Bonaire & beginner?

kitepower07

Berichten: 265
December 04, 2008, 17:18:33
edit2Rapporteer  
Kan iemand mij ook vertellen of je op Bonaire een beetje relaxt kiteles kunt geven aan iemand?
Dus kun je er ver staan? en hoe is de wind? constant/vlagerig?

Ik moet er begin februari helaas 6 weken vertoefen Angry totaal geen zin in....
Gelukkig gaat er een klasgenoot mee om mij te ondersteunen in het barre en naargeestige klimaat van Bonaire, maar als tegenprestatie moet ik hem leren kiten. Is dat dus een beetje goed te doen daar?

alvast bedank!





(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 December 04, 2008, 17:28:38
edit2Rapporteer  
Wat een narigheid allemaal  Wink

Bonaire is een wereldspot maar heeft aflandige wind en het is er diep..
Op die foto zou ik thv de rescueboot tot aan mijn schouders in het water staan.
Zelf les geven heeft dus helemaal geen zin.. Je kunt het beste je klasgenoot over dragen aan de kiteschool. http://www.kiteboardingbonaire.com/Site_2/Home.html
Die gasten hebben het materiaal en blijven er met een bootje bij.
Kost wel ff wat maar dan heb je ook wat...
Bovendien heb jij dan lekker je handen vrij en kan je zelfd het water op  ThumpsUp

Ik ben er in April geweest en misschien kun je wat nutiige info vinden in mijn reisverslag.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,31081.0.html
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #2 December 05, 2008, 12:09:50
edit2Rapporteer  
thnx Smiley

Ja ik weet het, narigheid op en top.
Gelukkig trekken we na 6 weken al door naar Aruba....

Van Aruba weet ik gelukkig wel dat je er prima les kunt geven.

Mooi verslag trouwens!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 December 05, 2008, 12:37:26
edit2Rapporteer  
Zes weken Bonaire !!!!! Damn dan mag je jezelf local noemen want binnen 1 week ken je bijna iedereen bij voornaam. Ook Aruba is geen ideaale spot om zelf les te gaan geven. Bij de Fishermans Huts is de wind vlagerig en aflandige bovendien mag je daar niet de hele dag varen ivm de recreatie van de hotelgasten.
Ook op de Fishermans Huts zal je een resue boot achter de hand moeten hebben.
De 2de spot "Boca Grandi" is ook niet echt geschikt om les te gaan geven...

Erg vervelend maar nu heeft je klasgenoot wel mooi de tijd om foto's van jou te maken  ThumpsUp

Wil je les geven dan zou je naar Egypte kunnen gaan.
Ik ben in maart naar El Gouna gegaan en daar zijn perfecte omstandigheden om les te geven...
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32896.0.html

Wanneer je een beetje kan kiten dan zijn de ABC eilanden wel super.
Persoonlijk vind ik Bonaire en Aruba (Boca) de mooiste spots hebben maar ben nog niet op St Maarten geweest. loser
St Maarten heeft ook een mooie spot maar dat trekt mij niet zo omdat je daar weer in Euro's moet betalen en dat maakt het weer een stuk duurder.

have fun
ton

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #4 December 05, 2008, 18:32:42
edit2Rapporteer  
Je het op bonaire ook nog een surfshop/school en daar heb je wel aanlandige wind en het blijft lang ondiep. Als je op de kaart kijk is het rechts onder kralendijk.
Niet de beste spot maar het is best te doen!!
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #5 December 05, 2008, 19:24:51
edit2Rapporteer  
Op Aruba is idd geen doen ,dat lesgeven bij de Fisherman' huts. heel erg vlagerig, maar wel ondiep. Op Boca grandi is het eigenlijk ook niet lekker te doen, omdat je met golven en aanlandige wind zit...Vorige jaar ook een gast achter z'n kite aan zien gaan, en dr liggen beste bomen/kratten/pallets/stenen ed. op het strand.

Verder als je kan kiten, Boca grandi op Aruba is super!

*Edit*  Jurjen, zie net op je profiel dat ik al mailcontact met jou gehad heb;)
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #6 December 05, 2008, 20:17:56
edit2Rapporteer  
Je het op bonaire ook nog een surfshop/school en daar heb je wel aanlandige wind en het blijft lang ondiep. Als je op de kaart kijk is het rechts onder kralendijk.
Niet de beste spot maar het is best te doen!!


