Wie heeft er schuld?

piede

Berichten: 1689
Antwoord #50 Oktober 20, 2009, 10:16:53
edit2Rapporteer  
Ja hoeveel heb je betaald? Ik zou aangifte doen, dit is toch geen doen...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #51 Oktober 20, 2009, 10:17:59
edit2Rapporteer  
Oef, met 3 man geld ophalen is niet echt goed te praten. Maar dat betekend wel dat ze heel associaal waren of heel erg zeker waren dat jij fout zat.

Het zou in dit geval wel handig zijn om de ander zijn kant van dit gebeuren te horen, want misschien zat jij wel gewoon gruwelijk fout en dan kan ik me deze reactie ook wel indenken als jij je niet behulpzaam genoeg opsteld.
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #52 Oktober 20, 2009, 10:25:42
edit2Rapporteer  
Er gaan nu 2 zaken spelen, het originele incident op het water, en nu een 2e incident bij hem thuis. Waarbij het 2e incident vrij helder is: met 3 man langskomen is gewoon afpersen, en daar moet je inderdaad aangifte van doen. Dat had je niet zo moeten regelen.

Juist omdat het eerste incident zo onduidelijk is, lijkt het delen van de kosten de meest eerlijke oplossing imho.
Vliegenaar

Geen avatar

Berichten: 216
Antwoord #53 Oktober 20, 2009, 10:28:09
edit2Rapporteer  
Zowiezo had je ze nooit bij je thuis langs moeten laten komen, je jad het beter kunnen overmaken.
nielsen

Geen avatar

Berichten: 90
Antwoord #54 Oktober 20, 2009, 10:50:35
edit2Rapporteer  
wat ongelooflijk bizar om dit te lezen. geld halen met z'n drieen? godsamme, ik wil zijn naw gegevens wel eens weten. en met welke kite hij vliegt. en ik altijd maar denken dat kiters onderling zo'n hechte community is.
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #55 Oktober 20, 2009, 11:04:33
edit2Rapporteer  
Wat een klote verhaal!

Welke gegevens heb je van hem?

Je hebt aangegeven dat je meteen vanaf het begin hebt aangeboden om de kosten te delen. Daarom vind ik dat je je niet totaal onredelijk hebt opgesteld. Om dan vervolgens met 3 gasten langs te komen en zoals jij het omschrijft effe geld te eisen is geen stijl en moet je niet accepteren. Hoeveel was reparatie en hoeveel wilde ze hebben voor waarde vermindering?

Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hij heeft betaald voor waarde vermindering omdat kite na reparatie minder waard is.....anyone?
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #56 Oktober 20, 2009, 11:18:01
edit2Rapporteer  
Aangifte doen.. dit is toch belachelijk?!

Doet me beetje denken aan die gas die afgeperst werd tijdens vakantie door een stel locale kite-exploitanten. Kan de desbetreffende thread niet vinden jammergenoeg. (zijn redding was het overboeken met paypal, die de betaling niet vertrouwde)
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #57 Oktober 20, 2009, 11:21:49
edit2Rapporteer  
Leuk om een geschil meteen met brute macht af te dwingen!
Gelukkig is het niet ge-eskallert. Is zeker zinvol dit bij de politie te melden, maar heb je naam, address van een van de 3 heren anders kan de Politie niets uitrichten...

Lijkt mij dat de stemming op jouw Surfstrand de komende tijd ook niet echt top zal zijn....

Toch: als zijn Fronttube door jouw lijnen doorgesneden is dan is er wel iets meer gebuert dan dat er 2 kites tegen elkaar gevlogen zijn....
Wanneer 2 kites tegen elkaar vliegen raken de lijnen gedraaid, kan er misschien een lijn knappen, maar om een Fronttude door te snijden is wel iets meer voor nodig..

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #58 Oktober 20, 2009, 11:30:49
edit2Rapporteer  
Hoe kwam hij aan je adres?

En op welke spot vaar je?
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #59 Oktober 20, 2009, 12:41:42
edit2Rapporteer  
Hoop dat je niet teveel hebt meegegeven, extreem lullig en idd wel beetje misdadig om met zijn 3-en langs te komen. Aangifte kan natuurlijk alleen als ze je onder druk hebben gezet, puur en alleen met 3 man langskomen is niet netjes maar geen misdaad.

Hoop trouwens dat die idioot ook op dit forum meeleest, krijgt ie in ieder geval mee dat het een lul is die misbruik maakt van jou intentie om het volwassen op te lossen.

Maar begrijp dus uit je verhaal dat je geen NKV WA verzekering had waarop je had kunnen proberen het te verhalen.
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #60 Oktober 20, 2009, 13:34:15
edit2Rapporteer  
Vervolg  story:
Ze kwamen vandaag met z'n drieen geld halen, was geen super groot bedrag en mijn verweer dat ik de uitgaande kiter was maakte geen enkele indruk.
Hij wilde ook extra geld omdat zijn kite minder waard was geworden.
Ik zei dat we hier lang over konden praten, maar dat hij dat niet van mij  krijgt.
De hoofdstrut was compleet doorgesneden door mijn lijnen.
Omdat ik geen ruzie met die gasten wilde hebben heb ik toch maar betaald .
Ik heb ook nog eens gezocht naar regels die overal gelden , maar de meesten zijn niet officieel.

