shockwave

fransie

Berichten: 322
Maart 30, 2007, 03:21:18
edit2Rapporteer  
mischien is deze vraag al geweest maar
hoe stel ik mijn bardruk niet zo hoog is
moet ik dan mijn stuurlijnen aan mijn katrolletjes vast maken op de bar???
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1 Maart 30, 2007, 03:27:08
edit2Rapporteer  
Zoekfunctie : http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=20344.0
XXL

Geen avatar

Berichten: 169
Antwoord #2 Maart 30, 2007, 03:28:54
edit2Rapporteer  
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/naish-shockbar-bar-conversion.aspx
fransie

Berichten: 322
Antwoord #3 Maart 30, 2007, 03:37:03
edit2Rapporteer  
bedankt!!!!!!!
XXL

Geen avatar

Berichten: 169
Antwoord #4 Maart 30, 2007, 03:49:59
edit2Rapporteer  
Nu we het toch over de shockwave hebben...
Vandaag binnen gekregen wat mij opviel is dat er geen leash bij zit? Is dit normaal?

Ennuh.. ben wel van plan met een leash te gaan varen voor de veiligheid!
Waar wordt die gebruikelijk vast gemaakt bij de shockwave?
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #5 Maart 30, 2007, 04:07:39
edit2Rapporteer  
Zit er wel een manual bij je kite??

In principe is de 100% depower van een Bowkite genoeg.

Leash zit alleen maar in de weg en wordt alleen gebruikt voor zelf landen en zelf rescue.

Wil je toch je leash en doe je geen rotaties. Dan zit er volgens mij een ringetje op 1 van de voorlijnen boven je strap.
Wil je unhooked dan aan je loop
XXL

Geen avatar

Berichten: 169
Antwoord #6 Maart 30, 2007, 04:58:03
edit2Rapporteer  
In de manual staat niks over een leash, ze gaan ervan uit dat je zonder leash vaart omdat je de kite 100% kan depoweren. Maar voor mij eigen veiligheid, maar ook zeker voor die van de andere vaar ik liever met leash!

Er zit inderdaad een ringetje boven de strap op de voorlijnen! Maar dat vindt ik een erg irritante plek! Heb zitten kijken hoe ze dit hebben opgelost bij de 2007 shockbar (zie foto's).

Dit is toch gewoon na te maken?? Iemand toevallig al ervaring mee??
StevenHill

Berichten: 261
Antwoord #7 Maart 30, 2007, 13:06:21
edit2Rapporteer  
In de manual staat niks over een leash, ze gaan ervan uit dat je zonder leash vaart omdat je de kite 100% kan depoweren. Maar voor mij eigen veiligheid, maar ook zeker voor die van de andere vaar ik liever met leash!

Er zit inderdaad een ringetje boven de strap op de voorlijnen! Maar dat vindt ik een erg irritante plek! Heb zitten kijken hoe ze dit hebben opgelost bij de 2007 shockbar (zie foto's).

Dit is toch gewoon na te maken?? Iemand toevallig al ervaring mee??
Je moet je HP-leash dan inderdaad bevestigen aan het lijntje wat door je bar gaat. Dus aan het rode lusje. Als je nu je chickenloop lostrekt, of je vaart uitgehaakt en laat je bar los, dan zal je kite depoweren. Ook als je met de stopper vastgeklikt vaart!!
Dit zal goed werken!
Het lijntje kun je gewoon bestellen. Ze zouden binnen komen en mischien dat ze er nu al zijn.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #8 Maart 30, 2007, 14:06:52
edit2Rapporteer  
Onzin!! Nergens voor nodig.

Je moet gewoon even een HP leash kopen en die bevestig je aan de chickenloop.
Als je nu per ongeluk uithaakt,dan wordt de kite volledig gedepowerd en heb je geen kracht meer op je kite.
Ben je nog ingehaakt dan duw je gewoon de bar door de stopper heen.
Dus je hebt nergens extra lijntjes voor nodig.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #9 Maart 30, 2007, 17:34:36
edit2Rapporteer  
Leander, Hoe depowert je bow volledig als de bar tegen de stopperbal blijft hangen?
XXL

Geen avatar

Berichten: 169
Antwoord #10 Maart 30, 2007, 18:16:28
edit2Rapporteer  
In de manual staat niks over een leash, ze gaan ervan uit dat je zonder leash vaart omdat je de kite 100% kan depoweren. Maar voor mij eigen veiligheid, maar ook zeker voor die van de andere vaar ik liever met leash!

Er zit inderdaad een ringetje boven de strap op de voorlijnen! Maar dat vindt ik een erg irritante plek! Heb zitten kijken hoe ze dit hebben opgelost bij de 2007 shockbar (zie foto's).

