Palenrij Autostrand Oostvoorne

HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #50 Oktober 02, 2008, 16:02:10
edit2Rapporteer  
JoeDalton,

FF naar het stuk gekeken met mijn ambtelijke pet op!

"Er wordt in dit document niet direct iets over zone1 gezegd in relatie tot wel en niet kitesurfen. Flink wat onduidelijkheid dus...! Volgens mij mogen we nu overal kitesurfen?"

Er staat wel degelijk dat je er niet mag varen en er staat wel degelijk wat de sancties zullen zijn bij de 2 jaaarlijkse evaluatie.

Ant: 

Zone 1: Natuur met beperkt recreatief medegebruik

        In de noordelijk gelegen zone 1 krijgt de natuur voorrang, waarbij wandelen, nordic walken en het uitlaten van een aangelijnde hond mogelijk blijven.

Sancties:

In geval van conflicten of overtredingen van de zonering zal er handhavend op worden getreden. Het is belangrijk dat men zich aan de zonering gaat houden, omdat de eerste 2 jaar na elk recreatieseizoen een evaluatie gehouden zal worden. Uit deze evaluatie zal blijken of de zonering werkt en of de natuurdoelen gehaald worden. Mocht dat laatste door overtredingen van de zonering niet het geval zijn, dan is het mogelijk dat de recreatieve mogelijkheden van het gebied alsnog verminderd worden.

(lees het aantbanden leggen of het geheel verbieden van kitesurfen)

Sorry
Don't shoot de messanger

Ik mis wel een aantal zaken in dit stuk!
Maar dat kunnen zre op gemeentelijk niveau dicht gespijkerd hebben!

Grtz Frank
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #51 Oktober 02, 2008, 16:15:05
edit2Rapporteer  
HDFrank,
Hoe handelt een gemeente als er aantoonbaar (levens) gevaar ontstaat door de afbakening? Persoonlijk is het mij er niet om te doen de wetgeving te veranderen, het is vooral de uitvoering die me zorgen baart. Nu ben ik de NKV niet maar ik vermoed dat ik niet de enige ben die dit zo ziet.
Hoe vervelend ook, bij een verbod moet je je neerleggen en daar kan je niet al te lang over verder zagen. Maar op het moment dat duidelijk is dat een palenrij levensgevaar oplevert wordt dat anders. Het gaat voornamelijk om kitesurfers die niet moedwillig het afgebakende gebied betreden, maar om kitesurfers die in een overmacht-situatie ruimte moeten hebben.

Ik denk dat we voldoende bewijs hebben dat een palenrij uiterst gevaarlijk kan zijn.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #52 Oktober 02, 2008, 17:35:14
edit2Rapporteer  
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #53 Oktober 02, 2008, 17:38:03
edit2Rapporteer  
ok niet echt duidelijke foto Grin
maar er is wel te zien hoe de palen lopen

Vandaag op playa geweest en moet zeggen dat ik weinig last van die palen had.
Als je op de kant staat is er een rij aan de rechter en aan de linker kant die het water in lopen en een omgekeerde V vorm hebben.
Beetje vaag wel, had er dan een V vorm van gemaakt.

Chop S(t)ick

Berichten: 151
Antwoord #54 Oktober 02, 2008, 18:09:47
edit2Rapporteer  
Vandaag ook de palen gezien, enorm veel palen in het duinlandschap die echt horizon vervuilend werken. Gaan ze scholeksters lokken daar zodat die vogels op de palen hun vogels gaan drogen. Of nee, global warming over 5 jaar staan die palen ook diep in het water Smiley

Palen in het water zijn ook niet om aan te zien, lelijk en omgeving bedervend. Levesgevaarlijk voor sommige die niet anders kunnen dan contact ermee maken. Normaal kun je aangifte doen bij de politie omtrent lelijke dingen en gevaarlijke dingen die aard en nagel vast zijn. Nu ik het heb gezien ga ik een klacht indienen bij de gemeente. Dit kan wel eens lelijk aflopen namelijk en als burger ben ik nu eenmaal verplicht dit te melden bij de authoriteiten.

