kite valt steets uit de lucht

bestbrian

Berichten: 24
November 09, 2008, 18:23:35
edit2Rapporteer  
hoi ik heb een probleem met mijn kite:
als ik aan het kiten ben met wintkracht 4-5 dan valt of wel gezegt dwarreld mijn kite steets uit de lucht.
ik heb een best waroo 7m 2006 en een naish bar dus zou het kunnen dat mijn bar niet goed staat afgesteld???



 gr brian
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #1 November 09, 2008, 19:23:22
edit2Rapporteer  
je topic staat niet helemaal goed maar dat zal 1 van de mods straks wel verplaatsen.....

als je kite naar beneden dwarrelt (ik neem aan dan dit vanaf 12 uur (boven je hoofd) gebeurt?) dan vliegt hij over je heen?

dan heb je de kite te veel gedepowerd (de bar te veel naar voren)

als je de bar te veel naar voren houd heb je 2 oplossingen.

1. niet te veel depoweren en een beetje spanning op je lijnen houden
2. je stuurlijnen (die aan je bar vast zitten) in korten, al verlies je daar wel wat van je depower bereik mee wat mischien wel gevaarlijk kan zijn.
succes met de kite!
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #2 November 09, 2008, 20:01:42
edit2Rapporteer  
Natuurlijk kan het ook nog zijn dat je in vlagerige wind bezig was.
maartend

Geen avatar

Berichten: 110
Antwoord #3 November 09, 2008, 20:13:18
edit2Rapporteer  
Hij heeft het wel over steeds, dus zal ws meerdere keren gebeuren
Youri Blokdijk

Berichten: 230
Antwoord #4 November 09, 2008, 20:26:30
edit2Rapporteer  
www.leernederlands.nl tipje ;-) steeds is met d en windkracht ook uiteraard en dwarrelt is wel weer met een t.

maar weer ontopic: check de stuurlijnen inderdaad
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #5 November 09, 2008, 20:27:50
edit2Rapporteer  
Stuurlijnen te lang of bar te ver weg. Denk het eerste. Als je spanning op je stuurlijnen houd gebeurt het niet. Probeer de stuurlijnen in te korten in stapjes van 5cm.

oh ja een naish bar heeft van die straps: blauw is depower: maakt de power lijnen korter, rood maakt de powerlijnen langer. Blauw werkt in een aantal stapjes, rood in één keer.
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #6 November 09, 2008, 21:29:32
edit2Rapporteer  
wssnlijk zijn je powerlijnen te kort Smiley  dan valt je kite voor over de lucht uit Smiley  Overdepoweren dus eigenlijk
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 November 09, 2008, 22:45:50
edit2Rapporteer  
Nature, ik denk het ook. We moeten ook duidelijker zijn hierover: Powerlijnen te kort OF stuurlijnen te lang. Het een niet zonder het ander!
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #8 November 09, 2008, 23:57:18
edit2Rapporteer  
oh ja een naish bar heeft van die straps: blauw is depower: maakt de power lijnen korter, rood maakt de powerlijnen langer. Blauw werkt in een aantal stapjes, rood in één keer.

Eeuuuh blauw depower??? Ik heb 3 naish barren en daar is toch echt de rode strap degene die je moet aantrekken om te depoweren. Ofterwel rood kort je powerlijnen in waardoor je meer depower hebt en blauw verlengt je power lijn in stapjes waardoor je meer power krijgt.

Kijk ook eens naar de knopen net boven je bar (de buitenste - stuur - lijnen). Staat je lijn op het verste knoopje (vanaf de bar) dan heb je "slappe" stuurlijnen en veel depower waardoor de kite over je heen kan kruipen, blijven sturen voorkomt dit. Staan de lijnen op het eerste knoopje dan heb je maximale power en snel stuurgedrag.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 November 10, 2008, 10:43:42
edit2Rapporteer  
Je hebt gelijk ik vaar al een tijdje niet meer met Naish, thnx voor de correctie.
blauw12

Geen avatar

Berichten: 43
Antwoord #10 November 10, 2008, 14:36:23
edit2Rapporteer  
zowie zo is het niet veilig om met andere barren te gaan nikste, beste is om gewoon bar aan te schaffen die erbij hoort .

maar als je met deze bar wilt varen moet je ervoor zorgen dat alle vier de lijnen even lang zijn ok (dan moet ie wel helemaal gepowrd staan )

succes
Lukadukido

Berichten: 277
Antwoord #11 November 10, 2008, 21:45:06
edit2Rapporteer  
je mag wel iets meer met een D schrijven, ontopic: meer poweren ---> stuurlijnen korter
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #12 November 11, 2008, 19:19:31
edit2Rapporteer  
je hebt 2 soorten uit de lucht vallen de eerste zoals hier besproke is wanneer je stuurlijnen te lang zijn, echter maak je ze te kort zul je zien dat je kite alleen nog maar "achteruit" wil vliegen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.