Impressie Bandit Dos afgelopen dagen

mazzomrx

Berichten: 332
Oktober 03, 2008, 11:47:33
edit2Rapporteer  
Ik kwam het volgende tegen op een weblog ; Een mooie ervaring van een kiter die afgelopen winderige dag meerdere kites heeft gebruikt ;


http://wvzkiteclub.web-log.nl/wvzkiteclub/2008/10/keep-it-simple.html


 Joepie
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #1 Oktober 03, 2008, 14:30:49
edit2Rapporteer  
Mooi bericht, Bandi2 the way to go  Grin!
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #2 Oktober 03, 2008, 14:36:38
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal Smiley mooi geschreven haha.

nog 2 nachtjes wachten voor mijn Dosje..... spannend!
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #3 Oktober 03, 2008, 14:47:45
edit2Rapporteer  
Wat een verhaal Smiley mooi geschreven haha.

nog 2 nachtjes wachten voor mijn Dosje..... spannend!

Jij krijgt'm al? Welke maat (en kleur)?
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #4 Oktober 03, 2008, 14:54:14
edit2Rapporteer  
negen meter. kleur is nog een verassing Smiley
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #5 Oktober 03, 2008, 18:10:53
edit2Rapporteer  
Heb afgelopen woensdag al met een hagelnieuwe dos 12 gevaren ThumpsUp
Wat is dat een rete stabiel vliegertje, moest heel ff aan de kleine bar wennen,
maar was echt positief verrast, power/depower, helemaal goed.
Super lift en hangtime, en stuurt voor een 12 meter heel erg snel.

Dit weekend de kleine maatjes maar eens testen  Grin
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #6 Oktober 03, 2008, 18:52:45
edit2Rapporteer  
Ik had m'n 10 al kunnen hebben, is alleen een kleuren-combi die ik op de plaatjes matig overkomt  ThumpDown, zeker gezien het aanbod van uebergeile kleuren  Grin. Zie die morgen ook nog real-life dus kan me altijd nog bedenken  ThumpsUp.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #7 Oktober 03, 2008, 20:35:12
edit2Rapporteer  
Leuk stukkie.

Ik was eerst een fundamentalistische Flysurfer maar sinds ik mijn Bandietjes (9 + 11M) heb, ga ik met sprongen (letterlijk en figuurlijk vooruit.

Helaas zijn het beiden geen Dosjes :'(
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Oktober 04, 2008, 10:07:18
edit2Rapporteer  
Ik zit met smacht te wachten over wat nu een goede combo is. 12/8 en 10/7 zou "gevoelsmatig' top moeten zijn, echter de windranges doen mij ernstig twijfelen. Ik denk zelfs aan 10/8 als een top 2-kite-quiver Huh

Kom maar op met die testverslagen ThumpsUp
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #9 Oktober 04, 2008, 18:09:48
edit2Rapporteer  
Ik heb'm!!

Vanochtend bleek bij X-watersport dat de aanwezige Dos 10m anders gekleurd was dan op het aangehangen kaartje stond: khaki/brown ipv black khaki!

Kite onmiddellijk meegenomen na eerst uitleg bar/aanknooppunten, naar een rustig Neeltje Jans. Het was nog wat fris, 9 graden, en ik heb alleen een 3mm pak met korte mouwen Kiss, maar dat weerhield me er niet van om de eerste meters te maken!

Bear in mind, I'm a 'total' beginner. Desondanks in deze korte koude sessie weer progressie gemaakt  Joepie.

Wat op/meeviel was het formaat vs. de kracht. Geen verrassing voor Bandit1-gebruikers waarschijnlijk, maar ik kom v/e Bularoo 10/13 af, en de kracht van die 13 lijkt hier vervat in een Bandi2 10m. De-power werkt echt, ruim verschil per stand. Ff wennen voor mij aan het systeem, al ken ik het van het zeilen Cool. Kite is snel maar stabiel, if that makes sense.

Wind was zo rond de 20-23 knopen voor mijn gevoel, langzaam toenenemd.

