kite kopen

menno70

Geen avatar

Berichten: 1
Juni 27, 2010, 12:15:00
edit2Rapporteer  
Hallo kiters! Ik wil een kite gaan kopen maar eerst wat input nodig.
2jaar terug heb ik gelest,vorig jaar het strand bezocht kiteholliday Tarifa en toen
een set gekocht op marktplaats.Dit was impulsief en bleek een kite uit 2004,niet veilig en niet bepaald geschikt voor een beginner(wat ik nog steeds ben).
Een vriend raadde me aan een zeeko te kopen (wat best een goede kite lijkt),ik zag een nieuwe 9 meter voor maar 600 euro.Dit is voor mij haalbaar maar dit is ws wel zonder lijnen.(notus lt)
Ik wil eigenlijk geen 800/1000 euro uit gaan geven maar wil wel graag een goed doorontwikkelde
kite.In eerste instantie duizelde het me van de info waardoor ik me niet voldoende voorgelicht had
daarom nu deze topic.
Nu zou ik graag nieuw kopen indien haalbaar of 2ehands uit 2008/9.
Mijn indruk is dat best waroo,airush,ozone bijvoorbeeld goede beginnerskites zijn om naar te zoeken gebruikt,of gaastra omdat die degelijk is(jeckyl10m)
Bijna was ik gisteren een occasion gaan bekijken in zevenhuizen maar dat bleek een andere zevenhuizen te zijn dan hier in groningen.
Een rit naar Zeeland/rotterdam is niet erg praktisch,zeker niet voor 2ehands(eerst bekijken)
Zijn julie bekend met Zeeko,naar wat voor kites kan ik gaan zoeken met zo'n €600.
Shops/occasions in groningen/friesland,alle input is welkom.Ik weeg 73kg,ben niet van plan
heel snel te gaan springen loopen ed wil gewoon kiten.
A3aan

Geen avatar

Berichten: 29
Antwoord #1 Juni 27, 2010, 15:59:27
edit2Rapporteer  
Bij kitepro heb je een inroductiedeal van de zeeko notus. Heel veel mensen zijn wel tevreden met de zeeko notus alleen sommige vinden de bradruk te hoog. zeeko notus is trouwens ook echt wel een old school kite. Ik heb er zelf nog nooit aangehangen.

Ik vaar zelf met bandit dossen. Ook wel lekker als beginnerskite. Enige wat ik dan niet beginners vind is dat hij wel redelijk hard door kan trekken bij windvlagen. De bandit dos heeft trouwens ook een best hoge bardruk, maar vindt dit zelf niet storend. Best waroo is ook wel goed om mee te beginnen, maar wel weer een totaal andere kite.

Bij gaastra schijnt de qr niet goed te werken en veiligheid is wel belangrijk zeker als je beginner bent.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Juni 27, 2010, 16:05:26
edit2Rapporteer  
Nou, gaastra-man morres to the rescue maar weer: Dat gaastra QR verhaal is al lang GRATIS opgelost. kunnen veel merken een puntje aan zuigen
Verzet

Berichten: 75
Antwoord #3 Juni 27, 2010, 18:45:37
edit2Rapporteer  
@A3aan:
Praat alleen over dingen waar je verstand van hebt!

QR probleem is al lang kosteloos opgelost. De nieuwe werkt perfect!
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #4 Juni 28, 2010, 10:21:24
edit2Rapporteer  
Best waroo en Gaastra Jekyll prima kites.

Probeer idd overjarig te zoeken (en een goede deal te sluiten). 
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #5 Juni 28, 2010, 20:16:18
edit2Rapporteer  
@A3aan wat versta je onder een old-school kite's? Huh Een C-shape lijkt mij wat meer old-school dan een Zeeko Notus.... Roll Eyes


@menno70 Zeeko Notus-en zijn echt super kite's, ik spreek uit eigen ervaring... Grin
Het zijn echt super stabiele kite's die goed hoogte lopen, gemakkelijk springen en veel hangtime hebben. ThumpsUp
Ze hebben een hoge bar druk maar dat vind ik juist fijn.

