Kitezone Empuria Brava

HE

Berichten: 33
Augustus 15, 2007, 21:11:29
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij uitleggen waar de kitezone van Empuria Brava precies is?

Ligt het bij een camping, centraal bij het centrum van het dorp of ver erbuiten?

Of is kiten gedoogd over het gehele strand van Empuria Brava? (dat zal helaas wel niet)
joepje

Berichten: 206
Antwoord #1 Augustus 15, 2007, 21:16:04
edit2Rapporteer  
ff zoeken, staat erg veel over op forum.
Denice

Berichten: 186
Antwoord #2 Augustus 15, 2007, 21:58:13
edit2Rapporteer  
Welke camping bedoel je?
HE

Berichten: 33
Antwoord #3 Augustus 15, 2007, 22:11:33
edit2Rapporteer  
Naar welke camping ik ga, dat hangt er nog een beetje vanaf welke dicht bij de kitezone is, maar ik zat te denken aan camping Amberes.

ff zoeken heb ik al gedaan, op de site van Wildcoast staat wel dat in er tot 15 september 4 kitezone's zijn in de baai van Rosas, maar er staat niet precies waar.

Op het kaartje op hun site staat wel een stip waar hun toko is, maar dat is niet aan het strand.
Denice

Berichten: 186
Antwoord #4 Augustus 15, 2007, 22:13:17
edit2Rapporteer  
 Op het strand van EMPURIA mag niet gekite worden!
Bij camping Laguna mag je eigenlijk ook niet kiten, maar ik heb hier 4 weken gekite vanaf het naast gelegen naaktstrand. Let Op! Af en toe komt er politie, dan moet je op het water blijven.
1 keer heb ik meegemaakt dat ze een duitser z'n spullen in beslag namen! Officieel zijn er 3 kitespots in de baai van Rosas. De spot gelegen tussen EMPURIA BRAVA en ROSAS heb ik nog nooit iemand het water op zien gaan. Wel bij ST Pere Pescador.( tussen camping Laguna en camping Chaviotta) Veel plezier!!
Denice

Berichten: 186
Antwoord #5 Augustus 15, 2007, 22:17:00
edit2Rapporteer  
Sorry  ik bedoelde  tussen camping las Palmeras en La Chaviootta ( of zoiets)??
Las Palmeras is trouwens net als Laguna een leuke Camping!!
HE

Berichten: 33
Antwoord #6 Augustus 15, 2007, 22:21:35
edit2Rapporteer  
Breakloose organiseert kitesurf reizen naar camping Amberes bij Empuria Brava...

Die gaan toch zeker niet lesgeven op een strand waar het niet gedoogd wordt?

Dan zouden ze iedere dag met de bus naar Sant Pere Pescador moeten ofzo
Denice

Berichten: 186
Antwoord #7 Augustus 15, 2007, 22:44:24
edit2Rapporteer  
Ik heb het even voor je nagekeken waar Amberes precies licht.
Het klopt inderdaad volgens mijn gegevens dat daar een kitespot is.
Maar nogmaals " ik heb daar in 4 weken tijd weinig of geen activiteit gezien"
Als je de luchtfotos bekijkt van de campingsite, dan zie je een grote pier de zee in komen.
Lijkt me niet echt handig! Zuidelijker voorbij rivier de Muga waar camping Laguna begint, vanaf daar begint eigenlijk het hele kitegebeuren.
robbertK

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #8 Augustus 15, 2007, 22:54:58
edit2Rapporteer  
bij de  camping waar breakloose staat mag je kitesurfen, die gasten van wildcoast geven daar ook les (breakloose besteed zijn lessen aan hun uit). Is alleen een erg drukke spot, en dan metname vlak voor de kant omdat al die spanjaarden daar blijven hangen. Verder moet je er (zoals bijna op alle spots in rosas) betalen om te mogen surfen. Mijn ervaring is wel dat je met die gast goed kan onderhandelen en dat hij de moeilijkste niet is.

