snowkiten februari

dmartino

Berichten: 66
Oktober 20, 2008, 11:39:40
edit2Rapporteer  
De ene groep gaat begin volgend jaar naar Noorwegen, de andere naar het warme Dakhla.
Het lijkt mij leuk om low cost begin februari te gaan snowkiten in bijvoorbeeld Zuid-Duitsland (Feldberg) of Oostenrijk (Ebbs).
Er zijn genoeg instructeurs en groepslessen, maar die leren je alleen het besturen van de vlieger. Helemaal als de groep uit 3 snowboarders bestaat, en jij de enige bent die de kite kan beheersen. Veel liever leer ik met een groep kitesurfers snowkiten, omdat dan de nadruk zal liggen op de specifieke verschillen tussen het kitesurfen en natuurlijk het snowboarden en veel minder in het beheersen van de besturing van de kite. Tevens zou het een stuk goedkoper moeten kunnen omdat kiters hun eigen kite natuurlijk mee nemen.
Er zijn echter twee onzekerheden: de weercondities (hoeveelheid wind) en de sneeuwcondities.
Wat jullie?
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #1 Oktober 29, 2008, 16:25:17
edit2Rapporteer  
ik zit nu ook een beetje rond te zoeken op het forum naar meer snowkite topics, maar er zijn maar weinig recente.

ik heb zelf een torchIII 12m. is die wel geschikt om een beetje te snowkiten?
Dat het in duitsland kan klinkt wel als muziek in de oren, meerendeels omdat dat waarschijnlijk ook low cost inhoud en lekker dichtbij is. Wil deze winter érg graag boarden, maar als dat met een kite kan.. mijn 2 lievelings sporten gecombineerd.. ik denk dat ik spontaan verliefd word..
dat terzijde..

is dit ook mogelijk ergens in de kerstvakantie daar? of iig eind december
ben benieuwd naar spots hiervoor..
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #2 November 03, 2008, 15:41:34
edit2Rapporteer  
niemand die meer weet over snowkiten??
bikiniisuit
Gast
Antwoord #3 November 06, 2008, 00:01:21
edit2Rapporteer  
Michi Stanglmeier was tot gistern mijn lunchmaatje in Cumbuco. Hij heeft div kitescholen in Duitslnd en kan je alles vertellen over snowkiten in Du. zie www.element-sports.de. Heel geschikte vent. S6
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #4 November 06, 2008, 19:51:55
edit2Rapporteer  
kijk! das vet!!

dat valt ook nog wel best mee qua prijs..
ergens 3 jan, een leuke cursus doen. Lekker dichtbij.. 2/3 daagjes knallen?
kiten kunnen we al, nou nog een beetje controle ermee op een board toch?

dankje!
bikiniisuit
Gast
Antwoord #5 November 07, 2008, 00:25:39
edit2Rapporteer  
geen dank. Michi is echt top gewoon. Hij zat in cumbucco met 5 vrienden. heb in de lagune met verbazing naar hun tricks gekeken. 200% genieten. sehr guter instructor
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #6 November 07, 2008, 11:02:09
edit2Rapporteer  
heb 2 maanden in noorwegen gezeten om te snowkiten vorig jaar maar ben ook in europa op diverse spots geweest.

een echte aanrader vind ik de reschensee op de grens met zwitserland en italie. ook omdat je hier als het niet waait gewoon kan snowboarden.
er is in duitsland nog een hele goede spot, hier ga ik nog even achteraan, ben de naam kwijt.


Een cursus is niet nodig als je al kan kitesurfen, dan zou ik gewoon lekker zelf gaan knallen!

met alle tubekites kan je wel snowkiten, 5elijn is wel veel fijner voor herstarten
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #7 November 07, 2008, 14:09:02
edit2Rapporteer  
héél gaaf..

Heb afgelopen week m`n board voor slijpen en waxen weggebracht, heb er zin in!!  Joepie

Ik ga In dec. wss ook nog een lang weekend naar Zwitserland, Volgens mij ergens, een uurtje ten zuiden van Zurich.. wie weet wat er daar te beleven valt. iig altijd materiaal meenemen!
xray

Berichten: 3688
Antwoord #8 November 12, 2008, 00:32:34
edit2Rapporteer  
Spots vlakbij zijn de Wasserkuppe, kun je ook (beperkt maar goedkoop) snowboarden. Moet er wel sneeuw zijn.

Feldberg is ook erg leuk met daarbij nog een prima piste. Ik zal eens een filmpje daarvan posten.

Reschensee is top

12m Torch kan prima, 5e lijn of snel te relaunchen kite is wel een must.
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #9 November 20, 2008, 22:10:17
edit2Rapporteer  
Waarom niet gewoon naar Tsjechie?

Ik ben even een tripje aan het berekenen:

7 dagen naar KLOKOCOV, Tsjechie

Spot: KLOKOCOV
Vliegticket met Skyeurope p/p:         =   88,00 euro incl. p/p
Huren van een Opel Vivaro: 278/8     =   34,75 euro
Verbruik auto: 60/8                         =    7,50 euro
Hotel at the Kitespot: 19,50 p/p x 7  = 136,50 euro
Eten & Drinken voor 7 dagen:           = 100,00 euro

Totaal:                                          =  366,74 euro  all. incl

Windguru forecast: http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=51187
Video Klokocov:     http://www.mushow.cz/news/cost-2007-stage-klokocov/ClockContinueHQ.wmv

Dit is maar een voorbeeldje en er zijn nog veel meer vette spots. Tis maar net wat je wilt, vlak of in de bergen zoals bij:
 
Pustý Hill - Orlické hory: http://www.mushow.cz/foto/owskomp.wmv

Windguru: http://www.windguru.cz/nl/index.php?go=1&lang=cz&wj=msd&tj=c&odh=3&doh=22&fhours=180&vs=1&sc=26795

JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #10 November 21, 2008, 00:14:56
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=jSY86Blse4M&feature=related


Feldberg ziet er ook niet verkeerd uit. Maar moet je betalen om op de Feldberg te gaan? En zijn er goedkope hotels?
ROBST3R

Berichten: 540
Antwoord #11 November 21, 2008, 13:50:46
edit2Rapporteer  
Kan je snowkiten in de buurt van kirchberg? En hoe kan ik daar anders achter komen? Gewoon kite mee en gaan?
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #12 December 08, 2008, 15:43:55
edit2Rapporteer  
Ten zuiden van Munchen kun je ook goed snowkiten in Sudelfeld. (45 minuten van Munchen) Volgens mij geven de jpngens van Element Sports daar ook les.

Alternatief is natuurlijk St. Moritz, op het meer daar wordt echt veel gekite.

snip

Berichten: 399
Antwoord #13 December 12, 2008, 13:15:39
edit2Rapporteer  
kent iemand nog een snowkite plek in de buurt van waidringen oostenrijk?
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #14 December 12, 2008, 14:04:41
edit2Rapporteer  
kent iemand nog een snowkite plek in de buurt van waidringen oostenrijk?


Kan je snowkiten in de buurt van kirchberg? En hoe kan ik daar anders achter komen? Gewoon kite mee en gaan?


www.googleearth.com
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.