Review Helix 9 en 12.

Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #50 Augustus 22, 2007, 15:12:04
edit2Rapporteer  
Ik heb de kite nog niet gevaren, maar ik weet wel dat een goede afstelling van de kite heel erg belangrijk is.
Als iedereen net onder die ene slecht afgestelde kite heeft gehangen, dan krijg je slechte reacties.
Of je er van houdt of niet, daar kun je over verschillen, maar niet over stabiliteit en daar hoor je ook zeer diverse reactie over.
Ik denk dat de kite gewoon even een goede afstelling nodig heeft.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #51 Augustus 22, 2007, 15:22:12
edit2Rapporteer  
citaat Leander 'Ik denk dat de kite gewoon even een goede afstelling nodig heeft'

Zou best kunnen en Naish heeft hun product ook vast heel veel getest. Naish heeft veel te verliezen als ze een misfit lanceren. Aan de andere kant; als de hypothese is, het is de afstelling van de kite dan zouden ervaren riders zoals Ralph dan zogenaamd niet met een goed afgestelde kite staan. Hoe makkelijk/moeilijk is dan het afstellen??? Ik wacht even en hol niet gelijk naar de winkel om zo een Helix te halen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #52 Augustus 22, 2007, 15:32:57
edit2Rapporteer  
Ik heb de kite nog niet gevaren, maar ik weet wel dat een goede afstelling van de kite heel erg belangrijk is.
Als iedereen net onder die ene slecht afgestelde kite heeft gehangen, dan krijg je slechte reacties.

Klinkt op zich logisch, North Rebel7 had 10cm kortere stuurlijnen nodig dan de Vegas7, waarmee de bar fabriek af werd geleverd. Die heeft toen vooral hier in NL veel slechte reviews gekregen. Inmiddels voor North de meest verkochte kite sinds ze bestaan.

Dat zog. jellyfishen, komt dat niet omdat de kite op een andere manier stuurt? De hele vleugeltip beweegt wat ik uit de documentatie van Naish heb kunnen opmaken, dus dat zou moeten kloppen. Alleen is dat bij deze kite blijkbaar geen negatief effect.
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #53 Augustus 22, 2007, 15:34:59
edit2Rapporteer  
Klopt helemaal, maar bij mijn shockwave bijvoorbeeld moest ik ook echt even het een en ander goed afstellen voordat hij helemaal lekker vloog. De afstelling is toch iets wat per kite gedaan moet worden en is een kwestie van testen.
Als ik bijvoorbeeld hoor dat je uit de lucht valt, dan lijkt het dat je stuurlijnen te strak staan. Daardoor stall je de kite en val je sneller uit de lucht. Hierdoor trek je ook telkens aan de kite, waardoor hij de mogelijkheid heeft te jellyfishen.

Ik zeg niet dat het zo is, maar uit jouw woorden te begrijpen zou dit een afstellingsproblem kunnen zijn.
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #54 Augustus 22, 2007, 16:35:41
edit2Rapporteer  

en hoeveel weeg jij dan? Ik wil een nieuwe kite met een goede high-end, weeg ong 56 kilo en mijn 8m torch kan ik tot ong. 26 knopen houden..
Citaat

Zelf weeg ik ongeveer 75.
Met jou gewicht kan je makkelijk een 5 als kleinste maat nemen en een 9 als grootste maat..... of een 7 of 9 als enige maat.
Citaat

maar ik wil mijn 12m raven graag houden, dus dan zou ik voor een 7m moeten gaan?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #55 Augustus 22, 2007, 16:50:51
edit2Rapporteer  

en hoeveel weeg jij dan? Ik wil een nieuwe kite met een goede high-end, weeg ong 56 kilo en mijn 8m torch kan ik tot ong. 26 knopen houden..
Citaat

