Update Oostvoorne (autostrand)

zwelg

Berichten: 56
Antwoord #50 Augustus 05, 2010, 22:02:28
edit2Rapporteer  
Zou me bijna aangevallen voelen Michiel is alleen dat ik vroeger. Als kind al naar oostvoorne ging en dat was echt al ver voor 2004 en als je als jong mannetje je rijbewijs hebt en een auto wat zou de eerste plek zijn waar je naar toe  ging om lekker te crossen ... Maar veder geen aanteigingen aan jouw adres want wij hebben als gevorde ook een ander plekje gevonden maar aangezien het ieder jaar erger wordt vindt ik het tijd dat er nu echt is goed naar het probleem gekeken wordt ... Laters
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #51 Augustus 05, 2010, 22:20:51
edit2Rapporteer  
Zou me bijna aangevallen voelen Michiel is alleen dat ik vroeger...

a. je bent geen beginner Wink
b. je kent het strand van voor 2004

Maar mee eens dat de problemen nu echt aangepakt moeten worden. En wat hier gezegd wordt over die scholen helemaal mee eens. Zij zijn commerciele gebruikers van het "natuurgebied". Die moeten als eerste aangepakt worden. Immers de Zeemeeuw moest ook wijken.

Verder blijf ik het krom vinden om uitgerekend die baggerzooi tot natuurgebied te bestempelen. Maarja, hier in Nederland speelt men graag voor god (maakbaarheid van natuur: jazeker!)
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #52 Augustus 05, 2010, 22:40:38
edit2Rapporteer  
dennuz waarmee was je bezig? was daar ook in de buurt
Ik was met een lichtblauwe best bularoo 10 bezig. Ja het echt relaxd daaro he Smiley
Waarmee was jij bezig?
zwelg

Berichten: 56
Antwoord #53 Augustus 05, 2010, 22:51:51
edit2Rapporteer  

Echt een tipies voorbeeld van een poldermodel aan de eene kant gooien we kilo's. Met ijzererts (EMO) in de zee ... Ruwe stook olie en weet ik voor wat voor troep allemaal en aan de andere kant van de dijk hebben we een vogel rust gebietje en niet te vergeten de zandplaar met zeehondjes ... Wij dan speek ik voor m'n mits maatjes en ik ... Zijn vaak vroeg op het strand en maakte niet uit waar slufter of playa die zeehonden kom je overal tegen maar die vogels als we in de zomer om 6 uur op het strand zijn ..... Die vogels nergens te bekennen en trouwens ook geen vogelspotters op die tijdstippen ...
Dennuzzz

Berichten: 170
Antwoord #54 Augustus 05, 2010, 23:14:08
edit2Rapporteer  

Echt een tipies voorbeeld van een poldermodel aan de eene kant gooien we kilo's. Met ijzererts (EMO) in de zee ... Ruwe stook olie en weet ik voor wat voor troep allemaal en aan de andere kant van de dijk hebben we een vogel rust gebietje en niet te vergeten de zandplaar met zeehondjes ... Wij dan speek ik voor m'n mits maatjes en ik ... Zijn vaak vroeg op het strand en maakte niet uit waar slufter of playa die zeehonden kom je overal tegen maar die vogels als we in de zomer om 6 uur op het strand zijn ..... Die vogels nergens te bekennen en trouwens ook geen vogelspotters op die tijdstippen ...
ja en dan ook echt denken dat die vogels juist naar dat plekje komen om te broeden, haha, rare mensen die mensen die autostrand voor de vogeltjes willen..
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #55 Augustus 06, 2010, 08:45:41
edit2Rapporteer  
Mensen, het natuurgebied staat hier niet ter discussie. Het is nu eenmaal aangemerkt als natuurgebied dus dat moeten we accepteren. Wees blij dat er nog een groot kitegebied is. Door je eigen te blijven verzetten tegen dat gebied en er gewoon in te kiten verpruts je de gehele spot. Dat zou dan weer en spot minder zijn in die buurt.

@Zwelg ,Ik ben niet voor al dat natuurgedoe maar als er vogels daar broeden is het een feit dat ze last hebben als er kiters doorheen raggen. Het is dan een prima oplossing dat je ernaast nog wel gewoon mag kiten.
R.B.

