Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17775 September 26, 2010, 14:57:21
edit2Rapporteer  
Gister op wijk (bunker) ging ik gister voor een flinke bui het water af. Wind trok flink aan en had mijn handen vol aan de 9. Ik dacht snel kite naar beneden en wachten tot de bui voorbij is. Riep naar een gozer dat ik mijn kite wilde landen, moest 4 maar roepn voordat hij in beweging kwam, liep op zijn dode akker naar mijn kite en wilde de kite aan de achterkant pakken, kite schoot weer de lucht in. Hierna dacht hij ik pak de kite wel even bij de bridle, na veel roepen pakte hij gelukkig mijn kite bij de LE.

Ik vroeg aan die gozer of hij altijd een kite op deze manier aanpakte en het enigste wat hij zij dat ik me niet zo druk moest maken!

Voor het zelfde geld vlijgt mijn kite vol in het windvenster weer omhoog met mij erachter aan met alle gevolgen van dien!

Wat een prutser was die gozer!

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #17776 September 26, 2010, 16:10:56
edit2Rapporteer  
"@rjen, maak je niet zo druk" Grin
Had die kerel een wetsuite aan??? Undecided
Wat een eikel zeg
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17777 September 26, 2010, 17:11:38
edit2Rapporteer  
Hij had een wetsuit aan.
remco81

Geen avatar

Berichten: 276
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #17778 September 26, 2010, 20:46:33
edit2Rapporteer  
was in Ouddorp is echt ruim en mooi vlak helaas wel 170 km rijden ,gelukkig is het niet al te vaak nw
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #17779 September 26, 2010, 22:41:45
edit2Rapporteer  
Yes was een topweekendje zeeland,Vandaag waren er best wel veel gasten bezig met grote maten op brouwersdam, Geen spektakel ,15 knuts maar wel behoorlijk aflandige wind.Naar mijn en veler NOGO maatstaven,maar er werd toch  gevaren.Enkele beginners in problemen zien komen ,omdat hun kite in het water kwam en niet meer konden herstarten door te zwakke woei. Als je dan te ver op zee was en je kon niet meer staan ,had je toch een probleem.Gelukkig allemaal goed gekomen..........
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #17780 September 27, 2010, 07:52:14
edit2Rapporteer  
Peter
Zat je op de Brouwersdam??
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #17781 September 27, 2010, 16:51:15
edit2Rapporteer  
Dat schrijft ie toch  Roll Eyes
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #17782 September 27, 2010, 17:17:11
edit2Rapporteer  
Dat schrijft ie toch  Roll Eyes

