Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16075 Juni 17, 2010, 11:46:53
edit2Rapporteer  
vanmiddag maar weer eens Enkhuizen
kiteschool aloha
Gast
Antwoord #16076 Juni 17, 2010, 11:50:27
edit2Rapporteer  
Mee eens, er is genoeg ruimte voor @ edam2  schater

Weet je tenminste waar je moet kijken voor spectakel  ThumpsUp
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #16077 Juni 17, 2010, 11:51:50
edit2Rapporteer  
Beetje ver rijden, en niks mis met Blijburg, en maar 10 minuutjes rijden .....
kiteschool aloha
Gast
Antwoord #16078 Juni 17, 2010, 11:55:40
edit2Rapporteer  
verzin nou is een andere naam Peter!!! schater
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #16079 Juni 17, 2010, 13:17:40
edit2Rapporteer  
Weet niet hoe laat jij er was Laurens maar om pakweg 19.30, 20.00 uur stonden er zeker een hoop meer dan 20 op het water, ging echt wel tegen de 40 en 10 op de kant.

Wat het kiten voor de kant betreft. Ik zie ook wel dat het daar lekker vlak is en je bij een ongelukje snel bij de kant bent. Vind het ook allemaal prima, maar niet als de hele spot vol staat. Doe het dan als het weer wat rustiger is.
RH

Berichten: 298
Antwoord #16080 Juni 17, 2010, 14:35:21
edit2Rapporteer  
*eigenlijk * hoor ik niet hier op te reageren, aangezien deze discussie toch vele malen is geweest op fora. Maar ik was gisteren ook bezig voor de kant... Maar tuurlijk is het deels een show weg gegeven, maar voorop staat.. dat het water erg vlak is, indien je je kite crasht en leeg loopt je zo weer bij het strandje bent... en dat als je je been breekt of iets er snel hulptroepen aanwezig zijn?

Waarom zou je dan in het choppy water achterin je hoge loops trekken, je uitgehaakte dingen doen als er meer risico's aan verbonden zijn.

Just my 2 cnts!



Helemaal mee eens FonezzzZz. Ik heb me ook zeker schuldig gemaakt hieraan gisteren. Wel irritant dat er telkens allerlei lui met een kite op 12 uur aan de kant stonden, waardoor je telkens terug moest voor een volgende keer. Ach het is gewoon een kwestie van goed je moment kiezen, zorgen dat er genoeg ruimte downwind is. Met zo'n kiteloop ga je toch alleen maar downwind, en aangezien hij bij de kant aflandig was, zou je toch nooit de kant opvliegen (evt alleen het riet). Daarbij is het op dat vlakke water veel beter timen en landen (dus safer), en als het dan fout gaat ben je snel bij de kant (en af en toe een gil van de kant is natuurlijk altijd leuk).
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #16081 Juni 17, 2010, 15:28:50
edit2Rapporteer  
"IJburg was top! Flinke poeier wind, af en toe zeker 6bft en wat een drukte! Op een gegeven moment wel 50 kiters denk ik. Wel jammer dat nu de drukte toeneemt dat er ook mannetjes komen die hun 'skills' op 20m van de kant moeten showen en de rest in de weg zitten. Gaaf hoor die kiteloops, doe het lekker ff verderop ok?"

hier ben ik het helemaal mee eens!



"*eigenlijk * hoor ik niet hier op te reageren, aangezien deze discussie toch vele malen is geweest op fora. Maar ik was gisteren ook bezig voor de kant... Maar tuurlijk is het deels een show weg gegeven, maar voorop staat.. dat het water erg vlak is, indien je je kite crasht en leeg loopt je zo weer bij het strandje bent... en dat als je je been breekt of iets er snel hulptroepen aanwezig zijn?

Waarom zou je dan in het choppy water achterin je hoge loops trekken, je uitgehaakte dingen doen als er meer risico's aan verbonden zijn."

hier ben ik het bijna helemaal mee oneens!

Ik was gister (en eergister etc) ook op IJburg. Om te beginnen: het is geen goede kitespot. Er is maar weinig ruimte om je kite op te tuigen en op te laten. Bij het oplaten en neerlaten van je kite sta je direct upwind van een aantal gevaarlijke opstakels (bijvoorbeeld geparkeerde auto's, die schuit die daar ligt, beton blokken die er liggen, wat palen die er staan etc).

Dat is dus best een gevaarlijke situatie om je kite op te laten en te landen. Het is dus ZEKER geen beginners spot maar alleen geschikt voor wat meer ervaren kiters!