Ik weet niet waar je die jongen heen stuurt ??? Huh
Er is een plek met aanlandige wind en een shop, en dat is bij Sorobon (lacbay)
(niet in de buurt van kralendijk maargoed)
Dit is een windsurf spot en eigenlijk de enige plek op Bonaire waar het verboden is te kiten.
Hier zit dus ook geen kiteschool, die zit op Atlantis beach

Ik zou zeggen les geven op Bonaire zonder bootje word lastig.
Kites worden op het strand voor student opgelaten en pas in het water overgegeven.
Zodra de student is ingehaakt en een achtje heen en weer stuurt zal hij de bodem al niet meer voelen.

Verslagje van een local (Jeroen)
http://access.soulonline.nl/index.php?page=leesvoerdetails&CID=475
ton

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #7 December 05, 2008, 21:46:54
edit2Rapporteer  
Ok wist niet dat het daar verboden is daarzo. Het is ook alweer een tijdje terug dat ik daar was en toen waren ze bezig daar. Maar het is best te doen vanaf kralendijk bent erzo, alles is daar in de buurt.
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #8 December 05, 2008, 21:50:00
edit2Rapporteer  
Ok wist niet dat het daar verboden is daarzo. Het is ook alweer een tijdje terug dat ik daar was en toen waren ze bezig daar. Maar het is best te doen vanaf kralendijk bent erzo, alles is daar in de buurt.

Aha oke, paar jaar geleden mocht het nog wel daar...

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #9 December 06, 2008, 01:57:20
edit2Rapporteer  
Ok wist niet dat het daar verboden is daarzo. Het is ook alweer een tijdje terug dat ik daar was en toen waren ze bezig daar. Maar het is best te doen vanaf kralendijk bent erzo, alles is daar in de buurt.

Aha oke, paar jaar geleden mocht het nog wel daar...

Dat klopt... paar jaar geleden mocht het wel maar nu is het binnen de afzetting van de stenen, het ondiepe gedeelte, verboden voor kiters. Buiten dat gebied zijn er wel een wat waves en komen er nog wel eens wat kiters maar inprincipe is het daar dus verboden.

Dus zoals ik Bonaire en Aruba omschreef zo liggen de feiten

Dus gewoon veel lessen nemen op Bonaire en dan kan hij na 6 weken lekker rippen op Boca (Aruba)
kan hij ff zijn eigen gear voor de dollar prijs aanschaffen en je hebt je lessen weer terug verdiend  loser

Have fun
kitepower07

Berichten: 265
Antwoord #10 December 06, 2008, 14:49:59
edit2Rapporteer  
Thnx allemaal.
Het is dus aan te raden om die jongen eerst een paar lessen te laten volgen bij de kiteschool

@ HJ: Sint Maarten heb ik vorig jaar 5 maanden gezeten. Daar heb je wel 2 chille spots met aanlandige wind (Orient beach, met chop en golven & Le Galeon, met meer vlak water).
Probleem met Sxm is alleen dat het vaak net niet hard genoeg waait. Vandaar ook de keuze voor Bonaire en Aruba dit jaar Smiley

@ Rik: Klopt Smiley Jij al meer duidelijkheid over de volgende trip?

Ik ga trouwens een verslag met foto's bijhouden op mijn Blog: www.jurjendejong.com.
Neem eens een kijkje zou ik zeggen Smiley

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 December 06, 2008, 15:23:55
edit2Rapporteer  

Ik ga trouwens een verslag met foto's bijhouden op mijn Blog: www.jurjendejong.com.
Neem eens een kijkje zou ik zeggen Smiley

Dat wil ik helemaal niet weten  ListenToMe

Have fun
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 December 06, 2008, 15:56:21
edit2Rapporteer  
Nog ff een filmpje van (Lacbay) de windsurfparadijs dus geen kites  loser


http://au.youtube.com/watch?v=G0IQJQ_zjmY


En nog een oud filmpje van Kevin en Jalou op het kitestrand.


http://au.youtube.com/watch?v=Xk7tqmcDTlk&feature=related
LOEN

Berichten: 767
Antwoord #13 December 06, 2008, 17:52:40
edit2Rapporteer  
De stukken die je ziet in golven, dat is net buiten de baai.
Daar mag wel gekite worden Smiley
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #14 Januari 04, 2009, 01:04:08
edit2Rapporteer  
Wat vervelend allemaal en weet je wat ik nog vervelender vind: Dat jullie er zoveel van weten. Komt vast doordat jullie veel in de vakantiegidsen hebben gelezen! Roll Eyes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.