Levensduur/kwetsbaarheid 2010kite kleur zwart?

naja

Berichten: 355
Mei 21, 2010, 18:43:54
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

Kan binnenkort mogelijk een bijna nieuwe Vegas kopen,helaas is die wel overwegend incl.le zwart.
Vroeg mij af of dit nog een negatieve invloed heeft op de levensduur van de kite,(zonlicht warmte,dat soort dingen).Lijkt mij anno 2010 geen probleem maar weet het niet zeker.

Wellicht kan  de echte materiaal kenner  hier iets over zeggen?
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #1 Mei 21, 2010, 18:52:19
edit2Rapporteer  
Ik vlieger nu sedert drie jaar met overwegend zwarte kites.
Eerst bandit uno toen de dos en de de wainman hawai.
Ik heb met alle types geen problemen gehad,ook een paar keer naar brazilie geweest met de kites.Je moet ze alleen niet te lang hardopgepomt in het hete zand laten liggen,maar dat vind geen enkele kite prettig ........
Zeker in nederland verwacht ik no problemoos  ThumpsUp

suc6
globe

Berichten: 1143
Antwoord #2 Mei 21, 2010, 21:17:50
edit2Rapporteer  
Maak je geen zorgen. Uiteraard is UV een vijand en absorbeert zwart doek meer UV. Maar zoals hierboven geschreven is zand icm harde wind een grotere vijand.

Als zwart echt zo kwetsbaar was zouden fabrikanten geen zwarte kites meer maken. Voordeel is dat je geen vlekken in je kite krijgt.

gewoon kopen dat ding!  Vegas 2010 zijn namelijk ook nog eens hele prettige kites Wink
naja

Berichten: 355
Antwoord #3 Mei 21, 2010, 22:26:40
edit2Rapporteer  
Vooralsnog bedankt voor de reakties en eventueel de nog komende.

En dat de vegassen  heel fijne kite's zijn weet ik ook inmiddels al wat jaartjes globe,heel fijn  idd. ThumpsUp
Le. is trouwens wit is mij net op gevallen ,maar goed.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #4 Mei 22, 2010, 20:36:24
edit2Rapporteer  
volgens Big Boysports is uv vrijwel de enige verouderings-factor. Bij 2 jaar intensief gebruik, neemt de kracht danig af. Ik heb daar zelf ook ervaring mee, met een zwarte kite ook. Belangrijk is ook dat je de beschermende waslaag er niet afwast ( bijv. met sop, lekken op sporen). epoxy-boards zonder lak zijn bijv. ook bros binnen een jaar. Kunststof is gewoon erg afbreekbaar voor uv (soms maar goed ook!).
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #5 Mei 22, 2010, 20:39:38
edit2Rapporteer  
Vergeet ik nog; ik weét niet, of zwart meer uv opneemt, wel meer warmte; en dat is ook slecht voor kunststof.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Mei 24, 2010, 12:12:48
edit2Rapporteer  
Voordeel is dat je geen vlekken in je kite krijgt.....

Ik heb ook een volledig zwarte kite maar vlekken krijg je juist wel. Jij doelt natuurlijk op vuile plekken maar indien je kite opdroogt met zeewater erop zie je op je zwarte LE witte plekken (kristallen).
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.