Zelf weeg ik ongeveer 75.
Met jou gewicht kan je makkelijk een 5 als kleinste maat nemen en een 9 als grootste maat..... of een 7 of 9 als enige maat.
Citaat

maar ik wil mijn 12m raven graag houden, dus dan zou ik voor een 7m moeten gaan?
Als je de 12 RavenII wlit houden moet je zeker geen 9 kopen!
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #56 Augustus 22, 2007, 17:06:39
edit2Rapporteer  
haha  ik had het nu ook over een 7 Wink
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #57 Augustus 22, 2007, 21:24:42
edit2Rapporteer  
Ik had de eer om de 9m met de originele bar te varen, deze is dan 1:1 anders kan die niet en moet zeggen dat je dan ineens een heel ander kiteje in je handen hebt.
Meer C-kite gevoel.


wat voor een bar zit er anders bij dan?
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #58 Augustus 22, 2007, 21:39:05
edit2Rapporteer  
Gelukkig hebben alle kiters andere kwaliteiten, andere wensen, andere eisen, etc..........ga gewoon lekker die kite test en bepaal zelf wat je er van vind!!!!!!!!!

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #59 Augustus 22, 2007, 23:31:47
edit2Rapporteer  
Gelukkig hebben alle kiters andere kwaliteiten, andere wensen, andere eisen, etc..........ga gewoon lekker die kite test en bepaal zelf wat je er van vind!!!!!!!!!




En zo is dat!!
Met de 6523 verschillende soorten kites die er tegenwoordig te krijgen zijn is zelf testen echt alleen nog maar de enige optie.
kitebart

Berichten: 431
Antwoord #60 Augustus 23, 2007, 03:12:41
edit2Rapporteer  
Na 3 sessies Helix 12
Dank u Mr Naish  ThumpsUp
Grts Bart
Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #61 Augustus 23, 2007, 04:36:07
edit2Rapporteer  
Gelukkig hebben alle kiters andere kwaliteiten, andere wensen, andere eisen, etc..........ga gewoon lekker die kite test en bepaal zelf wat je er van vind!!!!!!!!!




En zo is dat!!
Met de 6523 verschillende soorten kites die er tegenwoordig te krijgen zijn is zelf testen echt alleen nog maar de enige optie.

Maak je niet zo druk man, weet je afgelopen zaterdag nog? Gna gna gna
MOL

Geen avatar

Berichten: 1
Antwoord #62 Augustus 26, 2007, 19:26:19
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd naar jou ervaringen ermee.
Welke maat heb je ?
Ik denk er over er ook een aan te schaffen , maar twijfel over de maat.
Heb een aero II 12.mrt en een 8 mtr.
Ik denk aan een 9 of 10.0 mrt ?

Heb jij nog advies

dank jeroen
tja.............................???? Ik heb geen 1395 euro betaald voor mijn 9!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #63 Augustus 27, 2007, 22:58:46
edit2Rapporteer  
Ik heb de kite nog niet gevaren, maar ik weet wel dat een goede afstelling van de kite heel erg belangrijk is.
Als iedereen net onder die ene slecht afgestelde kite heeft gehangen, dan krijg je slechte reacties.
Of je er van houdt of niet, daar kun je over verschillen, maar niet over stabiliteit en daar hoor je ook zeer diverse reactie over.
Ik denk dat de kite gewoon even een goede afstelling nodig heeft.

Het is en blijft een SLE, en omdat de kite niet makkelijk backstalt heb je dus ook niet door dat je eigenlijk allang in oversheet staat. Dit merk je eigenlijk alleen in de lowend. Mits goed gepowerd is er niks aan de hand. Verder zullen degene die alleen C's gewend zijn eerst moeten wennen om met SLE's om te leren gaan om. Vaar je een SLE zoals je C, dan zal je merken dat het niet werkt.
Verder blijf ik het wel raar vinden dat de kite op 20 m lijnen wordt geleverd. Zelf heb ik extenties ertussen gezet, en dat vaart zoveel beter. Die 20 m doet echt afbreuk aan de kite.
Ik heb geen van de maten nog in de highend kunnen varen, maar de lift in het lage windberiek is al duidelijk aanwezig. Helix is duidelijk het hangtimemonster. Over de stabiliteit geen twijfel btw....deze is super stabiel!!