1) Dit is bedreiging, dus aangifte doen
2) schade afhandeling gaat nooit contant, want hoe kan jij nu eventueel bij je verzekering claimen. oid
3) de schuldvraag was onbeantwoord, er zijn gewoon vaarregels die gelden voor kiters. Kom je hier met de weder partij niet uit is het voor de verzekeraar of de kantonrechter of desnoods de rijdende rechter

Ben er niet bijgeweest, dus wellicht is het terecht dat je hebt betaald, echter de manier waarop het is gelopen is gewoon niet zoals het moet en hier dien je melding van te maken.

Persoonlijk is mijn mening, waar er 2 springen zijn er 2 fout! dus jouw voorstel om kosten te delen lijkt me de snelste uitweg. Hopelijk heb je wel de factuur van de reparatie ontvangen om zeker te zijn dat de weder partij niet ook nog bij z'n eigen verzekering gaat claimen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #61 Oktober 20, 2009, 15:14:11
edit2Rapporteer  
Ik volg dit topic nu een tijdje. En na het nogmaals gelezen te hebben bekruipt mij argwaan.

Waarom?

1. Waar het gebeurt is wordt niet vermeld!
2. Hoe het gebeurt is, komt ook niet helemaal duidelijk naar voren!
3. De "tegenpartij" staat opeens met drie man voor de topicstarter zijn neus, en eist geld. En dan blijkt de topicstarter ook nog eens flink wat contanten (neem ik aan?) bij zich te hebben op dat moment. Ik heb in de regel geen honderden euro´s op zak.

En als de tegenpartij zijn adres heeft gekregen, dan neem ik aan dat de topicstarter ook zijn adres heeft gekregen ivm de schadeafhandeling?


Misschien vind ik het te snel verdacht, maar het verhaal is wat mij betreft niet helemaal geloofwaardig!
kees69

Berichten: 280
Antwoord #62 Oktober 20, 2009, 16:28:37
edit2Rapporteer  

BIGBOY ?????????? schater

wel een toepasselijke naam na het lezen van het topic
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #63 Oktober 20, 2009, 16:50:32
edit2Rapporteer  
Begint idd wel erg ongeloofwaardig over te komen nu.
Is dit geen zieke grap ofzo?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #64 Oktober 20, 2009, 16:54:26
edit2Rapporteer  

BIGBOY ?????????? schater

wel een toepasselijke naam na het lezen van het topic

Dat is nr 4, bedankt kees69 Grin
sjorsie

Berichten: 326
Antwoord #65 Oktober 20, 2009, 17:11:08
edit2Rapporteer  
als dit een grap is dan is het wel een hele zielige..
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #66 Oktober 20, 2009, 17:19:15
edit2Rapporteer  
Let wel:  BIG BOY 1

Big Boy Nr 2 en BigBoy Nr 3 kwamen langs om het geld op te eisen...

Lijkt wel een beetje op de 3 boefjes van Donald Duck??????
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #67 Oktober 20, 2009, 20:03:19
edit2Rapporteer  
hmmmm, nu je dit zegt valt me wel op dat er erg  veel vragen in de posts staan maar dat er weinig door Bigboy wordt beantwoord....
Tijd om wat te laten horen lijkt mij!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #68 Oktober 20, 2009, 21:07:13
edit2Rapporteer  
Tijd om wat te laten horen lijkt mij!

Prcs, en we krijgen maar heel erg weinig informatie...en de informatie is ook nogeens dubieus...
Shannon

Berichten: 61
Antwoord #69 Oktober 21, 2009, 12:29:36
edit2Rapporteer  
ik zeg....

HOAX
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #70 Oktober 21, 2009, 20:22:28
edit2Rapporteer  
Laten we even zijn reactie afwachten.
Maar anders is 3 man wel een beetje overdreven.
bigboy1

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #71 Oktober 21, 2009, 22:52:36
edit2Rapporteer  
Dit is echt geen grap, maar in buitenland gebeurd, vandaar dat ik soms
nog niet alles vertel, volgende week ben ik thuis en zal alles vertellen,
dit ivm dat ik nog een leuke vakantie wil hebben, tevens heb ik dan nog wat tips die ik nu nog niet kan vertellen.
Tot volgende week
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #72 Oktober 21, 2009, 22:55:48
edit2Rapporteer  
Laat me raden, je zit in Dahkla
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #73 Oktober 22, 2009, 00:28:59
edit2Rapporteer  
Je houdt het wel spannend zo.
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #74 Oktober 22, 2009, 09:22:47
edit2Rapporteer  
Je houdt het wel spannend zo.

 schater

Ja spannend....

Bigboy1 heeft nog maar 4 x gepost en wij 71 x....
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.