Hier wat info en een review:

http://www.kitehigh.nl/gear/Kites/Zeeko/Notus/2010

http://www.kitehigh.nl/forum/?topic=36058.0

http://zeeko-kites.com/?langue=eng

http://webshop.kitepro.nl/epages/08012902.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/08012902/Products/10101601/SubProducts/10101601-0005

Mocht je een keer de Zeeko Notus 2009 of de 2010 willen testen stuur maar een PB, en spreken we een keer af langs het water. (als het eindelijk een keer gaat waaien natuurlijk)
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Juni 28, 2010, 21:08:55
edit2Rapporteer  
Nou, gaastra-man morres to the rescue maar weer: Dat gaastra QR verhaal is al lang GRATIS opgelost. kunnen veel merken een puntje aan zuigen

Hoezo? zijn er nog meer merken waarvan anno 2009/2010  de QR/ Safety weigerde of spontaan afbrak?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Juni 28, 2010, 22:20:12
edit2Rapporteer  
Och, om jouw aanval dan maar weer  af te slaan:
Brekende barren bij 2merken, loslaten grip, loslatende naden(werd wel goed opgelost bij dat merk)
Dan wel nog meer zaken die in het verleden zijn voorgekomen bij enkele merken. Meeste wat uit de fabriek komt is ok, maar soms gaat er iets mis. En hoe goed een merk dan is, hangt er vanaf hoe men dat oplost.

Service hoeft niet alleen op safety gericht te zijn, als een product te kort schiet, mag je service verwachten, wat hier verleend werd.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #8 Juni 28, 2010, 22:48:35
edit2Rapporteer  
Bij kitepro heb je een inroductiedeal van de zeeko notus. Heel veel mensen zijn wel tevreden met de zeeko notus alleen sommige vinden de bradruk te hoog. zeeko notus is trouwens ook echt wel een old school kite. Ik heb er zelf nog nooit aangehangen.
Dan moet je er misschien toch echt eens onder gaan hangen. De Zeeko Notus 10m is van alle SLE/bow/delta dingen die ik gevaren heb by far de kite met de beste unhooked performance.

Ook in hoog springen is de Notus echt een kei!

Het klopt dat de kite redelijk wat bardruk (wat ook vooral stuurdruk is) heeft. Persoonlijk vind ik het wel fijn omdat je precies aanvoelt waar de kite staat en je unhooked je kite lekker stabiel op 1 plek blijft staan omdat je minder per ongeluk je kite omhoog/omlaag stuurt.

@ Menno: beter pak je de Notus ipv de Notus LT, dat is echt een beginnerskite en geschikt voor scholen. Hij zal in het begin prima zijn, maar met de gewone Notus weet je in ieder geval dat je je de komende jaren niet zult vervelen. Een 9 is als one kite quiver voor jou ideaal. Wil je er twee dan kun je kijken naar de actie van kitepro.nl van een 10 en een 7.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Juni 29, 2010, 01:02:04
edit2Rapporteer  
Bij kitepro heb je een inroductiedeal van de zeeko notus. Heel veel mensen zijn wel tevreden met de zeeko notus alleen sommige vinden de bradruk te hoog. zeeko notus is trouwens ook echt wel een old school kite. Ik heb er zelf nog nooit aangehangen.
Ook in hoog springen is de Notus echt een kei!

Het klopt dat de kite redelijk wat bardruk (wat ook vooral stuurdruk is) heeft. Persoonlijk vind ik het wel fijn omdat je precies aanvoelt waar de kite staat en je unhooked je kite lekker stabiel op 1 plek blijft staan omdat je minder per ongeluk je kite omhoog/omlaag stuurt.
Vooral kwestie van gewenning natuurlijk, hij spring idd aardig, maar de jekyll wel echt beter hehe, maar zeker een fijne kite ja
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #10 Juni 29, 2010, 16:24:53
edit2Rapporteer  
morres, ik en nog veel meer mensen kennen een gevalletje dat het sowieso eerst zelf moest betalen,  minimaal 30 man, hoop voor diegene van wie die was dat ie m wel achteraf vergoed heeft gekregen
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #11 Juni 29, 2010, 17:12:43
edit2Rapporteer  
morres, ik en nog veel meer mensen kennen een gevalletje dat het sowieso eerst zelf moest betalen,  minimaal 30 man, hoop voor diegene van wie die was dat ie m wel achteraf vergoed heeft gekregen
Je hebt het zeker over Marvin in Duitsland?