Op een mooi moment waren er meer kiters rechts van de palen. Een beginner die heel snel richting palen ging.
FlyingBee

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #55 Oktober 02, 2008, 19:39:47
edit2Rapporteer  
Nou ben nou erg benieuwd ben morge op auto playa Smiley Hopelijk dat als ik hem loop ik niet een paal in me kont heb zitten na de landing . Maar ja kan er toch gewoon tussendoor of overheen zoals ik het hier zie valt het wel mee met opstakels.
Maar idd als je ff geen controle hebt ofzo dan kan het flink fout gaan met zo'n klote paal Angry
Een klacht lijkt me een goed idee Smiley
Peter1080

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #56 Oktober 02, 2008, 21:52:37
edit2Rapporteer  
Wil niet direct aanzet geven tot muiterij, maar kunnen we ze serieus niet gewoon weghalen... Avondje werk met manetje of 10. Huren een paar motorzagen en klaar probleem. Efficienter dan hier een beetje op het forum klagen.... Ik doe mee!!!!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #57 Oktober 02, 2008, 21:58:23
edit2Rapporteer  
Peter, ik heb een prima kettingzaag en toch ga ik niet zagen. Het is de gemeente menis, lees ook even de post van HD Frank, bij de jaarlijkse evaluaties zullen de verdwenen palen ongetwijfeld op de agenda staan, en dan kan het helemaal snel afgelopen zijn met de gehele playa.

slecht plan dus en ik raad iedereen af de boel te saboteren.
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #58 Oktober 02, 2008, 22:49:14
edit2Rapporteer  
Ik ben vandaag geweest en ik vind het zonde dat zo'n mooi natuurgebied zo wordt toegetakeld door palen. Nergens in Nederland wordt dit op deze mannier aangepakt. Ik ga dan ook over tot een klachtbrief naar de gemeente.
Voor motorrijders zijn ze bezig om te kijken of de vangrailen niet wat veiliger kunnen en deze vogel vereniging zet palen neer en creëren levens gevaarlijke situaties.
Ook die pesterijen met die dornstruiken op het strand zodat je je kite scheurd of met je lijnen er in verstrikt raakt. Al het zwerfvuil blijft er ook nog  inhangen geen porrum. Echt ben helemaal klaar met die groene @#$%$& lui.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #59 Oktober 02, 2008, 23:12:54
edit2Rapporteer  
Die palen zijn gevaarlijk hoog. Had het al gehoord van een ooggetuige afgelopen maandag. Het is gewoon wachten op het eerste ongeluk. Rudo zei al: het is een beginnersspot, dus er zijn veel mensen die hun kite nog lang niet onder controle hebben.

Gezien het fatale ongeluk van Ronald jaren geleden met die kleine paaltjes op de Slufter is dit gewoon werkelijk schandalig. Voor een paar rotvogels recreanten zo in gevaar brengen Angry ThumpDown
Peter1080

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #60 Oktober 02, 2008, 23:46:15
edit2Rapporteer  
Peter, ik heb een prima kettingzaag en toch ga ik niet zagen. Het is de gemeente menis, lees ook even de post van HD Frank, bij de jaarlijkse evaluaties zullen de verdwenen palen ongetwijfeld op de agenda staan, en dan kan het helemaal snel afgelopen zijn met de gehele playa.

slecht plan dus en ik raad iedereen af de boel te saboteren.

Nee, een brief schrijven dat help...Is een beetje ala demostreren, ga je met 10 man op het malieveld in Den Haag Boe roepen, of gooi je een week het busverkeer plat.. Kijk even in de geschiedenis... Naar wie wordt geluisterd en naar wie niet... Is maar een idee....
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #61 Oktober 02, 2008, 23:50:08
edit2Rapporteer  
Haha nee brief schrijven helpt zeker niet - hoewel, soms is de pen scherper dan de zaag oid schater
HDFrank

Berichten: 618
Antwoord #62 Oktober 03, 2008, 01:34:19
edit2Rapporteer  
Even voor de duidelijkheid!

Ik ben geen Westvoornse ambtenaar!
Ben een kitesurfer. Joepie
Ben ook geen ambtenaar in de 'nare' zin.
Ik ben gewend gemeentelijke stukken te lezen en proberen te begrijpen. schater

Wat me opvalt is.

 "4 Planning

Als de werkzaamheden zullen gaan starten, en als de nieuwe situatie wordt opgeleverd en de bijbehorende regelgeving in werking treedt, zal dit gecommuniceerd worden naar de belanghebbenden."

Volgens mij is de NKV redelijk belanghebbende!
Maar bij het tot stand komen van de plannen is het duidelijk dat er GEEN kitesurfer aan te pas is gekomen.


Volgens mij is de juiste weg, de weg van de locals.......
Ga als westvoorner naar een wethouder of Raadslid en laat ze zien dat het levens gaat kosten.
Niet OF maar WANNEER.

