een ramp !!!

freak600

Geen avatar

Berichten: 8
April 01, 2009, 20:16:54
edit2Rapporteer  
beste kitecollega's

als beginnend surfer was ik vandaag lekker bezig, tot mijn kite crashte. Op zich geen probleem maar bij het relaunchen is helaas mijn leading edge over een schelpje geschuurd! gevolg een gapend gat tussen 2 struts(zie foto) :'(

wss toen ik hem uit et water sleepte is ie nog over een schelpje geschuurd waardoor ook nog een scheurtje in het doek is gekomen. Ik kon wel janken heb het nog niet gedaan, maar misschien vanavond  :'(


mijn vraag is nu of jullie misschien een goed adresje weten en wat ongeveer de kosten gaan worden

als hij gerepareerd kan worden???

groetjes Jesse Smiley

foto's

Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #1 April 01, 2009, 20:22:10
edit2Rapporteer  
www.kite-kapot.nl  is tot nu te de beste die ik gehad heb. en zeker de goedkoopste. (ja ik ken de dude die et allemaal doet.)
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #2 April 01, 2009, 20:27:46
edit2Rapporteer  
 jammer van zo'n mooie kite dude!

www.farlasails.nl
www.kitereparatie.nl
www.kiterepair.nl

succes ThumpsUp
freak600

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #3 April 01, 2009, 20:33:00
edit2Rapporteer  
het word nog zieliger als ik zeg dat ik hem maar 3 keer gebruikt heb

maar je hebt er veel zeg! komt wel goed denk ik zo

iemand die misschien weet hoeveel dit gaat kosten?
Gerard
Gast
Antwoord #4 April 01, 2009, 20:48:25
edit2Rapporteer  
Op zich geen probleem maar bij het relaunchen is helaas mijn leading edge over een schelpje geschuurd!

Waar gebeurde dat dan??  Huh
Nazar

Berichten: 385
Antwoord #5 April 01, 2009, 21:05:10
edit2Rapporteer  
ga naar zeilmakerij, die vragen er meestal minder voor! (vind ik)
En je bent er dan rond 80 euro kwijt
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #6 April 01, 2009, 22:04:35
edit2Rapporteer  
www.kite-kapot.nl

is jonge gozer die enorm veel kite's fixed... prijs is super evenals de service hoewel ie nu wel tijdelijk voor school weg is... mogelijk is daardoor nu een ander sneller maar bellen weet je het gelijk.
succes man.. kloten voor je , hij komt vast snel weer klaar maar altijd jammer van zo;n jonge kite.
succes.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #7 April 01, 2009, 22:49:48
edit2Rapporteer  
Materiaal pech is altijd balen

Zelf goeie ervaringen met kiterepair.nl
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #8 April 02, 2009, 07:55:12
edit2Rapporteer  
Farla is ook top! En een stuk goedkoper dan de 80 euro die hier genoemt word.
¦Tim¦

Berichten: 740
Antwoord #9 April 02, 2009, 11:36:20
edit2Rapporteer  
in zeeland zit eene art houmes daar zou je het ook kunnen laten repareren, mocht je dat goed uitkomen pm maar even voor nummer.

Hij heeft mij 2 keer geholpen voor super strakke prijs en echt vakamanschap wat mij betreft.
onno

Berichten: 26
Antwoord #10 April 02, 2009, 11:58:05
edit2Rapporteer  
farla in den haag doet het netjes e is goedkoop
freak600

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #11 April 02, 2009, 15:27:47
edit2Rapporteer  
Op zich geen probleem maar bij het relaunchen is helaas mijn leading edge over een schelpje geschuurd!

Waar gebeurde dat dan??  Huh

Tja, ik wou hem gewoon relaunchen, maar ik surf op zee en het was laag water. Ik denk dat de kite gewoon naar beneden werd gedrukt (klein stukje) maar dat was wss al voldoende om onderwater iets te raken
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #12 April 02, 2009, 16:47:06
edit2Rapporteer  
bij mij gister ook zoiets gebeurd, balen doe je dan niet normaal  ThumpDown :'(
eerste sessie van het seizoen, lekker zonnetje en met mijn lievelingskite (was pas 2 de keer dat ik hem vloog en was er super trots op) de naish raven 3 10m2.
Lekker knallen kite landen ff wat drinken bar weer uitrollen en een vriend wil net de kite optillen om me te starten voor weer eeb chille sessie, maar dan..... PLOF!!!! en allemaal mensen die OEI zeggen  ThumpDown
loop erheen en komplete tube opengescheur en een gat in mijn LE..... :'(

ik heb erover nagedacht maar kan geen enkele reden vinden waarom dit zou moeten gebeuren, want:
-LE was zeker niet te hard opgepompt
-zand was niet warm en de tube was ook niet te warm geworden
-lag niet veel zand op en was geen rare hoek gemaakt in de LE
-lagen geen stenen
-geen slijtage aan de naden gezien ( hij is precies naast een naad gescheur ThumpDown )

grote probleem is nu dat het een LE is met het octopus systeem en ik er dus over denk om de tube te laten sealen (gat is ongeveer 7/8 cm doorsnee).