M'n progressie zat er vooral in, dat vrijwel elke waterstart 'raak' was, erg lekker. Kite genereert goed power, en is voor mij behoorlijk te positioneren in het window, voor ervaren kiters waarschijnlijk uitstekend.

Ik heb de herstart ook nog uitgeprobeerd. Die werkt idd automatisch Smiley, best handig. 

Kortom ik ben superblij met de kite, en verwacht er nog veel progressie mee te maken Grin. Na een kleine 2 uur vond ik het mooi geweest, had het behoorlijk koud inmiddels. Helaas laat m'n winterpak nog ff op zich wachten dus dat wordt morgen weer blauwbekken Sad. Je moet er wat voor over hebben!
RH

Berichten: 298
Antwoord #10 Oktober 05, 2008, 12:01:38
edit2Rapporteer  
Gisteren langs VDB gegaan en een 9 meter Dos meegekregen om te testen op Schellinkhout. Heerlijke kite - maar ik verwachtte ook niet anders.

Begon om ongeveer 13.30 en heb doorgevaren tot 15.30. In het begin weinig wind (ik schat zo'n 14 knopen) en bijna iedereen met een 11 of groter op het water (een paar negens en een enkele 10). Zoals ik gewend ben van vorig jaar kom je dan met een 9 Bandit ook makkelijk weg. Met de Dos is dit niet anders. Hij geeft alleen minder druk. Het is dus waar, de bardruk is verminderd. De draaisnelheid is ook verhoogd, dus blijf je net zo snel wegkomen als voorheen. Ik zou niet durven stellen dat de low-end echt verbeterd is t.o.v. 2008, maar die was natuurlijk al erg goed.

Door de verlaagde bardruk heb je wel meer de neiging om te oversheeten, waardoor de kite snelheid verliest. Daar moet je dus een beetje voor uitkijken. Daar heb je voor teruggekregen een kite die nog directer stuurt en vooral sneller dan de 2008 versie. Het beste merkte ik dit bij de ingehaakte kiteloops. De Dos daait sneller en wil sneller weer omhoog. Waar ik met de Bandit1 9m regelmatig van 5 meter hoog heel hard richting het water ging heb je met de Dos meer tijd voor de landingen.

Naarmate het harder ging waaien (zo richting een dikke 20 knopen) konden we ook de lift en hangtime testen. Door de verlaagde bardruk vond ik het moeilijker om te timen en was de 'boost' gevoelsmatig iets minder. De hoogte van de sprongen was echter net zo goed, zo niet beter. De hangtime daarentegen - en de Bandit1 was voor mij al een kite met onwaarschijnlijke hangtime - was duidelijk beter van de Dos. Er zit een veel duidelijker dood moment in de sprong, waarna je afhankelijk van de vlagen regelmatig een tweede lift ervaart. Echt top.

Ik ben zelf niet zo van het unhooked gebeuren. Dit toch maar even geprobeerd en wat schetst mijn verbazing: deze kite is heel goed te controleren unhooked en wil helemaal niet langzaam maar duidelijk met een eigen willetje omhoog, wat ik bij de vorige versie nogal lastig vond. Ik denk dat we ons dit jaar met de Dos ook maar eens gaan toeleggen op unhooked; dat moet zeker gaan lukken met deze kite.

Zijn er nog negatieve puntjes? Weinig, zoals je zult begrijpen, maar als ik dan toch iets moet noemen: bij een foute sprong (ik schoot door de hangtime te ver downwind richting andere kiters op het drukken S'hout) waarbij ik de kite recht boven me probeerde te houden, ik er dus onderdoor schoot, viel hij een aantal keer uit de lucht. Irritant, heb ik met de vorige versie nooit gehad. Op zich geen probleem want hij relaunched makkelijk, mits die niet op volledig op zijn buik ligt. Maar dat was bij de vorige versie ook een probleem; dan moet je iets meer geduld hebben.

Al met al vaart de kite in vele opzichten (gelukkig) net zo als die van vorig jaar. Alleen zijn de verbeterpunten aangepakt: vooral sneller draaien en minder bardruk.

