Einde KITE seizoen 2008 of gewoon doorvaren (voor de bikkels) ?????

Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #25 November 03, 2008, 17:23:10
edit2Rapporteer  
6 mm Mystic pakkie, 6 mm Boots en gloves houden me wel warm!!

Uurtje tot anderhalf lekker raggen en dan snel naar de Mac toe voor een Big tasty met bacon!!!  Joepie Joepie Joepie

Zullen indd minder tricks te zien zijn en geoefend worden, maar gevaren wordt er zeker!!
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #26 November 03, 2008, 17:27:53
edit2Rapporteer  
stoppen, wat is dat?

eindelijk wordt het wat rustiger! YeSS
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #27 November 03, 2008, 17:52:00
edit2Rapporteer  
Ik heb vorig jaar met 3 graden buiten temperatuur op het water gestaan en dat was wel
te doen maar met het omkleden wordt het een stuk minder. Dus die dagen ga ik overslaan
en dan ga ik gewoon wat meer flyboarden.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #28 November 03, 2008, 17:55:12
edit2Rapporteer  
Sowieso met die temperaturen niet alleen op binnenwater waar het max een halve meter diep is. Omkleden is inderdaad irritant.

Net mn 5/3 single lined pak besteld. Nog even een 1mm titanium pakje erbij, handschoenen en cap dan ben ik niet koud te krijgen
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #29 November 03, 2008, 17:58:58
edit2Rapporteer  
waarom heeft iedereen het hier over sessies van 1 a 2 uur?
als je gewoon schoentjes, handschoentjes, hoofdcap/band op hebt, en als je af en toe gewoon even op een handdoek in de auto opwarmt en even wat warms drinkt, kan je toch gewoon veel langere sessies maken, van een uur of 3/4?
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #30 November 03, 2008, 18:10:25
edit2Rapporteer  
In stop bij minder als 8 graden ,maar het hangt ook een beetje van het weer af ,als het er ook nog eens erbij regent ,dan hou ik het voor gezien ,en wacht op betere tijden... Grin
Maar heb de afgelopen  winters goed door kunnen varen ( leven het broeikas effect) Joepie
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #31 November 03, 2008, 18:12:08
edit2Rapporteer  
Question: is het voor een beginner, die met regelmaat onderuit gaat en dus ff in het water ligt, nog te doen om te oefenen? Of is dat onverstandig ivm onderkoeling? Bedoeling is op Ijsselmeer nog even wat meer ervaring op te doen dit jaar.  

5/3 Assassin wetsuit, komen zo nodig (hand)schoentjes/cap/thermozooi bij.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #32 November 03, 2008, 18:13:16
edit2Rapporteer  
Het kan wel, als je op ondiepe blijft en niet met aflandig gaat en jezelf goed in de gaten houdt. Koud is het wel als je elke zoveel minuten een verse plons water door je pak krijgt
Misteryguest

Geen avatar

Berichten: 44
Antwoord #33 November 03, 2008, 18:18:16
edit2Rapporteer  
Heb net een dry suit gekocht, dus ik zou zeggen blijf allemaal maar lekker thuis op één na want die moet mijn kite oplaten!
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #34 November 03, 2008, 18:23:57
edit2Rapporteer  
Welk merk/type drysuit hebben jullie gekauft?
Jerrie

Berichten: 61
Antwoord #35 November 03, 2008, 18:28:37
edit2Rapporteer  
door totdat je handen er vanaf vallen!!!!!!!!!!
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #36 November 03, 2008, 18:42:17
edit2Rapporteer  
gewoon lekker thuis naast de openhaard of verwarming tot het weer lekker warm is.
Who Believes that  Roll Eyes
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #37 November 03, 2008, 18:43:53
edit2Rapporteer  
Ik was vorig jaar met die temperaturen op Wijk, en ik was nog niet echt thuis in de ''grote'' branding.
Als je dan onder uit gaat krijg je het op een geven moment wel koud.
Ik vaarde toen met mijn shorty er onder, maar als je niet vaak valt is het zeker goed te doen.
Als je vaak valt zou ik eerder naar Mirns of iets waar het niet diep is aanraden.
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #38 November 03, 2008, 18:52:21
edit2Rapporteer  
vorig jaar met sneeuw gekite

was niet helemaal de bedoeling maargoed het is dus mogelijk en zo koud was het niet
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #39 November 03, 2008, 19:00:20
edit2Rapporteer  
Citaat
Welk merk/type drysuit hebben jullie gekauft?

Ocean Rodeo Pyro Pro.
De Lucifer van NPX (Neil Pride ) is net uit en ziet er ook goed uit.

Voordelen Droogpak, met goeie cap handschoenen en schoenen kan je zo lang varen als je wilt je krijgt het gewoon niet koud. Geen kou op je lijf met omkleden.

Zorg wel dat je tenminste met z'n 2en gaat, ik heb meestal bikkelbuddie Haring Harry bij me.  ThumpsUp

En in de winter op zee echt hele mooie dagen.. YeSS

Dusz wij gaan lekker door. Grin   
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #40 November 03, 2008, 20:01:38
edit2Rapporteer  
Het ligt er ook gewoon aan op welke spot je vaart. Neem nou de Slufter of Oostvoorne. Daar zijn het hele jaar door kiters te vinden, en helpen die je een handje als het verkeerd gaat? Natuurlijk! Bovendien is het water daar op veel plaatsen ondiep en dus ook iets minder koud.

En ik vind het kiten in de winter met een dikke zuid-wester 8Bft net als sneeuw, ook wat hebben. Op Scheveningen zijn de golven met N-NW ook echt fantastisch! En zo groot als ze in de winter kunnen zijn, zijn ze zomers bijna nooit, tenzij het weer eens koud is in de zomer in Nederland.

