Palenrij Autostrand Oostvoorne

Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #25 Oktober 01, 2008, 16:43:28
edit2Rapporteer  
Volgens mij staat het er zo bij, zoals ik het me herinner van gister  loser
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #26 Oktober 01, 2008, 16:44:43
edit2Rapporteer  
Is het nu de bedoeling dan dat je aan de ene kant van de paaltjes blijft?
samurai

Berichten: 71
Antwoord #27 Oktober 01, 2008, 16:48:38
edit2Rapporteer  
rare zet hoor om die palen neer te zetten. en dan gaat het straks fout, en voila, de hulpdiensten kunnen weer niet komen omdat de slagboom niet open gaat
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #28 Oktober 01, 2008, 16:50:55
edit2Rapporteer  
Volgens mij staat het er zo bij, zoals ik het me herinner van gister  loser

Volgens mij stonden ze bijna haaks op het strand en niet zo ver.. Maar we moeten echt foto's hebben, zo is't niks.

Onderlinge afstand is ongeveer 6 meter denk ik.(moeilijk in te schatten)

Een petitie is denk ik een hele goede oplossing, via internet goed mogelijk, en dan aanbieden aan de gemeente en de media opzoeken, wijzen op de extra gevaren, om ondersteuning te krijgen.(hart van ned. of zo.)
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #29 Oktober 01, 2008, 16:55:02
edit2Rapporteer  
heb het gezien,  levens gevaarlijk ThumpDown

4 gele boeien was genoeg geweest
Volgens mij staat het er zo bij, zoals ik het me herinner van gister  loser

en  nog een rij aan de andre kant bij de 2e zand bank

ook zijn er nog aantal kleine paaltjes geplaatst  ThumpDown dieptriest
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #30 Oktober 01, 2008, 16:58:27
edit2Rapporteer  
Dat ziet er levensgevaarlijk uit. Ik snap best dat dit 'beter' voorkomt dat kiters in een afgeschermd gebied komen, maar hiermee wordt ècht gekozen voor bescherming van vogels, potentieel TEN KOSTE VAN mensenlevens of invaliditeit.


Petitie, pr-map en hop de publiciteit in. Ik denk niet dat degene(n) die hier opdracht toe gaven, zich realiseren wat de gevolgen kunnen zijn.
FlyingBee

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #31 Oktober 01, 2008, 17:41:49
edit2Rapporteer  
:S op die teking kan je er gewoon omheen klopt dat? En er overheen springen?
Dames en Heren paal nummer 1 en 2 zijn voor mij hier komt MIJN hangmat tussen te hangen .
Volgende zomer leg ik beslag op deze palen en ga ik hangmatten verhuren:D lijkt me helemaal top Grin
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #32 Oktober 01, 2008, 17:47:50
edit2Rapporteer  
leuk om kite slalom te trainen
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #33 Oktober 01, 2008, 18:02:25
edit2Rapporteer  
jongens....wacht maar tot je die dingen gezien hebt...of gevoeld
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #34 Oktober 01, 2008, 20:41:48
edit2Rapporteer  
Ik ga morgenmiddag naar de playa en zal een fototoestel meenemen.

Net de NKV nieuwsbrief ontvangen via mail. Daar werd niks vermeld over deze palen.
Matthijs?!

Berichten: 139
Antwoord #35 Oktober 01, 2008, 20:52:51
edit2Rapporteer  
zoals Aflerinks ze heeft o pde foto klopt ongeveer ietsje meer naar recht en misschien niet zover maar het gaat om het principe ervan en aan de andere kant bij de 2de zandbank staan er ook nog een stel. het is gewoon zwaar klote en levensgevaarlijk wie mag de eerste worden die in een rolstoel komt of nog erger overlijd door zo niks paal.
ariextreme

Geen avatar

Berichten: 21
Antwoord #36 Oktober 01, 2008, 22:13:42
edit2Rapporteer  
Inderdaad er staat een palenrij. Vanaf eigenlijk het begin van het kitestrand scheef richting slufter het water in.

