Review NPX Lucifer.

KiteDemon

Berichten: 6806
December 13, 2008, 19:36:37
edit2Rapporteer  
Eindelijk dan voor het eerst serieus aan de tand kunnen voelen.

Omstandigheden:
Locatie: Da Sluf
Temp: -1°C tot max 1°C
Wind: ZO 25 knopen ( ijzig en snijdende wind waardoor dikke windchill)
Onderkleding: thermotop, joggingbroek en dikke fleecepulley ( te warm btw, dus next time een dunne fleece)

Door de baggy snit heb je erg veel bewegingsvrijheid, en moet zeggen dat dit beter zit dan een strak wetsuit met de extras voor de warmte bij deze temperaturen. 
De seals voor enkels, polsen en nek laten geen druppel door, ook niet bij zware chrashes. Overroteren na een kiteloop resulteerde in een aardige crash, maar mijn angst werd gelukkig geen waarheid.
Wat het vollopen van de capuchon betreft.....eigenlijk helemaal niets van gemerkt, ook niet na een paar keer kopje onder gegaan te zijn.
Het draaien van de trapeze onder de jas ook geen probleem. De eerste keer dat ik het water op ging stond mijn trapeze nog veel te los dus draaide makkelijk opzij, maar geen enkel probleem.
Mocht je moeten draggen dan helpt het enorm om alle lucht uit het pak te persen voor de sessie.

Goed...maar waar het mij nu echt om gaat; warmte en comfort.
Moet zeggen dat een dikke fleece wat te warm was. Bij drysuits is het de trick om het juist niet te warm te krijgen. Vochtige warme damp, dampt door de kleding heen om vervolgens te condenseren tegen de koude binnenkant van het pak waardoor het vochtig wordt. Daar kwam ik pas achter toen ik mijn pak uittrok, maar al de tijd dat ik er in rond liep niks van gemerkt. Tijdens het kiten had ik het dan ook behoorlijk warm en ben maar ff in het water gaan liggen om wat af te koelen. Doordat je het warm hebt blijven je handen en voeten lekker warm. Niet te dik kleden dus.
Pauzeren op het strand in de ijzige wind deert je verder totaal niet. Je koelt niet af en blijft je comfy en knus in je pakje voelen. Wel koelen je vingers snel af als je stilstaat, maar dat komt weer goed als je aktief wordt.
Geen seconde koud gehad onder het pak en heb 2 sessies gehad met een pauze van een half uur ertussen.
Eerlijk gezegd kan ik tot nu toe geen geen negatieve punten ontdekken, maar de tijd zal leren hoe de kwaliteit van de ritsen is. Vanzelfsprekend zal je de ritsen regelmatig moeten onderhouden om de levensduur te verlengen, vooral als je regelmatig met zout en zand in aanraking komt. De rits is nou eenmaal de zwakke schakel van een drysuit.

Conclusie: Het pak biedt veel comfort en bewegingsvrijheid en zal in de winterperiode je uren op het water aanzienlijk opkrikken zonder af te hoeven zien door de kou.

Ik ben erg blij met mijn nieuwe aanwinst en voor mij is het elke cent waard. Het betekent namelijk het verschil tussen niet kiten door barre omstandigheden, of lekker toch het water op, maar dan knus en comfy.


LuciFER
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #1 December 13, 2008, 19:40:34
edit2Rapporteer  
klinkt helemaal top! ThumpsUp
goede review en nog veel plezier met je vette pak Joepie
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 December 13, 2008, 19:44:27
edit2Rapporteer  
Hey Fer,
da's mooi om te horen, ik was nogal cynisch over dit pak en uiteindelijk werkt het goed. Ik blijf m'n twijfels hebben over het nut van sommige features maar als je er niet te veel last van hebt is dat top.
Zoals je het beschrijft stemt het 1:1 overeen met mijn ervaringen met de OR pyro lite en de Pro die ik onlangs heb geprobeerd. Heerlijk comfi zoals bij andere wintersport, zoals schaatsen en boarden.
Dus zie ik je deze winter wat vaker voorbij zweven op de sluft!
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #3 December 13, 2008, 19:46:40
edit2Rapporteer  
ik heb jullie alletwee met zo een pak gezien boven aan de sluf,toen riep 1 van jullie nog lekker hoor zo een pakkie.
ze zien er cool uit,heb nog nooit een drysuit gehad maar moet zeggen heb ook niet koud gehad vandaag.
alleen als de zon weggaan einde van de dag merkte je wel dat meteen afkoelde.

persoonlijk vind ik de prijs wat zo een pak kost,het niet waard.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #4 December 13, 2008, 19:49:00
edit2Rapporteer  
Die gulp is echt geen overbodige luxe en mega nuttig! ThumpsUp
diesel oo7

Berichten: 515
Antwoord #5 December 13, 2008, 19:51:55
edit2Rapporteer  
nu ik dat hoor kan ik niet meer wachten tot mijn npx eindelijk arriveert

goede review ThumpsUp
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #6 December 13, 2008, 19:52:46
edit2Rapporteer  
ik heb jullie alletwee met zo een pak gezien boven aan de sluf,toen riep 1 van jullie nog lekker hoor zo een pakkie.
ze zien er cool uit,heb nog nooit een drysuit gehad maar moet zeggen heb ook niet koud gehad vandaag.
alleen als de zon weggaan einde van de dag merkte je wel dat meteen afkoelde.

persoonlijk vind ik de prijs wat zo een pak kost,het niet waard.