Berichten: 951
Antwoord #56 Augustus 06, 2010, 11:07:57
edit2Rapporteer  
Denk dat het een goed idee is om er een kitesurf verreniging te maken.
Dan krijg je inspraak over het gebied en kun je de locals van de verreniging erop wijzen dat deze de andere kiters waarschuwen als ze in het natuur gebied varen.
Dit zou een win-win situatie zijn.
Alleen ben ik bang dat de gemeente niet instemd met een plan om er een vaste keet of iets dergelijks neer te zetten.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #57 Augustus 06, 2010, 11:35:45
edit2Rapporteer  
reflex t gebied heeft blijkbaar een gemengde bestemming. dan is je uitgangspunt niet naleving en handhaving = voor boswachters en locale clubs (die blijkbaar alleen eigen belang nastreven). Ik hoop dat de vereniging beleidsmaker wil blijven + aan tafel schuift bij (lokale) Overheid.

jongens op t strand vertellen dat autoplaya 98% kite school gebied is geworden en dat t daarom ook naar 1 kite school houder genoemd is: "vogelen" gebied, hihi… de locals wijken uit elders. Voorzover r problemen zijn bij autoplaya hoort t op bordje vd kite scholen, niet NKV. Rest v NL heeft dit gelukkig (nog) niet. IJmuiden laat zien hoe t ook kan. Coraaltje heeft t zwaar gehad met doden die r gevallen zijn en ze blijven met interviews ook iets pos terug geven aan de sport in t algemeen, dus niet alleen eigen (winst)belang: http://www.rtvnh.nl/player.php?stream=ItemRadio&item=56826 , super super interview SmileySmileySmileySmiley

als ik die beide forums leest -achteraf- begrijpt dat t hoekje rechts niet mocht (zat achter n instructeur aan te varen), meelij voor al die andere gasten. Als je voorbij waterstart bent, moet je er gewoon niet heen willen. mss kom ik vlgnd jaar nog 1x kijken. vaarwel sate playa
diederik

Berichten: 908
Antwoord #58 Augustus 07, 2010, 23:35:44
edit2Rapporteer  
Ik snap er niets meer van en ben woedend om het nazistische nsb gedrag van onze eigen overheid!!!

Ben zelf ecoloog en zie niet in waarom er niet gekite kan worden. De negatieve effecten op de vogelstand moeten middels gedegen onderzoek aangetoond worden alvorens er (beperkende) maatregelen genomen worden. Dit bijvoorbeeld door een vergelijking van vogeltellingen van voor de kiteperiode en vogeltellingen van nu. Dit wordt door onze groene vrienden echter achterwege gelaten!

Ik kan mij wel vinden in een beperking in de kwetsbare broedperiode voor vogels (half maart/half juni)...

Vroeger was er altijd al sprake van intensieve recreatie: crossen, met auto's rijden, er stond zelfs een enorm strandpaviljoen op het strand waar je met de auto kon komen...DE VOGELTJES WAREN TOEN OOK AL AANWEZIG.

Daarnaast is kiten een aanwinst voor de gemeente, goed voor de gezondheid, besef van natuur en omgeving en daarnaast GEEN UITSTOOT.

Door de rare gedragingen van de overheid, het sluiten van omliggende kitespotst (slufter) en de drukte ter plaatse heb ik besloten overal kak aan te hebben en overal tye kiten. Tussen de scholen is het levensgevaarlijk, de palen zijn levensgevaarlijk dus ik kite waar ik het veilig en prettig vind...daarnaast ga ik niet naar de kant voor een eikel in een groen pak...

Alvast dank voor alle reacties van diegenen die het niet met mij eens zijn. Ik ben in oostvoorne geboren, heb alle geschiedenis (en achterliggende politiek) meegemaakt en heb hier lang en goed over nagedacht. Ik  zal dus niet van mijn standpunt afwijken en ben van mening dat het vriendelijke onderonsje met  ZHlandschap en de overheid nutteloos is.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #59 Augustus 08, 2010, 08:16:13
edit2Rapporteer  
Diederik door het asociale gedrag van types zoals jou word een spot juist gesloten. Ik zou zeggen ga gerust zo door. Door zo koppig te blijven doen zal het er niet op verbeteren.

Het is mij nu al duidelijk hoe de situatie daar is. Het heeft niks te maken met de scholen langs de kant want hoe dan ook heb je genoeg ruimte om achterlangs te varen. Het gaat er gewoon om dat een paar "stoere" mannetjes zo dom zijn en steeds in het vogelgebied knallen onder het motto "Dat deden we vroeger ook".