Kijk wel uit want het kan goed zijn dat de politiek hier op zit te wachten.

Zo van   "Ohhh is het zo levensgevaarlijk dan moeten we het maar afschaffen"
Kiter "oh das goed, die palen weg"
gemeente "Nee niet de palen, maar het kite surfen is zo gevaarlijk dat we het maar gaan verbieden."

Grtz Frank


d@ni

Berichten: 904
Antwoord #63 Oktober 03, 2008, 10:12:38
edit2Rapporteer  
Peter, ik heb een prima kettingzaag en toch ga ik niet zagen. Het is de gemeente menis, lees ook even de post van HD Frank, bij de jaarlijkse evaluaties zullen de verdwenen palen ongetwijfeld op de agenda staan, en dan kan het helemaal snel afgelopen zijn met de gehele playa.

slecht plan dus en ik raad iedereen af de boel te saboteren.

Nee, een brief schrijven dat help...Is een beetje ala demostreren, ga je met 10 man op het malieveld in Den Haag Boe roepen, of gooi je een week het busverkeer plat.. Kijk even in de geschiedenis... Naar wie wordt geluisterd en naar wie niet... Is maar een idee....

Toch zijn er met petities in het verleden wel successen geboekt.
 
We moeten hier wel actie ondernemen, en de media hierbij opzoeken. Heel Nederland en daarbuiten mag dit weten.
Als we genoeg draagvlak hebben (Petitie met héél veel handtekeningen e.d.) kunnen we de gemeente volgens mij op zo'n manier onder druk zetten dat ze haast niet anders kunnen dan de humanitaire en sociale oplossing te kiezen, en boeien in plaats van die palen te gebruiken.

Ook een natuurliefhebber kunnen we aan het woord laten komen dat het geen gezicht is al die palen, wat te denken van de vervuilende shovel, en de vraag of dat gebruikte hout wel voorzien is van een milieu keurmerk. Laat ze maar is zien hoe milieuverantwoord ze bezig zijn.
Ook de vraag van wie de verantwoording op zich neemt bij een ongeval (dit kan gebeuren door onkunde maar ook overmacht) moeten we bij hun leggen, liefst in een debat of voor de televisie.

Zo dit ben ik ff kwijt.  ThumpsUp
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #64 Oktober 03, 2008, 10:51:06
edit2Rapporteer  
klop klop NKV?
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #65 Oktober 03, 2008, 11:04:17
edit2Rapporteer  
Ik denk dat ze er wel mee bezig zijn hoor, maar dat ze wachten tot ze een goed onderbouwde 'reactie' kunnen geven.
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #66 Oktober 03, 2008, 11:47:45
edit2Rapporteer  
'Denken dat ze er wel mee bezig zijn'. Ik vraag mij af: Is het NKV uberhaubt wel op de hoogte?
sthr

Berichten: 81
Antwoord #67 Oktober 03, 2008, 12:53:31
edit2Rapporteer  
En dan hebben we ook nog de vervuiling/herrie van de hulpdiensten die veel vaker op het "autovrije" strand moeten komen om de gewonden (wat al erg genoeg is) op te halen en de vervuilende retourtjes naar de kitereperateurs/shops enz..
Maar ik heb ook zo maar het idee dat binnen een paar jaar het voormalig autostrand een verboden (voor ieder mens) natuurgebied (in het meest vervuilde stuk Nederland) zal worden.
Peter1080

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #68 Oktober 03, 2008, 14:23:41
edit2Rapporteer  


Toch zijn er met petities in het verleden wel successen geboekt.
 
We moeten hier wel actie ondernemen, en de media hierbij opzoeken. Heel Nederland en daarbuiten mag dit weten.
Als we genoeg draagvlak hebben (Petitie met héél veel handtekeningen e.d.) kunnen we de gemeente volgens mij op zo'n manier onder druk zetten dat ze haast niet anders kunnen dan de humanitaire en sociale oplossing te kiezen, en boeien in plaats van die palen te gebruiken.

Ook een natuurliefhebber kunnen we aan het woord laten komen dat het geen gezicht is al die palen, wat te denken van de vervuilende shovel, en de vraag of dat gebruikte hout wel voorzien is van een milieu keurmerk. Laat ze maar is zien hoe milieuverantwoord ze bezig zijn.
Ook de vraag van wie de verantwoording op zich neemt bij een ongeval (dit kan gebeuren door onkunde maar ook overmacht) moeten we bij hun leggen, liefst in een debat of voor de televisie.

