review droogpak Gul Enforcer

Micky

Berichten: 4101
Antwoord #325 Januari 24, 2009, 15:25:29
edit2Rapporteer  
Zolang er wind staat en de Noordzee niet dicht ligt ben ik van de partij  Joepie


De wind staat er wel...zou alleen een ander spot kiezen dan de Noordzee met zuid/zuid-Oost.... Tongue

Een "droogpakkussie" van mij...  Grin

Dan ken je de Noordzee niet goed want er zijn topspots met die windrichting!

Hee Ray, stuur ff een pb'tje...een mens kan niet alles weten...  Lips Sealed Grin
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #326 Januari 24, 2009, 18:48:23
edit2Rapporteer  
Maar ff zonder dollen, dit ziet er uit als  een super aanbieding!
Ben bijna zover om een Gul drysuit te gaan bestellen Grin

Nog wel wat vragen en hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

1. Kan ik het drysuit combineren met mn huidige cap, gloves en boots?
2. Gul Enforcer of Gul Astro?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #327 Januari 24, 2009, 18:51:50
edit2Rapporteer  
Maar ff zonder dollen, dit ziet er uit als  een super aanbieding!
Ben bijna zover om een Gul drysuit te gaan bestellen Grin

Nog wel wat vragen en hoop dat iemand ze kan beantwoorden.

1. Kan ik het drysuit combineren met mn huidige cap, gloves en boots?
2. Gul Enforcer of Gul Astro?


Ik zou zeggen lees ff die 14 pagina's door en je weet alle antwoorden.

Hier staat ook nog een verslag http://www.hanglos.nl/news/554E2AD9-9EC3-4DCB-902B-FB36ECF8DD49/Kitesurfing:Review_Gul_Astro_Drysuit_2009.html?update=true

Veel lees plezier  ThumpsUp
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #328 Januari 24, 2009, 19:30:52
edit2Rapporteer  
ok vragen beantwoord.

enige vraag nu nog is rits voor of achter.
hoe bevalt rits achter? is dat alleen te doen?
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #329 Januari 24, 2009, 19:48:38
edit2Rapporteer  
ok vragen beantwoord.

enige vraag nu nog is rits voor of achter.
hoe bevalt rits achter? is dat alleen te doen?

Nee ,daar heb je hulp bij nodig... Grin
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #330 Januari 24, 2009, 19:52:20
edit2Rapporteer  
OK dan is de keuze snel gemaakt, thanks!
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #331 Januari 24, 2009, 20:57:19
edit2Rapporteer  
Het kan wel alleen! Het is alleen niet aan te raden Wink
Op IJmuiden was dinsdag ook iemand die hem naar eigen zeggen alleen dicht heeft gekregen. Het punt is alleen dat hij nogal zwaar gaat, en dat je er dus hard aan moet trekken. Ik ben bang dat je dan die rits een beetje kapot trekt omdat je hem nooit mooi recht dicht kan doen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #332 Januari 24, 2009, 21:06:02
edit2Rapporteer  
Je kan de rits van de Enforcer zelf ook dicht maken maar ik ben minder lenig en zou dus dat hulp stuk van El Rudo moeten gebruiken. Lees de reactie hier: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,33791.25.html

Maar zoals eerder gezegd heb ik de ervaring dat er altijd wel iemand in mijn directe omgeving is die ff de rits open zou willen doen. Ook zou je de leas even aan je rits kunnen vast maken en dan zelf open maken.

Nadeel van de rits aan de voorzijde is het feit dat de rits stug is en dus minder flexibel meebuigt wanneer je een grap doet en, lees verslag op hanglos, heb je tijdens het inhaken, na een uitgehaakte trick, minder zicht op je trapeze haak ivm de bolling van de rits.

Maar kort samengevat....beiden kites zijn ontworpen voor de kitesport dus zal het verschil minimaal zijn  Undecided
RonaldvT

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #333 Januari 24, 2009, 21:10:54
edit2Rapporteer  
Als je een stuk touw van ongeveer een halve meter aan de lus van de rits vastmaakt gaat het vrij makkelijk. Op die manier heb ik hem tot nu toe altijd aan en uit gekregen. Ander truukje is om de rits aan je imperiaal vast te maken, maar voor kiten heb je die waarschijnlijk niet op de auto zitten.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #334 Januari 24, 2009, 21:13:17
edit2Rapporteer  
Je hoeft dat touw niet eens vast te maken want je doet het touw door de ledere lus die aan het pak vast zit en houd beiden uiteinden met een hand vast.... Kortom...wanneer je nodig moet pissen dan kom je er echt wel uit  ThumpsUp
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #335 Januari 24, 2009, 21:43:18
edit2Rapporteer  
Blijft toch oppassen met die rits.
Er zit niet voor niets een hele beschrijving bij op welke meest optimale manier je hem 't best open en dicht kunt doen.
Lijkt me een duur grapje als er een nieuwe in moet......................... ThumpDown
Voor de rest zi t er toch geen verschil tussen die pakken (behalve dan die verschrikkelijke rode kleur......  schater)
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #336 Januari 24, 2009, 22:17:14
edit2Rapporteer  
lol, nou ik heb de Astro besteld, ben benieuwd Grin
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #337 Januari 24, 2009, 23:01:53
edit2Rapporteer  
Het risico dat je loopt bij het zelf dichtdoen van de rugrits is dat er stof van je pake tussen komt, er komt dan een gaatje in. Geen punt, iig niet bij mijn OR pak, met een föhn en een speciaal plakkertje is het in 5 minuten geplakt. Ook tijden het varen is zo'n heel klein gaatje niet zo'n ramp, er komt een vochtplekje, het water spuit echt niet naar binnen.