Voor mij ook voor het eerst dat ik een drysuit gebruik en ga niet meer terug naar neo in de winter.
En gelukkig kan ik het mij permiteren, maar als er een minpuntje is dan is het vooral de prijs.
Tjaptjoi

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #7 December 13, 2008, 20:06:09
edit2Rapporteer  
En bodydraggen dan?
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #8 December 13, 2008, 20:23:44
edit2Rapporteer  
Ik heb jullie gezien ja met die pakken, ze zien er wel strak uit! Toch wacht ik nog wel een paar jaartjes tot er meer concurrentie is en de levensduur er van bekend is. Tot die tijd heb ik aan mijn lycra onder mijn 5/3mm en daar boven nog een lycra voorlopig genoeg. Mits je in beweging blijft heb ik het vandaag dan ook totaal niet koud gehad. En toch een paar honderd euro bespaart. Maar als je het geld hebt, waarom dan ook niet.  ThumpsUp
kitaholic

Berichten: 486
Antwoord #9 December 13, 2008, 20:24:06
edit2Rapporteer  
Goede review, thanks. Ik heb de OR pyro surf. Heerlijk pak, enige nadeel vind ik dat mijn trapeze zich langzaam omhoog werkt, hoe zit dat bij de NPX?


KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #10 December 13, 2008, 20:28:28
edit2Rapporteer  
Ik hoef eerlijk gezegd zelden te draggen omdat ik ten alle tijde mijn board aan mijn voeten probeer te houden....ook tijdens crashes. Maar om redelijk te kunnen draggen zal je eerst alle lucht uit je pak moeten persen. Dus je begrijpt dat draggen voor mij een bijzaak is, en mocht het nodig zijn dan kan je in het water de lucht laten ontsnappen door de nekseal.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #11 December 13, 2008, 20:30:12
edit2Rapporteer  
Goede review, thanks. Ik heb de OR pyro surf. Heerlijk pak, enige nadeel vind ik dat mijn trapeze zich langzaam omhoog werkt, hoe zit dat bij de NPX?




Geen last van met de NPX, maar denk dat het eerder met je trapeze te maken heeft dan met wat er eronder hebt.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #12 December 13, 2008, 20:41:45
edit2Rapporteer  
Ook altijd in neopreen door gevaren in de winter en weet wat het is. Zolang je bezig bent op het water is het allemaal goed te doen. Maar aan de kant wat eten en drinken om energie op te doen voor de volgende sessie is er niet meer bij. Binnen 10 minuten ben je afgekoeld als je ff stilstaat.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #13 December 13, 2008, 22:07:18
edit2Rapporteer  
waar kan je die kopen in Z-Holland? :s
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #14 December 14, 2008, 00:49:02
edit2Rapporteer  
bedankt voor de review fer! Was vandaag op de sluf een waar NPX pakken paradijs:P Zit er zeker comfy uit, maar heb nog even het geld er niet voor over, volgend jaar misschien..

@surfboy, geloof dat eurofun nog een M heeft!
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #15 December 14, 2008, 04:07:22
edit2Rapporteer  
Fer, mooie rewiev...  ThumpsUp

Enig idee wanneer er weer nieuwe pakken aan komen?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #16 December 14, 2008, 12:07:24
edit2Rapporteer  
Dat zal pas weer in maart 2009 zijn Mick.
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #17 December 14, 2008, 13:23:15
edit2Rapporteer  

@surfboy, geloof dat eurofun nog een M heeft!

Ik denk dat ik 'n small nodig heb, maar goed kan altijd eens kijken daar, thanks Wink
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #18 December 14, 2008, 13:36:57
edit2Rapporteer  
surfboy hoe lang ben je? Ik heb me laten vertellen dat je bij een droogpak niet te strak moet hebben zoals bij een wetsuit. Ik heb zelf een S wetsuit, maar werd een M aangeraden als droogpak, aangezien ik 1,79 ben..
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #19 December 14, 2008, 13:52:37
edit2Rapporteer  
Ik ben 1m76.1m67 Mja mogelijk een S, ik zal ze zeker goed moeten proberen voor die prijs Smiley
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #20 December 14, 2008, 13:55:05
edit2Rapporteer  
Mooie droogpak die NPX ....ik wil er zelf ook een aanschaffen....maar is dit pak ook alleen aan te trekken ,ik zag dat de rits op de rug zit ,heb je dan niet altijd iemand nodig om hem dicht te ritsen?


http://www.youtube.com/watch?v=zgo6eLyxQm4
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #21 December 14, 2008, 15:58:47
edit2Rapporteer  
Het was inderdaad een lucifer paradijs op de slufter. De pakken zien er top uit en zo te lezen zijn er geen nadelen.

Wie weet een voor volgend jaar.

Overigen Fer bedankt voor je review
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #22 December 14, 2008, 16:30:24
edit2Rapporteer  
nu iets meer dan een jaar in bezit van een zealot... dat pak is ook echt super sterk en fijn.

NPX en anders niks XD
Pepper

Berichten: 6
Antwoord #23 December 14, 2008, 17:22:45
edit2Rapporteer  
Mmm... dit pak is ook best ideaal voor het snowkiten denk ik? sla je 2 vliegen in 1 klap..
diesel oo7

Berichten: 515
Antwoord #24 December 14, 2008, 17:38:56
edit2Rapporteer  
het ziet er wel zo uit
maar lijkt me niet erg slim want als je er een gaatje in krijgt
is je pak op het water niet meer bruikbaar
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.