media gebruikt kitehigh

dimoss
Gast
Antwoord #25 September 09, 2008, 20:04:54
edit2Rapporteer  
Ho ho  Eigen schuld  dikke bult is weer zo,n kort door de bocht reactie , als de schade alleen bij de kiter blijft heb ik er geen moeite mee, al knalt ie met z.n potje tegen de rotsbloken en daarmee niemand anders lraakt  prima . In de  praktijk komen er vaak mede watersporters in de problemen door een eigen schuld dikke bult actie van een kiter , zelfs mensen die op de dijk langs fietsen kunnen een kite op hun hooft krijgen ( recent gebeurd op s". hout ) Het is gewoon te vol met kiters op deze stek dat het voor de gemiddelde kiter niet echt hang loose is .

een oplossing ??? dicht gooien !!
ijbe
Gast
Antwoord #26 September 09, 2008, 20:16:06
edit2Rapporteer  
Sorry hoor maar dat vind ik een beetje een kort door de bocht reactie. ''al knalt ie met z'n potje tegen de rotsblokken en daarmee niemand anders raakt prima.'' (wel mooi citaat voor in de krant trouwens!)

Tuurlijk kun je die spot dicht gooien maar dan gaan alle mensen van S'hout naar een andere spot met als gevolg dat het daar loeidruk wordt!
Keut Local

Berichten: 229
Antwoord #27 September 09, 2008, 20:54:27
edit2Rapporteer  
Schellinkhout is een prachtige spot, laten we dat voorop stellen. En er moet inderdaad iets gebeuren want de locals hebben zelf ook door dat het op deze manier helemaal verkeerd gaat. Paar weken terug nog een badgast die een 11 meter REV op laat terwijl iedereen met 7-meter het water op gaat. Door diverse mensen aangesproken, o.a. door Zwafra, maar neehoor, die badgast gaat toch het water op met z`n 11 geholpen door een andere nono. Dan zakt de moed je echt in de schoenen. Toen liep het dus nog goed af. Afgelopen zondag zag ik die Duitser al een beetje klooien met het optuigen van z`n kite. Iedereen stond met 9 meter op het water, en hij stond z`n oude Gaastra kite 12 meter uit 2003 op te pompen. Aan hoe ie dat deed zag je dat het een beginner was. Ben er op af gelopen en gezegd dat z`n kite te groot was voor deze wind, helemaal omdat er best wel vlagen in zaten. Dus in m`n beste Duits geprobeerd hem over te halen niet te gaan. Maarja, hij kwam helemaal uit Duitsland dus wilde het toch proberen. Tja, wat moet je dan? Heb hem nog gezegd dat het levensgevaarlijk is en ben toen zelf verder gegaan. Nou, hield hem een beetje in de gaten toen ie bezig was, op een geven moment uit het oog verloren, tot er allemaal ambulances, politie en een traumaheilkopter aan kwamen zetten. Hoorde dus later dat het die Duitse man was....

Misschien wat tips voor als je beginners ziet die niet weten wat ze doen;
- probeer ze te overtuigen niet te gaan(als ze te grote kiten oppompen)
- geef aan welke kitemaat de meeste varen, als zij veel groter op pompen
- help in ieder geval niet met oplaten!

Misschien is het een goed plan om met een vlaggensysteem te gaan werken op S`hout. Paar locals die samen beslissen welke vlag omhoog moet:
- blauwe vlag, 12-18 knp  12 meter weer
- rode vlag 18-24 knp  9 meter weer
- zwarte vlag 24-... 7 meter weer

Als je dan iemand aanspreekt kan je naar de vlag wijzen, hee let op, je pompt 12 meter op maar de rode vlag is omhoog, het is 9 meter weer. Klinkt misschien kinderachtig, maar al voorkom je er een paar ongelukken mee is dat in ieder geval mooi meegenomen!

Groeten Mark
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #28 September 09, 2008, 21:48:35
edit2Rapporteer  
Ho ho  Eigen schuld  dikke bult is weer zo,n kort door de bocht reactie , als de schade alleen bij de kiter blijft heb ik er geen moeite mee, al knalt ie met z.n potje tegen de rotsbloken en daarmee niemand anders lraakt  prima . In de  praktijk komen er vaak mede watersporters in de problemen door een eigen schuld dikke bult actie van een kiter , zelfs mensen die op de dijk langs fietsen kunnen een kite op hun hooft krijgen ( recent gebeurd op s". hout ) Het is gewoon te vol met kiters op deze stek dat het voor de gemiddelde kiter niet echt hang loose is .