Wat betreft de 9 betekent dit dat deze zeker sneller is dan de vorige versie, maar nog niet zo snel als de 'oude' 7.5. Dat is en blijft de fijnst sturende kite die ik ken, maar ik neem aan dat de Dos 8 of 7 die topeigenschap ook hebben.

Wat betreft mijzelf: ik voer tot gisteren met een Bandit 11/9/7.5 en een 666 '07 129/39 en weeg ongeveer 81 kg. Vanaf vandaag is de 11 vervangen door een nieuwe Dos 10 (black/kaki, waarbij het black eigenlijk diepdonker olijfgroen is). Daarnaast gaat er waarschijnlijk een Dos 7 komen.



kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #11 Oktober 05, 2008, 18:03:55
edit2Rapporteer  
Heb hem ook binnen, een supervette wit/blauwe is het geworden.
Eerste impressie : WOW! Zoals we gewend zijn van F-one een meesterlijke afwerking, zelfs de tas en bar pocket zijn weer super pimpy.

Hopelijk kan ik hem morgen of dinsdag even vies maken!

Micky

Berichten: 4101
Antwoord #12 Oktober 06, 2008, 01:16:55
edit2Rapporteer  
Ik heb'm!!

Vanochtend bleek bij X-watersport dat de aanwezige Dos 10m anders gekleurd was dan op het aangehangen kaartje stond: khaki/brown ipv black khaki!


Hahaha lol...  Grin

Op die van mij stond black/white..... blijkt ie wit en roze te zijn...  Undecided
Ze naaien als gekken daar in China maar zijn wel kleurendoof......   Roll Eyes  Grin

Zelf heb ik tot nu toe altijd tribal 1 en 2 gevaren waar ik een hoop lol van heb gehad.
Ik heb een aantal keren onder een bandit 1 gehangen en werd daar al erg vrolijk van....  Tongue

Stond dus gisterochtend klaar met mijn 7 en 9m Dos om te gaan downwinderen maar helaas....  Embarrassed

Met het "groepje" de keuze gemaakt om naar de playa te gaan.

Ik heb de hele dag met mijn 9m gevaren. Toen ik aankwam was het zo'n knoopje of 17 maar ik kwam goed weg met mijn 9m wat een wereld van verschil is met de Tribal. (die wel een ongelovelijke high-end heeft)
Voor de 9m staat een wind range van 14 tot 34 knopen bij 75kg. Ik weeg zelf 85 kg en had dus geen enkel probleem om goed gepowerd te varen met 17kn.

Wat direct opvalt is de goede afwerking van de dos. Alles ziet er top uit.
De bar is kwa kleur iets veranderd maar is volgens mij dezelfde als van de bandit uno.
De tas.....tja, volgens mij is f-one het enige merk die zulke ruime tassen maakt zodat je kite er altijd zonder enige moeite in past. Die rits bovenop is handig en doet het goed om je snickers en sapjes in op te slaan.   Tongue

One-pump.....dus niet. Of dit een nadeel is...  Huh In mijn ogen niet.

Eenmaal op het water blijkt de Dos een super stabiele kite te zijn.
De bardruk is idd minder dan bij de Uno maar je voelt wel precies waar je kite in het windvenster staat.
Na 5 minuten varen is er geen enkele onwennigheid meer.
Bij de eerste sprongen is even wachten op de "lift" maar dat kan onwennigheid zijn of mssn (toch) wel enige rek in de lijnen....? Hij kwam tenslotte zo uit de verpakking.

Als je dan daadwerkelijk airborne gaat is het genieten...wat een ongelovelijke hangtime....  Joepie
Ook tijdens de sprong blijft de Dos stabiel boven je hangen en doet precies wat jij wil dat hij doet.

De Dos kruipt (vol gepowerd) snel naar de rand van het windvenster en zeker later in de middag toen de wind was toegenomen was het opvallend hoeveel snelheid je kan genereren. Ook kiters met een 11m ging ik met gemak voorbij. (in combi met een Trax 135x39)

De relaunch na een crash is idd fantastisch. Heb uiteraard de belofte (niks doen) op de proef genomen en het werkt perfect. De kite "kruipt" snel naar de rand van het windvenster en ff één van de stuurlijnen aantrekken en gaan.

