Kiters uit Rotterdam , meld je!

Rebel1974

Berichten: 66
Antwoord #51275 Juli 11, 2015, 11:41:58
edit2Rapporteer  
Chagrijnig Faxie ?

Was gewoon een heerlijk dagje , niemand in problemen en niemand in het broedgebied van de jaarlijks facultatief broedende zwarte zee-eend...............................

 
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #51276 Juli 11, 2015, 13:28:04
edit2Rapporteer  
Beetje laat , maar ik was er ook die middag en heerlijk gevaren. Rachid ook met een clubje aan het rommelen maar geen gekke dingen of onverantwoorde  handelingen. Stukken beter dan met ZW en een hoop koekenbakkers die nergens naar kijken.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51277 Juli 11, 2015, 13:56:19
edit2Rapporteer  
Nee hoor niet chagrijnig. Vind het gewoon onverantwoord, zeker als er gigantisch veel alternatieven zijn met die richting.

Achteraf is het makkelijk praten dat er niemand in de problemen is gekomen.
M A R K

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #51278 Juli 11, 2015, 14:01:31
edit2Rapporteer  
Zijn er mensen die zondag/morgen gaan kiten?
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #51279 Juli 11, 2015, 14:05:22
edit2Rapporteer  
Faxie, je klinkt roomser dan de paus.   En daarbij NW is aanlandig richting oostvoorne/rockanje   schater
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51280 Juli 11, 2015, 14:11:12
edit2Rapporteer  
Faxie, je klinkt roomser dan de paus.   En daarbij NW is aanlandig richting oostvoorne/rockanje   schater

De stroming gaat daar naar buiten. Maar prima doe wat je niet laten kunt.
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #51281 Juli 11, 2015, 19:48:43
edit2Rapporteer  
Man, wat een wind gisteravond...zag op de meters van Karel dat er vlagen tot 40 knopen waren...
Dat verklaart wel waarom ik voor het eerst niet heel relaxed kon varen met m'n 7 Edge.
Springen natuurlijk wel lekker, maar soms lastig timen in die vlagen...

Was verbaasd dat er 2 met 9 meters vaarden ....hij loopt hem nog ook!

Ik was met een maatje die al 2 jaar niet had gevaren ivm complexe kniebreuk door fietsongelukje.
Dachten dat er wind later wat zou afnemen en hij wel ff kon varen....maar bleef hard natuurlijk.
Aan het einde wilde hij toch nog ff de kite in z'n handen hebben....safety nog getest en afgesproken dat hij de kite laag zou houden voor de veiligheid.....
Ik liet hem op en hij begon haast gelijk te glijden door het zand....daar schrok hij weer van en stuurde de kite toch omhoog.....dus nog harder er achteraan, weg controle...
De kite loopt en knalde op het strand en bleef gelukkig liggen. Ik was inmiddels bij hem, hij was misschien 20 meter mee getrokken en was nog geen 2 meter de lucht door de lucht gevlogen, wel harde landing gemaakt, dus hij lag kreunend op het zand. Daardoor vreesde ik voor een botbreuk, maar het bleek vooral geen lucht door de klap en erg pijnlijke ribben.
Hij lag op z'n bar, had de safety niet kunnen trekken, en half door de lijnen. Kite bleef gelukkig liggen en het lukte me om beide safety's te trekken. Kite werd toen snel gepakt door een toegsnelde helper (waarvoor veel dank! Ook aan de jongen met de Bandit die kwam kijken).

Al met al veel geluk gehad, dit had echt veel erger kunnen aflopen.
Nog steeds verbaasd over de hoeveelheid kracht van die kite (7) terwijl hij gewoon aan de rand van het windvenster stond. Maar blijft stom van ons om het te proberen met die harde wind....
En we hadden het er het depower koord wat ingekort (hij had nog niet met de bar gevaren ) zodat hij er goed bij kon. Daarvoor moest deze uit de clamcleat los en dat hebben we niet meer gecheckt, kite stond dus vol gepowered toen we hem op lieten....stom.

M'n stomste actie ooit, en dat in m'n 10 jarig jubileum jaar.....
Wel weer van geleerd natuurlijk, maar man, wat moet je toch altijd scherp zijn bij deze sport....


grappig om mijn sessie terug te lezen, was inderdaad heerlijk loopen met de 9, zeker omdat later iedereen pleitte was.
Heb ook nog de kite voor je op de grond gelegd. Ik moet wel zeggen dat ik dacht ,nou nou wat zijn die aan het doen. Volgende keer kan je beter in plaats van op je maat duiken naar de kite toe rennen. Of direkt nadat je maat stil ligt. Had hij niet nog een keer pijn hoeven lijden.
Ik wilde eerder komen maar had me kite net leeg laten lopen.