Als je via breakloose boekt dan hebben hun geregeld dat je niets hoeft te betalen, dat is nog het overwegen waard dan misschien als je toch naar amberes gaat.
Mijn ervaring is overgens dat alle kitespots even druk zijn, dus het verbaast me dat je daar niemand hebt gezien in vier weken.
Tjok
Gast
Antwoord #9 Augustus 15, 2007, 23:00:25
edit2Rapporteer  
Ja de kitezones beginnen vanaf de uitmonding van rivier La Fluvia bij camping La Gaviota (in st pere pescador)
en dan verderop zuidelijker richting L'escala is weer een kitespot bij camping Las dunas.
sublimety

Berichten: 136
Antwoord #10 Augustus 15, 2007, 23:31:01
edit2Rapporteer  
Hier een foto van ampuria brava waar ik de kite spot heb aangegeven.

Heb vorig jaar begin september op camping laguna gezeten en daar geen problemen gezien op de gedoogde zone. In het hoofd sysoen zijn ze er wel strenger met controleren naar horen zeggen.
-M@rc-

Berichten: 113
Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #11 Augustus 16, 2007, 02:40:34
edit2Rapporteer  
Ik heb samen met Marc gevaren naast Laguna. we hebben 1x in de duinen gelegen en 1x dat akkefietje met Simon ( duitse Jongen waar Marc het over heeft.) Voor zover ik weet doet de politie er alleen moeilijk in het hoogseizoen. Daarbuiten niet. zoals siblimety al aangeeft.
 
Ik ken een Belgische local die er al jaren komt. Hij verbaasde zich over de activiteiten van de politie.

offtopic @ Marc Hoe is het met je oorlogswond? haha
HE

Berichten: 33
Antwoord #12 Augustus 16, 2007, 02:51:35
edit2Rapporteer  
TOP, bedankt

Het is me nu helemaal duidelijk
robbertK

Geen avatar

Berichten: 24
Antwoord #13 Augustus 16, 2007, 03:20:38
edit2Rapporteer  
het rode cirkeltje op de foto is niet een officieele kitespot
die ligt verder naar rechts (niet meer op de foto)
sublimety

Berichten: 136
Antwoord #14 Augustus 16, 2007, 03:50:04
edit2Rapporteer  
het rode cirkeltje op de foto is niet een officieele kitespot
die ligt verder naar rechts (niet meer op de foto)

Dat zou kunnen hoor, dit is waar vorigjaar les werd gegeven door Wildcoast volgens mij. Het zou kunnen dat het iets verder is nu.
Volgende week vrijdag ga ik er heen (grinnik_kitesmiley) dus daarna kan ik wel neerzetten hoe het er presies zit nu.
Peterkiter

Berichten: 220
Antwoord #15 Augustus 18, 2007, 17:49:46
edit2Rapporteer  
Ik heb er afgelopen week op camping Amberes gezeten en de kitezone is ongeveer 20 minuten lopen vanaf de camping. Dat cirkeltje moet een stuk naar links als je met je gezicht naar de zee staat,(op de foto naar rechts) worden verplaatst en daar mag je kiten. Als je niet met breakloose gaat moet je betalen om te kiten. Het stuk strand wordt door de plaatselijke kiteschool gehuurd en je moet iig zorgen dat je binnen de boeien blijft anders krijg je een flinke boete en worden je spullen ingenomen. Je kan er erg goed kiten alleen is het in het weekend wel erg druk. Wij hebben 5 dagen (thermische) wind gehad die ongeveer rond uurtje of 15:00 uur op komt zetten en dan over het algemeen een paar uur blijft waaien. Als het wat harder waait 20+ knopen, wat twee dagen het geval was, kunnen er aardige golven komen te staan verglijkbaar met de Noordzee.
Kheb daar ook nog de nieuwe Naish Helix even mogen testen, dat is echt een topkite.
Veel plezier!!!
janekkuba

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #16 Augustus 22, 2007, 20:13:16
edit2Rapporteer  
als je een auto hebt ga je best naar een spot op 7km van empuria
een klein dorpje dat San Pere Pescador heet.

hier heb je erg goeie golven voor de middellandse en de spot is echt nice.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.