een oplossing ??? dicht gooien !!
de snelwegen zitten ook vaak vol en daar gebeuren ongelukken, die ook maar dichtgooien dan? Huh Je antwoord slaat echt nergens op... ThumpDown
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #29 September 09, 2008, 23:27:37
edit2Rapporteer  
ik wil zeker wel diegene zijn die iemand er op aanspreekt en ook nog als het moet tegenhoud indien er gevaar voor hem of anderen ontstaat
als ik dit duidelijk kan maken door het dragen van een of ander lycra vind ik dit prima
weet zeker dat er in ieder geval een paar personen zijn die dit samen met mij kunnen uitvoeren daar ik niet altijd op schell ben maar dan is er zeker altijd wel iemand anders die dit kan waarnemen
vaar zelf nu al een jaar of 2 en ben zeker ook in het begin een paar keer goed gevallen en ben ook blij gewest dat ik hulp gehad heb van medekiters vooral om zo veilig mogelijk te kiten sindsdien heb ik altijd veiligheid voorop gesteld en vaar nu met veel plezier
maar als dat plezier word vergald door mensen die denken na een paar uur les al met 25 knopen te kunnen leren kiten met een veel te grote kite wil ik wel degene zijn die ( bij wijze van spreken de lijnen doorsnijd ) om niet alleen hem of haar maar ook anderen te redden 
dus geef mij maar zo'n lycra
dan weet je in ieder geval dat er opgelet word op schellinkhout en dat je ook van alles kan vragen aan degene met de lycra
zo ik heb gesproken
hoop dat het goed komt met marcus veel sterkte voor hem en zijn familie
 
 
 
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #30 September 10, 2008, 08:59:57
edit2Rapporteer  
Volgens mij hebben we hier DE JOURNALIST !!!  loser

Ho ho  Eigen schuld  dikke bult is weer zo,n kort door de bocht reactie , als de schade alleen bij de kiter blijft heb ik er geen moeite mee, al knalt ie met z.n potje tegen de rotsbloken en daarmee niemand anders lraakt  prima . In de  praktijk komen er vaak mede watersporters in de problemen door een eigen schuld dikke bult actie van een kiter , zelfs mensen die op de dijk langs fietsen kunnen een kite op hun hooft krijgen ( recent gebeurd op s". hout ) Het is gewoon te vol met kiters op deze stek dat het voor de gemiddelde kiter niet echt hang loose is .

een oplossing ??? dicht gooien !!
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #31 September 10, 2008, 09:18:14
edit2Rapporteer  
Citaat
Ik heb er een probleem mee dat deze journalist ongevraagd quotes plaatst van deze site. Zeker gezien het feit dat degenen die de uitspraken doen, eenvoudig via PM of mail te bereiken zijn, is het ongepast dat achterwege te laten. Iemand doet een uiting binnen een bepaalde context die verloren gaat in een krantenartikel.

Helaas, met bronvermelding mag je publicaties vrij gebruiken. Dat is precies wat hier gebeurd.


Maar dan hoort het m.i. wel gericht te zijn op de degene die de uitspraak doet, en niet op het medium dat de uitspraak publiceert. Het zou hetzelfde zijn als wanneer je de Volkskrant aanwijst als bron, als daarin een uitspraak van weet ik veel wie wordt gepubliceerd.


Anyway, top-actie van PeeWee, en ik hoop dat er een genuanceerd stuk kan verschijnen als vervolg.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #32 September 10, 2008, 09:49:34
edit2Rapporteer  
"Afgelopen zondag zag ik die Duitser al een beetje klooien met het optuigen van z`n kite. Iedereen stond met 9 meter op het water, en hij stond z`n oude Gaastra kite 12 meter uit 2003 op te pompen. Aan hoe ie dat deed zag je dat het een beginner was. Ben er op af gelopen en gezegd dat z`n kite te groot was voor deze wind, helemaal omdat er best wel vlagen in zaten. Dus in m`n beste Duits geprobeerd hem over te halen niet te gaan. Maarja, hij kwam helemaal uit Duitsland dus wilde het toch proberen. Tja, wat moet je dan? Heb hem nog gezegd dat het levensgevaarlijk is en ben toen zelf verder gegaan."
man... da's op z'n zachtst gezegd lullig, inderdaad "Tja wat moet je dan..." Je hebt niet alleen verteld dat het gevaarlijk is, je hebt nog moeite gedaan om 'm over te halen.