Het was weer een zwaar weekend............... Huh
Beng

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #17783 September 27, 2010, 19:10:45
edit2Rapporteer  
Ik was die "prutser". YeSS
Om het verhaal ff 2 kanten te geven.
Terwijk ik me kite aan t oprollen ben, met mijn rug naar zee. hoor ik iemand als een speenvarken gillen waar de slager met een groot mes achter aan rent.
Met een hand het board vast en met de andere heel zenuwachtig de kite proberen te beheersen.
Ik sta op, board wordt eindelijk losgelaten en meneer blijft achter zijn vlieger aanlopen. De gedachte was waarschijnlijk dat ik wel alles achter liet om om hem te "redden" . Schatting is 95+kg met een 9 Naish kite bij max. 29knps die dag en dan doen alsof je de kite niet kan houden.Even daarvoor komt een meisje ca. 60kg met een 8m2 rustig van t water , in dezelfde wind ????
Deze "pilot" stuurt de kite voor me hard op de grond, de kite "stuiterd" weer op, en ik moet dooor de kite en lijnen lopen om een beetje veilig te zijn. Ondertussen wel achter je kite aanblijven lopen ! (de kite blijft dus diep in t windraam hangen) Aangezien ik geen trek heb om achter de kite aan te blijven lopen , pak ik de bridle en zorg dat alles goed komt.
Moraal van t verhaal als je niet kan kiten, een beginner bent, de weers omstandigheden niet vertrouwd ga dan niet. Er zijn genoeg dagen met stabiele wind, waarop je ervaring kan op doen.De wind was op deze dag erg aan/uit, niks mis mee als je weet wat je doet !
Beetje een verhaal geworden maar ken dit toch ook niet laten gaan.Tegen beter weten in hoop ik dat iemand hier iets van leert.
IKO389
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #17784 September 27, 2010, 19:49:35
edit2Rapporteer  
Ik was die "prutser". YeSS
Om het verhaal ff 2 kanten te geven.
Terwijk ik me kite aan t oprollen ben, met mijn rug naar zee. hoor ik iemand als een speenvarken gillen waar de slager met een groot mes achter aan rent.
Met een hand het board vast en met de andere heel zenuwachtig de kite proberen te beheersen.
Ik sta op, board wordt eindelijk losgelaten en meneer blijft achter zijn vlieger aanlopen. De gedachte was waarschijnlijk dat ik wel alles achter liet om om hem te "redden" . Schatting is 95+kg met een 9 Naish kite bij max. 29knps die dag en dan doen alsof je de kite niet kan houden.Even daarvoor komt een meisje ca. 60kg met een 8m2 rustig van t water , in dezelfde wind ????
Deze "pilot" stuurt de kite voor me hard op de grond, de kite "stuiterd" weer op, en ik moet dooor de kite en lijnen lopen om een beetje veilig te zijn. Ondertussen wel achter je kite aanblijven lopen ! (de kite blijft dus diep in t windraam hangen) Aangezien ik geen trek heb om achter de kite aan te blijven lopen , pak ik de bridle en zorg dat alles goed komt.
Moraal van t verhaal als je niet kan kiten, een beginner bent, de weers omstandigheden niet vertrouwd ga dan niet. Er zijn genoeg dagen met stabiele wind, waarop je ervaring kan op doen.De wind was op deze dag erg aan/uit, niks mis mee als je weet wat je doet !
Beetje een verhaal geworden maar ken dit toch ook niet laten gaan.Tegen beter weten in hoop ik dat iemand hier iets van leert.
IKO389



Kite inderaad pas 7 jaar dus inderdaad een beginner.  Joepie loser

Als je misschien een beetje beter op had gelet had je gemerkt dat de wind opeens enorm  toenam, vrienden (beginners met 7 jaar ervaring) kwamen ook met veel moeite snel het water af omdat de bui er wel erg dreigend uit zag en de wind sterk toenam.

In mijn ogen ben je gewoon ontverantwoordelijk bezig als je een kite op deze manier aanpakt! Als dit bij een echte beginner flikt denkt ik dat je niet weet wat er kan gebeuren.

Ik hoop dat je wat geleerd hebt hoe je een kite aanpakt dus zeker niet aan de bridle of aan de achterkant.  ListenToMe

Va
PeterKite

Berichten: 174
Antwoord #17785 September 27, 2010, 22:33:09
edit2Rapporteer  
tja, er is nog een spot....

http://www.vimeo.com/15318713

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #17786 September 28, 2010, 09:15:13
edit2Rapporteer  
Hhmmpff , Peter je filmpje heeft mij zojuist definitief doen besluiten om ook een waveboardje aan te schaffen  ThumpsUp   
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #17787 September 28, 2010, 09:21:35
edit2Rapporteer  
tja, er is nog een spot....

Best wel lekker fillumpie! ThumpsUp
kiteschool aloha
Gast
Antwoord #17788 September 28, 2010, 09:30:56
edit2Rapporteer  
Lekker filmpje mannen, ziet er goed uit daar!!!  ThumpsUp

Uiteraard is zo'n uitstapje alleen voor de pro's weggelegd!!!
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #17789 September 28, 2010, 09:33:58
edit2Rapporteer  
Lekkerrrr  Grin
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #17790 September 28, 2010, 09:34:39
edit2Rapporteer  
Zeker lekker filmje!! ThumpsUp

Razende Bol is gaaf, maar niet geheel ongevaarlijk....dDan moet je al met doodtij gaan.
Als ik in m'n luchpauze langs het marsdiep loop kan het behoorlijk tekeer gaan met de stroming als een rivier......"lijntje knap" en je bent de Sjaak ThumpDown.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #17791 September 28, 2010, 09:39:36
edit2Rapporteer  
Tja het is duidelijk geen spot om als beginner ff te gaan varen. Heb je daar materiaalpech of iets dergelijks dan zit je meteen behoorlijk in de problemen.
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #17792 September 28, 2010, 11:01:08
edit2Rapporteer  
en dan nog het feit dat ik laatst hoorde dat je daar niet in de vaargeul mag varen.. Lijkt me een beetje vreemd want er word zoveel gekite rond de razende bol.