Mijn ervaring tot nu toe:
A bij de temperaturen waar we het nu over hebben ga ik nooit alleen het water op, er wordt altijd even afgesproken dus ben je niet alleen
B Anders zijn er wel vriendelijke voorbijgangers (vogelkijkers, honden liefhebbers - overigens vaak gecombineerd in dezelfe persoon)
C Ik heb de houten bystander pas 2 keer hoeven gebruiken, en dat was vorig jaar. Door de goede PR van de drysuits en het geval £ staan de parkeerplaatsen gewoon het hele seizoen vol met grijnzende comfortabele kiters die gerust even een rits dicht willen gooien.

Afgelopen dinsdag overigens sprak ik na een sessie 2 grijzende heren aan die voor een wandelingetje op de sluf gingen, ik vroeg ze vriendelijk of één van hun even mn rits wou opendoen, antwoorde er eentje [Albert Mol stem, lucky]"En welke rits bedoel je?" [/Albert Mol stem, lucky]
Nou ben ik heus niet voor een kleintje vervaard maar toch werd ik spoorslags overmand door een benepen gevoel! Zeker toen de engste van de twee vlak achter me hijgend aan de rits stond te sjorren.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #338 Januari 25, 2009, 00:35:36
edit2Rapporteer  
En kwamen de gassen vrij bij het openen van de rits  Undecided
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #339 Januari 25, 2009, 10:35:25
edit2Rapporteer  
Toch fijn dat die twee je rits nog open wisten te krijgen. Gut o gut...
Nicolas

Berichten: 914
Antwoord #340 Januari 25, 2009, 15:10:35
edit2Rapporteer  
Ik weet dat het hier al ergens staat, maar wat moest je weer op de rits smeren na gebruik voor goed onderhoud? Iets dat je bijna overal kan halan liefst.

Kaarsvet of een shop vinden die dit verkoopt?
Probeer een boot/zeil shop bij jou in de beurd....

http://www.wetsuitoutlet.co.uk/product_info.php?cPath=28_97_99&products_id=167


oké top thanks!
Joosdo

Berichten: 748
Antwoord #341 Januari 25, 2009, 17:04:35
edit2Rapporteer  
Na enig getwijfel toch ook maar besteld. Nooit meer blauwbekken en praktisch altijd kunnen gaan is de doorslaggevende reden. Zaterdag besteld, donderdag binnen?

Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #342 Januari 25, 2009, 17:51:27
edit2Rapporteer  
Nou ben ik heus niet voor een kleintje vervaard maar toch werd ik spoorslags overmand door een benepen gevoel! Zeker toen de engste van de twee vlak achter me hijgend aan de rits stond te sjorren.

Dat is nou precies de reden dat ik de Astro heb besteld Grin
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #343 Januari 25, 2009, 18:54:40
edit2Rapporteer  
Zo.....vandaag voor het eerst mijn pak geprobeerd! Kan er lang over lullen maar het is met 1 woord gewoon fantastisch! Joepie YeSS. Nu is kiten met deze temparaturen gewoon een feest ipv overleven, en geen druppel water binnen gekregen. Toch een paar flinke klappers gemaakt en een flink stuk moeten bodydragen maar niet koud en en lekker droog. Dit is mijn beste investering in jaren en iedereen met een paar euro over moeten echt overwegen een drysuit te kopen
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #344 Januari 25, 2009, 18:59:56
edit2Rapporteer  
@rjen.... Welkom bij de club... Het wordt nu gewoon druk op het water  Embarrassed
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #345 Januari 25, 2009, 19:01:24
edit2Rapporteer  
Nou ben ik heus niet voor een kleintje vervaard maar toch werd ik spoorslags overmand door een benepen gevoel! Zeker toen de engste van de twee vlak achter me hijgend aan de rits stond te sjorren.

Dat is nou precies de reden dat ik de Astro heb besteld Grin
ja dat zoent wat makkelijker
Jambo

Berichten: 208
Antwoord #346 Januari 25, 2009, 19:08:50
edit2Rapporteer  
Ik kan geen geen duidelijke foto's vinden van de achterkant van de Enforcer.
Het gaat mij om detailfoto's van de rits.
Bij de Astro zit er nog een extra beschermstrip over de rits hoe zit dat met de Enforcer.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar een Astro. ThumpsUp
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #347 Januari 25, 2009, 19:11:25
edit2Rapporteer  
niet zolang treuzelen maar kopen die handel en vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren  ThumpsUp ListenToMe ListenToMe ListenToMe ListenToMe
heb de enforcer 2009 superpakkie superdroog superwarm superlangvaren  ListenToMe
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #348 Januari 25, 2009, 19:27:54
edit2Rapporteer  
backzip heeft geen "flapje" over de rits.
Hoeft ook niet doordat je niet je harnas op je rug hebt zitten.
Bij de Astro is dat natuurlijk anders
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #349 Januari 25, 2009, 19:28:44
edit2Rapporteer  
Ik kan geen geen duidelijke foto's vinden van de achterkant van de Enforcer.
Het gaat mij om detailfoto's van de rits.
Bij de Astro zit er nog een extra beschermstrip over de rits hoe zit dat met de Enforcer.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar een Astro. ThumpsUp


Er zit geen bescherm strip over de Enforcer, maar hij komt dan ook niet in aanraking met je harnas o.i.d.

Deze foto kan je redelijk inzoomen:
http://www.kitedays.nl/fotos/kitedays_users/2009-01-20/12/0-21012009-153823.JPG
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.