Bij kitepro heb je een inroductiedeal van de zeeko notus. Heel veel mensen zijn wel tevreden met de zeeko notus alleen sommige vinden de bradruk te hoog. zeeko notus is trouwens ook echt wel een old school kite. Ik heb er zelf nog nooit aangehangen.
Ook in hoog springen is de Notus echt een kei!

Het klopt dat de kite redelijk wat bardruk (wat ook vooral stuurdruk is) heeft. Persoonlijk vind ik het wel fijn omdat je precies aanvoelt waar de kite staat en je unhooked je kite lekker stabiel op 1 plek blijft staan omdat je minder per ongeluk je kite omhoog/omlaag stuurt.
Vooral kwestie van gewenning natuurlijk, hij spring idd aardig, maar de jekyll wel echt beter hehe, maar zeker een fijne kite ja
Maarja de Jekyll springt alleen keihoog maar wil je niet mee uithaken
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #12 Juni 29, 2010, 17:22:33
edit2Rapporteer  
morres, ik en nog veel meer mensen kennen een gevalletje dat het sowieso eerst zelf moest betalen,  minimaal 30 man, hoop voor diegene van wie die was dat ie m wel achteraf vergoed heeft gekregen
Volgens mij heeft hij z'n geld niet terug gekregen.

 
@ Morris: je moet niet iedere kritiek betitelen als zijnde "een aanval" .

De kitesurfsport ligt al genoeg onder vuur en is er gewoon mee gebaat dat er geen onveilig materiaal op de markt wordt gebracht. Ook in het geval van brekende barretjes enz enz   zal ik daar commentaar op leveren.  Het afstrepen van foutjes van het ene product tegen foutjes van een ander product is absoluut geen bijdrage aan een verbetering van het kitesurfen op zowel het onderwerp veiligheid als het  imago van de sport. 

In het geval van de brekende safety van Marvin in Duitsland ging het om een compleet nieuwe vlieger die in Nl in maart van dit jaar in een off. shop in Nederland  gekocht is. Als in 2009 op de diverse fora al wordt geconstateerd dat er een productiefout is met een safety en er het jaar daarop in de praktijk nog steeds materiaal wordt verkocht waarbij deze ( naar mijn mening cruciale productiefout / we praten over een safety! ) niet vervangen is,  gaat er ergens  iets tussen fabrikant / importeur / shop hardstikke fout.
Dat je dan een bak kritiek over je heen krijgt ligt niet bij de mensen die kritiek leveren maar bij het product zelf. 


Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #13 Juni 29, 2010, 22:37:59
edit2Rapporteer  
Het laatste wat ik gehoord heb is dat die persoon eigenlijk die 50 euro niet had moeten betalen aan de shop volgens Gaastra NL. Gaastra NL zal dus ook niet terug betalen. De persoon zal het zelf moeten regelen met de shop (laat die nu wel 600km verderop liggen). Wel ging Gaastra NL kijken of ze eventueel nog iets konden doen. Tot dusver nog niet begrepen dat het betaald is maar daar kan de persoon vast meer over zeggen.

Wat wel even gezegd mag worden is dat het Gaastra ondertussen gelukt is om een goede QR te maken waardoor wat dat betreft de goede kit eigenschappen niet meer overschaduwd worden.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #14 Juni 29, 2010, 23:34:23
edit2Rapporteer  
Ik word er een beetje simpel van dat mensen iedere keer weer met het Gaastra QR verhaal komen. Er kan geen Gaastra zonder QR genoemd worden, een beetje jammer. Gaastra heeft zich goed ingespannen om het probleem te verhelpen. Ik weet vanuit mn directe omgeving dat alle shops nieuwe QR's opgestuurd gekregen hebben zodra die beschikbaar waren inclusief instructies en dergelijke. Dat dat niet gekoppeld is naar de klanten is dan een fout van de shop. Daarnaast zou ik trouwens, als ik een Gaastra kite had, direct naar de shop gegaan zijn om mn QR te vervangen, mag je toch ook best van een klant verwachten.
Maargoed, alles elke shop z'n ding gedaan heeft en de klanten het nieuws rond hun kite een beetje volgen hebben ze de QR laten vervangen en is er niks meer aan de hand.