Ik was al jaren niet meer op de playa geweest en vroeg mij nog af, was dit er nu vroeger ook al. En waarom hebben ze dit niet weggehaald. Dit is vragen om problemen idd.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #37 Oktober 01, 2008, 22:41:10
edit2Rapporteer  
1e ongeluk zal wel in mei gaan vallen, want dan ist n mierehoop. bij mn waterstart zie ik echt alleen mn vlieger en als ongeleid projectiel heb ik daarom bij NKV m verzekering gesloten, mocht ik in jullie kite blijfn hangen. ik ga duz echt niet ergns anders oeffn want dze spot heeft voor beginners de beste condities. quizzvraag is niet of r ongelukkn gebeure marrrr in welke maand, de winnaar mag door voort koffiezetapparaat...
sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Antwoord #38 Oktober 02, 2008, 01:19:46
edit2Rapporteer  
Het kleine freestyle badje is nu verboden, ze staan ongeveer tussen eerste en tweede duin in en ze steken recht naar de overkant.
Ik denk dat ze met hoog water 150 a 200 cm hoog zijn.
Correct me if I'm wrong...
sthr

Berichten: 81
Antwoord #39 Oktober 02, 2008, 08:48:09
edit2Rapporteer  
Die oude palen met metalen plaat erop was ook levens gevaarlijk (ook omdat ze bij laag water niet te zien waren) ik neem aan dat ze die weg gehaald hebben net als alle andere lage paaltjes???

Ik ben het eens met het idee dat (gele) boeien een betere optie geweest zou zijn.

Mijn besluit staat vast vanaf het voorjaar is "mijn" kitespot ergens anders dan Oostvoorne. Vind het daar sws in het weekend veel te druk.
Tenzij die hangmatten er komen, dan blijf ik!

Misschien moeten we die palen voor lief nemen (en pleiten voor bescherming eromheen) het is tenslotte beter dan een "kiteverbod".
chico

Berichten: 1112
Antwoord #40 Oktober 02, 2008, 09:24:51
edit2Rapporteer  
Ren gelijk naar mijn lab om supertermieten te kweken.

Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #41 Oktober 02, 2008, 09:45:11
edit2Rapporteer  
Volgensmij hebben we hier te maken met een conspiracy. Wanneer van het voorjaar de eerste fatale ongelukken gaat vallen, zullen de beleidsmakers wel een onderzoek gaan doen naar de veiligheid op het autostrand. Conclusie wordt dan dat door allerhande obstakels het strand niet veilig is voor het kitesurfen. Met als gevolg een gesloten spot, en die vogelaars maar lachen.

Ons ongenoegen en onze vooruitziende blik moeten we toch ergens gaan laten blijken. Een boeienlijn was in overleg een veel betere optie geweest. De vogelaars zullen hier wel weer tegen geweest zijn. Raken door de felle kleuren van eventuele boeien die vogels soms van de leg? Deze wannaby bomen en de graafmachine welke ze geplaatst heeft daar hebben ze natuurlijk helemaal geen last van. 

Ach........ Eerlijk is eerlijk, ik ben wel blij dat ze ze zo hoog hebben gemaakt dat in tegenstelling tot de oude palen deze bij hoogwater nog wel zichtbaar zijn.

WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #42 Oktober 02, 2008, 11:17:01
edit2Rapporteer  
die niks conjo vogel mensen gaan nog een eens in dat gebied het water op met hoog en dan komen die palen gewoon midden in het diepen wat de hele prachtige spot gewoon dwars doorkruist,

dit is geen afbakening van een vogelgebied meer(ze kunnen daar tog niet zandlopen) dit is pure ziekerij,


heb laatst nog met een paar vogel fanaten gesproken op de parkeerplek van wat we zouden kunnen doen mischien een duidelijk bord ofzo naast de parkeerplek maar dit slaat alles, helemaal als de slufter nog een keer dichtmoet
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #43 Oktober 02, 2008, 11:20:49
edit2Rapporteer  
word savond benzine over gooien in de fik zetten en dan fire jumping:P
Gewoon_Mart

Berichten: 1050
Logs: 0 | 428 uur
Antwoord #44 Oktober 02, 2008, 11:29:43
edit2Rapporteer  
word savond benzine over gooien in de fik zetten en dan fire jumping:P

Ja handig...... paaltjes branden af tot de watergrens en niemand die ze meer ziet als je aan komt speren..... 

