review droogpak Gul Enforcer

sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #400 Januari 29, 2009, 12:19:05
edit2Rapporteer  
Even een update mbt mijn pak:
Ik had de Astro maatje M besteld, en daar was ik aanvankelijk wel tevreden mee. Alleen vond ik hem toch wat te ruim. De rits aan de voorkant bolde al iets op als ik rechtop stond.
Op de valreep heb ik hem terug gestuurd om te ruilen voor een S. Deze hadden ze niet meer op voorraad en het zou 3 weken gaan duren. Dat vond ik te lang en heb gekozen voor een Enforcer maatje S.
Als compensatie kreeg ik er een cap bij + snelle levering zodat ik hem komend weekend kan proberen.

Gisteren kwam hij binnen, en hij zit prima. Van de rits aan de achterkant heb ik toch minder last dan die aan de voorkant (weliswaar icm een iets te ruim pak) ThumpsUp  Verder lijkt het idd hetzelfde pak qua patches en afwerking.

Lator!

mag ik weten wat jou lengte is?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #401 Januari 29, 2009, 12:36:48
edit2Rapporteer  
@ Sjorsie: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,33854.msg429764.html#msg429764
denwave

Berichten: 35
Logs: 0 | 1 uur
Antwoord #402 Januari 29, 2009, 13:09:09
edit2Rapporteer  
Even een update mbt mijn pak:
Ik had de Astro maatje M besteld, en daar was ik aanvankelijk wel tevreden mee. Alleen vond ik hem toch wat te ruim. De rits aan de voorkant bolde al iets op als ik rechtop stond.
Op de valreep heb ik hem terug gestuurd om te ruilen voor een S. Deze hadden ze niet meer op voorraad en het zou 3 weken gaan duren. Dat vond ik te lang en heb gekozen voor een Enforcer maatje S.
Als compensatie kreeg ik er een cap bij + snelle levering zodat ik hem komend weekend kan proberen.

Gisteren kwam hij binnen, en hij zit prima. Van de rits aan de achterkant heb ik toch minder last dan die aan de voorkant (weliswaar icm een iets te ruim pak) ThumpsUp  Verder lijkt het idd hetzelfde pak qua patches en afwerking.

Lator!

Bij de Astro's is een goede maat veel meer van belang ivm de rits.
Ik ben zelf 1,77 en heb een M. Deze past perfect, zeker als je de lucht er uitperst, dan plakt de rits als het ware tegen je lichaam aan en bolt ook niet.
Als ik m'n armen maximaal omhoog strek dan voel ik hem een heel klein beetje bij m'n voeten trekken(niet de strap of seal), perfect dus.
Bij mijn reddingsbrigade gebruikte ik voorheen vaak een droogpak met voorsluiting maatje L (te groot) en hier heb ik dus wel last van, rits bolt en drukt onder en bovenaan op m'n lichaam, daarom kies ik de laatste tijd voor de achtersluiting.

Mijn Astro voor het kiten zit perfect. lucht eruit persen, trapeze om en je voelt er niets meer van. Hij bolt totaal niet. Bij enforcer kun je sneller voor een iets te grote maat gaan, bij Astro niet.

Ps. weet iemand waar die vierde laag voor is???
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #403 Januari 29, 2009, 14:09:53
edit2Rapporteer  
@ sjorsie: 172 en 75 kilo dus, thanks morres Smiley

@ denwave: Dat reddingsbrigade verhaal komt helemaal overeen met hoe die bij mij zat. In 1e instantie dacht ik dat een M okay was, maar ik ben blij dat ik hem toch terug gestuurd heb.
Denk ook wel dat een Astro S goed zou zitten, maar ik had geen zin om daar 3 weken op te moeten wachten.
Ben nu iig tevreden met mn Enforcer.

Komend weekend ga ik em zeker uitproberen YeSS
McBridges

Berichten: 365
Antwoord #404 Januari 29, 2009, 14:49:10
edit2Rapporteer  
Citaat
Ps. weet iemand waar die vierde laag voor is???

