Workum Blijft Open!

VincentC

Berichten: 2608
Maart 22, 2008, 00:33:14
edit2Rapporteer  
"NKV vertegenwoordiger Stef de Jong heeft Workum weten open te houden voor Kiters voor het komende seizoen! Gefeliciteerd Stef/NKV!!

Stef blogt op kitesite.nl:

Kitezone Workum
Blijft open mits sterk gereguleerd met nauwe samenwerking van de locale kitescholen

Afgelopen week werd het nieuwe beleidsplan bij de camping It Soal gepresenteerd.

Daar werd duidelijk dat het strand voor de camping van de gemeente is en deze de activiteiten op dat strand willen reguleren. Zo ook kitesurfen en hun voorstel was een verbod in het hoogseizoen.

Gisteren heb ik namens de NKV en vertegenwoordiger van de locale kitescholen een gesprek gehad met de beleidsmakers.

In het gesprek bleek de enorme stroom klachten van mensen aan het strand, klachten bij de camping als op workum.nl. Gemeente kon niet anders als deze serieus nemen!

Verbieden heeft gevolgen voor de andere zones, strenger reguleren is een must!

Zo ligt nu het voorstel om in het hoogseizoen het aantal kitesurfers max op 150 te zetten, maar nog structureler is dat de gemeente de kitesurf scholen heeft gevraagd actief mee te helpen om toestanden als hieronder vermeld te voorkomen. Hoe er op het strand wordt gereguleerd door o.a. de kitescholen is nog de vraag.

Suggesties: mail info@kitemobile.nl of info@skyhigh.nu

Kitesurfen blijft dus mogelijk in de zomer, met uitzondering van zeer warme dagen met extreem veel badgasten (vlaggensysteem). Eind van het seizoen wordt er met dezelfde partijen het seizoen besproken en bekeken wat er voor 2009 mogelijk is.

voor meer info: www.kitesite.nl



lees ook de opheftopic over mogelijke sluiting: http://www.hanglos.nl/asp/new/news.asp?newsid=70FCC244-8972-4F19-9C57-FD660DD2948E "

Ctrl C Ctrl V van Hanglos

Lekkur  ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Maart 22, 2008, 00:54:41
edit2Rapporteer  
Ik heb me net meteen effe lid gemaakt van de NKV!  ThumpsUp
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #2 Maart 22, 2008, 01:22:15
edit2Rapporteer  
Op kitesite staan een aantal reacties van badgasten, wel weer raar dat het allemaal duitsers zijn.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #3 Maart 22, 2008, 02:03:00
edit2Rapporteer  
Ik vind dit ook raar dat die Duitsers commentaar gaan leveren zodat wij Nederlanders zich maar aan gaan passen. Ik heb ook van de klachten over Duitsers en Oostenrijkers van de afgelopen wintersport.. Mijn keuze is dat ik het gewoon voor lief neem en al weer voor volgend jaar heb geboekt.. het leven bestaat nou eenmaal uit keuzes. Ze gaan daar dan toch ook geen Duitse recreanten weren om het ons naar de zin te maken?

Staat wel als een paal boven water dat 200 kiters en een strand vol badgasten niet helemaal samen gaan op 1 spot, zonder regulering. HvH en scheveningen hebben ook een regeling en die werkt goed.

Helemaal top! Stef en NKV
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 Maart 22, 2008, 02:04:30
edit2Rapporteer  
Goed gedaan gasten want naar Mirns gaan is geen optie want dat is een K.. spot  schater
TableTopje

Berichten: 105
Antwoord #5 Maart 22, 2008, 02:11:43
edit2Rapporteer  
Ik ken de spot niet, maar zoals ze het op Muiderberg hebben opgelost werkt het volgens mij goed. Een aparte start zone en zodra je verder op het water bent kan je alle kanten op....  ThumpsUp
LF Ruud

Berichten: 1301
Logs: 0 | 35 uur
Antwoord #6 Maart 22, 2008, 04:06:57
edit2Rapporteer  
Hulde voor Stef de Jong dat hij de spot op workum heeft kunnen behouden in het hoogseizoen ThumpsUp
En daarom wil ik alle kitesurfers oproepen om LID te worden van het NKV ListenToMe
Want zo kunnen we een heleboel kitesurf spots behouden in nederland. Joepie DUS WORDT LID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #7 Maart 22, 2008, 04:21:06
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd met de overwinning Stef en NKV!  ThumpsUp
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #8 Maart 22, 2008, 07:55:37
edit2Rapporteer  
netjes Stef, ThumpsUp

gefelicteerd en laten we ons allen goed inzetten om het zo te kunnen houden. Zodat we hier nog lang kunnen blijven kiten.

Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #9 Maart 22, 2008, 08:10:45
edit2Rapporteer  
Ben 1 keer op deze spot geweest. Super spot.

Ben blij voor alle gasten in het Noorden dat hij open blijft!
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #10 Maart 22, 2008, 17:10:57
edit2Rapporteer  
Stef, bedankt voor je inzet! Weer eens een duidelijk voorbeeld waarom iedereen lid zou moeten zijn van de NKV!!

Toch roept het hele verhaal nog wel wat vragen bij me op. Er wordt gesproken over de "vele" klachten die er zijn binnengekomen op o.a. www.workum.nl. Er staan als voorbeeld 4 klachten van Duitsers..... Ik ga er dan maar even van uit dat dit een greep is uit de vele tientallen, zo niet honderden, die er zijn binnengekomen? Als enkele tientallen klachten al zoveel impact hebben bij de gemeente weten we dus wat ons te doen staat.....

Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe de gemeente denkt e.e.a. te gaan reguleren. In het verleden is al gebleken dat gemeentes erg sterk zijn in het opleggen van regeltjes maar zodra er gehandhaaft moet worden is men niet thuis. Zie het al voor me: een dikke portier op het strand die het aantal kiters op het water telt en bij 150 niemand meer toelaat: "sorry, het ijsselmeer is vol, één er uit, één er in".

Opvallend is wel (zoals ook al door anderen genoemd) dat er alleen klachten van Duitsers op www.kitesite.nl zijn te lezen. Ik weet namelijk nu al vrij zeker welke groep deze zomer voor de meeste overlast gaat zorgen......
MarcusMakkum

Berichten: 41
Antwoord #11 Maart 22, 2008, 18:20:38
edit2Rapporteer  
Ik ken de spot niet, maar zoals ze het op Muiderberg hebben opgelost werkt het volgens mij goed. Een aparte start zone en zodra je verder op het water bent kan je alle kanten op....  ThumpsUp

Dat is al jaren zo geregeld op Workum....maar ja, er zijn altijd wel gasten die lak hebben aan al die regels en die het voor anderen verzieken.
Die zonodig dicht bij de waterkant moeten varen en springen en gewoon vet het natuurgebied invaren en achteraf roepen dat zij helemaal geen palen of borden hebben gezien ... Sad
Workum is dan ook lang nog nog niet gered...de gemeente zal vooral dit jaar toezien hoe alles verloopt... dus help mee om Workum definitief open te houden en spreek anderen ook aan op hun gedrag  Smiley
En dat geldt niet alleen voor de Duitsers Wink

!!Keep the Friese IJsselmeerkitespots open!!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #12 Maart 22, 2008, 18:40:42
edit2Rapporteer  
Dat wordt dus 150 lycratjes bestellen  Huh
My.

Berichten: 23
Antwoord #13 Maart 22, 2008, 19:54:03
edit2Rapporteer  
Super!! ben al lid van de NKV  Grin  heb alleen nog steeds niet mijn kitepas gekregen.. Huh
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #14 Maart 22, 2008, 20:01:05
edit2Rapporteer  
Dat wordt dus 150 lycratjes bestellen  Huh

Veel succes aan degene die dit denkt te gaan regelen....
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #15 Maart 22, 2008, 20:34:44
edit2Rapporteer  
Goeie zaak! Hulde Stef!!  ThumpsUp
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #16 Maart 22, 2008, 20:37:24
edit2Rapporteer  
voor die lycra's is nkv niet thuis
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #17 Maart 22, 2008, 21:36:31
edit2Rapporteer  
Super!! ben al lid van de NKV  Grin  heb alleen nog steeds niet mijn kitepas gekregen.. Huh

kite pas, wat is dat?  Ben nu ook lid maar die heb ik ook nog niet.
DaanD

Berichten: 602
Antwoord #18 Maart 22, 2008, 21:46:36
edit2Rapporteer  
Super!! ben al lid van de NKV  Grin  heb alleen nog steeds niet mijn kitepas gekregen.. Huh

kite pas, wat is dat?  Ben nu ook lid maar die heb ik ook nog niet.