@ Idefixe, jij kan toch duits, kan je dat niet op Oase vermelden? Iets van "je bent welkom* maar LUISTER naar de LOCALS"

* welkom als in "ze komen toch wel"
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #33 September 10, 2008, 10:02:31
edit2Rapporteer  
HIER kun je lezen dat de NKV sinds kort ook in Duitsland actief is. Helaas is het net als in Nederland niet zo dat iedere Duitse kitesurfer op de Duitse fora zit of de betreffende magazines leest.
Gelukkig zijn er nu een aantal locals die zich bij de NKV hebben aangemeld om de situatie in Noordholland ( IJsselmeerkust)  te verbeteren.
Het idee van een plaatselijke vereniging is nog zo gek niet. Ook de plaatselijke kitescholen hebben in deze "een verantwoordelijkheid".  Ergens al iets gelezen over een "vlaggensysteem"  en dat vond ik een erg goed idee.
Het is natuurlijk wel een beetje een vreemde zaak als je op een recreatiegebied nog maar weinig ruimte overhoudt om te recreëren omdat er kitescholen aan het lesgeven zijn. Dat laatste wordt steeds meer en meer een commerciële handeling...............

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #34 September 10, 2008, 10:18:41
edit2Rapporteer  
tja en nu we toch bezig zijn, kan de NKV niet met de advertentiesites (Marktplaats, Speurders) in de slag om in een soort vaste header te verwijzen naar de risicos en hoe je het zou moeten aanpakken als je "Kite Curious" bent?
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #35 September 10, 2008, 10:38:52
edit2Rapporteer  
El rudo da's geen slecht idee!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #36 September 10, 2008, 11:54:45
edit2Rapporteer  
eindelijk! heb ik ook eens een niet slecht idee!
Mrdude

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #37 September 10, 2008, 12:57:20
edit2Rapporteer  
Hoewel ik een windsurfer ben, zijn de ontwikkelingen erg interessant.
Kiten lijkt me een mooie sport (ik zou het nooit inwisselen voor windsurfen).
Kiten is ook een mooi affice zijn voor het watersport. Het oogt namelijk al sneller spectaculairder dan bijvoorbeeld windsurfen. (Bij windsurfen moet je iets langer oefenen voor je kan springen, misschien moet dit bij kiten ook maar verplicht worden gesteld?)

Alleen zo als het gaat is het gewoon klote. Door al deze negatieve aandacht komt niet alleen het kiten maar ook het surfen en watersporten in negatief daglicht te staan. (en het is al niet heel populair) Aangezien drie kwart van nederland niet weet wat het verschil is tussen kiten, surfen, windsurfen of zelfs zeilen is.

Het lijkt me dat je als surfschool de beginners ontzettend moet waarschuwen voor de gevaren van het springen. en dat pas leren als iemand met een vlagerige wind heeft gevaren en al heel wat vaaruren heeft gemaakt.

In ieder geval succes.
Best-Warro-08
Gast
Antwoord #38 September 11, 2008, 15:20:52
edit2Rapporteer  
ik vond het idee van de vlaggen helemaal niet gek Wink daar stem ik ook voor in Wink ja kan hem dan het beste bij de eet gelegenheid ophangen Wink
Powered_by_north

Berichten: 117
Antwoord #39 September 11, 2008, 16:07:10
edit2Rapporteer  
Misschien is het een goed plan om met een vlaggensysteem te gaan werken op S`hout. Paar locals die samen beslissen welke vlag omhoog moet:
- blauwe vlag, 12-18 knp  12 meter weer
- rode vlag 18-24 knp  9 meter weer
- zwarte vlag 24-... 7 meter weer

Als je dan iemand aanspreekt kan je naar de vlag wijzen, hee let op, je pompt 12 meter op maar de rode vlag is omhoog, het is 9 meter weer. Klinkt misschien kinderachtig, maar al voorkom je er een paar ongelukken mee is dat in ieder geval mooi meegenomen!

Groeten Mark

Heel goed idee... of het uitvoerbaar is zal afhangen van de spot. Er zal iemand moeten zijn die de vlaggen beheert, hijst, mee naar huis neemt etc. Dat maakt het misschien lastig op sommige spots. Maar verder een goed idee, waarvan ik me afvraag of zoiets niet allang door iemand anders bedacht en uitgevoerd is... Zijn er bestaande voorbeelden bekend?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #40 September 11, 2008, 16:12:34
edit2Rapporteer  
Het lijkt mij wel iets voor de lokale horeca om mee te werken aan het vlaggensysteem. Er zal dan via internet een aantal mensen moeten zijn die de status van de spot kunnen bepalen, wat dan gemeld wordt op een spot-systeem waar de horeca kan zien.

Dus: aantal geselcteerde kiters bepalen kleur van vlag aan de hand van windrichting,sterkte,vlagen, weer(onweer) e.d. Die melden dit op een speciale site (bv via NKV) waarom de horeca waar de vlag staat op in kan loggen om de juiste vlag te hijsen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.