De reactie op de kite lopen nogal uit één.
Ik ken C-riders die blind Helix hebben aangeschaft, hebben gevaren en weer hebben omgeruild voor C. Maar hoor nu ook dat C-riders, na aan de Helix gehangen te hebben deze ook maar gaan aanschaffen. Opvallend is wel dat De C-riders die toch over zijn, voorheen wel met SLE's hebben gevaren. Je zal hoe dan ook eerst met een totaal ander type kite om moeten leren gaan.....en dat kost tijd want je zal alles toch weer opnieuw moeten leren wat voorheen automatisch ging met je oude vertrouwde C.

Maar buiten alle speculaties en niet onderbouwde reacties van mensen die nog niet eens met de kite kunnen omgaan, blijft het een kwestie van zelf testen en smaak. Dit is een hangtime- kite en geen freestylekite! Je kan het niet vergelijken met de huidige SLE's en het stuurgedrag en timing is ook anders als bv Waroo's of Boxers. Dus even aanpassen van de rider!

Altijd weer grappig dat veel mensen een kite de schuld geven van hun eigen onkunde, en gelijk hun conclusie ventileren die totaal nergens op gebaseerd is.


KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #64 September 12, 2007, 01:42:37
edit2Rapporteer  
Check de update.

http://www.slufterhufters.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=29&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #65 September 12, 2007, 01:51:23
edit2Rapporteer  
Altijd  weer grappig dat veel mensen een kite de schuld geven van hun eigen onkunde, en gelijk hun conclusie ventileren die totaal nergens op gebaseerd is.

Da's nog eens een uitspraak met inhoud ................... (tong_kitesmiley)
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #66 September 12, 2007, 02:15:58
edit2Rapporteer  
Super review. Niet te lezen ferder, want mijn ogen dwalen continu af naar jouw avatar (op slufterhufters wel te verstaan ja, niet hier  YeSS).
cyberric

Berichten: 60
Antwoord #67 September 12, 2007, 04:09:25
edit2Rapporteer  
super review heb hem gelijk besteld als het goed is word die aanstaande vrijdag verwacht (grinnik_kitesmiley) heb de 12m besteld  ThumpsUp



grt ricardo
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #68 September 12, 2007, 14:11:12
edit2Rapporteer  
Fer,
Vraagje over de Helix:
Ik heb nu een RIII 14m, en 9m. Daarnaast zoek ik een vervanging voor mijn oude X4 18m. Klinkt raar maar ik was de afgelopen weken op Sardinie en bij weinig wind, 11-15kn was ik met mijn oude X4 18m sneller op het water dan alle 13-15m bows, en kon hoogte lopen waar de bows langs het strand terug moesten lopen. Ik week 85Kg en vaar met weinig wind met een Underground Fridgedoor 138cm..

Nu is mijn x4 18m wel een beetje erg veroudert dus zoek ik een vervanging.

Is de Helix 16m een goede lilchtweer kite? Hoe schat jij het windbereik in van de Helix 16m?
Hoe vaart de Helix bij vlagerige wind? Is hij echt zo stabiel dat-ie niet makkelijk uit de lucht valt en is het depowerbereik echt zo groot als de tests aangeven?
Er zal zeker overlap zijn met de R3 14m?

Dank voor de info.

Mike
xray

Berichten: 3688
Antwoord #69 September 12, 2007, 14:25:27
edit2Rapporteer  
Fer,

Allereerst vind ik de Helix een van de smoothste kites die ik ooit heb gevaren maar....
Ik ben wel van mening dat je een belangrijk punt mist. Je beroept je meerdere malen op het feit dat je moet leren omgaan met de kite.

In mijn beleving zijn de beste kites die waar je nauwelijks aan hoeft te wennen en waaraan je het prestatiepotentieel gemakkelijk ontlokt.

Kijk voor de gein eens wat je allemaal al hebt veranderd. Langere lijnen, afstelling, bar tegen de stopper.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #70 September 12, 2007, 14:55:54
edit2Rapporteer  
Fer,

Allereerst vind ik de Helix een van de smoothste kites die ik ooit heb gevaren maar....
Ik ben wel van mening dat je een belangrijk punt mist. Je beroept je meerdere malen op het feit dat je moet leren omgaan met de kite.

In mijn beleving zijn de beste kites die waar je nauwelijks aan hoeft te wennen en waaraan je het prestatiepotentieel gemakkelijk ontlokt.