Gegeven het feit dat de lanceer-plek verre van relaxed is, is het dus geen goed idee om daar vlak in de buurt al je vette moves te gaan showen! Volgens mij is het een kwestie van tijd voordat er op IJburg een serieus ongeluk gebeurt en dan kun je wel raden wat er gebeurt (de spot wordt verboden / gesloten!).

Ik denk dat de ruimte bij de lanceer plek zoveel mogelijk vrij moet worden gehouden. Je moet daar dus inderdaad niet met je kite op 12u gaan staan, maar ook niet als een aap je kiteloops gaan trekken. Het beste zou zijn dat het stuk water voor de kant (zo'n 50 a 100m) gewoon zoveel mogelijk vrij gelaten wordt zodat iedereen makkelijk kan opstappen / afstappen. Geen geklooi in de lanceer area!

Dat betekent dus wel dat je je vette tricks wat verder uit de kant moet doen en dat minder mensen van je vette moves kunnen genieten (of zich eraan kunnen ergeren). Dat punt over je eigen veiligheid bij je sprongen vind ik op zich valide, daar sta ik ook bij stil. Echter, ik ben gewoon telkens naar achter gegaan, paar keertjes opkruisen en je hebt zeeen (ij-en) van ruimte! Ja, het is daar niet zo vlak, maar tussen de "golfjes" zijn best vlakke stukken waar je prima kunt afzetten. En een bonus: daar achter waait het harder dus je springt makkelijker hoger.

Voor je eigen veiligheid is het inderdaad wat vervelend om ver van de kant af je moves te doen. Echter, dat is JOUW EIGEN risico. Als je aan de kant je moves gaat doen dan breng je ook ANDEREN in gevaar, en dat is best asociaal. Als je gevaarlijke dingen wilt doen dan moet je daar niet anderen mee in gevaar brengen, maar alleen jezelf!!

Verder zijn er altijd ervaren kiters op het water die echtwel snel door zullen hebben als er iets mis is en direct zullen gaan helpen.

dat zijn mijn 2 cent! (of wat meer centjes, maar sua).

safety first!
RH

Berichten: 298
Antwoord #16082 Juni 17, 2010, 15:54:49
edit2Rapporteer  
"jouW eigen risico" is het  Grin (zeikerd; ik weet prima wat ik doe)
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #16083 Juni 17, 2010, 16:00:52
edit2Rapporteer  
je hebt gelijk, het is inderdaad "jouw eigen risico", ik heb het verbeterd, dank voor je input!

goede argumenten!  ThumpsUp
RH

Berichten: 298
Antwoord #16084 Juni 17, 2010, 16:42:03
edit2Rapporteer  
OK, een paar argumentjes dan:

1) Bij side/offshore zijn er dicht bij de kant de minste kiters die met hoge snelheid beide kanten op varen. Dat betekent dat je met springen alleen rekening hoeft te houden met mensen die achter en tevens onder je varen. En zo nu en dan iemand die net wil gaan starten. Midden op het water zijn er veel meer mensen die hard beide kanten opvaren is het vaak moeilijk een gaatje te vinden van zeg 60m downwind, waar 10 seconden lang niemand vaart. Vandaar, dicht bij de kant is vaak dus veiliger.
2) Verder bij offshore (zoals op Blijburg) is net voor de kant afzetten heel veilig, omdat je dan nooit op de kant terecht kunt komen (de wind blaast je het water op), en je hoeft alleen op te letten wat er downwind gebeurt.

Mensen die mij gisteren hebben zien varen hebben kunnen zien dat ik vaak 200m uit de kant stond te wachten tot er een 'gaatje' kwam.

Ik ben in het geheel niet onbezonnen bezig en weet prima wat ik doe en waar het gevaar wel en niet zit (door heel veel schande en schade wijs geworden).
ditispablo

Berichten: 259
Antwoord #16085 Juni 17, 2010, 18:36:53
edit2Rapporteer  
K-spot Blijburg promoot het kiten ook op de site...
http://www.blijburg.nl/surfen-op-blijburg
zucht...