 ListenToMe Gewoon lekker door beulen met die dikke donkere grijze wolken, dudes!!! Een echte kiter laat zich niet door een beetje kou weg jagen!!! Das voor mietjes!!   Joepie Joepie Joepie
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #41 November 03, 2008, 20:11:31
edit2Rapporteer  
Ja nou dan maar een mietje hoor, het is toch veels te koud. Pfff laat die "echte mannen" maar kleumen, ja stoer hoorzeg kap es ff met die koudkite promo straks is het net zo druk op de sluf als in de zomer en dat poeltje IS VAN MIJ!!!!!!!!!
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #42 November 03, 2008, 20:16:15
edit2Rapporteer  
Citaat
Zorg wel dat je tenminste met z'n 2en gaat, ik heb meestal bikkelbuddie Haring Harry bij me. 

En in de winter op zee echt hele mooie dagen..

Dusz wij gaan lekker door

Citaat
Een echte kiter laat zich niet door een beetje kou weg jagen!!! Das voor mietjes!!   



EN Zo Is Dat !!!!!  ListenToMe  ThumpsUp Joepie YeSS
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #43 November 03, 2008, 20:21:02
edit2Rapporteer  
vind altijd wel jammer dat kouder wordt maarja dat is nederland maar stop niet!!!
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #44 November 03, 2008, 20:22:41
edit2Rapporteer  
Na het kiten gewoon je pak aanhouden en dan in  de auto met de kachel
op max. naar huis rijden en dan direct onder de douche stappen en dan
de douchekop in je pak drukken.

Er is maar één iets wat nog lekkerder is.... InLove
FlyingBee

Geen avatar

Berichten: 55
Antwoord #45 November 03, 2008, 20:23:05
edit2Rapporteer  
Ga ook gewoon door alleen HP's met handschoentjes is gewoon klote zeker met oefenen dus het worden rotatie's en misschien een raily her en der. Boardoffs zijn ook goed te doen mits je je voetbanden een klein beetje wijder zet om zo met je schoentjes makkelijker je boardje in te komen en uit te komen Wink.
5,3mm pak, shirtje eronder, schoentjes, handschoenen, capje en knallen op een prachtige winter dag net als vorig jaar 30 december echt TOP  Grin Grin Grin
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #46 November 03, 2008, 20:34:01
edit2Rapporteer  
Persoonlijk vind ik in de herfst het kitesurf seizoen pas beginnen! Alles wat je nodig hebt is dan aanwezig, snoeiharde wind, ruimte op het water (erg belangrijk vind ik zelf). Helaas is er één minpunt, dat is de kou! Nou ben ik wel iemand die het vrij snel koud heeft maar ik knal zelf de hele winter gewoon door. Ik kan simpelweg niet stoppen.

De sessies zelf worden ook steeds korter. Zo sta je in de zomer zo van 8 tot 6 op het water en zo word dat in de winter nog maar een uurtje of 2, misschien 3. Maar het mooie is, ik heb hetzelfde gevoel van voldoening. Na 3 uur kou vind ik het ook wel leuk geweest en ga ik zeer tevreden naar huis.

Goed voor je lichaam? Absoluut niet! Reuma verwekkend zeg maar. Hoewel ik me altijd goed aan kleed, uiteindelijk krijg ik het toch wel koud, en op dat moment is het tijd om naar huis te gaan. Het rare is meestal, op het water heb ik nergens last van. Gewoon lekker warm. Maar zodra ik op de kant kom beginnen mijn voeten te bevriezen, handen worden koud en dat blijven ze totdat je onder de douche staat! (als je geen auto hebt zoals ik Undecided).

Maar dan... dan begint het ergste deel, het douchen. Een moment waar ik vaak de grootste pijnen lijd! Op het moment dat mijn handen beginnen te ontdooien gaan ze gigantisch tintelen en je kan er gewoon niets tegen doen. Ook de voeten zijn geen pretje bij mij. Die gaan altijd gigantisch jeuken, en niet van de buitenkant, nee van de binnenkant!! Ook gewoon weer een kwestie van lijdend afwachten totdat het stopt..

Is dit het allemaal waard? Absoluut! Het is altijd super gezellig in de winter. Je komt altijd dezelfde mensen weer tegen elk weekend, gewoon een gezellig klein clubje. Heerlijk met z'n allen knallen in zeeën van ruimte! Geweldig vind ik dat, je kent bijna iedereen echt persoonlijk en weet wat je aan elkaar hebt.

Ook een leuk aspect zijn de knakworsten, soepjes, chocolademelk. Heerlijk altijd!

Maar ook ik heb een grens. Dat is bij mij het vriespunt. Zodra de temperatuur onder nul komt ga ik lekker wat anders doen. Omdat ik helaas niet zo gemakkelijk als andere mensen het kiten opzij kan zetten, ga ik uiteraard wel een wat ''vlieger-gerelateerd'' ding doen. Dat is meestal flyboarden. Gewoon kitesurfen, alleen dan op een wat hardere ondergrond. Ik vind dit een prima alternatief voor de echt koude dagen, maar zodra ik het water weer op kan, doe ik dat ook!

Tot zover mijn ervaring met de wintermaanden. Gezellig, eten, vriendschap, voldoening maar vooral koud!


Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #47 November 03, 2008, 20:35:08
edit2Rapporteer  
Gewoon doorvaren natuurlijk
360

Berichten: 613
Antwoord #48 November 03, 2008, 20:38:39
edit2Rapporteer  
mooie winter dag:

20+ kts wind
zonnetje   
ruimte op het water

lekker thuis blijven....   ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #49 November 03, 2008, 20:40:39
edit2Rapporteer  
Help ook iemand anders de winter door!: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,33347.0.html
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.