Nationale sportpas van het KNWV!
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #19 Maart 23, 2008, 01:01:00
edit2Rapporteer  
Dat is al jaren zo geregeld op Workum....maar ja, er zijn altijd wel gasten die lak hebben aan al die regels en die het voor anderen verzieken.
Die zonodig dicht bij de waterkant moeten varen en springen en gewoon vet het natuurgebied invaren en achteraf roepen dat zij helemaal geen palen of borden hebben gezien ... Sad
Workum is dan ook lang nog nog niet gered...de gemeente zal vooral dit jaar toezien hoe alles verloopt... dus help mee om Workum definitief open te houden en spreek anderen ook aan op hun gedrag  Smiley
En dat geldt niet alleen voor de Duitsers Wink

!!Keep the Friese IJsselmeerkitespots open!!

Ben het helemaal met je eens.
Echter alleen erg triest dat ik vaak constateer dat juist de kiteleraren van o.a. KiteMobile dicht bij de kant springen, tricken, loopen etc etc voor de mooie foto's ... je krijgt een grote mond als je er wat van zegt, dus doe je dat niet meer.

Hoop dat de spot open blijft, maar wie reguleerd 150 kiters? das trouwens wel erg veel...

In 'l Almanarre (Z-Frankrijk) in het hoogseizoen: via kanaal in en uit het water, 300m uit de kust blijven, doe je dat niet dan kan je inpakken en wegwezen (eerst een waarschuwing), hoe goed je ook bent, local of tourist.
Misschien een idee?
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #20 Maart 24, 2008, 07:31:00
edit2Rapporteer  
Super!! ben al lid van de NKV  Grin  heb alleen nog steeds niet mijn kitepas gekregen.. Huh

Oh-oh....dat wordt niet kiten voorlopig, zonder pas!
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #21 Maart 25, 2008, 05:12:39
edit2Rapporteer  
Dat is al jaren zo geregeld op Workum....maar ja, er zijn altijd wel gasten die lak hebben aan al die regels en die het voor anderen verzieken.
Die zonodig dicht bij de waterkant moeten varen en springen en gewoon vet het natuurgebied invaren en achteraf roepen dat zij helemaal geen palen of borden hebben gezien ... Sad
Workum is dan ook lang nog nog niet gered...de gemeente zal vooral dit jaar toezien hoe alles verloopt... dus help mee om Workum definitief open te houden en spreek anderen ook aan op hun gedrag  Smiley
En dat geldt niet alleen voor de Duitsers Wink

!!Keep the Friese IJsselmeerkitespots open!!

Ik ben er nog nooit geweest, maar ga met hemelvaart naar Workum ... waar is de startzone in Workum ? ... en waar is het natuurgebied ?
Benjooh

Berichten: 572
Antwoord #22 Maart 25, 2008, 06:37:19
edit2Rapporteer  
Startgebied is links van de balletjes die op het strand liggen, vanaf het grasveld gezien.
Natuurgebied is bij de strekdam, je mag alleen niet voorbij de palen komen. 
Als je dr bent spreekt het wel voor zich.  ThumpsUp
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #23 Maart 27, 2008, 05:51:48
edit2Rapporteer  
Oke thanks ... ik zal wel niet de enige zijn die er is met hemelvaart ;-)
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #24 Maart 27, 2008, 19:34:37
edit2Rapporteer  
Onze oosterburen hebben hun seizoens opening op 11 t/m 13 april gepland.
Wie gaat daar toezicht op houden?
Mirns 2007 pasen staat nog in mijn geheugen gegrift.
Was totale chaos meer als 200 man op het water en evenveel vliegers op het land.

Denk dat het NKV zeer goede afspraken moet maken hoe dit event te laten verlopen nu de spot zo onder druk staat
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.