Drysuit goedkoop is duurkoop ofhoewashetookalweer?

Merijnhe

Berichten: 263
Logs: 0 | 12 uur
Oktober 24, 2010, 23:08:04
edit2Rapporteer  
Vandaag was weer prima @ IJmuiden, mooie golven, redelijke wind, best nog wat zon tussendoor, maar toch een beetje koud .... ben me dus maar aan het orienteren op een drysuit. Ik heb al wat oude topics gelezen maar daar worden min onderstaande vragen niet beantwoord.

Ik zit een beetje te kijken en het lijkt er op dat drysuits voor kiten vanaf een euri of 400 a 500 en vaak duurder de winkel uitgaan in NL. Maar er zijn goedkopere alternatieven:

Dan zie ik

Dit lijken best OK pakken ... maar wat vinden jullie er van? Heeft iemand ervaring met de goedkopere pakken? Wat is het verschil tussen een kite-drysuit en een zeil/surf-drysuit? Gaat hier (zoals vaker) om het uiterlijk van die dingen, want eigenlijk zijn ze toch allemaal lelijk...?

PS. En ik heb alle opmerkingen over het wel of niet met een drysuit en dan wel of niet mietje al gelezen dus laat die maar zitten  Grin
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 Oktober 25, 2010, 08:05:22
edit2Rapporteer  
mietje. Grin
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #2 Oktober 25, 2010, 08:52:21
edit2Rapporteer  
Voor 400-500 Euro kan je beter een overjarig Npx of Ion pak oid kopen,
Heb vorig jaar het drysuit van Mystic gehad heb er wat problemen mee. Nu heb ik de Npx Lucifer aangeschaft en als je beide pakken vergelijkt zit er toch wel een groot verschil in degelijkheid en comfort. Moet wel zeggen dat het droogpak nu nog netjes in de kast hangt, kan natuurlijk nog niet..
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #3 Oktober 25, 2010, 09:21:14
edit2Rapporteer  
Ik heb vorig jaar op basis van dit topic...

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=33854.0

...de Gul Astro gekocht.

Nu één seizoen mee gevaren en doet het nog prima. Vooral vanwege slechte ervaringen van andere kiters met de kwaliteit van de rits op de goekopere pakken ben ik voor een iets duurdere (metalen rits) gegaan. Heb er destijds 330 euro voor betaald en is me prima bevallen. Er zat toen ook nog een fleece onderpak bij.
Suc6.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #4 Oktober 25, 2010, 15:05:37
edit2Rapporteer  
Zou een Gul Astro of Enforcer halen. Enorm degelijk voor een goede prijs (betaalde er destijds 250 euro voor Wink )
SebasB
Gast
Antwoord #5 Oktober 25, 2010, 20:46:25
edit2Rapporteer  
Gul Enforcer bij wetsuitoutlet in Engeland. Heerlijk pak van goed materiaal.
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #6 Oktober 25, 2010, 21:44:44
edit2Rapporteer  
Enforcer of Astro zijn goeie drysuits bij wetsuitoutlet hebben ze ook een erg goede service voor als er iets mis mee is.

Was gister ook op ijmuiden maar heb het eigelijk totaal niet koud gehad met me 5/3 tje O'neill heat, wel handschoentjes en schoentjes aangehad.
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #7 Oktober 25, 2010, 21:59:32
edit2Rapporteer  
Twee dingen.

1) Watje, mietje, het water is nog 15 graden, droog pakken zijn er voor als het water 5 graden is.
2) Al die gasten die Gul/wetsuitoutlet roepen hebben gelijk
Merijnhe

Berichten: 263
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #8 Oktober 25, 2010, 23:18:04
edit2Rapporteer  
Thanks guys, ik ben wel overtuigd, jammer dat ik niemand hoor over die budget pakken maar goed dat zal dan ook wel genoeg zeggen.

Mooi trouwens dat jullie je drysuits nog in de kast hebben hangen maar dat ik afgelopen weekend juist opeens wel allemaal kiters  (mietjes  Grin) met droogpakken in de weer zag en daardoor dus vast vooruitlopend op echt barre tijden over dat hele drysuit gebeuren aan het nadenken ben. Ik was gewoon nog met mijn zomerpak aan het kiten en ik moet zeggen aan het einde van de dag kreeg ik het echt wel koud, terwijl ik best nog wat biopreen heb, en het duurde echt een half uur in de auto zitten en direct onder de warme douche voordat ik weer een beetje op temperatuur was. Misschien gewoon te lang bezig geweest....

Maar goed ik ga zo´n Gul met frontzipper bestellen via wetsuitoutlet, bedankt voor alle goede raad en tot snel op het (ijs)water!
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #9 Oktober 25, 2010, 23:32:09
edit2Rapporteer  
Misschien Wetsuitoutlet nog even mailen wat hun beste prijs is. Kan meestal nog wel wat vanaf namelijk...
svenpronk

Berichten: 188
Antwoord #10 Oktober 26, 2010, 16:19:08
edit2Rapporteer  
Heb vorige week voor het eerst met mijn astro droogpak gevaren en dat was heerlijk warm!!

In mijn 6/4 o'neill pshyco is het nu gewoon te koud, maar daar moet ik wel bij zeggen dat dat pak al 2 jaar oud is en dan word de kwaliteit gewoon steeds minder en laat steeds meer water/kou door. Toen het pak nieuw was, was het totaal geen probleem om met deze temperaturen te varen.

Ben benieuwd of jullie dat ook ervaren hoe ouder je pak, hoe kouder het word?
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #11 Oktober 26, 2010, 19:39:11
edit2Rapporteer  
Draag je een drysuit altijd icm neopreen handschoenen, schoenen en evt een kap? of heb je hier ook speciale dry suit handschoenen voor ? of lul ik nou bullshit..
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #12 Oktober 26, 2010, 19:58:39
edit2Rapporteer  
gewoon neopreen werkt prima ben zelf nog geen verdere drysuit specials tegen gekomen
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #13 Oktober 26, 2010, 20:14:41
edit2Rapporteer  
Er zijn volgens mij ook een aantal pakken met vaste schoentjes. Voor de rest de normale schoentjes en handschoentjes
Erik@Spijk

Berichten: 861
Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #14 Oktober 26, 2010, 21:03:52
edit2Rapporteer  
@svenpronk: Weet je zeker dat alleen je wetsuit ouder wordt?

Wetsuiltoutlet verkoop tdry-gloves, ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik draag wel altijd een cap/handschoen. Dit helpt het water buiten te houden. En vergeet je pak niet te ontluchten voor je het water op gaat.
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #15 Oktober 26, 2010, 21:34:51
edit2Rapporteer  
ik heb vorig jaar een drijsuit gekocht van marinepool voor 200 eu vind het verder prima pakkie
met vaste schoenen dat vind ik wel minder.
ik heb verder geen vergelijk matriaal maar ik vind vergelijken met een wetsuit en drijsuit eht te los en baggy zitten veel spray enzo.
wel warm met koude dagen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.