Algemene informatie voor beginners en nieuwelingen

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Juni 26, 2007, 00:25:30
edit2Rapporteer  
In plaats van beginners steeds maar weer af te kraken voor hun zoveelste triviale vraag probeer ik het op te lossen door de meest relevante informatie voor hun in één topic te plaatsen. Hieronder alvast een begin maar opmerkingen en aanvullingen zijn erg welkom:

Zoekfunctie:                  http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=search
Weerin+spotformatie: http://www.kitehigh.nl/spots
Wikipedia eng:             http://en.wikipedia.org/wiki/Kitesurfing

Hieronder een tabel met informatie over kites per merk per jaar en kitesets en windranges per gewicht.
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #1 Juni 26, 2007, 00:40:57
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen: Maak der een sticky van. Ik heb het al vaker gezegt. Het valt me de laatste tijd wel weer op dat het weer beginners tijd is. Hele simpele vragen worden er dan gesteld, waarvan de antwoorden met 1 klik op google of met de search op dit forum snel zijn gevonden.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #2 Juni 26, 2007, 00:46:39
edit2Rapporteer  
nemisis in 2006?? weet je dat zeker? en een 2006 boxer... was geen bow.. athans.. zo ziet ie er niet uit..

Vind het een goed idee hoor.. maar om die kites zo in te delen.. weet et nie.. denk dat er wel wat dingen zijn waar mensen het niet mee eens zijn. waroo is voor heel veel dingen geschikt waaronder als beginner.. maar beginners kite vind ik het niet. hij klopt volgens mij in grote lijnen wel.

laat beginners maar gewoon vragen lijkt me handiger.. maar zo'n tabelletje kan geen kwaad.. en jah van die sukkels die vinden dat ze moeten zeiken omdat een beginner (wat ik ook nog wel ben) wat vraagt.. jah das alleen dom.. beter vragen dan als zo'n sukkel gewoon alles zelf bedenken en een gevaar op het water zijn.
Tommie

Geen avatar

Berichten: 358
Antwoord #3 Juni 26, 2007, 00:49:52
edit2Rapporteer  
ik vind het een vet plaatje,
en heel goed af te lezen.
vooral van kite-quiver en board grote gaan heel wat mensen wat aan hebben.

alleeeen...... ik mis Peter Lynn??
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Juni 26, 2007, 01:06:21
edit2Rapporteer  
Zeer vet gedaan! Toppie!

Alleen een paar opmerkingen,
- Bij slingshot de Link, dat moet een 2006 kite zijn
  en geen high performance lijkt me.
- Bij Cabrinha mist 2006 2 kites: De CO2 (inter.) en Revolver (high perf.) en 2007 de Contra.
- bij North is de 2006 Toro een c-kite.

Er zijn nog een paar dingen die niet kloppen maarja ik weet ook niet alles uit mij hoofd.

Maar verder echt top bezig!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 Juni 26, 2007, 01:07:24
edit2Rapporteer  
beter vragen dan als zo'n sukkel gewoon alles zelf bedenken en een gevaar op het water zijn.

enne de ontwikkelingen van kites zijn zodanig dat:
1 ervaren kiters niet altijd kunnen oordelen over de beginnersaspecten van nieuwe kites
2 mensen die intermediate zijn het wel weten / want net met pijn en moeite uitgezocht, en die zien die vragen voor het eerst dus laat hun dat lekker beantwoorden.
Ik vind het zelf de boeiendste topics omdat ik zelf beginnend intermediate ben en je ziet ook aan de hoeveelheid posts en lezers dat er meer zijn die dat vinden.
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #6 Juni 26, 2007, 01:42:53
edit2Rapporteer  
idd gewoon VEEL vragen blijven stellen leren we allemaal wat van.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #7 Juni 26, 2007, 01:56:01
edit2Rapporteer  
goed bezig Evan! buiten de zoekfunctie benutten zullen er vragen blijven komen; geen punt, er komt altijd wel een nuttig antwoord; dit topic sticky maken lijkt me een goed plan.
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #8 Juni 26, 2007, 02:12:37
edit2Rapporteer  