weet iemand wat het kompleet laten repareren ongeveer kost en waar ik dit het mooist kan laten doen (heb over kiterepair minder positive dingen gehoord).

alvast bedankt Wink
freak600

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #13 April 02, 2009, 18:19:24
edit2Rapporteer  
dat klinkt ook verschrikkelijk zeg

poe vandaag was ik best depri maar ik heb hem opgestuurd naar farlasail vandaag, vanwege de reacties. Heb er al het vertrouwen in dat het goedkomt

maar precies zoals joy 1e keer weer na hele lange tijd en het varen ging al goed had alleen vandaag nog nodig om het helemaal onder de knie te krijgen maar dat ging nu niet meer Sad

ik hoop voor je dat je kite weer helemaal in orde komt!

good luck Jesse
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #14 April 02, 2009, 18:45:40
edit2Rapporteer  

ik hoop voor je dat je kite weer helemaal in orde komt!


hetzelfde Wink
Gerard
Gast
Antwoord #15 April 02, 2009, 18:52:49
edit2Rapporteer  

Waar gebeurde dat dan??  Huh

Tja, ik wou hem gewoon relaunchen, maar ik surf op zee en het was laag water. [/quote]

Het was gisteren oosterwind. Wat doet een beginner dan op het strand met aflandige wind??  Huh
Is dit een 1 aprilgrap??  ThumpsUp Of gewoon een beginnersfout?   Tongue
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #16 April 02, 2009, 19:15:46
edit2Rapporteer  
de wind was no dude, dat is gewoon te doen op bijvoorbeeld scheveningen
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #17 April 03, 2009, 01:22:40
edit2Rapporteer  
hier de foto's van mijn schade  Sad




gat is doorsnee ongeveer 8 cm schat ik zo.... dus hoop dat ze het nog kunnen sealen aangezien ene nieuwe LE met octopus systeem aardig duur is ThumpDown

iemand ervaring hiermee en waar  kan ik het het beste laten maken en wat kost het ongeveer?
freak600

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #18 April 03, 2009, 10:55:58
edit2Rapporteer  
uhm op het strand in krabbendijke heb je noord oost nodig stond zeker niet aflandig let ik heel goed op Smiley
freak600

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #19 April 03, 2009, 15:07:52
edit2Rapporteer  
nieuwe update

farlasails gebeld ze konden de mijne nog repareren voor 60 euro denken ze

Joy.H mijn leading edge was nog veel verder gescheurd hoor en het condoompje ook dus ik neem aan dat het helemaal goed gaat komen voor je Wink

mijn dag is weer helemaal goed en donderdag kan ik alweer het water op en nu maar hopen dat het nooit meer gebeurt Smiley

groetjes Jesse WinkSmileySmiley

Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #20 April 03, 2009, 15:16:10
edit2Rapporteer  
kijk dat is top nieuws!!! Joepie hoop dat de mijne ook niet te duur uitvalt want ben super trots/blij met die kite  Joepie
heb meerdere bedrijven gemaild met de foto's maar denk dat hij naar Farla gaat Wink  ThumpsUp
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #21 April 26, 2009, 21:31:54
edit2Rapporteer  
mijne opgestuurd en super service gehad bij farla (heb geen aandelen Wink ) kite is super gerepareerd, maar nu komt het: Helaas kon de tube niet gemaakt worden......ik heb mistertube al gemaild maar niks meer van gehoord...zit hier nu dus met een kite die opzich goed is behalve die k*t dure bladder van u-stick  (te duur om nieuw te bestellen tegenover de restwaarde van de kite).
Farla heeft kubussports voor me gemaild en die kan alleen nog 2006 bladders leveren voor de Raven......beetje raar Lips Sealed ThumpDown
Iemand misschien een oplossing Huh
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #22 April 26, 2009, 21:45:24
edit2Rapporteer  
Had ik ook bij me 2007 torch, was er geen een leverbaar. Heb er ook een 2006 tube in gekregen, top geregelt door eurofun, was een gast voor me op en neer gereden naar Kubus. Dus probeer eurofun te bellen, volgens mij was het Marc die mij toen geholpen had.
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #23 April 26, 2009, 23:58:37
edit2Rapporteer  
beetje raar allemaal...gewoon geen spareparts te leveren voor een 2007 naish kite loser ThumpDown
Ik ga eens contact zoeken met eurfofun, bedankt ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.