review droogpak Gul Enforcer

Toya

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #1225 Maart 08, 2010, 18:20:08
edit2Rapporteer  
Ik wil een droogpak aanschaffen maar weet niet goed of ik nu met of zonder latex sock moet nemen.
Voordeel : warme voeten.
Nadeel : Als je veel op schelpen loopt dan slijten ze harder en dus kans op lek in droogpak.

KLopt deze beredenering?
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #1226 Maart 08, 2010, 18:22:30
edit2Rapporteer  
Klopt redelijk. Alleen je hoeft niet perse warmere voeten te hebben. Heb met mn neopreen sokken aan ook nooit koude voeten. Nadeel van sokjes er aan is dat je altijd schoenen met eens stevige zool moet hebben en je niet gewoon neopreen sokken kunt dragen. Ik zou dan ook lekker gaan voor de versie zonder sokken.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1227 Maart 08, 2010, 18:25:05
edit2Rapporteer  
Zeker voor de versie zonder de sokken. Veel mensen verkijken zich erop maar met een drysuit hebben je handen en voeten het sowieso minder snel koud dan met een steamer. Dat komt omdat de rest van je lichaam makkelijk warm blijft en dus je voeten genoeg bloed kunne krijgen.

Overigens vaar ik met de enforcer in combinatie met schoentjes en dat werkt wel lekker.
mocem

Berichten: 874
Antwoord #1228 Maart 08, 2010, 18:36:24
edit2Rapporteer  
kijk hier heb ik ook wat aan voor in de toekomst als ik een droogpak ga aanschaffen. ben het zat om met veel wind thuis te zitten.

gr,
marco
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #1229 Maart 08, 2010, 19:03:08
edit2Rapporteer  
Marco,

Als je het geld hebt, niet verder nadenken maar gewoon doen.
Je zult geen spijt krijgen
mocem

Berichten: 874
Antwoord #1230 Maart 08, 2010, 19:37:59
edit2Rapporteer  
het geld heb ik wel. moet wel rekening houden met het parlement want die heeft geen cent te makken. er gaat al zoveel geld in het kiten zitten. zullen er niet betere aanbiedingen zijn midden in de zomer?

gr,
marco
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #1231 Maart 08, 2010, 19:44:03
edit2Rapporteer  
Volgens mij zakken de prijzen bij wetsuitoutlet niet echt in de zomer. Altijd laag zou je kunnen zeggen. Je zou beter dan de wisselkoersen in de gaten kunnen houden en voordelig instappen. Of misschien een tweedehandsje. Komen binnenkort ook, want er zijn er zoveel verkocht afgelopen tijd. Beetje mazzel vind je een hele goeie voor weinig.
mocem

Berichten: 874
Antwoord #1232 Maart 08, 2010, 19:46:58
edit2Rapporteer  
tweedehands zijn ze niet of nauwelijks te koop. ik denk dat niemand ze verkoopt omdat ze er zo tevreden over zijn. Als ik er 1 ga aanschaffen is dat de gull enforcer of de astro. 
zomerzon

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #1233 Maart 08, 2010, 19:51:26
edit2Rapporteer  
Hallo heb net een GUL Astro Drysuit GCX4 binnen gekregen met Gul 3 mm Handschoenen,palm titanium 2 mm socks (gebruik in wakeboard binding)en een ~Gul 3 mm Surfhood,donderdag besteld en maandag om 13 uur was alles er super snelle en correcte levering,via track and trace ook helemaal te volgen,alles lekker gepast en komend weekend warm het water op en gauw mijn eerste kite lessen regelen,o ja zat ook nog een berenpak bij mmmmmmm lekker warm,mat dank aan de wetsuit outlet
succes alex
mocem

Berichten: 874
Antwoord #1234 Maart 08, 2010, 20:00:40
edit2Rapporteer  
ik geloof dat de meeste kitescholen halverwege april weer gaan beginne met lessen. dan kan je ook weer makkelijk in een wetsuit varen zonder  koud te worden. 

Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #1235 Maart 08, 2010, 20:07:25
edit2Rapporteer  
Zo "zomerzon", net begonnen en nu al een drysuite.
Lekker fanatiek
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #1236 Maart 08, 2010, 20:17:03
edit2Rapporteer  
@mocum;
Ik verwacht dat ze in het voorjaar te koop komen. Dan is er een hele lichting 1 of 2 jaar gebruikt. Er zijn altijd mensen die dan redelijk willen verkopen om weer iets nieuws aan te schaffen in het najaar. Ik ben zelf zo iemand en overweeg dit ook. Zal vast niet de enige zijn. Geduld.
mocem