Zo dit ben ik ff kwijt.  ThumpsUp

Mooi verhaal en mooi dat je het nu kwijt bent, maar wat ga je er nu aan doen?
Spoon

Berichten: 1864
Antwoord #69 Oktober 03, 2008, 17:36:48
edit2Rapporteer  
Mooi verhaal en mooi dat je het nu kwijt bent, maar wat ga je er nu aan doen?

WE moeten actie ondernemen!
Wie weet waar we een online petitie kunnen starten?
*Maximus*

Berichten: 791
Antwoord #70 Oktober 03, 2008, 17:41:15
edit2Rapporteer  
Goed idee spoon!

eff een vraagje aan Jeromez, ik zie het niet goed op de foto maar gaat de palen rij door de       "vaar geul" (dat gedeelte dat diep is/was).?
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #71 Oktober 03, 2008, 20:10:22
edit2Rapporteer  
Goed idee spoon!

eff een vraagje aan Jeromez, ik zie het niet goed op de foto maar gaat de palen rij door de       "vaar geul" (dat gedeelte dat diep is/was).?

Nee dat niet. Dat is daarachter nog, dus valt mee. Als het laag water is dan staan alle palen op het strand en niet in het water. Of misschien de laatste net aan in het water.

Nogmaals, ik had er weinig last van. Als je er rekening mee houdt dan is het geen probleem.
Echter voor beginnende kiters zal het enige gevaar kunnen gaan opleveren.
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #72 Oktober 03, 2008, 20:43:59
edit2Rapporteer  
'Denken dat ze er wel mee bezig zijn'. Ik vraag mij af: Is het NKV uberhaubt wel op de hoogte?

99,99% zeker van.


@ Jeromez,   Enig gevaar?? Ik was er dan met vloed, dan staan al die palen in het water.   Ik had toch heel de tijd ene apart gevoel bij die palen. Ben helemaal geen palen gewend, zeker niet daar en nu ineens staat er een zooi brandhout waar je jezelf of je kite zo omheen kan vouwen.    Ik vind een paal die 1,5m boven het water uit steekt nou niet bepaald niks.

Zeker beginners zullen er bang van zijn,   het zal ongetwijfeld ook wel een keer fout gaan en dan is het zeker de fout van de kiters... terwijl er met boeien oid niks aan de hand was geweest.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #73 Oktober 03, 2008, 21:22:53
edit2Rapporteer  
klop klop NKV?
even op persoonlijke titel dan.
Op dit moment zijn er reteveel vrijwilligers in Nederland bezig om de belangen van kitesurf(st)ers  zo goed als mogelijk te behartigen. Als relatieve nieuwkomer in deze organisatie verbaas ik mij iedere keer weer over de ( totaal vrijwillige) inzet van al die gasten.
De NKV heeft zich de afgelopen tijd steeds meer en meer geprofileerd als een volwassen organisatie. De diverse zaken worden duidelijk gegrond op reële feiten. Juist door deze instelling en gesteund door zeer professionele adviezen van de diverse leden worden wij als NKV ( zeg maar gewoon kitesurfers) steeds meer als serieuze gesprekspartner gezien bij de diverse autoriteiten e.d. De resultaten liegen er niet om. Met name in Zeeland worden er op dit moment goede resultaten geboekt. Vandaag net een bevestiging gehad van Marcus uit Makkum waar vanuit de NKV ( lees Marcus / Friesland) in samenwerking met Rijkswaterstaat en een bootje van 't Fryske Gea ( nota bene de handhavers van Natuurgebieden in Friesland) op de locatie Makkum nieuwe beboeing heeft uitlegd. En mijn respect voor die gasten van de wadden eilanden! Zo zijn er echt veel mensen knalhard bezig! Het gaat best wel goed dus!  ThumpsUp
Het is voor de NKV niet te doen om zomaar even snel op een topic als dit te reageren. Uitzoeken die handel en gebaseerd op de feiten gaan reageren is iets anders dan zomaar even een reactie op een topic.
Als je begrijpt wat ik bedoel
Peter1080

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #74 Oktober 03, 2008, 21:31:44
edit2Rapporteer  
Zeker beginners zullen er bang van zijn,   het zal ongetwijfeld ook wel een keer fout gaan en dan is het zeker de fout van de kiters... terwijl er met boeien oid niks aan de hand was geweest.


Even zonder gein, maar wat hebben niet beginners op oostvoorne te zoeken?? Als je gewoon lekker je rakjes maakt ga je toch naar de grote mensen zee?


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.