- Bij slingshot de Link, dat moet een 2006 kite zijn
-

Slingshot link is 2007 hoor
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Juni 26, 2007, 02:41:33
edit2Rapporteer  
Tabel is weer wat aangepast, alleen als je van elk merk alle kites erin gaat zetten wordt t al snel vol/onoverzichtelijk aangezien er de laatste jaren steeds meer verschillende soorten kites per merk uitkomen die steeds minder in de vaste hokjes passen aangezien je als beginner ook wel met een 2007 high perf. uit de voeten kan en als expert ook met een 2007 beginners kite kan knallen.

En ik wil zeker niet dat beginners geen vragen meer stellen in tegendeel zelfs, maar 6 topics op 1 dag over welke quiver/ uit welk jaar komt deze kite etc wordt soms een beetje teveel en afgezeken worden als nieweling is ook niet al te prettig ze hebben t al moeilijk genoeg. Daar komt bij dat als je alle informatie op 1 plek hebt het allemaal overzichtelijk is en je weet zeker dat t dan klopt.


Als iemand nog een lijstje kan maken van de ontbrekende maken en even wilt pb'en dan kan ik die ook toevoegen (zo uit t hoofd: peter lynn, flysurfer, ocean rodeo, RRD, ozone, caution, windwing, etc)
pindakaas

Berichten: 112
Antwoord #10 Juni 26, 2007, 14:48:20
edit2Rapporteer  
Heel goed denk ik, kunnen jullie ook tips geven over het weer? waar ik op niet letten, wanneer dreigt het gevaarlijk te worden? misschien wolken herkennen enzo of hoe lees ik weerkaarten?
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #11 Juni 26, 2007, 15:30:32
edit2Rapporteer  

- Bij slingshot de Link, dat moet een 2006 kite zijn
-

Slingshot link is 2007 hoor

Oke is de Link in 2006 uitgekomen dan?
Ik dacht in 2005, maarja maakt ook niet veel uit.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #12 Juni 26, 2007, 18:21:11
edit2Rapporteer  
Heel goed denk ik, kunnen jullie ook tips geven over het weer? waar ik op niet letten, wanneer dreigt het gevaarlijk te worden? misschien wolken herkennen enzo of hoe lees ik weerkaarten?

Ik zal hier nog even op terug komen.
Belangrijkste pagina is wat mij betreft 707 en/of knmi.nl kleine luchtvaart.
Hier staan zaken als vlagen en turbulentie. Bij matige tot sterke lowlevelturbulentie is kiten niet echt relaxt.

Daarnaast is een site met last minute informatie over buien zoals buienradar ook handig. Tot slot kun je op actuelewaterdata ook goed zien wat de wind doet. Is er veel verschil tussen gemiddeld en maximaal gemeten wind kun je beter thuisblijven
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #13 Juni 26, 2007, 19:05:35
edit2Rapporteer  
kijk dit vind ik nu 'n TOP verbetering van kitehigh...
nu alleen nog polls waar je materiaal kan beoordelen...
Merc
Gast
Antwoord #14 Juni 26, 2007, 20:47:32
edit2Rapporteer  
nemisis in 2006?? weet je dat zeker? en een 2006 boxer... was geen bow.. athans.. zo ziet ie er niet uit..

Vind het een goed idee hoor.. maar om die kites zo in te delen.. weet et nie.. denk dat er wel wat dingen zijn waar mensen het niet mee eens zijn. waroo is voor heel veel dingen geschikt waaronder als beginner.. maar beginners kite vind ik het niet. hij klopt volgens mij in grote lijnen wel.

laat beginners maar gewoon vragen lijkt me handiger.. maar zo'n tabelletje kan geen kwaad.. en jah van die sukkels die vinden dat ze moeten zeiken omdat een beginner (wat ik ook nog wel ben) wat vraagt.. jah das alleen dom.. beter vragen dan als zo'n sukkel gewoon alles zelf bedenken en een gevaar op het water zijn.

