Passie verliezen naarmate je beter wordt.

Reodude

Berichten: 434
Antwoord #25 Februari 24, 2011, 11:28:40
edit2Rapporteer  

@Mayhem, ik ben 56 jaar bijna 57.....en je gaat vanzelf naar je niveau...het enige is of je berust erin dat je niet verder gaat of komt, of je stelt je ieder seizoen voor de opdracht één truukje bij te leren.

Op mijn ouderdom ( en ik spreek dan wel alleen voor mezelf want er zijn veel grotere talenten op mijn ouderdom) ga je respect hebben voor je lichaam, want je weet dat je eenmaal een behoorlijke blessure je er voor langer uit bent  dan je jongere sportgenoten.

Maar je kan je ook uitdagingen stellen die je minder fysiek in gevaar brengen.

Ik heb een twintip en die vaar ik nu nog weinig, dus wat sprongetjes, zonder de grote hoogtes op te zoeken, en dan heb ik het wel gehad,aan een paar mooie carves en eens gewoon keihard gaan, en dat was het dan...maar het verveeld me nooit. 

Maar dan kwam de passie nog meer opzetten, het waveboard, na veel vragen aan mensen die kunnen waven en zoeken naar het geschikte beginnersboard, ging een heel nieuwe wereld voor me open, het gijpen, was een behoorlijke uitdaging en je werkt er constant aan, want je hebt veel verschillende varianten van het gijpen en je moet onder verschillende omstandigheden soms verschillende soorten gijpen maken...dit houd me sinds lang bezig, en is leuk..ik vaar niet in extreme golven, maar zelfs op de kleinere heb ik met mijn 6'1 met voldoende volume fun.

Dan ben ik me ook nog op lichtweer gaan toeleggen, en heb me een freeride race boardje bijgekocht, weer een hele uitdaging die soms wel eens wat zwemmen inhoud maar geen halsbrekende toeren....en nu trek ik tochtjes en doe men gps'je aan om te zien hoever ik mijn snelheid kan opdrijven en nadien op google maps kijken welk traject je hebt afgelegd enz..;

Je ziet je hebt nog veel uitdagingen en ze hoeven niet altijd even extreem te zijn, ik heb vorig jaar bijna 5 maanden aan het water doorgebracht( Bdam) en me geen moment verveeld...de scene het lekker ouwehoeren op het strand ( tja ouwe past me wel hhaha) maar je moet het proberen te zien als een ontspanning , geen must...en proberen op je eigen niveau te genieten..
Hang loose , stay cool!!
" ouwe" Dude
PieNO

Berichten: 1721
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #26 Februari 24, 2011, 12:53:18
edit2Rapporteer  
De passie verlies ik totaal niet. Ben nu bijna 45 en geniet er enorm van. Baal er nu al weer van dat er komend weekend geen wind komt.. Vroeguh heb ik 20 jaar gewindsurft wat ik destijds helemaal te gek vond. Daarna Jaren wezen snowboarden..Toen wakeboarden daarna een paar jaar huisje boompje beestje en nu sinds een jaar of 3 lekker kitesurfen. ik ben totaal geen uitblinker en doe overal veel langer over dan anderen om iets te leren. Maar daar gaat het allemaal niet om. Als je maar geniet en dat doe ik. het is niet alleen het kiten zelf maar het hele randgebeuren, lezen, internetten, praten, lekker ouwehoeren op de kant en noem maar op. Zelfs mijn vakanties stem ik erop af. Hoop dat ik er nog jaren van kan genieten. Hoop net als naischdude hierboven van bijna 57 dan nog aan mijn kite te kunnen hangen.
Kitepilami

Berichten: 169
Antwoord #27 Februari 24, 2011, 13:12:38
edit2Rapporteer  
It's not the destination that counts, it's the journey...
naja

Berichten: 355
Antwoord #28 Februari 24, 2011, 13:41:50
edit2Rapporteer  
Gewoon even wat "IDEFIXE" water drinken en dan ga je weer als de brandweer!  Joepie
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #29 Februari 24, 2011, 21:16:01
edit2Rapporteer  
oops
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #30 Februari 24, 2011, 21:16:49
edit2Rapporteer  
right on bro !!!!
Dude1

Geen avatar

Berichten: 60
Antwoord #31 Februari 24, 2011, 21:42:30
edit2Rapporteer  
Een jaar dammen en golfen, dan weet je wat je mist.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #32 Februari 24, 2011, 21:49:59
edit2Rapporteer  
Een jaar dammen en golfen, dan weet je wat je mist.