De 9m is snel maar absoluut niet nerveus. Ik had graag mijn 7m nog ff uit de tas gehaald maar moest helaas werken.

Mijn eerste indruk is dus heel erg goed.
Toch nog een een minpuntje....ik moest ff wennen aan de "depower adjustment strap". Aantrekken is geen enkel probleem maar depoweren gaat iets moeilijker. Je moet namelijk wel heel ver rijken om hem los te trekken uit de clip. Mssn dat iemand hier een tip voor heeft....

Ik heb een aantal keren met de SS Feul van Leon mogen varen en een stopperbal is toch wel relaxed. Deze discussie is volgens mij al eens langs gekomen maar mssn heeft iemand een idee.

Voor diegene die in het hoge noorden wonen.... Tongue
Wij hebben met een groepje vrienden (niet kiters) een IJsselmeervilla geboekt van 24 oktober t/m 3 november.
Kitespot Makkum is 250 meter noordelijk van onze villa.
Mocht je zelf de Bandit Dos willen testen in die periode stuur mij ff een Pb of een mailtje en je hangt eraan....  ThumpsUp








R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #13 Oktober 06, 2008, 02:19:56
edit2Rapporteer  
He Mick, klinkt goed man! Ik wil er wel een keer aan hangen...ben errug benieuwd hoe die vaart !! Ze zien er iig vet uit...
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #14 Oktober 06, 2008, 02:42:58
edit2Rapporteer  
He Mick, klinkt goed man! Ik wil er wel een keer aan hangen...ben errug benieuwd hoe die vaart !! Ze zien er iig vet uit...
+

Hee Ro, als jij voor wind zorgt dan ben je de eerste...........  ThumpsUp Grin
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #15 Oktober 06, 2008, 09:38:25
edit2Rapporteer  
Ik heb'm!!

Vanochtend bleek bij X-watersport dat de aanwezige Dos 10m anders gekleurd was dan op het aangehangen kaartje stond: khaki/brown ipv black khaki!


Hahaha lol...  Grin

Op die van mij stond black/white..... blijkt ie wit en roze te zijn...  Undecided
Ze naaien als gekken daar in China maar zijn wel kleurendoof......   Roll Eyes  Grin

....


ik moest ff wennen aan de "depower adjustment strap". Aantrekken is geen enkel probleem maar depoweren gaat iets moeilijker. Je moet namelijk wel heel ver rijken om hem los te trekken uit de clip. Mssn dat iemand hier een tip voor heeft....


Degene die de kaartjes beschrijft in de fabriek moet wel blind zijn idd. Maar wèl goed Engels Grin!


Ik heb niet het idee dat ik heel ver moet reiken voor de depower, ongeveer zover als met een Bularoo. Om de depower losser te zetten, eerst ff de lijn uit de klem trekken, en dan op de gewenste stand zetten. Ook ik vond het even wennen, maar zo grijp je niet mis.
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #16 Oktober 06, 2008, 14:43:48
edit2Rapporteer  
Ik kon het niet laten om hem vandaag even op te pompen...
Hier alvast 2 fototjes, als het morgen genoeg waait ga ik hem echt vies maken Roll Eyes



R@bert

Berichten: 2472
Antwoord #17 Oktober 06, 2008, 15:22:08
edit2Rapporteer  
He Mick, klinkt goed man! Ik wil er wel een keer aan hangen...ben errug benieuwd hoe die vaart !! Ze zien er iig vet uit...
+

Hee Ro, als jij voor wind zorgt dan ben je de eerste...........  ThumpsUp Grin

deal man..!! Morgen? haha...schijt een lekker zuiden windje te komen
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #18 Oktober 06, 2008, 20:48:39
edit2Rapporteer  
Mick, kan niet wachten onder die nichtenkleuren dos van je te hangen loser Grin

