nieuwe kite's? en welke

MCdrijver1

Berichten: 159
Juli 18, 2010, 20:58:05
edit2Rapporteer  
allen.
na een seizoen van niet gevaren te hebben (druk op werk en huis gekocht e.d.)
begon het te kriebelen, en heb ik toch me kites mee genomen op vakantie..

aangezien er weer een hoop nieuw matteriaal rond vliegt hier, wil ik ook een andere kite!

het moet een 12 meter worden..

ik ben een kg of 90.. vaar sinds 2001/2002
heb in bezit:
16m naish raven
16m naish shockwave (ex el-rudo's)
16m cabrinha crossbow 1
12m fluid torque (zoek ik dus nu een vervanger voor, na een ruim een jaar gevaren te hebben)
9m best warroo (07 model geloof ik, met die zwarte tips)

dingen die ik graag zie:
goede up-wind performance
moet een sle/hybrid/sigma worden (met oog op depower e.d.)
extreme lift
lage bardruk.

ik vaar nu als 12 meter de 08 fluid torque, ding bevalt me eigenlijk gewoon goed, de power is prima, de lift is vrij sick, hangtime is prima, alleen die bardruk, word er toch echt moe van. ik vaar hem met katrollen op een cabrinha crossbow bar..
1:1 vind ik hem gewoon niet optimaal varen..

welke kite is mij nou aan te bevelen? ik heb geen enorm budget, en opter dus op een overjarig modelletje (08/09) of een nette gebruiktte.

degene die me helpt / wilt helpen ben ik dankbaar!!

p.s. zelf vind ik die naish sigma's wel heeel bruut er uit zien!
of is de helix 09 niet echt een goeie kite?
To

Berichten: 928
Antwoord #1 Juli 18, 2010, 21:15:22
edit2Rapporteer  
1 vraag wrm 3 16 m kites ?
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #2 Juli 18, 2010, 21:58:24
edit2Rapporteer  
tsjah.. waarom?

de raven was lichtelijk lek..
toen een crossbow gekocht, de eerste bowkite..
bardruk is echt huge op dat ding! daarom was ik op zoek naar iets anders, en kon ik voor een leuk prijsje geloof ik el-rudo's shockwave kopen..

toen bleek er gewoon zo een octopus v entieltje stuk te zijn op de raven..

ze doen het alle 3 nog.. niemand die ze wilt kopen.. niemand wilt meer 16 meter, zonde, maar helaas..
ik gebruik ze af en toe, ik ben zwaarder geweest (105kg)

als iemand ze wilt kopen.. prima! mogen best voor weinig weg hoor.. no problemo..
maar.. tsjah, het eet geen brood,

ik heb ook 4 planken (naish thorn 128 / 3e flowers / 3e noa/ bic???) ook gewoon omdat ik het toch al betaald heb, het eet geen brood, kost me geen cent meer, en als ik iemand vind die hem kan gebruiken.. mag die hem best wel eens lenen.. al sta  ik op het punt de noa te verkopen hier..

groeten uit spanje!

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 18, 2010, 22:36:21
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen een 13 of 11m2 Waroo 2009:

- Beste van de klas wat hoogtelopen betreft
- Zeer goede lift (in high-end)
- weinig bardruk

Zeer betaalbaar zowel overjarig als 2ehands.

2009 North Rebel ook goed hoogte lopen en zeer goede lift/hangtime.

En als het om lift/hangtime/upwind gaat is ook de Gaastra Jyckell 2009 een optie. Zorg er wel voor dat de bar in orde is, gebruik de zoekfunctie maar of vraag aan forumgenoot Morres voor meer info.


2009 Helix zou ook kunnen, heb alleen ervaring met het 2008 model. De 2009 is flink aangepakt tov voorgaande model.

Hopelijk kan iemand je adviseren die ook jou gewicht heeft. IIg ken ik mensen van 90kg+ die met de 11m2 Waroo goede ervaringen hebben. Helix 12m2 en 9m2 2009 idem.