Of als je een half jaar niet mag kiten wegens een blessure  ThumpDown ThumpDown dat is pas kl..te  ThumpDown ThumpDown
StefanS

Berichten: 71
Antwoord #33 Februari 24, 2011, 22:38:42
edit2Rapporteer  
Dat zie je heel vaak. Dat het meer een soort verplichting is geworden.
Maar als je dan een blessure hebt en een tijd niet mag sporten weet je inderdaad pas echt wat je mist.
En als je niks mist dan vind je de sport niet leuk genoeg Wink
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #34 Februari 24, 2011, 23:31:54
edit2Rapporteer  
Nou ik denk dat het gewoon door de kou komt hoor laat je niet gek maken !!! Grin
Giertje

Berichten: 1230
Antwoord #35 Februari 24, 2011, 23:37:52
edit2Rapporteer  
Kom op nou mannen, wees nou gewoon een keer eerlijk tegen je zelf
je passie verliezen is vaak niet meer of minder dan een hormonale kwestie.
zelf denk ik dat  het kitesurfen in een droogpak hier debet aan is
er is nou eenmaal niets slechter voor een man dan droge ballen.
Dus uit die pakken en dan komt het wel weer goed schater
Denice

Berichten: 186
Antwoord #36 Februari 25, 2011, 17:16:06
edit2Rapporteer  
Ben ook al 46,  zal nog weinig progressie maken, maar haal heel veel voldoening bij hoge sprongen, en lekker cruisen. Jeugd tussen de 15 en 25 staan op vakantie net zo goed met open mond te kijken als ik er een sprong van een meter of 7 / 8 hoog uit pers. In de winter is het allemaal wat minder maar als het voorjaar eraan komt dan loopt de koorts behoorlijk op!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #37 Februari 25, 2011, 21:33:45
edit2Rapporteer  
inspiratie
Wimpie
Gast
Antwoord #38 Februari 25, 2011, 21:39:17
edit2Rapporteer  
Klinkt naar een winterdepressie..... Undecided
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #39 Februari 25, 2011, 22:53:18
edit2Rapporteer  
Herkenbaar en begrijpelijk.
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #40 Maart 02, 2011, 01:34:30
edit2Rapporteer  
Ik herken me wel enigszins in dit verhaal. Je bent niet meer zo snel tevreden met hoe het gaat. Vroeger vond ik het al te gek als ik heen en weer kon varen met 3 graden... Tegenwoordig moet het haast perfect zijn om een top middag te hebben...... Helaas..
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #41 Maart 02, 2011, 02:09:46
edit2Rapporteer  
het enige wat ik merk is dat ik niet meer onder een bepaalde windsnelheid wil gaan varen, weer  maakt in principe geen bal uit als het maar boven nul graden lucht temp is en nat wordt je toch. ( misschien ook omdat ik anders elke dag op de beach zou zijn.. vind mijn werkgever niet zo leuk)... maar passie verliezen nee... nu reizen plannen, windsurfen bij houden voor als het echt een keer te hard waait,  leren golfsurfen voor de windstille dagen (blijkt zwaarder te zijn dan ik dacht... veul zwaarder, maar daarom niet minder leuk). wil in toekomst boardje gaan bouwen.. als ik meer ruimte heb.

ik denk dat je niet moet blindstaren op een ding (alleen varen) kitesurfen heeft daar omheen veel meer te bieden... kijk naar techniek, stylen, materialen, trips enz.
maar ik heb zowiezo wat met alle surfsporten (ben alleen nog niet overtuigd van SUP) dus hoef me daarin ook niet te vervelen of bang te zijn dat ik mijn passie verlies. 
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #42 Maart 03, 2011, 15:18:47
edit2Rapporteer  
Vaar uit principe niet in de wintermaanden en het begint al akelig te kriebelen dus een stimulans voor mijn passie. Tevens ging er voor mij (zoals bij anderen) met waveboarden een hele nieuwe wereld open. Vond het al een hele uitdaging tot ik m'n waveboard afgesteld had. Heb veel met vinnen en de stance zitten rommelen. Als ik nu een golf af ga heb ik een gevoel alsof een mes door boter glijd.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #43 Maart 04, 2011, 10:46:22
edit2Rapporteer  
Het weer speelt ook mee. Ik had sterk het gevoel dat afgelopen jaar (en dit jaar lijkt wel hetzelfde lot...) erg slecht was wat betreft de wind. De voorgaande jaren waren er gewoon veel meer kansen.

Dat heeft voor mij de motivatie flink naar beneden getrokken.

Mee eens wat Evan zegt: probeer eens een andere tak van kiten. Ik ben ook verslaafd aan waveriden met een strapless boardje, maar voor freestyle kom ik mijn bed niet meer uit. Gewoon zelden lekkere omstandigheden tegen gekomen vorig jaar, waarbij je lekker veel progressie kunt boeken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.