Er zal hoe dan ook niks veranderen aan de zonering. We willen enkel kijken om het duidelijker te maken met een nieuw bord en meer boeien. Maar na dit soort reacties vraag ik mij af of dat de moeite waard is.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #60 Augustus 08, 2010, 08:52:25
edit2Rapporteer  
Ik kom helemaal niet meer op Oostvoorne sinds dat ik geen vaste grond
meer onder mijn voeten nodig heb. Dat is dus al best lang. Ik denk dat ik
er voor het laatst in begin 2008 ben geweest om een maatje het te leren.

Maar nu is het zo dat ik altijd verder door liep naar achteren. Je bent nu toch
al minimaal een kwartier aan het lopen. Wat maakt het dan uit als je nog
5 minuten doorloopt en dan heb je geen last van het vogelgebied. Als ik er
nog een keer naartoe ga dan let ik er gewoon op.

Ik vind dat niet meer dan logisch omdat het nu gewoon zo wordt dat de spot
gesloten gaat worden. Niemand heeft hier wat aan dus mensen die lekker
gezellig in het vogelgebied kiten zijn gewoon stom voor zichzelf en voor
andere bezig.

Ohwja en die mogen ze mij best een boeite geven van 500 euro als ze
herhaaldelijk naar observatie in het vogelgebied kiten.
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #61 Augustus 08, 2010, 09:12:07
edit2Rapporteer  
mag je wel lopen in het vogelgebied of is dat ook verboden?
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #62 Augustus 08, 2010, 14:23:54
edit2Rapporteer  
Het is een geweldige plek om kitesurfen te leren.
Het lijkt me verstandig om daar zuinig op te zijn.

Ook wij hebben het ergens geleerd!.
 
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #63 Augustus 08, 2010, 14:36:27
edit2Rapporteer  
@ Diederik:

Vooral zo blijven doorgaan man ThumpsUp We zijn al zo lekker positief in het nieuws de laatste tijd en op deze manier gaat het zeker niet beter worden.
Verder kan ik ook niet echt zien dat je hier lang en goed over heb nagedacht.
1. Oostvoorne zelf schiet niets op met kiters zoals mij, ik rij alleen door het dorp heen en ga daarna kiten.
2. Je zegt dat wij geen uitstoot hebben. Dat klopt als we op het water staan. Maar op een drukke dag op Oostvoorne zijn er rustig 250 man of meer aanwezig. En deze komen allemaal met de auto.

Ik ga niet eens reageren op je opmerking over het sluiten van de slufter.

Hou je rustig en doe het met de regels die je worden opgelegd. En zo onmogelijk zijn deze niet.
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #64 Augustus 08, 2010, 14:38:35
edit2Rapporteer  
mag je wel lopen in het vogelgebied of is dat ook verboden?
Nee mag ook niet, heb laatst nog ff op zo'n paaltje gekeken.
Verboden in Art 20 van een of ander vogelwetje en anders is het Art 461, verboden toegang voor iedereen die hier niets te zoeken heeft.

Dus niet kiten, lopen, loopen, of een beetje teveel naar kijken want je heb zo een prent.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #65 Augustus 08, 2010, 15:56:19
edit2Rapporteer  
Heeeeeeeeeiijjjjjj @diederikje, begrijp je boosheid hoor, je bent n local. Als je echt ecoloog bent heb je ook n goed stel hersens en kite je helemaal niet in t verboden gebied maar je wilt hier wel ff reageren en lekkr boos worden.

Weetje in je 1tje stel je niks voor, zelf stiekum in t verboden gebied kiten of geintje uithalen met de boswachters (valse id) schiet ook niet op. Je hebt simpelweg “geen smoel” naar de mensen die bepalen waar jij MOET kiten en wat jij wel of niet MOET doen. Maar je kunt WEL invloed uitoefenen. Dat doe je niet door andermans plastic rotzooi op te ruimen (=taak vd kite scholen, vervuiler betaalt).  (ik zag je nwe thread op dit forum). Je kunt dat op 1 manier doen en dat is je organiseren. Dan krijg je een smoel. Door lid te worden vd NKV kun je als kiter invloed uit oefenen (ben je t niet eens met hun beleid> if you cant beat them, join them). Lid worden kost 3 biertjes + je bent verzekerd.   ………….…(joww, klijk wel n jehova Cheesy Cheesy Grin     
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #66 Augustus 09, 2010, 09:45:26
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het gewoon beter is om mensen ter plekke te benaderen d.m.v. een flyer.
Een eenvoudige flyer is makkelijk te maken en voor 125,00 zijn er al 2.500 te bestellen. (full colour)
Kosten kunnen gedeeld worden door de initiatiefnemers (NKV?, uitdelers?)
Vind wat mensen die er vaak komen om meerder keren uit te delen.
Kost een kwartiertje maar je maakt dan wel de mensen meer bewust van het probleem.
het zal dan ook serieuzer worden genomen. Ook bereik je mensen die nooit op internet (deze site)
komen.

