triest resultaat van vrijdag 8 mei: 1 dode en 1 zwaargewonde..

Denice

Berichten: 186
Antwoord #100 Mei 08, 2009, 23:42:58
edit2Rapporteer  
Een git git git zwarte dag. Geen woorden voor.
Sterkte voor de nabestaanden!!
mettje

Berichten: 5
Antwoord #101 Mei 08, 2009, 23:44:37
edit2Rapporteer  
Als beginner was er geen enkele reden om niet te gaan; zowel Windguru als Windline gaven 15 knopen met uitschieters later op de middag van 22 knopen.
Ik kwam net vóór de ambulance aan bij de slagboom en ben maar aan de kant gegaan. Erg aparte situatie; ze kregen de boom niet omhoog omdat ze òf geen geld bij zich hadden òf geen pinpas hadden. In ieder geval heeft een uitrijdende persoon er geld ingedaan; dit ook voor de aankomende politieauto! Scheelde toch een paar minuten. Ik ben achter de ambulance aangereden en had dat beter niet kunnen doen. De gewonde kiter lag direkt achter het gebouw (bij de container van Telstar) en had zo te zien ernstig hoofdletsel; dan voel je je slecht zeg. Er kwam ook veel brandweer aanrijden en later de tweede ambulance. Daarnaast 3 boten van de reddingsbrigade die vooral bij de vaargeul vaarden. Pas veel later kwam er één richting het strand. Parallel hieraan helikopter van de politie en koninklijke marine.

In alle emotie heb ik nog mijn Mystic trapez (met rolleash) laten liggen; ik ging rond 20:00 weg en ben om 22:15 nog teruggegaan maar hij was weg. Hopelijk zal diegene die hem meegenomen heeft en dit leest contact met me opnemen.

Sterkte aan iedereen die er vanmiddag bij was ThumpDown
Marky

Berichten: 76
Antwoord #102 Mei 08, 2009, 23:45:41
edit2Rapporteer  
Vandaag tegen 17.00 hr kwam de bui over deventer, toen had ik zoiets van shit daar moet je niet in komen.... M'n angst is bewaarheid.
Erg dat dit in onze mooie bevlogen sport deze ontzettende nare dodelijke ongevallen plaats vinden.
Gecondoleerd aan ieder die het toekomt.
richard

Berichten: 381
Antwoord #103 Mei 08, 2009, 23:46:04
edit2Rapporteer  
Ik was er niet bij vandaag ivm knieblessure maar zag het bericht net op het nieuws op TV.

De sport wordt steeds veiliger maar moeder natuur blijft onvoorspelbaar. Het geeft helaas weer aan dat we allemaal op ons hoede moeten zijn en indien mogelijk elkaar moeten waarschuwen en helpen.

Ook als je al gevorderd bent, geeft het je een hogere kans, maar zeker geen garantie dat je er beter van af komt.

Sterkte aan alle nabestaande met het verlies.
Twoink

Berichten: 116
Antwoord #104 Mei 08, 2009, 23:47:32
edit2Rapporteer  
Ik keek naar buiten. WINDDDD. Alles begon te kriebelen. Ik wou zo snel mogelijk het water op. Uiteindelijk ben ik maar niet gegaan, wat een drama-dag dit!

De wind kan af en toe zo raar en onverwachts zijn.....

Veel sterkte aan alle nabestaanden met dit droevige verlies
Denice

Berichten: 186
Antwoord #105 Mei 08, 2009, 23:49:50
edit2Rapporteer  
Heb vandaag op Oostvoorne gevaren, en later op Slufter ( na het noodweer ).
Het autostrand staat ook te boek als een beginnersspot, maar ik voorspel bij deze dat er vroeg of laat door die palen ongelukken gaan gebeuren.
Toen het vloed werd moest iedereen (noodgedwongen) tussen de palen door varen.
De regels moeten aangescherpt worden.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #106 Mei 08, 2009, 23:51:29
edit2Rapporteer  
Dit was bijna niet te voorkomen. KNMI luchtvaart, doorgaans erg betrouwbaar had het over vlagen van 10 knopen boven de maximum wind. Dit was 30 knopen......
leeany

Berichten: 844
Antwoord #107 Mei 08, 2009, 23:52:49
edit2Rapporteer  
gecondoleerd aan alle nabestaanden en bekenden van de overledene.
Krizze

Berichten: 432
Antwoord #108 Mei 08, 2009, 23:53:49
edit2Rapporteer  
Wat een vet drama!!

