Herstarten Waroo

HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Maart 30, 2008, 22:36:56
edit2Rapporteer  
Heb tot nu toe alleen met 5e lijns kites gevaren ... nu heb ik 2 Waroo's 2007 model. Hoe zijn deze het gemakkelijkst te herstarten als ie leading-edge op het water ligt ?
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Maart 30, 2008, 22:47:23
edit2Rapporteer  
Op de Best site staat volgens mij een filmpje...is ook niet heel anders ofzo, maar ik vind het nooit echt supermakkelijk gaan....gelukkig hoef ik het haast nooit te doen...
KitesurfschoolBest

Berichten: 154
Antwoord #2 Maart 30, 2008, 23:27:08
edit2Rapporteer  
Aloha,

Hierbij een klein filmpje hoe je de kite kan starten, alleen dit is een Nemesis maar de kite start is de zelfde  loser
http://video.google.com/videoplay?docid=-3807090916735345694&pr=goog-sl

Gr, Karim Chioua  ThumpsUp
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Maart 31, 2008, 00:12:41
edit2Rapporteer  
Dat is dus niet zo als die man hierboven het doet, in het water zal dat niet zo gemakkelijk gaan.
Het makkelijkste is om de kite naar het rand van het windvenster te laten gaan en dan een van
de stuurlijnen aan te trekken. Dan zou die omhoog moeten gaan.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #4 Maart 31, 2008, 00:25:17
edit2Rapporteer  
Aloha,

Hierbij een klein filmpje hoe je de kite kan starten, alleen dit is een Nemesis maar de kite start is de zelfde  loser


Gr, Karim Chioua  ThumpsUp

karim ik vind dit echt enorm dom dat je dit als kitesurschoolhouder post. jij weet net zo goed als ik dat dit een werkende manier is maar dat als je dit met een gepowerde kite doet dat je er enorm hard achteraan gaat en als je het een beetje fout doet je zo hard op je bek kan gaan.

als kitesurfschool moet je echt het goede voorbeeld geven want er zijn genoeg mensen die niet reliseren dat dit een manier is waar je best nog wel eens goed gewond mee kan raken.

erg jammer

Geen

Berichten: 559
Antwoord #5 Maart 31, 2008, 00:26:56
edit2Rapporteer  
makkelijker dan bij een waroo zal je niet snel vinden.
gewoon een stuurlijn aantrekken, dan komt er een tip omhoog, naar de hoek van het windvnster brengen en dan gaat hij zo de lucht in. als het lekker doorwaait is het wel leuk om m net zoals op t filmpje ondersteboven de lucht in te knallen
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 Maart 31, 2008, 00:41:01
edit2Rapporteer  
Mjaa..ik zou het filmpje toch ook niet proberen...en liggend in het water is het wel veiliger, maar vast ook moeilijker.

Ik moest gister weer eens herstarten...en het begin stuk is makkelijk, hij gaat snel op 1 tip liggen, maar ik krijg hem niet echt makkelijk op een rustige manier uit het water, die tip blijft als het water wat hangen in het water. ALleen goed naar boven sturen helpt, maar dan gaat hij wel vrij snel omhoog.

Maar goed..volgens mij is herstarten dus niet veel anders dan met een C, behalve dat een SLE makkelijker op de tip draait en je hem niet met een 5e lijn moet kantelen om hem naar de rand van het windvenster te krijgen.

Ff keertje proberen zou ik zeggen...
KitesurfschoolBest

Berichten: 154
Antwoord #7 Maart 31, 2008, 03:21:59
edit2Rapporteer  
Deze is voor Michiel,

Even terug komen op jou antwoord als een beetje dom.

Als eerste ben ik inderdaad een kitesurfschool als je het goed leest en begrijpen kan, is dit voor de zeer gevordere kiter en niet voor een beginner ik geef alleen een voorbeeld voor de mensen die er om hebben gevraagt en er wat aan kunnen hebben als zij alleen willen starten.
Nogmaals dit is voor de gevorderde kiter dus niet voor de beginners bedoeld zoals jij ben denk ik.
Anders zou je niet zo reageren.

Cya Karim Chioua.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #8 Maart 31, 2008, 03:25:38
edit2Rapporteer  
Ik start m'n waroo's geregeld als in het Nemesis filmpje, werkt perfect maar niet vanaf het water.
Dan gewoon lekker naar de rand van het venster later drijven, met 1 tip omhoog, (je trekt dan ook rustig aan die stuurlijn, de bovenste dus!), Eenmaal aan de rand wil ie niet anders dan omhoog. Je kite bedoel ik dan hè  Tongue
Mocht ie echter op zijn trailing edge vallen, omdat er niet heel veel wind staat, en je onderste tip die het water nog raakt, een soort van vacuum in het water blijft plakken, ff een korte ruk aan je frontlines om de kite te doen stijgen.
LET WEL OP!!! Hij zal recht door het venster, indien de bar horizontaal houdend, naar 12 uur schieten.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #9 Maart 31, 2008, 03:26:37
edit2Rapporteer  
Dudes, niet met poep gaan gooien!  InLove

JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #10 Maart 31, 2008, 04:26:53
edit2Rapporteer  
Haha..blijft toch tricky om als schoolhouder of leraar ofzo wat te posten....foutje is snel gemaakt...

@michiel: Ik geef je groot gelijk...hij had er dan toch meteen bij moeten zetten dat het alleen voor gevorderden was...

Anyway...

