Fuerte / Lanzarote?

Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #25 Juni 15, 2011, 12:51:11
edit2Rapporteer  
Passat is sowieso een thermische wind (koude Golfstroom en warm eiland). Alleen bij Sotavento wordt ie thermisch extra versterkt in de zgn. windtunnel. De wind wordt daar door twee heuvels door geperst en wordt daardoor harder, side offshore en wat vlageriger. Indien je jnui/juni/aug gaat zou ik voor de 7 en de 9 gaan, daarbuiten 12 en 9...

Op Flagbeach (en Sotavento) zit een kiteschool, in het ergste geval huur je gewoon een andere maat kite...
Hattori Hanzo

Berichten: 412
Antwoord #26 Juni 25, 2011, 11:31:24
edit2Rapporteer  
Heej.. Ik dacht dat mijn vrouw uniek was Wink

Ze kwam met het idee om 7 augustus 2 week naar fuerteventura te gaan zodat er lekker gekite kan worden!!!

gelijk maar ff geboekt! zitten in corralejo vlak bij vlag beach.
 Neem denk ik 7-9-11 mee!
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #27 Juni 28, 2011, 21:46:13
edit2Rapporteer  
Sotavento webcam : http://www.rene-egli.com/multimedia/

Kijk eens rond een uur of 16.00 dan staat er meestal zo rond de 20-30 kn Grin

Ben er zelf vanaf 28 juli t/m 8 aug.

El Cotillo kan je ook heen (wel wat vlagerig en snel diep) , Flag beach uitkijken bij de kant ivm koraal en een grote stenen/vulkanische plaat.

Sotavento ook vlagerig in de namiddag wanneer hij harder wordt, rond een uur of 13.00 -15.00 gaat het nog wel.

Edje McT

Berichten: 13
Antwoord #28 Juli 03, 2011, 14:06:06
edit2Rapporteer  
24 juli ga ik 2 wkn naar Flag Beach, heb er natuurlijk erg veel zin in.
Maar heb toch nog een vraagje:
Op een local site wordt aangeraden om een rescue cover te boeken

Is dit nodig of is het eerder geldklopperij.
Ik ben geen beginner meer en vaar bijna altijd op zee.

Iemand ervaring?
denlod

Berichten: 27
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #29 Juli 03, 2011, 15:18:31
edit2Rapporteer  
24 juli ga ik 2 wkn naar Flag Beach, heb er natuurlijk erg veel zin in.
Maar heb toch nog een vraagje:
Op een local site wordt aangeraden om een rescue cover te boeken

Is dit nodig of is het eerder geldklopperij.
Ik ben geen beginner meer en vaar bijna altijd op zee.

Iemand ervaring?

Ben er vorig jaar geweest. Wij hadden het niet afgesloten vonden het ook beetje geld kloperij maar sommige gasten hebben het wel echt nodig die presteren hun kite vanaf 12 uur zo in 1 keer in de zee te krijgen. Maar als je beetje ver op zee zit (zo ongeveer naar de overkant wil kite naar het eiland wat haalbaar is en je kite stort neer dan ga je zo mee de grote zee in en dat is geen pretje door de stroming. De wind kan zo opeens weg vallen en dan vallen de kite's met bosjes in het water maar ik denk dat jij niet alleen gaat kite maar met vrienden en dan houd je elkaar toch ook in de gaten?  als het fout gaat kan je altijd elkaar nog helpen die boot komt echt wel hoor als jij echt de pineut bent en dan tik je nader hand af kan je bij je verzekering terug vragen.

Houd wel rekening met het koraal als je met je gezicht richting zee staat moet je net te ver rechts gaan zitten daar komen de rotsen boven het water uit als het laag water is maar als het water hoog is dan komen ze tussen de golf slag door omhoog heb daar heel veel kite's zien stuk gaan welke neer storten der op. advies bodydrag ong. 5 meter uit de kust en begin daar met kite dan ben je best ver van de rotsen want je haalt je voeten daar zo open aan het begin zijn ook flinke snee ook welke je der ophaalt als je springt ong. 10 meter uit de kust doen want op zee kan der ook zomaar een rots nog een klein punt uit het water steken. dit is allemaal op flagbeach je moet even uitvinden wanneer het hardst waait dat heeft daar met het getij te maken want de ene ochtend is het echt super chill en dan volgende ochtend is het wind stil dat kan paul je zo vertellen verder op heb ik uitgelegd waar je paul kan vinden.

je kan ook heel mooi kite bij cottilo daar loopt een zand weg langs de kust lijn en daar zijn de golven wel stukje hoger maar heb je af en toe een klotsbak waar je echt super chill kan kite van niemand last en geen rotsen als je denk ik wil de zee op dan kan je der zo heen varen. wij reden met een renault clio en konden de wegen makkelijk berijden maar wees wel voorzichtig je bent niet verzekerd op die wegen alleen op asfalt wegen.

peurto de la cruz dat is het uiterste puntje van het eiland daar ligt een oud schip in het water en kan je helemaal om heen kite kan je hele mooie foto's maken als je daar bent. In correlaje  moet je even naar het heineken cafe nederlandse eigenaar ( zijn naam is paul frikandel is super Wink ) en die kan jou exact vertellen waar dat schip ligt waar je moet zijn maar wat ik nog weet was het ergens op die hoogte. zit bij het uitgangs gebied waar iedereen een biertje doet tegen over het politie bureau  zit die.

Een hele fijne vakantie toegewenst en rij niet over een doorgetrokken lijn met je auto dat zijn geen leuke bekeuring daar, wij werden door meerdere mensen geadviseerd op deze regels. vooral snelheid ze staan op de haver klap met een laserpistool.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.