Een bepaalde kite kan prima werken voor iemand van 75kg, maar bij een zwaarder persoon reageert hij gewoon anders. Erg belangrijk in je zoektocht om te onthouden.

Succes!
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #4 Juli 18, 2010, 23:55:46
edit2Rapporteer  
Niet makkelijk om te vinden maar een epic screamer 12m voldoet ook aan jouw eisen.

En verdraagt ook wel de minder lichte medemens naar ik vernomen heb... Grin

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Juli 19, 2010, 00:57:20
edit2Rapporteer  
goede low-end, behoorlijke stabiel en springen=jekyll. Wel lichte bardruk, moet je van houden. 2011 komt er aan, dus 2010 gaat eruit. zou een 12-9/8 doen. Gaastra maakt goede kites en niet duur, de bar klagen sommigen over, omdat die b.v. liever clamcleat hebben i.p.v strap, maar hij voldoet prima, en er zit standaard 21+3mtr lijnen op, wat erg vet is!

maar goed, er zijn zoveel goede spullen te koop, miss. ergens testen..?
sigma29

Berichten: 5
Antwoord #6 Juli 19, 2010, 01:42:58
edit2Rapporteer  
zou een naish cult 2009 pakken 12m of 13,5.
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #7 Juli 19, 2010, 13:04:27
edit2Rapporteer  
allen bedankt als eerste! ik kom hier kite's tegen die ik totaal niet ken loser

zonde dat die fluid gewoon zo verschrikkelijk zwaar is 2:1 en 1:1 gewoon niet lekker vliegt, anders was ik er echt zeer content van!

ik gaat eens rondvragen / kieken, ik zit nu in spanje..
denk dat ik als het gaat waaien eens iemand aanschiet of ik niet ff ken proberen Joepie
Hard2Handle

Berichten: 3114
Logs: 0 | 432 uur
Antwoord #8 Juli 19, 2010, 15:46:10
edit2Rapporteer  
Als ik jou was zou ik wat van die overige spullen verpatsen, kan je weer nieuwe spullen kopen. Op marktplaats ben je ze zo kwijt.


Je zou ook nog kunnen kijken naar de Notus van Zeeko, deze voldoet ook aan jouw eisen...
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #9 Juli 19, 2010, 17:01:23
edit2Rapporteer  
wat moet ik verpatsen dan?
zoiezo wil ik 1 x 16m houden..
wat zou ik krijgen voor een crossbow1 16m complete, echt geen hol dus.
de shockwave is best een redelijk tot goede kite, maar wie vaart er 16m?

ik kan prima een kite kopen, ook splinternieuw matteriaal, maar ik vaar 3 weken in het jaar hier in spanje (camping la ballena) dus vind ik het gewoon zonde om 1600 neer te leggen voor een kite, ik kan dat beter besteden..

een helix 12m complete uit 09 kan ik nieuw krijgen voor 700, dat vind ik interesant.
crossbow van 2009 800 euro in 12 meter..

dat soort kite's kan ik me prima veroorloven zonder gezeur van de vrouw (moet ook nog een nieuwe plank eigenlijk)

hoe goed / slecht is de 09 helix??
bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #10 Juli 19, 2010, 17:54:30
edit2Rapporteer  
ik vaar zelf helix 8 en 12 uit 2009.

ben 70 kg, de 12 kan ik tot ong 25 kn houden, is niet lekker.

stuursnelheid is te doen, maar 2010 stuurt veel sneller.

heeft weinig bardruk, sommige vinden dat niet lekker, ik vind het heerlijk.

tsja de lift weet ik niet echt, met weinig andere kite's gesprongen.
springt heel makkelijk. stabiel

de kite's zijn gewoon super.

voor een leuk bod mag je mijn 12m overnemen. het is een limited edition met bar en lijnen.

hij heeft 1 klein scheurtje deze heb ik geplakt.

The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #11 Juli 19, 2010, 18:44:17
edit2Rapporteer  
Ga naar wat demo \ test dagen en test wat kites van bekende om te voelen wat je lekker vind.


Bij 100+ zal je toch alles moeten proberen omdat je kite gewoon anders aan voelt. En wat meer \ eerder vervorming op treed.