Nabestaanden en vrienden gecondoleerd.
Gewonden beterschap!
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #109 Mei 08, 2009, 23:56:09
edit2Rapporteer  
Dit was bijna niet te voorkomen. KNMI luchtvaart, doorgaans erg betrouwbaar had het over vlagen van 10 knopen boven de maximum wind. Dit was 30 knopen......
sterker nog: vlagen tot 90 km/uur waren voorspeld gisteren al op de knmi-site. Dat is ruim 48 knopen...
't is nog ietsjes meer geworden.
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #110 Mei 08, 2009, 23:59:51
edit2Rapporteer  
Gecondoleerd aan alle na bestaande, vrienden en kitemaats Sad
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #111 Mei 09, 2009, 00:01:31
edit2Rapporteer  
Hoorde het al op het radio nieuws onderweg van zee naar huis, heel raar gevoel kreeg ik er van.
Omdat we op zee die zelfde bui ook op ons dak gekregen hebben, maar zeker niet zo heftig al op horst.

Sterkte gewenst aan al zijn familie en vrienden en al zijn kite maatjes.
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #112 Mei 09, 2009, 00:05:47
edit2Rapporteer  
Sterkte aan een ieder die hem kende en zeker ook aan de familie. Een zeer trieste gebeurtenis.

denwave

Berichten: 35
Logs: 0 | 1 uur
Antwoord #113 Mei 09, 2009, 00:08:25
edit2Rapporteer  
Dit verslag staat op de knrm site.
www.knrm.nl

Op vrijdagmiddag 08 mei 2009 komt, net nadat de Orca retour boothuis is van de vorige aktie, een nieuwe melding binnen om 1630 uur. Nu met de melding "persoon te water". Wederom worden naast de KNRM reddingboot Orca ook de diverse brandweerboten gealarmeerd. Ook vaart de oud reddingboot Jacoba Elisabeth mee uit, dit gezien de aard van de aktie.

De duikers van brandweer Harderwijk zijn als eerste ter plaatse op surfstrand Horst en ontfermen zich over het 1e slachtoffer. Deze is tijdens de zware onweersbui in een windhoos met zijn kite tegen een gebouw aangeblazen. Hiernaast worden nog 3 kite-surfers vermist. Al snel besluit de schipper van de Orca om via Den Helder Rescue een SAR-heli in te roepen. Hieraan wordt gehoor gegeven en tevens komt er een politie-heli ter plaatse. Nadat de boten in linie het Wolderwijd afzoeken speuren de heli's vanuit de lucht naar mogelijke slachtoffers.

Na een klein uur zoeken krijgt de heli het 2e slachtoffer in het vizier. Snel spoedden de reddingboten zich naar de opgegeven positie. Daar dit net achter een stenen dam in het water is rijst het vermoeden dat hij door de plotselinge windhoos hierop beland is. Ter plaatse wordt hij aan boord genomen, gereanimeerd en naar de gereedstaande life-liner gevaren. Hierna wordt de zoekactie voorgezet naar de 3e en 4e vermiste kite-surfer. Dit omdat er op strand Horst nog 2 onbemande kite's zijn aangetroffen. Wanneer later blijkt dat de eigenaren van deze kite's in goede gezondheid zijn aangetroffen wordt de aktie beeindigd en keren alle ingezette hulpverleners retour station.