Ik ben alvast bereid om de kosten te delen en regelmatig op strand uit te delen.
Hierbij een willekeurige drukker die aanbieding heeft:
http://www.drukland.nl/product/1/budget-flyers-135grs--a6.html?gclid=CKiTn4bzq6MCFQ-F3godVEEzmw


even een eigen gemaakte flyer als voorbeeld, klik even op de PDF link
andere ideeen?
KiterHans

Berichten: 208
Antwoord #67 Augustus 09, 2010, 10:34:10
edit2Rapporteer  
Flyers, liever niet, met een beetje wind zie deze dan weer het strand overvliegen. Je bent als kitesurfer verplicht om de plek waar je gaat kiten te informeren wat en hoe op het strand en water. Iedereen weet waar het vogelgebied is staat duidelijk aangegeven, en als je nieuw bent op een spot dan vraag je naar de regels van die spot. Het is dus de eigenwijze kiter die dit aan zijn laars lapt.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #68 Augustus 09, 2010, 11:23:53
edit2Rapporteer  
Ron, volgens ons ligt het niet aan onwetendheid maar juist aan koppigheid. De meeste die daar het natuurgebied in knallen weten maar al te goed wat wel en niet kan enkel omdat ze net dat ene vlakke stukje willen doen ze het toch.

Zoals eerder gezegd zijn wij aan het onderzoeken om een nieuw duidelijk bord te krijgen met alle regels en een nieuw kaartje. Ook proberen we meer boeien te krijgen om alles af te bakenen zodat het echt duidelijk is. Voor ons houd het daarna op. Flyers heb je trouwens al 5000/6000 voor 75 euro.
KiterHans

Berichten: 208
Antwoord #69 Augustus 09, 2010, 11:34:18
edit2Rapporteer  
Dat is dan weer tegenstrijdig, aan de ene kant wijt het je aan koppigheid maar pleit wel voor meer boeien en borden om meer duidelijkheid. Het is de frustatie van de kiter, de laatste tijd weinig wind dus is er wind dan gaan we met z,n alle toch f fknallen, zo ook met de scholen, deze hebben een wachtlijst i.v.m. te veel dagen die uitvallen, is er dan een keer wind ja dan weet jet het wel, zeker als er dan ook nog een z in de windrichting zit, komen we met z,n alle op een kluitje en gaan we uitwijken.
Willy77

Berichten: 67
Antwoord #70 Augustus 09, 2010, 11:57:12
edit2Rapporteer  
Ik wil graag meebetalen aan de flyer. Flyers kosten inderdaad geen drol en vind de flyer van Ron prima. Enige is dat we de tekst mogelijk op de achterkant ook in het duits moeten laten afdrukken......
T-men

Berichten: 24
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #71 Augustus 09, 2010, 19:59:35
edit2Rapporteer  
Dit is trouwens de website van die duitse kite school die les geeft op Oostvoorne

http://www.learnkiteboardingnow.de
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #72 Augustus 11, 2010, 11:03:16
edit2Rapporteer  
ik wil ook meebetalen en flyeren is ook no problem!

tjah en over de talen...ik zeg NL, D, GB en F.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #73 Augustus 11, 2010, 11:36:30
edit2Rapporteer  
Als NKV zijnde zou je dan niet dat ene stukje vlakwater moeten koesteren?
dikkedulle nauwelijks nog fatsoenlijk kwaliteit water te vinden. Of het is gesloten of je mag er niet meer komen om een of andere domme reden.
Garvin

Berichten: 11
Antwoord #74 Augustus 13, 2010, 11:02:40
edit2Rapporteer  
Ai, ik neem les aanstaande maandag. als die klas in het verkeerde gebied gaat lessen, geef ik het wel aan. maarja wie ben ik dan om zo bijdehand te zijn als beginner tegen een leraar. och ja we zien wel hoe het dan uitpakt Wink.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.