Omgeving Noordholland, waar gaan we beulen???

pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #52975 November 02, 2016, 19:10:52
edit2Rapporteer  
Op Wijk was het ook lekker tot de grote bui rond 14.30 uur was het heel lekker daarna beetje wisselend.
Er was ook een grote filmploeg aanwezig voor een reclame film.
+/- 20 kiters aanwezig.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #52976 November 02, 2016, 19:30:02
edit2Rapporteer  
Hij was lekkel op wijk met de 9, moet er wel bij zeggen dat ik wel betere sessie heb gehad maar toch, even lekker uit waaie  Grin


Citaat
O ja: parkeren is in elk geval 3 uur gratis bij IJmuiden

Is dat veranderd ? was 4 uur gratis



http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/alkmaar/article28708504.ece/Kitesurfer-gewond-geraakt-op-strand-Bergen-aan-Zee?lref=r_regionaal

BERGEN AAN ZEE - Een kitesurfer is woensdagmiddag op het strand van Bergen aan Zee gewond geraakt.

Iemand meer bijzonderheden ?




damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #52977 November 02, 2016, 19:59:40
edit2Rapporteer  
Maat van mij. Hiel gebroken omdat iemand bij het launchen ongevraagd zijn kite in de powerzone gooide. Zijn er misschien mensen getuige geweest? Of nog beter de persoon die de kite heeft opgelaten present? Kom ik graag mee in contact.

Hmm wacht, dit is Bergen. Dit is vanmiddag op IJmuiden gebeurt.
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #52978 November 02, 2016, 20:34:09
edit2Rapporteer  
Heel vervelend van die gebroken hiel.
Maar als je iemand vraagt je kite op te laten, blijf je zelf wel verantwoordelijk. Als je je kite op 3 of 9 uur startklaar neerlegt en hij wordt dan op gelaten dan kan het normaal gesproken niet mis gaan.
Zelf zorg ik er altijd voor dat de kite voor de helft is gedepowerd.

IK wens je vriend een goed herstel toe
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #52979 November 02, 2016, 20:55:14
edit2Rapporteer  
Kan evengoed wel fout gaan hoor ger vorig jaar ook zoiets gehad toen iemand hem oppakte van het strand en hem loslaat voordat ik ingehaakt was , kite loopte gelijk in zon geval doe je niet veel meer. Achteraf praten en oordelen is altijd makkelijk , fouten zijn binnen enkele seconden gebeurt en kan iedereen overkomen
damsko

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #52980 November 02, 2016, 21:46:53
edit2Rapporteer  
Hoe het ook zit, er vandoor gaan zonder je gegevens achter te laten is nogal... Ik ben erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
evert999

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #52981 November 03, 2016, 08:25:44
edit2Rapporteer  
Hoe het ook zit, er vandoor gaan zonder je gegevens achter te laten is nogal... Ik ben erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
waar op ijmuiden was dat? zag wel iemand met een kite in de lucht iemand anders helpen een kite op te laten. dat ging helemaal mis, en maat van mij is heen gerent en heeft uiteindelijk geholpen ales op de grond te zetten, het zag er echt dom uit... Daarna nog iemand die zijn kite op ging laten aan via een paal (landen snap ik nog wel maar launchen), ging ook niet goed (touw om bridle heen gedraait), zelfde maat weer heen gerent en geholpen Smiley

het leek wel zondag

oja, zo goedgelovig als ik was met de 7 naar andijk in de ochtend, net niet genoeg wind (enorm vlagerig) daarna dus naar ijmuiden gereden en had ik voldoende aan de 7m. Toen die enorme vlaag kwam (30+) ging het mis met een kitebuddy, uiteindleijk een snee in zijn vinger top en hoek van zijn bar afgebroken.

het was een spannende dag.
RobertvO

Geen avatar

Berichten: 47
Antwoord #52982 November 03, 2016, 08:27:35
edit2Rapporteer  
Toch ook naar IJmuiden gegaan en inderdaad, prachtige golven maar ook redelijk vlakke delen. Genoten!
En idd. gratis parkeren Smiley
Dank allen voor de info.
ErikFanatic

Berichten: 459
Antwoord #52983 November 03, 2016, 09:32:08
edit2Rapporteer  
Aan een vast object starten en landen kan prima en veilig hoor. Je kunt het veiliger maken door richting de kite te lopen en op dat moment bovenste powerlijn losjes beet te pakken. Op die manier gaat de kite niet bounchen of klimmen.

Vervelend voor de jongens die gister gewond zijn geraakt. Geval in Bergen aan Zee lijkt meer te maken te hebben met dicht aan de kant springen, door de richting van gister vaarde je eerder dicht langs de kant. Tevens een Core kite, dus mogelijk een vakantieganger die de risico`s verkeerd in heeft geschat? 
Beetje stigmatiserend maar denk graag hardop. Smiley

Mijn sessie @ Egmond aan Zee was redelijk, beetje vage vlagerige wind, soms ruim druk in de kite, maar echte power leek er niet uit te komen. Wel goed kunnen oefen met springen op de andere kant. Maar blijft toch een compleet ander gevoel.

Maar waar blijven de stormen?
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #52984 November 03, 2016, 18:17:52
edit2Rapporteer  
IJmuiden was lekker, snel de relatieve rust opgezocht vlak onder de pier wat vanwege vloed extrasnel ging, ook daar was de wind vlagerig en eigenlijk wat te weinig voor m'n Pivot 7m. Wel lekker gevaren maar had er wat eerder moeten zijn.