Je feedback is een beetje vreemd!
De Waroo is zeer zeker wel een beginners kite. Echter is dit een mooie kite om door te blijven varen. Kijk maar naar de bow boxer, die wordt zowel voor de beginner als voor de pro gevaren.

@ Evan
Top plan en mooi schema!! Tuurlijk zijn de persoonlijke meningen niet uit te sluiten.
Volgens mij heb je behoorlijk wat werk eraan gehad! Petje af!
Een mooie basis voor de beginners.

kiter.raphael

Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
Antwoord #15 Juni 27, 2007, 01:29:33
edit2Rapporteer  
ziet er goed dit lijstje.
klop wel als ik voor mijzelf spreek.
je kan er een hoop uithalen.
ga zo door
 ThumpsUp
Neelis

Berichten: 76
Antwoord #16 Juni 27, 2007, 02:35:27
edit2Rapporteer  
Ik zag bij freestyle de Best yargo 2005 staan.. Hoe is die? ik heb um aangeboden gekregen voor 350 euro met bar en lijnen.. Is dit een mooi bedrag of veelste duur??
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #17 Juni 27, 2007, 05:31:59
edit2Rapporteer  
super tabel dit, hopelijk blijven die vragen van beginners om wat te kopen nu een beetje weg... op een gegeven moment werd het gewoon irritant!
sjembek

Berichten: 984
Antwoord #18 Juni 27, 2007, 17:50:07
edit2Rapporteer  
Individueel advies blijft naar mijn mening toch het beste...
Menig beginner weet na het kijken naar dit tabelletje nog steeds
niet welke maat board/kite voor hem geschikt is..
JCS

Berichten: 259
Antwoord #19 Juni 27, 2007, 21:25:14
edit2Rapporteer  
Ziet er chill uit, zou nog helemaal chill zijn als het per kite een link wordt naar het desbetreffende windrange overzicht. Dan wordt het helemaal mooi compleet en kun je mooi de verschillende kites uit verschillende jaren met elkaar vergelijken om daarmee tot een goeie aanvulling/vervanging te komen van de kite(s) die je nu al hebt.
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #20 Juni 28, 2007, 00:35:27
edit2Rapporteer  
zomaar evan!!!! waroo beginners kite (angry_kitesmiley)
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #21 Juni 28, 2007, 00:38:10
edit2Rapporteer  
ja, het is een bow met door groei mogelijk heden. Bovendien maakt zijn prijs het een echt instap kite  ThumpsUp

Ik vind het top  ThumpsUp hulde aan evan  ThumpsUp Joepie YeSS
posty

Berichten: 2454
Antwoord #22 Juni 28, 2007, 02:13:10
edit2Rapporteer  
super evan dat je hier de tijd voor genomen hebt!

en een waroo is echt wel een beginners kite alleen kun je er heel lang mee door varen...

als je een echte pro bent kun je overal mee knallen.
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #23 Juni 28, 2007, 20:04:03
edit2Rapporteer  
als ik meer geld had zou ik geen waroo hebben gehad maar ik ben pas 15 en dan verdien je nog niet zo goed. ik ben wel erg blij mee dat ik hem heb (grinnik_kitesmiley) anders had ik vele dagen thuis gezeten (sealedlips_kitesmiley).
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #24 Juni 28, 2007, 21:14:42
edit2Rapporteer  
Super dat iedereen het zo positief opvat, bedankt!

Heb weer wat merken toegevoegd waarvan ik hoop dat t klopt. Als de volgende merken er ook nog bijkomen heb ik de meesten wel gehad denk ik: Advance, Flexifoil, Gaastra, Globerider, JN, Liquid force, Ozone, RRD, Takoon, Windwing.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.