Goed om te horen dat alles met een sisser is afgelopen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51282 Juli 12, 2015, 21:44:49
edit2Rapporteer  
Tikkie vlagerig, en behoorlijk druk op Oostvoorne. Later op de dag werd het wel beter. Toch niet echt een lekkere sessie gehad... was meer bezig met anderen in de gaten houden. Bijna kite op m'n kop gehad toen ik aan de kant zat even, en nog met een harde downloop uit mogen wijken voor een andere die bijna op m'n kop knalde....

Ook weer de nodige lauchfoutjes gezien, en een kerel met oud spul vond het een goed idee om z'n vriendin/zusje whatever die zeker nog geen 50 woog even aan z'n kite te hangen en vast te houden zodat ze kon zweven. Met de palenrij pal downwind van hun uiteraard. Toch maar even uitgelegd dat het niet zo slim was.

En een stuk of 15 kites in het natuurgebied. Wel een paar gewaarschuwd.

Altijd lachen daar.
SluftermonsterJuul

Geen avatar

Berichten: 19
Antwoord #51283 Juli 12, 2015, 22:25:06
edit2Rapporteer  
Tjaa weer veel buitenlanders in het vogelgebied bij MV2. ging voorbij de boeien. Ik heb er 1 op aangesproken en gezegd dat hij zijn vrienden er weg moest houden. Helaas zonder resultaat, want ze gingen gewoon door.
JimHantu

Berichten: 87
Logs: 0 | 192 uur
Antwoord #51284 Juli 12, 2015, 22:28:31
edit2Rapporteer  
Heerlijk rustig de nieuwe hantu v2 geprobeerd op het meer
Wind trok later genoeg aan voor een paar loops
Nog wel iemand met een crashvest een harde klapper zien maken met ze kite het mountainbike pad op Tongue gelukkig had hij niks

Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51285 Juli 12, 2015, 22:28:50
edit2Rapporteer  
En toch is het volgens mij ook veel onwetendheid. Mensen die ik aanspreek hebben het nooit in de gaten gehad zeggen ze altijd (gehoord vandaag: 'ow vandaar dat het daar altijd zo lekker rustig is'). Of ze doen of hun neus bloedt, dat kan ook...  
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #51286 Juli 12, 2015, 22:40:48
edit2Rapporteer  
Was best een mooi dagje
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #51287 Juli 12, 2015, 22:47:16
edit2Rapporteer  
Het was zeker een mooi dagje! Helaas lukte er niet veel maar dat mocht de pret niet drukken!

Ik heb denk ik tot ruim 14:00 - 14:30 uur op het water gestaan met de Sonic FR 11m, volgens de grafiek ruim 22/24 knopen constant met vlagen naar 27/28 knopen. Hele fijne vlieger.

Daarna nog maar even met de 9m RPM in de weer geweest.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #51288 Juli 13, 2015, 17:01:08
edit2Rapporteer  
Goede vraag wat het beste was om te doen. Ik dook op hem om de safety's te trekken. De kite lag dan wel stil, dus had ook die kunnen pakken, maar voor het zelfde geld was die weer de lucht in gegaan terwijl ik er naar toe liep....dan was jij nog verder mee gesleurd.
Hij is er met wat gekneusde ribben vanaf gekomen trouwens....

Maar hoe hield jij in die wind je 9 man! Ik had het best zwaar met een 7 en m'n 85kg....

Enfin, straks wordt het droog...ga nog ff naar de Slufter dan!

Citaat

grappig om mijn sessie terug te lezen, was inderdaad heerlijk loopen met de 9, zeker omdat later iedereen pleitte was.
Heb ook nog de kite voor je op de grond gelegd. Ik moet wel zeggen dat ik dacht ,nou nou wat zijn die aan het doen. Volgende keer kan je beter in plaats van op je maat duiken naar de kite toe rennen. Of direkt nadat je maat stil ligt. Had hij niet nog een keer pijn hoeven lijden.
Ik wilde eerder komen maar had me kite net leeg laten lopen.

Goed om te horen dat alles met een sisser is afgelopen.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #51289 Juli 13, 2015, 17:36:48
edit2Rapporteer  
Voer met een 10m full power gister.  Heerlijk gevlogen en ik weeg ook maar 86kg.  Jammer dat onze zuiderburen niet begrijpen dat je eerst even over je schouder kijkt voordat je je kite omgooit!  Heb er wel 5 een keer of 3 gewaarschuwd. En ja allemaal belgen,met Takoons,Blade, Starkites. Zie ze vaker op slufter (helaas)
tgroot

Berichten: 664
Antwoord #51290 Juli 13, 2015, 19:11:27
edit2Rapporteer  
Goede vraag wat het beste was om te doen. Ik dook op hem om de safety's te trekken. De kite lag dan wel stil, dus had ook die kunnen pakken, maar voor het zelfde geld was die weer de lucht in gegaan terwijl ik er naar toe liep....dan was jij nog verder mee gesleurd.
Hij is er met wat gekneusde ribben vanaf gekomen trouwens....