Morgenochtend het licht aandoen op Wijk, hopelijk 8 uur bij de pier!
bredo

Berichten: 593
Antwoord #52985 November 03, 2016, 20:03:46
edit2Rapporteer  
WAUW dat is vroeg morgen, als alles meezit ook een sessie op zee. laat het nog weten, maar zeker niet zo vroeg hoor!!!
roelandp

Berichten: 422
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #52986 November 03, 2016, 22:06:31
edit2Rapporteer  
1.5 uurtje wijk gedaan gisteren.  Zag de happert nog heen en weeren, toen had ik mijn kite al geparkeerd, of beter gezegd: ingehaald... die dropte uit de lucht en wokkelde lekker door zn eigen lijnen heen... pfff liep weer goed af... Gelukkig trok ie me nog aan de kant want behoorlijke eb-stroom... En de wind was er al wat uit (tegen half uur). Toch... die nonchalanche wordt er hard uitgeleerd op deze manier: altijd koppie erbij houden...

Misschien morgen nog maar eens.... Een schellie om de webcam te inspecteren Grin?
the littleman

Berichten: 817
Antwoord #52987 November 03, 2016, 23:05:01
edit2Rapporteer  
Morgen een ochtend sessie op schellie met Josti.
Rond 10 uur op het altijd fijne, zand vrije schellie;)
Heerlijk
HarryM

Berichten: 58
Antwoord #52988 November 04, 2016, 09:53:36
edit2Rapporteer  
Het waait hier in Hoorn ik ga zo ook richting Schell, voor de zekerheid ook mn foilboard mee ....
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #52989 November 04, 2016, 10:23:39
edit2Rapporteer  
Denk dat het dan Foilen wordt zo te zien nagenoeg geen wind meer. ThumpDown

Livestream Schellie ligt er uit  Huh
joosie

Berichten: 967
Antwoord #52990 November 04, 2016, 10:41:53
edit2Rapporteer  
Zo rond 10:15 is het droog, staat een mooi windje uit zuid zuidwest op naar schell Tongue
Wel schoentjes mee, water markermeer is al behoorlijk kouder dan de zee ThumpDown


@ Damsko: ik heb je maat tijdens het launchen inderdaad omhoog zien gaan en een meter of 6 verder met zijn gezicht op de zandplaat terecht zien komen, zag er heftig uit maar hij releaste zijn kite wel en stond gelijk op, leek dus wel goed te gaan.
nadat ik mijn kite had neergelegd nog even gevraagd hoe het ging hij lag toen onder een kite en hij was bij kennis vertelde een van de andere kiters vervolgens kwam de ambulance en 2 reddingsmaatschappij voertuigen die hem meenamen
succes met het herstel van zijn gebroken hiel ThumpsUp
bredo

Berichten: 593
Antwoord #52991 November 04, 2016, 11:08:36
edit2Rapporteer  
Walk of shame...aan de kust nog niet top zo te zien...
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #52992 November 04, 2016, 13:17:09
edit2Rapporteer  
Zo ook ff op schell kijken , morgen einde middag weer wat meer wind , hoop dat het op tijd komt
the littleman

Berichten: 817
Antwoord #52993 November 04, 2016, 14:47:39
edit2Rapporteer  
Nee wind is opperdepop. Was heerlijk tot een half uur geleden
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #52994 November 04, 2016, 15:47:58
edit2Rapporteer  
Niet naar IJmuiden omdat we verwachtten dat de golven beter zouden zijn bij Wijk bunker, waar we hoorden dat de wind aflandig was, dus doorgereden naar Hargen om de regen te vermijden. Dat lukte, maar helaas hebben we nog geen half uur op het water gestaan omdat de wind inkakte. Beetje jammer dus, blijkbaar hadden we beter naar Schellinkhout of toch IJmuiden kunnen gaan, dan maar nat.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #52995 November 04, 2016, 16:11:08
edit2Rapporteer  
Citaat
Denk dat het dan Foilen wordt zo te zien nagenoeg geen wind meer.
  Wind zat, zelfs nog een zonnetje gehad  ThumpsUp

Hij was weer lekkel en gezellig op schel met de 11 meter in begin twintip en later de Thechiese Kerkdeur, zelfs de badtmeester gespot, dacht dat hij alleen nog met een rollator het huis uit kwam, maar nee hoor hij kite nog steeds, respect hoor  Grin
bredo

Berichten: 593
Antwoord #52996 November 04, 2016, 16:42:58
edit2Rapporteer  
Kom net van wijk af....was niet veel. Erg vlagerig en de wind werd steeds minder. Wel mooie golven!
kiteruitschell

Geen avatar

Berichten: 1719
Antwoord #52997 November 04, 2016, 17:44:51
edit2Rapporteer  
Goed dan dat ik daarnaartoe ben gereden . Precies het meest windstille gedeelte van de dag het water op gegaan tijdens het pompen gingen de mannen nog lekker . Van 1 tot half 3 vrijwel geen wind . Na het opruimen  werd de wind weer beter
Eltimm

Berichten: 78
Antwoord #52998 November 04, 2016, 18:21:13
edit2Rapporteer  
Vandaag niet geweest vanwege werk. Nu eigelijk wel blij mee, met die mwah-mwah condities.

Erg weinig goeie herfststormen gehad dit jaar. Wel een goeie zomer..
pepsi

Geen avatar

Berichten: 171
Antwoord #52999 November 04, 2016, 18:33:27
edit2Rapporteer  
Kiteruitschell, je bent inderdaad iets te snel weggegaan, heb nog een klein uurtje goed kunnen varen.10-12 kiters.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.