Terug op station krijgen we via het kustwachtcentrum te Den Helder mee dat de 1e kite-surfer is afgevoerd naar een ziekenhuis in Nijmegen met rugletsel en dat de als 2e gevonden kite-surfer is overleden. Ondanks de stormwaarschuwingen vooraf, welke de Nederlandse Kustwacht vanochtend vanaf 1000 uur elk uur heeft uitgezonden en de snelle inzet van de vele professionele hulpverleners op het water heeft dit tragische incident toch plaats gevonden.

KNRM station Elburg wenst de nabestaanden van het slachtoffer veel sterkte toe met dit grote verlies.
...
Hier wil ik nog aan toevoegen dat ik de hulpverleners ook veel sterkte wens.
Ik weet uit eigen reddingswerk ervaringen dat een reanimatie na verdrinking, je niet in de koude kleren gaat zitten.
Nogmaals veel sterkte gewenst aan alle betrokkenen en wij leven met jullie mee.
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #114 Mei 09, 2009, 00:16:05
edit2Rapporteer  
Als beginner was er geen enkele reden om niet te gaan; zowel Windguru als Windline gaven 15 knopen met uitschieters later op de middag van 22 knopen.


ik weet 1 ding, windguru gaf niet maximaal 22 knopen af, nergens in Nl...
zeker rond de 30..

alsnog diep triest, sterkte voor de familie vrienden e.d.!!!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #115 Mei 09, 2009, 00:27:21
edit2Rapporteer  
Ik wil mijn oprechte deel neming uiten aan de familie, vrienden en kennissen van beide kiters.
Dit is een uiters tragisch ongeval, ik heb er verder geen woorden voor.

Ik baalde zelf dat ik moest werken vandaag, achteraf denk ik dat het maar goed
is geweest ook. Ook mij en iedereen anders had het kunnen gebeuren.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #116 Mei 09, 2009, 01:08:56
edit2Rapporteer  
Dit was bijna niet te voorkomen. KNMI luchtvaart, doorgaans erg betrouwbaar had het over vlagen van 10 knopen boven de maximum wind. Dit was 30 knopen......

Niet te voorkomen? Wat een onzin. Je gaat toch niet alleen op de voorspellingen af?
Je moet zelf kijken. De voorspellingen werken al weken niet goed.
Er zijn meerdere kiters bij het zien aankomen van de zwarte wolk van het water afgegaan.
Precies wat je leert in de kiteles.

Los daarvan: we weten nog niet wat de precieze oorzaak is van de ongelukken. Als er in zulke wind een lijn knapt, hang je.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #117 Mei 09, 2009, 01:20:56
edit2Rapporteer  
Dit was bijna niet te voorkomen. KNMI luchtvaart, doorgaans erg betrouwbaar had het over vlagen van 10 knopen boven de maximum wind. Dit was 30 knopen......

Niet te voorkomen? Wat een onzin. Je gaat toch niet alleen op de voorspellingen af?
Je moet zelf kijken. De voorspellingen werken al weken niet goed.
Er zijn meerdere kiters bij het zien aankomen van de zwarte wolk van het water afgegaan.
Precies wat je leert in de kiteles.

Los daarvan: we weten nog niet wat de precieze oorzaak is van de ongelukken. Als er in zulke wind een lijn knapt, hang je.

Leer lezen aub...
Bijna niet te voorkomen. Achteraf allemaal makkelijk beredeneren maar Kaptain was geen onverantwoordelijke kiter, Jorrit ook niet....Soms gaat het te snel en de gevolgen zijn wat mij betreft altijd belangrijker dan de vraag achter af....
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #118 Mei 09, 2009, 01:24:49
edit2Rapporteer  
Lijkt me nu nog niet de tijd om conclusies te trekken ...
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #119 Mei 09, 2009, 01:35:57
edit2Rapporteer  
Lijkt me nu nog niet de tijd om conclusies te trekken ...

Ja, dat zeg ik ook, dat de conclusie dat het bijna niet te voorkomen was omdat de voorspellingen anders waren, onzin is.

