Kitetrip frankrijk

Rolandpeelen

Berichten: 40
Juli 03, 2010, 14:50:38
edit2Rapporteer  
Hela,

Ik ben samen met een vriend van me van plan om een trip door frankrijk te maken om te gaan kiten. Ons idee is om eerst de westkust af te reizen tot we ongeveer bij Bordeaux zijn, en dan in een ruk door naar het oosten om richting argeles sur mer te gaan.

Heeft er iemand nog spots die we sowieso moeten bezoeken aan zowel de west- als oostkust?

Hoor het graag!

Gr. Roland
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #1 Juli 03, 2010, 15:15:31
edit2Rapporteer  
leuke camping maar waarschijnlijk te zeer van jullie route:
direct aan het strand en in de buurt nog meerdere spots.
Grote windkans maar ook grote kans op slecht weer.

5 km van Argeles ligt de kitespot St.Cyprien. Helaas vaak aflandige wind (tramontana). Je kunt dan beter naar Rosas rijden of Franquin.

http://www.camping-des-abers.com
madvisionz
Gast
Antwoord #2 Juli 03, 2010, 16:01:54
edit2Rapporteer  
Ben vorige maand in St.Cyprien geweest, heb heerlijk kunnen kiten met m'n 10m!
Wel mooi met d Pyreneeën op de achtergrond!
Rolandpeelen

Berichten: 40
Antwoord #3 Juli 03, 2010, 16:32:15
edit2Rapporteer  
Staat genoteerd..
We zijn beiden ervaren kitesurfers, dus aflandige wind is op zich geen probleem.

Ik ben zelf een aantal jaar geleden naar argeles geweest (camping "la marende" oid), die lag ook heel dicht bij het strand, vandaar onze keuze voor argeles.

Meer optie's zijn uiteraard welkom!
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #4 Juli 03, 2010, 16:55:30
edit2Rapporteer  
Staat genoteerd..
We zijn beiden ervaren kitesurfers, dus aflandige wind is op zich geen probleem.


Zijn altijd mooie uitspraken schater
Rolandpeelen

Berichten: 40
Antwoord #5 Juli 03, 2010, 17:32:19
edit2Rapporteer  
Staat genoteerd..
We zijn beiden ervaren kitesurfers, dus aflandige wind is op zich geen probleem.


Zijn altijd mooie uitspraken schater

Juist.. En dit helpt mij op wat voor een manier? (serieus, gaarne dit soort berichten gewoon voor jezelf houden, ik weet wel wat ik doe (en wat ik niet doe))
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #6 Juli 03, 2010, 18:54:02
edit2Rapporteer  
leucate schijnt ook top te wezen en de keuze om binnenkant te varen of buitenkant
dus lekker vlak water...ben er zelf van 20 tot 27 juli
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #7 Juli 04, 2010, 00:27:33
edit2Rapporteer  
idd leucate. wij zaten in la franqui, vlakbij leucate.
ben daar eind mei 1 week geweest, en hebben het zeer getroffen met veel zon en heel veel wind (tramontana)
wij verbleven op een camping aan het strand waar de pkra ook is. (camping des coussoules)
strand is ca 500 mtr breed, dus voor alle "windsporters" genoeg plek.

bij de camping op het strand is rescue service mogelijk. (volgens mij 25 per keer of 50 euro per week, maar geen gebruik van gemaakt, ik ga persoonlijk nooit aflandig kiten)

vlakbij leucate (10min met de auto) heb je etang de la palme, een meer wat ondiep is, en waar veel gekite wordt. hier zijn ook alle beginners en lessers, dus je moet even doorlopen naar achter, en dan heb je alle ruimte.
wel doen, kost je anders je materiaal, ze letten echt nergens op. en helpen trouwens ook niet met landen en oplaten. zoek wat medetouristen op, de locals laten je links liggen.  ThumpDown

op etang de leucate zijn ook nog een aantal spots, maar niet gekite daar.

wel zeer vlagerige wind (tramontana), en op de meren zijn schoentjes wel aanbevolen, veel schelpen.

ben er nu al en paar keer geweest, wel elke keer in mei.
je moet wel geluk hebben met de wind, pkra dit jaar was maar 1 dag wind, wij hadden elke dag wind, en de laatste 2 dagen zelf veel te veel wind (35 knopen met uitschieters naar 66)

maar ik ga volgend jaar zeker weer.


Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #8 Juli 04, 2010, 22:44:28
edit2Rapporteer  
hoi,

wij gaan met 6 man komend weekend naar Quiberon. Le penthievre. Camping les Sables Blancs.

schijnt goed te doen te zijn daar. je hebt een baai en ook een zeekant om te kiten.

ben benieuwd.

hopelijk staat er wind!! Wink

have fun!
gnijzink

Berichten: 341
Antwoord #9 Juli 22, 2010, 10:17:02
edit2Rapporteer  
Heeft iemand nog tips en links naar goede accomodaties omgeving Leucate.
Max zo'n €450,- per week voor 2 personen.
Heb een auto bij me dus zo'n 20 a 30 km is geen probleem!
Liefst natuurlijk dichterbij!
Appartement,vakantiehuisje.
Geen camping,mijn vriendin leeft graag op stand schater
Mitchel_12000

Berichten: 1183
Antwoord #10 Augustus 13, 2010, 15:24:49
edit2Rapporteer  
Quiberon is over het algemeen drama in de zomer qua wind. Wel mooie spots in de buurt om te golfsurfen overigens.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.