kitespullen versturen na reis Cumbuco

Joystick

Berichten: 251
Juli 20, 2010, 00:35:25
edit2Rapporteer  
Per half september ben ik samen met mijn vriendin 8 weken vrij. Willen hiervan 2 weken gaan kiten en vervolgens 6 weken rondreizen met de backpack in Zuid Amerika.

Voor de heenweg willen we een kitebag meenemen met 3 kites en 2 boards(30kg) waarvoor we waarschijnlijk extra moeten dokken maar dat is geen probleem. Vanuit Cumbuco willen we echter met de backpack verder. Eest hadden we het idee om de spullen daar te laten en op de terugreis weer mee te nemen maar dat is niet zo interessant omdat we beter via een andere route naar huis kunnen gaan. (anders blijf je binnen ZA vliegen)

Dus willen we de kitebag terugsturen vanaf Cumbuco. Nu hebben we al vaak vanuit het buiteland een doosje met spullen teruggestuurd bv vanuit Zuid Afrika of Vietnam maar dat was vaak maar 15 kg en klein. Nu gaat het om een dikke kitebag van bijna 30 Kg. Bij Fedex ff gekeken wat het kost,
maar €1400,- vind ik toch wel beetje veel geld  Roll Eyes

Mijn vraag is hebben jullie wel eens een complete kitebag  terug naar huis gezonden en wat heeft dan ongeveer gekost. Iets zegt me namelijk dat het voordeliger moet kunnen en dat kan het ook vast wel maar het is wel even lekker om te weten voordat we die kant op gaan.

groeten Lennart
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 Juli 20, 2010, 00:51:10
edit2Rapporteer  
nou vrees voor je dat via de lucht het gewoon niet goedkoper kan...ik werk zelf voor een luchtvaartmaatschappij...reken minimaal op 900 euro.
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #2 Juli 20, 2010, 01:20:37
edit2Rapporteer  
Pakket hoeft van mij nier perse te vliegen. Met de boot is ook prima als het veel scheelt.
TBK

Berichten: 2050
Antwoord #3 Juli 20, 2010, 07:59:27
edit2Rapporteer  
Je zou ter plaatse, om het verdeeld of als geheel pakket, aan een aantal Nederlanders kunnen vragen of zij het voor je mee willen nemen. Extra kosten liggen dan een stuk lager en is het
overwegen waard.
koen-tjeee

Berichten: 464
Antwoord #4 Juli 20, 2010, 10:21:02
edit2Rapporteer  
Misschien is het hier wel veel duurder via internet dan ter plaatse. Zelf heb ik iets van 10kg vanuit de Antillen naar NL verzonden voor 28 euro. (Met de boot, duurde ook 5/6 weken).

Meegeven aan Nederlanders is ook intressant, alleen even betrouwbare vinden Wink.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #5 Juli 20, 2010, 10:38:17
edit2Rapporteer  
check PM
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #6 Juli 22, 2010, 22:54:47
edit2Rapporteer  
bedankt voor jullie reacties, heb inmiddels een oplossing.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 Juli 22, 2010, 23:12:56
edit2Rapporteer  
en wat is die oplossing...deel het met ons, misschien kunnen wij daar ook wat van leren.
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #8 Juli 23, 2010, 21:02:19
edit2Rapporteer  
Ik kan redelijk voordelig vliegen omdat ik zelf ook bij een luchtvaart maatschappij werk. dus doe het via de omslachtige manier. Vlieg gewoon terug met mijn kitespullen naar amsterdam na het kiten. dump mijn kites. Pak mijn backpack + tent etc en de volgende dag vlieg ik weer terug maar dan naar Santiago of Buenos Aires om 5/6 weken te gaan backpacken.

Dan zit ik zit ik op de heenreis naar Cumbuco ook niet meteen met mijn backpack,tent, en al mijn andere outdoor equipement wat ik dan mee moet zeulen. Qua kosten scheelt het me niet heel erg veel, omdat ik weer 2 vluchten binnen Zuid Amerika bespaar.

1,5 jaar geleden is de kitebag met 4 kites en 2 boards  van mij en mijn vriendin voor 2 dagen zoekgeraakt op Singapore airport toen we in Vietnam gingen kiten. De stress die dat geeft omdat zij ook niet wisten waar ie was vond ik wel zo a-relaxt dat ik anders toch niet relaxt aan het backpacken ben als ik niet zeker weet waar mijn goodies a €4000,- zijn. Toen werd het ergens na 2 dagen op de luchthaven gevonden en keurig weer bij ons bezorgt maar zag mijn vakantie al helemaal verpest worden door die klojo's.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.