Maand kite mei/juni maar waar???

Kitesther

Geen avatar

Berichten: 1
November 30, 2009, 15:14:36
edit2Rapporteer  
Beste mensen,
 
Ik ben van plan om een maand weg te gaan in mei/juni. Alleen vind een aantal dingen wel belangrijk, wind, warm weer en het liefste een plek met vlak water en mogelijkheid om te golf rijden.
Ik heb gedacht aan Mauritius maar daar ligt een rif onder de spot en moet je schoentjes aan heb ik gehoord.
Verder heb ik ook gekeken naar El Yaque en Bonaire. wat zouden jullie doen???
 
Mochten mensen ervaring of tips hebben qua accommodatie hoor ik het heel graag.
 
Groet Esther
el bio

Berichten: 39
Antwoord #1 December 27, 2009, 18:36:18
edit2Rapporteer  
Ben eens in El Yaque geweest in januari (2006), ik was toen beginner en heb daar mijn waterstart geleerd. Leken mij daar perfecte condities, voor zover ik dat toen kon beoordelen.
Zon is er ook geen probleem.
Er is daar één budget-hotel met een toffe sfeer, wij zaten in een hotel waar de sfeer minder was.

Aan wind geen gebrek denk ik:
http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_el_yaque.htm

Have phun!
Koen
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 December 28, 2009, 13:18:50
edit2Rapporteer  
Ik ben regelmatig op de Antillen te vinden en denk dat in jou geval "Aruba" the way to go is.
Het heeft namelijk heeft vlakwater en golf spot.
Bonaire heeft officieel alleen maar een vlakwaterspot maar die is wel erg lekker  Joepie

Hier een mooie movie van Aruba die ze op hanglos hebben gepost.
Geeft een mooie impressie van Aruba als kitespot.

http://www.hanglos.nl/news/211668/kitesurfnews-de-delft-kiters--aruba-2009.html
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #3 December 28, 2009, 13:39:53
edit2Rapporteer  
sardinie is rond die tijd ook goed en dichterbij
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #4 Januari 04, 2010, 12:23:34
edit2Rapporteer  
Kitesther,
Bunker heeft een goede optie: Sardinie, of in het noordern Palau of het zuiden, Chia, heeft in Mei/Juni veel wind.
In Porto Pollo (bij Palau) heb je een grote baai met vlak water, en altijd wind, even verderop heb je aan de westkust goede mogelijkheden om in de golven te kiten.
In Mei/juni heb je nog wel een pak nodig, maar daar staat tegenover dat de windkans bijna 100% is en een vlucht naar Olbia goedkoop is..

Belgarath

Geen avatar

Berichten: 145
Logs: 0 | 15 uur
Antwoord #5 Januari 07, 2010, 19:04:59
edit2Rapporteer  

In Tarifa kan je ook goed los in mei en juni, en vermijd je de enorme drukte van de zomervakantie.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.