Mensen ga de Jekyll 2010 gewoon eens testen, het is echt een keigoede kite die menig kiter zal bekoren.

En nu weer ontopic: menno, gewoon voor die Zeeko gaan, echt topkites!
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #15 Juni 29, 2010, 23:45:03
edit2Rapporteer  
Mensen ga de Jekyll 2010 gewoon eens testen, het is echt een keigoede kite die menig kiter zal bekoren.

En nu weer ontopic: menno, gewoon voor die Zeeko gaan, echt topkites!

 schater
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #16 Juni 30, 2010, 00:59:26
edit2Rapporteer  
Heb tijdje terug de Jeckyll 2010 eventjes getest en moet toegeven dat et best een hele goede kite was. De bar mjah ik vond et niet veel soeps maar goed zolang et maar werkt.

Het is in ieder geval geen kite om zo maar even weg te vegen op basis van verhalen van voorgaande jaren. Die ondertussen echt wel opgelost zijn.
Er iedere keer een drama van maken dat er over gezeikt worden vind ik dan ook weer niet nodig. Ik begin bijna te denken dat mensen et leuk beginnen te vinden Morres op de kast te jagen en daarom maar door te gaan over dat gedoe.

De Zeeko kites zijn gewoon weg goed. Ga je voor een Delta is de zeeko zeker een goede keuze. Persoonlijk ben ik niet zo weg van de feeling van deltas.
Core zou ook zeker een optie zijn hoor veel goede dingen over die kites.

Misschien zou ook een Epic Renegade iets voor je zijn. Heeft veel eigenschappen van een delta is super stabiel. Alleen is et echt een SLE.
Voor jouwn wensen en kunnen zou de renegade goed bij je aansluiten en je zult er ook nog lang mee kunnen doorvaren.
Wil je hier meer over weten neem dan contact op met jeroen (at) epickites.com
Ik kom zelf uit groningen dus best dichtbij ^^.

Maar ook een Zeeko zal zeker geen slechte keuze zijn.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #17 Juni 30, 2010, 05:01:13
edit2Rapporteer  
Hendrik, Gaastra heeft nergens naar buiten gebrachtdat de QR niet deugde en om te ruilen is dus hoe kan je als Gaastra klant dan gelijk teruggaan naar de shop om het om te ruilen? Tevens zijn er mensen die een nieuwe kite gekocht hebben toen de nieuwe QR al in de winkel was en ervan uitgingen dat het dus de nieuwste QR was. Je mag normaal ook niks anders verwachten. Overigens speelde ik enkel in op het verhaal hier hoor. Zoals ik eerder zei is het goed dat alles nu opgelost is. En die 50 euro zal hoe dan ook wel terugkomen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 Juli 01, 2010, 00:22:14
edit2Rapporteer  
een aantal personen hier kunnen nou wel doen alsof ze weten hoe de vork in de steel zit, maar die zitten gewoon achterbaks te zieken. Ze weten zelf wel wie ze zijn, dus sloes daarover.

over de QR, het is zoals KappuhH zegt prima opgelost, niks achterbaks of doofpot,altijd eerlijk, GRATIS en direct gehandeld
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #19 Juli 03, 2010, 14:34:18
edit2Rapporteer  

Leuke discussie dude's, maar volgens mij is menno70 niet zo actief op kitehigh.... Roll Eyes

Vraag me af of hij het uberhaupt heeft gelezen. Undecided
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 Juli 03, 2010, 18:38:20
edit2Rapporteer  
70staat voor het aantal dagen wanneer ie terugkomt
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #21 Juli 09, 2010, 12:49:43
edit2Rapporteer  
70staat voor het aantal dagen wanneer ie terugkomt

 schater

kan lang duren dus, want de teller staat nogsteeds op 70...  Roll Eyes
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.