Al die 16 meters weg en koop een grote Flysurfer als je met weinig wind wil kiten.  Ook als je het niks vind proberen.

Zweer je bij tube kites dan  een 12,13 of 14m afhankelijk van type kite en de maat van je bord.

Buiten dat , als je een kite test gebruik je eigen bord voor een betere feedback..

goede up-wind performance - 90% techniek, 5% kite, 5%bord
extreme lift - agressie(dus 16m weg) LE vaak smaller(hoofd prijs) of air-time over het algemeen iets minder agressief,  echter ook dit is 95% techniek.
lage bardruk - kites van tegenwoordig kennen geen bar druk voor echte bar druk moet je in de jaren voor 2002 zijn.
Depower - als je je stopper gebruik hef je dit op dus zou je ook voor ieder andere willekeurige kite kunnen kiezen.
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #12 Juli 19, 2010, 19:01:14
edit2Rapporteer  
wat is een redelijk bod op de 12 helix limited edition? gezien sommige abnormaal geld willen hebben voor die dingen.

@the_o

thanks voor je uitgebreide bericht! waardeer ik enorm..
ik kite sinds 2002, techniek heb ik zat, en indd een hele hoop is te weiten aan techniek!

mijn 16 meter raven doe ik niet weg, de rest wil ik eventueel wel weg doen, maar dat heeft niet echt haast!

ik ga denk de eerste de beste beschikbare demo dag eens een kiekje nemen, en een stukje varen met verschillende rommel

groeten
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #13 Juli 19, 2010, 19:16:34
edit2Rapporteer  
Niet makkelijk om te vinden maar een epic screamer 12m voldoet ook aan jouw eisen.

En verdraagt ook wel de minder lichte medemens naar ik vernomen heb... Grin



hmmmpfff... wel een mooie benaming "minder lichte mensen "

Ik heb onderlengte geen overgewicht Grin
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #14 Juli 20, 2010, 15:58:07
edit2Rapporteer  
iets met, ik ken het probleem..
ik ben er wel 20 kwijt geraakt..

bezemsteel12

Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #15 Juli 20, 2010, 18:44:10
edit2Rapporteer  
tsja een normaal bod, niet echt een idee, 2011 materiaal komt er bijna enz, doe een bod zou ik zeggen, (al heb je interesse natuurlijk) ik weet niet echt wat ik er voor moet vragen.

gr
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #16 Juli 20, 2010, 19:47:50
edit2Rapporteer  
Ik vind het wel mooi dat Michiel 1 van de weinigen blijft die een aantal kites adviseert omdat hij er goede ervaringen mee heeft voor een bepaalde doelgroep...en niet zijn eigen favo merkt promoot...

Maar goed: Je moet gewoon een Waroo kopen natuurlijk! BESTe kite ooit! :-)
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #17 Juli 20, 2010, 21:03:51
edit2Rapporteer  
haahaa , ik heb een waroo uit 2007 alleen een 9 meter.
toevallig deze week voor het eerst mee gevaren,
en moet indd eerlijk zeggen, beviel me best goew..

ben stiekem aan het zoeken naar iemand die de nemesis nxg even uitleent / mij laat probieren.. dat lijkt me ook wel een leuke kite..

@bezemsteel..
doe anders eens een nachtje slapen..
had vanmiddag bijna een nieuwe 09 helix gekoopt (zijn nu 700 complete)
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #18 Juli 25, 2010, 21:07:48
edit2Rapporteer  
ik heb een aankoop gedaan..

het is geworden: de best nemesis hp van 2008.
de 2009 is minder goed volgens een aantal mensen alhier..
de 2010 kent nog niet iedereen, en kon deze voor een leuk prijsje kopen..

de cult viel me tegen.. enorm snel, maar lift was matig (mijn 07 waroo vloog makkelijker)

kite only gekocht, omdat ik toch een best bar heb, en die er goed op werkt.

en toen... sloopte ik me best bar vanmiddag....  dus ook nog op zoek naar een redline of performance bar...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.