Dit is toch gewoon na te maken?? Iemand toevallig al ervaring mee??
Je moet je HP-leash dan inderdaad bevestigen aan het lijntje wat door je bar gaat. Dus aan het rode lusje. Als je nu je chickenloop lostrekt, of je vaart uitgehaakt en laat je bar los, dan zal je kite depoweren. Ook als je met de stopper vastgeklikt vaart!!
Dit zal goed werken!
Het lijntje kun je gewoon bestellen. Ze zouden binnen komen en mischien dat ze er nu al zijn.

Waar kan ik dit bestellen? gewoon bij elke kiteshop?
Ik heb een shockwave 2006. Daar zit ook nog geen ringetje op de chickenloop, alleen boven de strap.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #11 Maart 30, 2007, 19:04:40
edit2Rapporteer  
Leander, Hoe depowert je bow volledig als de bar tegen de stopperbal blijft hangen?

Als er echt veel kracht opkomt, bijvoorbeeld na het abrupt loslaten na een uitgehaakte kiteloop, dan komt er zoveel kracht op dat hij door de stopper heen schiet.

Vaar je ingehaakt, dan duw je hem er zelf doorheen.

Ik heb er nooit problemen mee gehad.
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #12 Maart 31, 2007, 15:31:21
edit2Rapporteer  
Nogmaals, gewoon de best barupgrade 2007 monteren. Die standaard stopper sloopt het oog van je bar als je het regelmatig gebruikt, matig tot niet verstelbaar, gauw lam, strap is ook niet geweldig.

Vaar nu 2 maanden met de best set, zou niet anders meer willen. Nog even ombouwen naar de mogelijkheid van 1:1 en rammen met dat ding.

 Ik heb daarnaast snel vervangbare delen in de bridle gemaakt, en tevens stalen north katrolletjes op de tips van de kite gezet. De originele katrollen waren aardig snel heen, omdat er ook relatief veel lengte bridle doorheen rolt. Dit in tegestelling tot die andere, die maar over een cm of 8 verstellen.

Ik heb het zo gemaakt dat je binnen 5 sec je bar om kan bouwen van 1:1 naar 2:1.

Dit alles pas getest in Egypte bij 20-40 knopen wind, en alles bleef keurig heel.

Indien iemand daar foto's van wil hebben, even een pb er aan wagen.

Mzzl Joost
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #13 April 01, 2007, 16:16:49
edit2Rapporteer  
Dit is toch gewoon na te maken?? Iemand toevallig al ervaring mee??

Ja ik vaar er nu al een tijdje mee, maar als je hem na gaat maken zou ik het touwtje naar
het ringetje van de chickenloop iets dikker of steviger maken.
Hij begint ter hoogte van de stopper al flink te slijten.......

@Leander zoals jij zegt kan het natuurlijk ook aan je chicken loop, maar als dan in een
noodgeval je quick release moet gebruiken ben je je kite kwijt.

P.S. zit wel copy-right op die foto's eej.......
xray

Berichten: 3688
Antwoord #14 April 01, 2007, 16:48:10
edit2Rapporteer  
Die tegels kwamen me al bekend voor!
XXL

Geen avatar

Berichten: 169
Antwoord #15 April 01, 2007, 21:21:44
edit2Rapporteer  
Ik heb die foto even met mijn 2006 shockbar vergeleken...
Ik wil er dus gwn zo'n lijnte bij zetten en dan een oogje bij de chickenloop waar ik de leash inhaak.

Nu snap ik alleen niet waar het touwtje aan vast moet worden gemaakt, op de eerste foto zie je dat het rode touw aan een wit touw wordt vast geknoopt. Waar komt dit witte touw ineens vandaan, waar zit die aan verbonden??



Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #16 April 02, 2007, 02:21:47
edit2Rapporteer  
Waar komt dit witte touw ineens vandaan, waar zit die aan verbonden??

Dit Touwtje zit alleen op de 2007 SW en Boxer bar.
Kunt hem ook gewoon aan dat ringetje boven je depowerstrap vast maken.
XXL

Geen avatar

Berichten: 169
Antwoord #17 April 02, 2007, 03:23:35
edit2Rapporteer  
Okeee bedankt!
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #18 April 02, 2007, 14:53:31
edit2Rapporteer  
Die moet je dus echt NIET aan dat ringetje vast maken.
Je kite zal dan als jij loslaat flink gaan  loopen, want je powerlijn wordt dan aan een kant weggetrokken, maar kan niet helemaal omklappen, omdat je dat lijntje door je bar laat lopen en het ringetje daar niet doorheen kan.
Gevolg, je kite is totaal onbestuurbaar. Je kan hem wel aan het blauwe of rode lijntje vast maken als je op 1:1 vaart.


@shockweef: Als je echt zo'n lijntje gebruikt gebeurt echt puur hetzelfde als dat je je HP leash aan je depowerloop vast maakt. In beide gevallen depowert hij 100%.

Wil je echt safety gebruiken, dan moet je je leash aan dat ringetje aan je powerlijn vast maken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.