Wij willen daar ook nog een keer heen varen vanaf den helder. Maar zoals gezegd stroomt het meestal lekker daar. Dan moet je flink hoogte kunnen lopen anders kom je er gewoon niet.

Maar, misschien volgend jaar toch een keertje doen Grin
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #17793 September 28, 2010, 11:33:56
edit2Rapporteer  
Lekker filmpje Peter ..Razende bol is inderdaad een mooie spot .. Grin
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #17794 September 29, 2010, 07:35:24
edit2Rapporteer  
vertrekken jullie eigenlijk vanaf texel daar peter of den helder? op texel hebben ze geen asfaltdijk toch?
Vind namelijk dat je er erg snel bent... Grin
PeterKite

Berichten: 174
Antwoord #17795 September 29, 2010, 11:11:56
edit2Rapporteer  
Thnx voor de reacties!!

Om op de razende bol te kunnen kiten heb je wind tegen stroming nodig, anders spoel je gewoon weg. het moment van doodtij komt.... en is weer weg.
Daarnaast altijd met ervaren mensen en plenty wind. Ik ga er dus enkel kiten wanneer ik goed druk in mijn 9 heb staan, of meer.

We vertrekken vanaf den helder, bij de vuurtoren bij nogal wiedus. Dan oversteken naar de bol, de geul over. Dat duurt met de juiste hoek van de wind ongeveer 3 min.
En ja, een rotspot om materiaalpech te hebben. Ik neem dus alles dubbel mee, kan mijn maatje evt terug kiten en vervangend materiaal oppikken.
Door de vaargeul mag gevaren worden. Wel rekening houden met de grote schepen die soms door komen zetten, want die stoppen echt nergens voor en geven nog een behoorlijke windschaduw.
Je mag echter niet op de bol zelf komen, dat is namelijk een reservaat. Vanuit de haven kunnen ze dat prima in de gaten houden. En wat afstand houden van de zeehondenkolonie's is ook wel zo netjes.
Voor de rest vind ik het persoonlijk een van de mooiste spots van Nederland. Alles is er, van spiegelglad tot mooie golven. En dat het niet de meest makkelijke spot is, maakt het eromheen kiten altijd weer tot een klein avontuur!

gr.
Peter
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #17796 September 29, 2010, 11:16:42
edit2Rapporteer  
ik wil daar toch wel is een keertje heen! vaar zelf met een aantal jongens uit Julianadorp bij paal 6.

Laatst een downwinder gemaakt richting den helder en toen kregen we het erover om door te varen naar de razende bol..
toch maar niet gedaan omdat er weinig wind stond en het verhaal omhoog kwam dat je niet in de vaargeul mocht kiten..

Maar dat je er zo snel bent stond ik wel van te kijken haha 3min knallen en dan een prachtspot Grin

Welke windrichting gebruik je om daar te komen? ik neem aan west / zuidwest? en dan afgaand water?

greetsz
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #17797 September 29, 2010, 18:06:09
edit2Rapporteer  
@Peter:
hoor er nog niemand over maarre: RRD?
voor een North adept als jij... iig je barretje gehouden.

anyways: bevalt ie? en hoe is RRD qua afwerking?
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #17798 September 29, 2010, 21:28:10
edit2Rapporteer  
Respect voor de kiters die regelmatig de razende bol onveilig maken ThumpsUp.....mij niet gezien, ff een leveltje teveel voor mij.

Terwijl ik daar elke dag op loopafstand kan zijn Undecided  (bij nogalwiedus dus...)
Michael van der Hoek

Berichten: 404
Antwoord #17799 September 30, 2010, 07:47:30
edit2Rapporteer  
@ leon, je hebt ook vlakwater he @ razende bol.. waarom zou dat een leveltje te hoog zijn voor jou?

En elke dag op loopafstand.. ik zou het wel weten Grin hehe
Ik moet 10km fietsen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.