Staat zo mooi op het kaartje omschreven, die werking van de 4 lagen............  Wink


Citaat
2009 had ik besteld
Ik verwachte een GCX3, maar kreeg idd GCX4.
2009 zal wel 4 laags zijn en 2008 3 laags (?)

Mmmh, ik had de mijne vorig jaar besteld en qua graphics een 2009 gekregen echter wel een GCX3.
(Maakt op zich niet uit want hij is warm genoeg maar wel apart  Roll Eyes

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #405 Januari 29, 2009, 14:51:15
edit2Rapporteer  
Je blijft nog droger.
Uitdroog verschijnsellen zijn niet uitgesloten.
Je pak vullen met water is dan een oplossing
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #406 Januari 29, 2009, 15:39:01
edit2Rapporteer  
dan zou ik net nog een s passen maybe...ik ben 1.74 en weeg 67kg
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #407 Januari 29, 2009, 18:10:38
edit2Rapporteer  
Je blijft nog droger.
Uitdroog verschijnsellen zijn niet uitgesloten.
Je pak vullen met water is dan een oplossing

Toch maar plassen met de rits dicht dan? Grin
Marky

Berichten: 76
Antwoord #408 Januari 30, 2009, 00:16:30
edit2Rapporteer  
Hmm , Ik ben ook 174m en weeg 75 kg. Ik ben heel tevreden met deze maat M. De Fleece M zit zelfs wel een beetje strak, vraag me af of iemand van 180 hier wel met plezier in past.

Het pak/ de rits is wel een beetje bobbelig, maar als je de lucht eruit laat zit die lekker vacuum. De rits op de buik wordt toch platgedrukt op je buik door het harnas. Ik denk dat er links bij je schouder wel een bobbel kan ontstaan, (hoopt de rits in mijn lengte van 174,m een beetje op). maar is niet storend. En dan nog. Alles meer als blote voeten en wetsuit is toch bewegingscomfort inleveren. Schoentjes/cape/handschoentjes/en nu droogpak.
Hoort er een beetje bij in dit seizoen.

Voor mij is de maat dus goed!!!Doe er je voordeel mee GRTZ MArky Wink
Knapknapperige

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #409 Januari 30, 2009, 09:15:58
edit2Rapporteer  
Het voordeel van rits aan de voorkant is dat je m zelf kan sluiten. Nadeel is echter dat je trapeze eroverheen komt. Eerder beschadigd, en duurste onderdeel van je pak. Ik ga met kou nooit alleen, dus rits op rug is prima voor mij.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #410 Januari 30, 2009, 18:54:26
edit2Rapporteer  
Denk dat het een intelligente spambot is.
Nog een keer en dan ip ban en account verwijderen
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #411 Januari 30, 2009, 19:14:05
edit2Rapporteer  
Trouwens dat verhaal van rits beschadigen valt volgens mij best mee.
Je trapeze zit er overheen, maar als je aan het kiten bent hang je in je trapeze en deze schuurt (bijna) niet langs de rits. Er zit trouwens ook nog een bescherming overheen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #412 Januari 30, 2009, 20:34:11
edit2Rapporteer  
[edit] ff opgeruimd [/edit]
Dappie

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #413 Januari 31, 2009, 12:44:09
edit2Rapporteer  
Hoera, drysuit binnen!. Heb de enforcer 09 besteld. Is GCX3 in tegenstelling wat de Gul site zegt. Op de site van wetzoetoutlet staat wel GCX3 aangegeven.

Ik ga ze vandaag nog even mailen met de vraag hoe dit kan, het artikel nr. is namenlijk identiek.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #414 Januari 31, 2009, 12:54:37
edit2Rapporteer  
Je spreekt jezelf een beetje tegen
Dappie

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #415 Januari 31, 2009, 13:12:23
edit2Rapporteer  
Je spreekt jezelf een beetje tegen

Ja Helaas. Hou niet van tegensprekers Wink, maar heb een antwoord terug. (spreekt voor zichzelf...)