Maar hoe hield jij in die wind je 9 man! Ik had het best zwaar met een 7 en m'n 85kg....

Enfin, straks wordt het droog...ga nog ff naar de Slufter dan!

Citaat

goed om te horen gekneusde ribben herstellen wel, maar of ie nu nog durft ?


grappig om mijn sessie terug te lezen, was inderdaad heerlijk loopen met de 9, zeker omdat later iedereen pleitte was.
Heb ook nog de kite voor je op de grond gelegd. Ik moet wel zeggen dat ik dacht ,nou nou wat zijn die aan het doen. Volgende keer kan je beter in plaats van op je maat duiken naar de kite toe rennen. Of direkt nadat je maat stil ligt. Had hij niet nog een keer pijn hoeven lijden.
Ik wilde eerder komen maar had me kite net leeg laten lopen.

Goed om te horen dat alles met een sisser is afgelopen.

goed om te horen gekneusde ribben herstellen wel, maar of ie nu nog durft ?

Ligt verwacht ik aan de kite die je vaart. (ik weeg overigens 77kg)
Een naish torch is gemaakt voor high end, zou bijna zeggen hoe harder hoe beter, vlagen wegstampen met je board. Depower heeft dan ook eigenlijk geen zin en doe ik nooit. Jij had een ozone edge? volgens mij juist bedoeld om veel low end te hebben, dus word dan automatisch de high end minder , waardoor je hem minder lang houd.
Had het voor de gein wel willen proberen, ervaring helpt ook wel wat, maar vast niet meer als een paar knopen.

Las dat bijv. evan ook met zijn 9 was, dus zo uitzonderlijk was het niet ....
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51291 Juli 13, 2015, 21:35:24
edit2Rapporteer  
Voer met een 10m full power gister.  Heerlijk gevlogen en ik weeg ook maar 86kg.  Jammer dat onze zuiderburen niet begrijpen dat je eerst even over je schouder kijkt voordat je je kite omgooit!  Heb er wel 5 een keer of 3 gewaarschuwd. En ja allemaal belgen,met Takoons,Blade, Starkites. Zie ze vaker op slufter (helaas)

Was op Playa ook het geval... durfde amper te springen omdat er zoveel zaten te shorttacken. En dan zocht ik de ruimte nog wel op.

Mag wel weer herfst worden van mij.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #51292 Juli 13, 2015, 21:35:51
edit2Rapporteer  
Voer zelf ook met Torch 10. Het was te doen maar ik zag ook gasten met n 5. Was met 0V en er kan maar een kite mee in de trein. Het lukte ook alleen met 10 jaar ervaring
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #51293 Juli 13, 2015, 21:42:58
edit2Rapporteer  
Playa was genoeg ruimte om je ding te doen.
Dus weet niet waar jij heb gekite  faxie



Op playa stonden ook mensen met 12m dus 10 is niet vreemd
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51294 Juli 13, 2015, 21:45:53
edit2Rapporteer  
Ja een heel stuk upwind van de lessers en beginners. Maar niet zo ver upwind dat ik naar Rock kon varen nee.

Stond met de 9 op full power overigens. Was alleen even trappen in de vlagen maar verder prima te doen.

Wel gigantisch last van jeuk in m'n zij op een gegeven moment.... afknelling door de trapeze misschien? Zit geen zand in het wetsuit oid.
Mar10e

Geen avatar

Berichten: 59
Antwoord #51295 Juli 13, 2015, 22:00:08
edit2Rapporteer  
Jeuk komt doordat je droogblijft, gaat zweten en dan onstaat er jeuk. Af en toe je nekkraag even openen en scheutje water naar binnen laten lopen.
Faxie

Berichten: 3330
Logs: 0 | 7 uur
Antwoord #51296 Juli 13, 2015, 22:12:49
edit2Rapporteer  
Jeuk komt doordat je droogblijft, gaat zweten en dan onstaat er jeuk. Af en toe je nekkraag even openen en scheutje water naar binnen laten lopen.

Ik had even op andere fora gezocht, en iemand anders had het daar ook al over ja.

Kan goed kloppen dat ik te droog bleef.

Zal er eens op letten Smiley
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #51297 Juli 13, 2015, 22:46:54
edit2Rapporteer  
Sluf was vanavond ook weer dikke pret! Wind ging goed aan, heerlijk gevlogen met de 10.  Joepie
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #51298 Juli 13, 2015, 23:21:12
edit2Rapporteer  
Was flink aanpoten met de 10....7 lag thuis....had lekkerder geweest, maar wel m'n airtime record verbroken in elk geval.
Gezellige drukte op de Slufter! Ook met zeehonden.

Weet iemand van wie de camera was op de zandbank?
thijs77

Berichten: 165
Antwoord #51299 Juli 14, 2015, 09:36:28
edit2Rapporteer  
Sluf was top gisteravond! ben ook wel benieuwd van wie die camera was
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.