Slingshot TD 3 bar te gebruiken met TD 2 en 1?

Willy77

Berichten: 67
Juni 14, 2009, 15:57:49
edit2Rapporteer  
Hallo,

Weet iemand of de vernieuwde bar van de Slingshot TD 3 te gebruiken is voor de slingshot 2 en 1 en of er misschien een upgrade kit te hopen is?

Het varen met de leech aan het oogje welke naar een van de power lijnen gaat vind ik erg vervelend en ben dus benieuwd of de nieuwe bar t gebruiken is op mijn iets verouderde TD's


Groet Willem
gecko265

Berichten: 60
Antwoord #1 Juni 14, 2009, 23:17:56
edit2Rapporteer  
Hey willem,

ik voer zelf altijd T2, en vaar nu T3.
bar systeem vind ik nu veel beter inderdaad. bij een rotatie niet meer in de knoop met je leash.
volgens mij moet je een T3 bar zo kunnen gebruiken op je T2. Ik heb het zelf echter nooit geprobeerd.
eventueel kan je misschien ook je T2 bar ombouwen, ik heb daar ooit wel eens iets over gelezen dat daar kitjes voor zijn. misschien ff bij je lokale shop vragen..
alhoewel je voor een complete bar misschien niet veel meer kwijt bent dan voor zo'n kit.
voor de T1 weet ik het niet..

Groeten Remko
Kitesufferd

Berichten: 76
Antwoord #2 Juni 15, 2009, 08:57:59
edit2Rapporteer  
De bridle op de T3 is anders als op de T2. Volgens mij moet je als je een T3 omzet van 2:1 naar 1:1 ook iets aan de bridle veranderen (ander bevestigingspunt of tussenstukje?). Misschien als je de nieuwe bar alleen op 2:1 gebruikt het wel mogelijk is om de bar zonder modificaties te gebruiken.

Voor zover ik weet is de upgrade kit er (helaas) nooit gekomen.
gecko265

Berichten: 60
Antwoord #3 Juni 15, 2009, 20:38:21
edit2Rapporteer  
Kitesufferd,Jou verhaal klopt inderdaad!
De bridles zijn inderdaad anders, (veel korter) en dat tussenstukje voor 1:1moet er ook tussen bij de wingtip. maar of dat betekent dat de bar niet werkt met de kite dat weet ik niet..
misschien dat je slingshot zelf ff een mailtje kan sturen? die weten t vast wel.

Remko
Willy77

Berichten: 67
Antwoord #4 Juni 16, 2009, 12:22:13
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie meedenken, ik heb inmiddels de vraag uitstaan bij slingshot, maar wacht nog op antwoord....


Zodra ik antwoord heb zal ik dit hierposten ter lering en de vermaak, zullen we maar zeggen....


En anders ga ik misschien zelf wel eens knutselen.......

Greetz!
Willem
Willy77

Berichten: 67
Antwoord #5 Juni 18, 2009, 09:19:46
edit2Rapporteer  
Heren,
Hier de upodate van Slingshot USA: Bar van T3 is te gebruiken op de T2 en T1.
Nu dus nog even een sponsor vinden die zo'n bar kan regelen voor mij!

Greetz en enjoy dit weekend, wordt erg lekker!
Peter1080

Geen avatar

Berichten: 74
Antwoord #6 Juni 18, 2009, 22:59:48
edit2Rapporteer  
heb een t2 en een t3, maar vindt erg weinig verschil tussen de kites en bar's zitten. T3 voelt iets stabieler aan, maar ...... details.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.