Denk dat daar wat meer ongelukken van kom dan ze rustig te laten staan...
(Maar snap wel dat het een geintje was.......... Wink)

loser Wink
JoeDalton

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #45 Oktober 02, 2008, 14:24:09
edit2Rapporteer  
Hallo kitevrienden, ik lees al een tijd dit forum en heb me nu uiteindelijk geregistreerd om te antwoorden. Ook ik heb maandag tot mijn volle verbazing de palen gezien.....waanzin!

Weet ook waar dit alles vandaan komt na wat zoekwerk. Geen foto's meer nodig! Het staat alles in het volgende document op de website van www.autostrand.nl

www.autostrand.nl/beknoptinrichtingsplan.doc

Net als de nieuwe slagboom wordt in dit plan ook het antwoord gegeven op de palen. Ik denk alleen dat men zich totaal niet gerealiseerd heeft dat een stip op een tekening, een levensgevaarlijk object kan worden. Men heeft zogezegd zijn doel voorbij gestreefd!

Boeien plaatsen? Nou die komen er ook nog.....haha Lees dit plan maar eens!

Volgens mij worden de palen nog geel geverfd. Maar of het daarmee minder hard aankomt....?!

Er moet mijns inziens wat gebeuren, voordat de eerste ongelukken met die palen gebeuren...!

Ciao
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #46 Oktober 02, 2008, 14:34:59
edit2Rapporteer  
Hey Joe, welkom, ik kan me dit stuk nog herinneren. Zoals het hier staat is er dus vanaf de dikke rode stip richting ZW een boei(enrij), op Alferinks plaatje staan palen getekend, kan ik hieruit opmaken dat er iets anders wordt aangelegd dan in dat document staat?

Als ik hier zo naar kijk staat het gros van de palen er beetje voor jan lul, alleen die paar die in het rijtje naar buiten staan komen in voor ons interessant gebied. die palen tegen de duinrand, wtff?
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #47 Oktober 02, 2008, 14:42:39
edit2Rapporteer  
Dit document is al heel oud en klopt niet helemaal meer.
ook staan de tekeningen in dit rapport over de slagboom etc. dit is welliswaar enigzins nagekomen qua constructie. (maar dit boeit niet) de oplevertijd is ook 4 maanden later pas geweest dus plannen is ook al moeilijk voor de ambtenaren van Oostvoorne laat staan dat ze palen goed kunnen plannen.

tevens is de site autostrand.nl al lang niet meer actueel. het laatste nieuws is van juni 2007.
dit gaat dus ook nergens meer over. Undecided
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #48 Oktober 02, 2008, 14:45:10
edit2Rapporteer  
Oja...JoeDalton.... welkom.  loser



JoeDalton

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #49 Oktober 02, 2008, 14:55:18
edit2Rapporteer  
Yeah.....wtff!!

Wat die domme palen tot enig doel hebben is om de zgn. zone2 aan te geven....gewoon een afkadering van een gebied.....de zgn. 'wegsurf zone'. Stipjes op een tekening...

Er wordt in dit document niet direct iets over zone1 gezegd in relatie tot wel en niet kitesurfen. Flink wat onduidelijkheid dus...! Volgens mij mogen we nu overal kitesurfen?

Inderdaad....merendeel van de palen in de duinenrij staan er voor lul bij........zonde van dat tropische hardhout. Gezien de tekening zijn die palen ook niet exact volgens die tekening geplaatst. Minder in de duinenrij, maar meer richting strand.

Wij zitten met die palen in het water. Die buggy kiters hebben dit op het land.


Hiya Ron! Dat wist ik niet.
Maar lees toch dat document maar eens.....die slagboom staat er in getekend en ook de palenrijen komen hiermee overeen. Ze zijn gewoon.........een jaar te laat...als in dat document genoemd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.