Kijk voor de gein eens wat je allemaal al hebt veranderd. Langere lijnen, afstelling, bar tegen de stopper.

Xray,

Ik denk dat vooral bedoeld wordt dat de C-shape riders moeten leren omgaan met de kite, maar dat geldt voor dus niet alleen voor een Helix maar voor alle SLE/Bow kites.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #71 September 12, 2007, 17:35:19
edit2Rapporteer  
Fer,

Allereerst vind ik de Helix een van de smoothste kites die ik ooit heb gevaren maar....
Ik ben wel van mening dat je een belangrijk punt mist. Je beroept je meerdere malen op het feit dat je moet leren omgaan met de kite.

In mijn beleving zijn de beste kites die waar je nauwelijks aan hoeft te wennen en waaraan je het prestatiepotentieel gemakkelijk ontlokt.

Kijk voor de gein eens wat je allemaal al hebt veranderd. Langere lijnen, afstelling, bar tegen de stopper.

Kleine correctie Ray......beste kite bestaat niet, wel beste kite die het beste bij jou style past.
En je kan de Helix niet gaan vergelijken met een C.

Wat betreft de veranderingen die ik persoonlijk heb aangebracht......hiervoor heb ik dus ook de minpunten aangekaart in mijn bevindingen met de standaard set.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #72 September 12, 2007, 17:40:46
edit2Rapporteer  
Fer,
Vraagje over de Helix:
Ik heb nu een RIII 14m, en 9m. Daarnaast zoek ik een vervanging voor mijn oude X4 18m. Klinkt raar maar ik was de afgelopen weken op Sardinie en bij weinig wind, 11-15kn was ik met mijn oude X4 18m sneller op het water dan alle 13-15m bows, en kon hoogte lopen waar de bows langs het strand terug moesten lopen. Ik week 85Kg en vaar met weinig wind met een Underground Fridgedoor 138cm..

Nu is mijn x4 18m wel een beetje erg veroudert dus zoek ik een vervanging.

Is de Helix 16m een goede lilchtweer kite? Hoe schat jij het windbereik in van de Helix 16m?
Hoe vaart de Helix bij vlagerige wind? Is hij echt zo stabiel dat-ie niet makkelijk uit de lucht valt en is het depowerbereik echt zo groot als de tests aangeven?
Er zal zeker overlap zijn met de R3 14m?

Dank voor de info.

Mike

Mike,

Ik kan helaas niets melden over de grotere maten.
Ik zal zelf niet groter gaan dan de 12, die voor mij meer dan voldoende lowend heeft. Beneden de 12 knopen is het geen lol. Daarbij zijn de lowendverschillen in dat lage windbereik minimaal en hebben we het over 1 max 2 knopen in vergelijking met C-shaped maten van 18 of 20 m2.
koen-tjeee

Berichten: 464
Antwoord #73 Oktober 25, 2007, 03:27:16
edit2Rapporteer  
Een andere vraag aangezien iedereen andere bevindingen heeft en ik zelf wel eens wil testen..
Naish heeft als safety dat ringetje bovenin waar de lijnen bijelkaar komen. (In manual aangeduid met letter D) Hieraan moet je je leash vastmaken. Alleen, deze hangt dus nog los voor (of achter) je bar langs. Boxer van vorig jaar had ook dit probleem, soms raakt dan die leach helemaal om de lijnen heen wat erg onhandig is. Iemand hier ervaring mee of evt een oplossing?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #74 Oktober 25, 2007, 12:02:13
edit2Rapporteer  
Een andere vraag aangezien iedereen andere bevindingen heeft en ik zelf wel eens wil testen..
Naish heeft als safety dat ringetje bovenin waar de lijnen bijelkaar komen. (In manual aangeduid met letter D) Hieraan moet je je leash vastmaken. Alleen, deze hangt dus nog los voor (of achter) je bar langs. Boxer van vorig jaar had ook dit probleem, soms raakt dan die leach helemaal om de lijnen heen wat erg onhandig is. Iemand hier ervaring mee of evt een oplossing?
Er wordt een lijntje bijgeleverd alla 5de lijn die dus door je bar heen gaat dit is ook voor de boxer te koop als upgrade setje.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.