en een webcam under construction
http://www.blijburg.nl/webcam
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #16086 Juni 17, 2010, 21:00:57
edit2Rapporteer  
En weer een topdag op Enkhuizen  ThumpsUp, morgen alweer pfffffffffffffffffffffff Cool
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #16087 Juni 17, 2010, 21:13:10
edit2Rapporteer  
Was weer geen zak an op K-spot blijburg   Tongue , lekker  met de 9m2  Grin
Was ouderwets gezellig met Mark,Beun en Robin  Joepie
Ik stop er ff mee,mijn lichaam wil niet meer ghehehehe  Grin
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16088 Juni 17, 2010, 21:31:51
edit2Rapporteer  
levensgevaarlijk geloopt op het kleine plasje van Andijk   YeSS  YeSS  YeSS
't was helemaal  lekker ( morgen maar weer .............. )
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #16089 Juni 17, 2010, 22:25:28
edit2Rapporteer  
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa het was zeker lekker op ijburgie
de oude crew was er weer
novaatje /loepie de leeuw /laurens /beuntje gingen weer lekker los
super hoge jumps dus de vogeltjes zien we niet zo gauw meer op ijburg  schater
was weer ouderwets gezellig
ben nu verrot maar zaterdag ben ik weer in zeeland op de brouwersdam dus kites mee op de beunmobiel
zeemeeuwen here i come
JIHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

p.s
jongens niet zo zeuren
op de kant
dicht aan de kant
ver van de kant
onder de kant
lekker varen en los gaan en doe je ding
wijze raad van ouwe man
martijnc

Berichten: 669
Antwoord #16090 Juni 17, 2010, 22:31:10
edit2Rapporteer  
Ben me kites weer een poos kwijt en begint nu eindelijk lekker te waaien

bedankt
Hangbuikpapa

Berichten: 42
Antwoord #16091 Juni 17, 2010, 22:45:17
edit2Rapporteer  
mhhhh eindelijk wind...moet ik werken....zucht
miss za ochtend @Bergen aan zee een uurtje mn Best doen.....NNW 5

Hey Tom....kan ik bij jou komen "werken"....jij bent gewoon altijd overal als het waait....;-))))
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #16092 Juni 17, 2010, 22:56:34
edit2Rapporteer  
Joww mensuu,

En waar gaat iedereen morgen naar toe????

Word workem nog wat....of is hij toch te veel noord????

Andijk...enkhuizen....????

Greetings...Pro Kiter... Cool
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #16093 Juni 17, 2010, 23:02:01
edit2Rapporteer  
IJburg wederom top! Half 9 kakte de wind wat in en ingepakt maar eindelijk gecontroleerde sprongen! Langzaam aan leer ik toch wel

Stuk rustiger dan gister ook. Verder wel bizar dat blijburg kiten promoot op een spot waar het officieel niet eens mag.

Overigens, wat was dat met die gast die in pak (3 delig, dus niet van neopreen) aan het kiten was? Zag duidelijk een foto sessie maar wel dikke humor Smiley. In pantalon, overhemd en colbert kiten, hahha!
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #16094 Juni 17, 2010, 23:05:57
edit2Rapporteer  
zaterdag ijmuiden waarschijnlijk, eindelijk eens die 7m testen hopelijk ...als ik em niet vergeet Grin
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #16095 Juni 18, 2010, 09:32:10
edit2Rapporteer  
Ichbindabei  Joepie Joepie Joepie
360

Berichten: 613
Antwoord #16096 Juni 18, 2010, 09:45:00
edit2Rapporteer  
Samstag muss ich Fussball kucken

Is er voor vandaag nog wind gespot?


P.s. de ondergaande zon op Ijburg was geniaal gisteren. Leek wel Bonaire  Cool
Wel jammer dat het merendeel van de kite kings al naar huis was
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #16097 Juni 18, 2010, 09:50:32
edit2Rapporteer  
Samstag muss ich Fussball kucken

Is er voor vandaag nog wind gespot?


P.s. de ondergaande zon op Ijburg was geniaal gisteren. Leek wel Bonaire  Cool
Wel jammer dat het merendeel van de kite kings al naar huis was

Hey Heiko,

Vandaag wappert het ook nog wel pittig NW aan de kust vanmiddag vrij krachtig  !

Toenemend tot ca NOORDWEST 5 BFT !

Is dat genoeg ?
360

Berichten: 613
Antwoord #16098 Juni 18, 2010, 10:19:46
edit2Rapporteer  
Frank,

Toch niet in verwegistan, maar lekker in NL van de Wind aan het genieten.  Joepie

Ik heb wel zin in sessie Wijk Pier

mot wel rond 17.00 terug in adam zijn!
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #16099 Juni 18, 2010, 10:27:31
edit2Rapporteer  
Frank,

Toch niet in verwegistan, maar lekker in NL van de Wind aan het genieten.  Joepie

Ik heb wel zin in sessie Wijk Pier

mot wel rond 17.00 terug in adam zijn!

Ik ga eerst ff wat boodschappies doen voor het zieke vriendinnetje, daarna
denk ik die kant nog wel ff op te rijden.
Ik weet het nog niet helemaal zeker !
In ieder geval veel plezier.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.