Slotje?
jaaatoch
Gast
Antwoord #11 Maart 31, 2008, 06:40:24
edit2Rapporteer  
hey red warior

Ken je misschien een link zetten van die video van het herstarten ken het niet vinden!!
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #12 April 01, 2008, 00:25:31
edit2Rapporteer  
Sorry..hij stond daar toch niet....maar deze helpt misschien wel:

http://www.eclipsekiteboarding.net/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=88

Kies het laatste filmpje (land & relaunch)....en dan vanaf 3:00 zie je in principe hoe je de kite van de LE weer omhoog krijgt....maar heel duidelijk en bijzonder is het niet....

Ik heb nog ff op Youtube gezocht...wellicht is dit nog wat:

http://www.eclipsekiteboarding.net/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=88


http://www.youtube.com/watch?v=CGcYINoxI_0



http://www.youtube.com/watch?v=gCwAkBL5P7Y


Moet lukken toch??
jaaatoch
Gast
Antwoord #13 April 01, 2008, 01:45:44
edit2Rapporteer  
hey

Ga binnenkort voor het eerst m'n waroo uitproberen. Alle info helpt.  dank u!!!!!
posty

Berichten: 2454
Antwoord #14 April 01, 2008, 01:51:53
edit2Rapporteer  
Dus niemand kan hier op een normale manier vertellen hoe je een waroo herstart!? Stelletje tobberds... Tongue

Manier 1: (oude 4 lijns c-kite manier, alleen kantelt de waroo wel snel om)

Wanneer de kite downwind met de LE op het water ligt laat je de bar los en zorg dat je lijnen niet gedraaid zijn.
Pak de depowerlijn net onder de bar en trek deze naar je toe. In looppas loop (of zwem) je naar de kite totdat deze plat op het water ligt.
(pas op dat je niet tever loopt/zwemt anders rolt de kite door (binnenste buiten) of vangt geen wind meer)
Zorg ook dat de kite plat op het water blijft liggen door af en toe een stapje naar voren te doen indien nodig.
trek lichtjes aan een stuurlijn en de kite komt naar de rand van het windvenster klaar om te herstarten.
Deze methode werkt erg goed bij weinig wind!

Manier 2:

Wanneer de kite downwind met de LE op het water ligt zijn je lijnen gekruist.
Trek de bar helemaal aan tot de CL en trek nu de linkse of rechtse kant van de bar zo ver mogelijk aan.
Liefst de kant met de bovenliggende lijn anders zitten je lijnen gedraaid na het herstarten of anders bar draaien.
De kite draait nu helemaal om zijn as en vlak voordat ie andersom op het water ligt duw je de bar helemaal van je af en vliegt ie met een bloedgang omhoog.  Grin (hot launch)
Met minder wind kan het even duren voordat de kite omdraait, gewoon blijven trekken!
Als je in diepwater bent en je hebt geen board aan je voeten zwem dan achterruit voor meer druk te geven.
Lukt het niet ga dan over op manier 1.  ThumpDown

Wanneer de kite met de achterkant (trailing edge) op het water ligt duw je de bar helemaal van je af en trek je boven de bar de powerlijnen aan en de kite vliegt omhoog.
(de kite moet wel downwind liggen)

any q's??
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #15 April 01, 2008, 02:28:21
edit2Rapporteer  
Haha..volgens mij had gewoon niemand zin dat hele verhaal op te schrijven....ik snap de hele vraag van het topic ook niet zo...try it...en kom dan met vragen...want het is zo totaal niet echt anders....enfin...
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #16 April 01, 2008, 02:46:22
edit2Rapporteer  
@Posty, volgens mij komen onze posts op hetzelfde neer of niet?
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #17 April 01, 2008, 03:38:17
edit2Rapporteer  
herstarten waroo is echt geen discussie waard, want het is echt supermakkelijk.
Zelfs ik kan het!!! Tongue
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #18 April 01, 2008, 03:39:54
edit2Rapporteer  
Ja die 7 gaat helemaal vanzelf ja... Die wil alleen maar up up up up!!!!!
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #19 April 01, 2008, 04:45:08
edit2Rapporteer  
Gewoon je handleiding lezen voor dat je je kite gebruikt.
http://media.bestkiteboarding.com/manuals/08_Waroo_water_relaunch.pdf
OOhshit zijn daar die handles voor.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #20 April 01, 2008, 04:48:00
edit2Rapporteer  
NNNNOOOOOIIIITTTTT gebuiken die OS-handles...
En al helemaal niet je leash aan een van die handles vastmaken. Deathloop is het gevolg als je moet releasen...
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #21 April 01, 2008, 05:15:13
edit2Rapporteer  
Thanks voor alle info !

Bij releasen een deathloop als de leash aan de OShandles zit ? ... de kite zit dan nog maar aan 1 lijn vast, dan kan ie toch nooit gepowered gaan loopen ?
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #22 April 01, 2008, 05:21:01
edit2Rapporteer  
Probeer maar een x in niet al te veel wind  schater
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #23 April 01, 2008, 13:26:07
edit2Rapporteer  
@Hansnet, tjek internet maar


soulkiter

Geen avatar

Berichten: 106
Antwoord #24 April 01, 2008, 16:35:25
edit2Rapporteer  
is eigenlijk niet zo moeilijk hoor, je trekt aan een van de stuurlijnen, dan wacht je tot dat de kite aan de rand van het windvenster is en dan blijf je gewoon trekken en dan vliegt deze de lucht in  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.