Mail aan wetsuitoutlet:

subject: Drysuit Gul Enforcer 09

Hi there,

I have a question about this suit. The Gull site says it's a GCX4 and your site says its a GCX3. I'm a little confused coz the article numbers are the same?

How come?

Thanks

Reply:

Hello Douwe,

thank you for your email,

unfortunately the Gul website is wrong, we have advised them,

regards

Peter www.wetsuitoutlet.co.uk
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #416 Januari 31, 2009, 22:43:28
edit2Rapporteer  
Wel vaag dat mijn pak dan wel GCX4 is!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #417 Januari 31, 2009, 22:53:14
edit2Rapporteer  
Wat maakt het uit..... GCX4 of GCX3.
Ik heb de enforfer 2009 GCX3 en heb vandaag met 0 C oosten wind gevaren.
Lucht gevoelstemp -6 C, watertemp 1,6 C.

Heb 3 uur op het water gestaan waarvan 15 minuten bodydragen en heb geen seconde koud gehad. Had dus alleen mijn fleeece en een thermo shirt onder het pak aangetrokken.

Maw GCX3 is warm zat  ThumpsUp

Dappie

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #418 Februari 01, 2009, 00:31:02
edit2Rapporteer  
IDD appart dat er van het model 09 GCX 3 en 4 versies zijn. Ter info mijn artnr is: SK0006/XL-/BKRE.
 
En wat MiniME zegt, als het maar warm is. Had je nog een thermo broek aan ook? Mooie plaatjes met dat ijs, stond er wat wind?

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #419 Februari 01, 2009, 00:44:18
edit2Rapporteer  
IDD appart dat er van het model 09 GCX 3 en 4 versies zijn. Ter info mijn artnr is: SK0006/XL-/BKRE.
 
En wat MiniME zegt, als het maar warm is. Had je nog een thermo broek aan ook? Mooie plaatjes met dat ijs, stond er wat wind?

Ik had geen thermo broek aan..

alleen: thermo T-shirt/de gratis fleece/het pak/5 mm schoentjes/cap en 2 mm handschoentjes.
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #420 Februari 01, 2009, 12:31:24
edit2Rapporteer  
Ik heb gister mn pak voor het eerst geprobeerd, en het beviel super!
Ik had thermo ondergoed + fleecepak eronder aan en schoentjes, cap en handschoentjes.
Het was op Texel, dus waarschijnlijk iets minder koud dan het binnenwater, maar ik had het echt warm na een uur kiten  ThumpsUp
Dappie

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #421 Februari 04, 2009, 11:10:35
edit2Rapporteer  
Ik heb bij mn drysuit 5mm Gul powergloves besteld (http://www.wetsuitoutlet.co.uk/product_info.php?products_id=759). Dit zijn echter wet gloves, gebruiken jullie dry gloves?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #422 Februari 04, 2009, 11:18:59
edit2Rapporteer  
Ik vind 5mm aan de dikke kant, krijg dan kramp in mijn onderarmen. Zelf vaar ik met mystic 2mm handschoenen en als het iets minder koud is mijn wanten met open handpalm.

Gr,

@rjen
Dappie

Geen avatar

Berichten: 30
Antwoord #423 Februari 04, 2009, 15:50:37
edit2Rapporteer  
Ik heb de spullen nog niet uitgeprobeerd, maar ik kreeg ook het idee dat die handschoenen wat dik zijn. Nouwja, hier in de buurt maar ff shoppen. Nog tips voor een cap?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #424 Februari 04, 2009, 16:46:47
edit2Rapporteer  
NPX heeft een cap met dubbele 'seal' een flapje gaat onder je pak, de andere er bovenop. Verder zit er een touwtje bij het gezicht om m beter te kunnen sluiten(standaard pastte ie bij mij goed) 35euro geloof ik @ intersurf sneek, als dat niet in de buurt is: de prijzen zullen wel redelijk gelijk zijn. Wel veel geld voor een cap, maar ik ben wel erg tevreden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.