk met die kites?

Tnx alvast!
ikhouvanfrietjes

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #40 Juli 11, 2007, 19:31:58
edit2Rapporteer  
Die 9m2 is echt een snel ding en die 12m2 is wat stabieler. Persoonlijk vind ik die 12m2 het fijnst.
Voor in NL zijn die kites prima.

Ik vaar een tacoon karma 1.32 (als ik me niet vergis in de maat). Een licht weer bordje, want ik ben beginner en das erg handig om te leren starten.

snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #41 Juli 11, 2007, 19:36:57
edit2Rapporteer  
Tnx weer! Heb jij een Boxer 2006 of al een BoxerSLE 07?

Het lijkt me een erg fijne kite, toch trekt de North Rebel ook wel een beetje met een vijfde lijn and all.. of zeg ik nu iets stoms? Smiley
ikhouvanfrietjes

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #42 Juli 11, 2007, 19:54:29
edit2Rapporteer  
boxersle 07 allebei.
North Rebel weet ik niet, ik heb wel een north rhino maar dat vind ik -zeker voor een beginner- echt een lompe kite. Bijna geen depower. Doe mij maar de bow-kites!! Maar daarvan zeggen ze dat het wijvenkites zijn...maar dat komt goed want dat ben ik ook haha.
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #43 Juli 11, 2007, 20:06:29
edit2Rapporteer  
Dat 'chat' lekker weg zo!  ThumpsUp

Rhino is idd wat ik zo lees een nogal andere kite en niet voor beginners. Het lijkt me als ik een 9 en 12 boxerSLE 07 koop en een boardje + trapeze ik toch wel een mooie deal moet kunnen maken bij een shop. Ik zag bij intofun.nl wel leuke aanbiedingen. Waar heb jij ze gehaald? Enne, hoe duur? Smiley
ijbe
Gast
Antwoord #44 Juli 11, 2007, 21:43:55
edit2Rapporteer  
Hey,

De Naish Shockwave staat nog niet in de tabel, ik was eigenlijk wel benieuwd wat voor kite dit is,
is hij een beetje geschikt voor beginners ?
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #45 Juli 13, 2007, 03:21:23
edit2Rapporteer  
Hey Frietjelover,

Smiley

Ik zie dat:

9m2 BoxerSLE 07 een bereik van 17-35 knopen heeft (van flyer van intofun.nl afgehaald)
12m2 BoxerSLE 07 een bereik van 13-30 knopen heeft

Dat verschil is niet zo gek groot lijkt me?

Met welk boardje vaar jij eigenlijk met die kites?

Tnx alvast!


Volgens mij kijk je te veel naar de cijfertjes op de site`s van de producenten. 
Een 9 en 12 meter bow is een leuke combi en als je viendin de smaak te pakken heeft koop je er een 7m bij. Ik zou persoonlijk voor een Waroo 2007 kiezen maar North Rebel of Naish Boxer is ook goed.
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #46 Juli 13, 2007, 05:01:06
edit2Rapporteer  
Dat is waar denk ik, maar ik moet het ergens op baseren, omdat ik denk dat ik als beginner niet het verschil echt zal voelen tussen de kites, maar wel natuurlijk een mooie kite wil om in door te groeien.

snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #47 Juli 13, 2007, 17:59:27
edit2Rapporteer  
Ik heb een mooie aanbieding inmiddels nu voor een BoxerSLE 07 - 9m2 + Haize boardje voor EUR 1.200,- .. we gaan de goede kant op Smiley
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #48 Juli 19, 2007, 03:47:51
edit2Rapporteer  
Boxer in 2:1 setup (dus katrollen oip de bar) heeft, vind ik, veel bardruk.
Je vriendinnetje gaat spierballen krijgen ;-)
Ik zou zeggen koop er eerst 1 en als het bevalt een kleinere erbij.
Jammer als het niet bevalt.

De Ozone sport en edge hebben veel minder bardruk dan de boxer in 2:1 (hebben geen katrollen op de bar). De Ozone light heb ik niet mee gevaren, maar is vlgns mij een zelfde soort kite van Ozone familie, dus zal denk ik ook lichte bardruk hebben. Zijn overigens wel relaxte kites.

Rebel 07 - 9 m2 vind ik te snel voor een beginner. Een stuurfout wordt goed snel afgestraft.
De rebel 07 12 m2 is wel goed. De 10 heb ik nooit mee gevaren.

( Nog nooit met een waroo gevaren (bow zonder katrollen op de bar, ala Ozone), maar zie er steeds meer op het water komen.)
Capture2007

Berichten: 1
Antwoord #49 Juli 25, 2007, 00:42:42
edit2Rapporteer  
Iemand enig idee wat deze melding betekent bij het uploaden van foto's? Pixeltoestemming overschreden
Mag je maar 150 kb per  dag uploaden? Kon niets op de site vinden en dit leek me de beginners thread...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.