Ik heb van RH al goede verhalen gehoord ThumpsUp
Waarom heb je gekozen voor 9 en 7m2, en niet 10/7 of 12/8?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #19 Oktober 06, 2008, 22:54:04
edit2Rapporteer  
He Micky.... Ik zie je graag in het noorden want wil die DOS graag eens proberen  ThumpsUp

See you

Ps je hebt mijn nr nog als het goed is  ThumpsUp

Waarom de keuze voor 7/9 en 12m2  Undecided
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #20 Oktober 07, 2008, 00:23:51
edit2Rapporteer  
He Mick, klinkt goed man! Ik wil er wel een keer aan hangen...ben errug benieuwd hoe die vaart !! Ze zien er iig vet uit...
+

Hee Ro, als jij voor wind zorgt dan ben je de eerste...........  ThumpsUp Grin

deal man..!! Morgen? haha...schijt een lekker zuiden windje te komen

Dan moet het maar de Sluf worden....  Grin
Ik kijk het morgenochtend ff aan....geen zin om voor Jan L#l te rijden.
Moet ook nog een nieuwe 20 pk Yamaha achter mijn bootje monteren...  Cool Grin

@Michiel, Papppaaaaa....  :'( Undecided Roll Eyes

Nog mooie kleertjes kunnen vinden zaterdag... terwijl iedereen op het water uit zijn dak aan het gaan was...  Tongue

Ik heb gekozen voor de 7, 9 en de 12. Waarschijnlijk had ik "privé" aan een 7 en een 10 ook "genoeg" gehad.

Dus zal het grote nieuws maar vertellen...  ListenToMe

Samen met Rolf een afspraak gemaakt dat er een soort van test Jeepie komt....  Joepie (laat dat nou net mijn Jeep zijn...  schater )
Binnenkort staat er op de F-One site een linkje om contact met mij op te nemen zodat mensen de Dos kunnen testen.
Uiteraard wel op tijden en plaatsen waar en wanneer ik ga kiten in overleg met diegene die willen testen.
Een ieder die mij een beetje kent (en voor diegene die mij dus niet kennen) weet dat ik vaar op de volgende spots:

- Katwijk
- Slufter
- Oostvoorne
- Wijk aan Zee
- Ijmuiden
- Schellinkhout
- Muiderberg
- en bij heel lang oost...Enkhuizen

Eigenlijk dus Zuid-Holland met soms een ietwat noordelijker uitstapje.

Mijn auto was toch al een boegbeeld voor F-One met die stickers dus van het één komt het ander...  Wink

Van 24 oktober t/m 3 november kan er dus getest worden in Makkum.  ThumpsUp

@ Henk-Jan, ik heb jouw PB beantwoord...  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #21 Oktober 07, 2008, 22:02:12
edit2Rapporteer  
Whaha, top Mick! schater ThumpsUp ThumpsUp

Kan ik mooi bij jou terecht dankzij onze vriend Rolf YeSS
Kan niet wachten tot het weer gaat waaien.


Overigens een mooi ledikantje gekocht, want op babytroep zit net zoveel levertijd als op een gemiddelde keuken. Bizar gewoon. Nu is de stoom van de ketel, dus in het weekend ff geen babytroep meer kopen maar kiten Cool Wink (en waar blijft die wind nu Roll Eyes)

Overigens bedankt voor de 'opbeurende woorden' Roll Eyes loser
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #22 Oktober 08, 2008, 01:54:35
edit2Rapporteer  
Overigens bedankt voor de 'opbeurende woorden' Roll Eyes loser

Your welcome....  Tongue Grin
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #23 Oktober 08, 2008, 02:12:27
edit2Rapporteer  
Gefeliciteerd Micky.... Is je gegunt en ik kan mij geen betere vertegenwoordiger voorstellen  ThumpsUp

Michiel deeltijd papa en kiter straks  schater
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #24 Oktober 08, 2008, 22:17:33
edit2Rapporteer  
Goede reviews! Leest lekker weg, wil er ook wel een keer aan hangen Mick  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.