Berichten: 874
Antwoord #1237 Maart 08, 2010, 20:24:34
edit2Rapporteer  
ik weet niet of het wel zo wijs is om een tweedehands droogpak te kopen omdat ze vaak worden gebruikt door verslaafde kiters en niet door mooi weer kiters, dus ze zijn dan vaak 1 of 2 jaar intensief gebruikt. dan zal slijtage denk ik toch wel snel een rol gaan spelen bij de seals enzo.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1238 Maart 08, 2010, 21:06:57
edit2Rapporteer  
1 of 2 jaar intensief gebruikt wil zeggen ongeveer 80 sessies voor een echte die hard kiter. Dan is een droogpak dus echt niet versleten hoor. Je moet het zo zien dat je een droogpak enkel onder de 10 graden gebruikt en dat is het niet elke dag. (wees blij Grin)
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #1239 Maart 08, 2010, 21:25:27
edit2Rapporteer  
Hoe zit het met onderhoud, hoe vaak, wanneer en wat moet je gebruiken ?
Hoorde talkpoeder en wax (welke?).
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #1240 Maart 08, 2010, 21:35:50
edit2Rapporteer  
Bijenwas (staafje) voor de rits. Rits na iedere zoutwatersessie naspoelen met schoon water. Geurloze talkpoeder op je seals. Ik heb een paar weken geleden mijn pak ingespoten met een waterafstotende laag. Na verloop van tijd gaat de oorspronkelijke laag eraf, waardoor het drogen langer duurt. Nu dus niet meer.
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #1241 Maart 08, 2010, 22:23:31
edit2Rapporteer  
LOL

originele topic uit 22 december 2008........................
Dit moet een record zijn!!
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #1242 Maart 08, 2010, 22:42:16
edit2Rapporteer  
Krijg ik nou een sticker?
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #1243 Maart 09, 2010, 01:32:36
edit2Rapporteer  
even nog over de latex sokken aan het pak (bv gul shadow):
ik heb hier ook flink over getwijfeld, en toch met sok gekozen.
ik heb al goeie boots, dus doe die er gewoon over aan.ik  hou mijn gewone sokken ook gewoon bij aan. (zou wel altijd schoentjes erbij dragen, alleen met die sokken aan zit er zo een lek in)

de reden dat  ik wel met sok heb gekozen is dat ik heel snel last van koude, pijnlijke voeten krijg, handen ook, maar minder snel als mijn voeten.
gemaild met wetsuitoutlet, en die gaf mij het advies om ook met sok te nemen.
heb er geen spijt van, afgelopen zaterdag nog ff een uur gekite, toen konden mijn vingers niet meer. las een truckje van Hj mini-me, eerst je handen in het koude water, dan pas in je handschoenen.gaan ze gloeien. toch eens proberen.

dus heb je snel last van koude voeten, is het te overwegen.
succes met de keuze



zomerzon

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #1244 Maart 09, 2010, 19:46:32
edit2Rapporteer  
He langbeest,

Gewoon "try before you died"  heb hem nodig voor wakeboarden snap ie,want het seizoen is weer begonnen,het het was ondanks de zon zondag j.l. f.....king koud
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1245 Maart 14, 2010, 15:30:16
edit2Rapporteer  
13 maar 2010 mijn droogpak eens goed kunnen testen. Buiten temp 5 a 6 graden. water temp denk 1 of 2 gr want er lag nog ijs op de zandbank. Alleen termo ondergoed eronder aan gehad met een fleece shirtje. Totaal niet koud gehad. Denk dat je het teletubie onderpak nooit zult gebruiken omdat dit veel te warm is. Er waren ook jongens die alleen een thermotje eronder hadden. En dat was niet koud vertelde ze. M.a.w. Ik had dit pak 10 jaar eerder moeten kopen. Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken dat mijn trapeze omhoog kruipt. denk dat een zittrapeze een betere optie is i.c.m. een droogpak.   
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1246 Maart 15, 2010, 03:17:07
edit2Rapporteer  
Taco, het berenpak gebruik ik altijd en is weld egelijk lekker hoor. Het gaat er met name om dat het berenpak veel vocht kan opnemen dus bij zweet word je niet nat. Sommige zie je met een gewoon shirt eronder maar klagen dan dat ze verkouden worden. Maar een fleece shirt is dus ook goed.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #1247 Maart 15, 2010, 07:05:13
edit2Rapporteer  
13 maar 2010 mijn droogpak eens goed kunnen testen. Buiten temp 5 a 6 graden. water temp denk 1 of 2 gr want er lag nog ijs op de zandbank. Alleen termo ondergoed eronder aan gehad met een fleece shirtje. Totaal niet koud gehad. Denk dat je het teletubie onderpak nooit zult gebruiken omdat dit veel te warm is. Er waren ook jongens die alleen een thermotje eronder hadden. En dat was niet koud vertelde ze. M.a.w. Ik had dit pak 10 jaar eerder moeten kopen. Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken dat mijn trapeze omhoog kruipt. denk dat een zittrapeze een betere optie is i.c.m. een droogpak.   

Dan moet je de trapeze strakker doen, ik heb hier nooit last van gehad. Verder doe ik altijd het fleecepak met nog een titanium vesje van mystic erover aan. Het kan mij nooit warm genoeg Tongue
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1248 Maart 15, 2010, 08:58:15
edit2Rapporteer  
@ reflex

Ik zal het berenpak eens proberen als het echt  koud is. Maar boven de 5 gr is dat niet nodig heb ik al gemerkt.

@ Vinnie

Nog strakker?.. Ik kreeg nu al bijna geen adem meer.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1249 Maart 15, 2010, 10:20:47
edit2Rapporteer  
Dat thermofleece pak heb ik regelmatig aan.
Boven de 10C wil ik het nog wel eens doen met alleen wat dunne thermo kleding maar heb het toch graag lekker warm.

Trapeze blijft bij mij gewoon zitten en kruipt niet omhoog.
Kan natuurlijk per trapeze verschillend zijn.
Ook draag ik onder de drysuite een impactvest en dat zorgt er waarschijnlijk ook voor dat de trapeze iets beter blijft zitten.
 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.