Maar xray, als je conclusie bedoeld is als medeleven, voel ik met je mee. Je hebt gelijk, soms gaan dingen te snel. Maar van vandaag weten we dat nog niet. Alleen dat er 2 vreselijke ongelukken zijn gebeurd.
lowietje

Berichten: 644
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #120 Mei 09, 2009, 01:49:15
edit2Rapporteer  
Ik hoorde het nieuws pas laat vanavond en ben flink van geschrokken. Vanavond op Workum geweest, zelfs toen nog pittige wind. Hoorde dat het op Workum in de middag ook flink tekeer was gegaan. Ik was al voorzichtig maar blijven opletten dus.
Sterkte aan iedere betrokkene en oprecht medeleven
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #121 Mei 09, 2009, 02:08:50
edit2Rapporteer  
Ten eerste enorm veel sterkte aan de nabestaanden van Henry. Het is echt verschikkelijk wat er gebeurd is! Henry was zo'n super goede kerel, ik zal hem echt missen!

Over de zwaargewonde, dit is geen Duitser, (ik ben hoofdelijk verantwoordelijk voor het verkeerd in het nieuws komen hiervan). Het betreft hier een jongen uit Den Bosch.
Het laatste nieuws dat van de chirurg (via politie) uit Nijmegen kwam (rond 21uur):
Niet in levensgevaar, geen ernstig hersenletsel (op eerste indruk), maar wel uitgebreide fracturen aan benen en bekken. Rug en nek ok.

Ik stond ernaast toen het gebeurde (met de zwaargewonde), rende als idioot om zijn kite te vangen. Hij kwam al 100derden meters aanvliegen in sprongen van 50m ver en meer. Maar alles ging veeeel te snel. Ik had zijn  kite bijna vast, toen die weer in een loop de lucht in ging. Zag hem de lucht ingaan en heb niet meer durven kijken. Het waaide echt verschikkelijk hard toen (40+).

Sterkte aan iedereen,
houd de discussie ajb netjes. Dit is allemaal echt een gevolg van idioot verschikkelijk snelle weersverandering. Iedereen zag een donkere wolk, maar van 16 naar 50 is echt te!

Frank
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #122 Mei 09, 2009, 02:15:01
edit2Rapporteer  
Sorry, ik moet ook niet zeiken over zo'n opmerking, daar is dit alles veel te erg voor.
Shit Frank, jij zal de film wel 100x afgespeeld hebben gezien inmiddels.
Sterkte, zorg goed voor jezelf.
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #123 Mei 09, 2009, 06:29:56
edit2Rapporteer  
Wat een verschrikkelijk nieuws weer. Ik reed gisteren al met zo'n gevoel naar huis. Als er maar niets is gebeurd vandaag.......
Bij Kornwerderzand hebben we geluk gehad. Op het moment dat we met onze 9 (was gewoon goede maat) naar de kant gingen, kwam er ineens enorm harde wind opzetten. Jongens op de kant hebben 48 knopen gemeten toen ik nog aan het ploeteren was om mijn kite veilig te landen. De wind kwam echt onverwacht opzetten. De buien waren nog niet eens te zien.
Het was echt een weersomslag die zo onverwacht kwam, dat je er nauwelijks nog normaal op kon reageren.

Iedereen die bij het ongeluk was of er mee te maken heeft, heel veel sterkte. Gecondoleerd aan familie en vrienden van Henry.
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #124 Mei 09, 2009, 10:44:04
edit2Rapporteer  
Dit was bijna niet te voorkomen. KNMI luchtvaart, doorgaans erg betrouwbaar had het over vlagen van 10 knopen boven de maximum wind. Dit was 30 knopen......

Verscholen buien met uitschieters tot 45 knopen voorspeld door KNMI luchtvaart. gister. Dus bijna niet te voorkomen is een beetje veel van t goede. Ik denk als een van de slachtoffers die voorspellingen gezien had ze geen van allen het water op gegaan zouden zijn. Neemt niet weg dat t verschrikkelijk is wat er is gebeurd. Sad

Heel veel sterkte aan alle nabestaanden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.