Info voor mensen die regelmatig kiten op Oostvoorne

oostvoornekiter

Geen avatar

Berichten: 3
Mei 27, 2011, 16:04:50
edit2Rapporteer  
Even iets rechtzetten over kitesurfschool.nl:

Mensen bijna alles aan deze school klopt niet.
Ze zijn beslist niet KNWV erkend, staat wel op alle flyers en op de website.
Ook is het geen IKO school staat ook op alle flyers en de website.
In juridisch nederlands heet dat bedrog.

Bel maar met Bart van Roessel de opleidingskoordinator kitesurfen, bij de KNWV, die kan je zo vertellen dat ze geen erkenning als KNWV school hebben. Nummer KNWV: 030 751 37 00

Op de IKO site kun je zien dat ze ook geen IKO school zijn: http://www.ikointl.com/iko.php?page=iko-kiteboarding-centers.php

Heb je een KNWV school of IKO certified Center mischien toch eens klagen tegen dit bedrog door kitesurfschool.nl, direkt bij de KNWV of bij de IKO.

Verder is een school die door Harry Vogelzang is opgekocht: www.kiteschoolskylimit.nl vrolijk bezig het drukke Oostvoorne nog voller te maken, door illegaal lessen te draaien. Een zetbaas doet of de school van hem is en draait de lessen voor Harry. Ook hier hetzelfde verhaal, geen erkenning door de IKO of de KNWV maar wel net doen alsof ze een IKO school zijn.

Op het strand zijn deze lessen slechter dan slecht, instrukteurs van deze school die van Iwan Lont was , staan bij 25 a 30 knopen les te geven aan kinderen van nog geen 40 kg. Dat doet pijn aan je hart en is crimineel gedrag !

Ook Harry Vogelezang schend de vergunningsvereisten massaal, door steeds met veel teveel instrukteurs op het water te staan hij mag met 5 instrukteurs maximaal op het water staan.
Staat hij er met meer bel dan ook in de weekenden het toezicht van de GZH en geef door wat je ziet en hij wordt aangepakt. Nummer GZH: 010 298 10 10
Zie je hem onverantwoord lesgeven, bellen.

De mevrouw die je alles over de vergunningen voor kitesurfscholen op Oostvoorne, kan vertellen is mevrouw Hilde Caris, bereikbaar onder hetzelfde nummer.

Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #1 Mei 27, 2011, 16:10:15
edit2Rapporteer  
Ik wist niet dat skylimit is opgekocht door Harry.
Dit was toch die school van die donkere meneer? Vond hem altijd erg oke en super aardig.
Wilde mijn vriendin daar binnenkort les laten nemen. Nu is de grote vraag natuurlijk wat is dan wel de beste school op Oostvoorne waar ze voldoende uitleggen over veiligheid en waar je op een verantwoorde manier binnen 2 dagen (afhankelijk van aanleg) je eerste meters kan maken?
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #2 Mei 27, 2011, 16:13:18
edit2Rapporteer  
Ja en nu

wat is je bedoeling met deze klaagzang?

Hoop je op dat we massaaal gaan bellen ?

Heb ook met verbazing zitten lezen dat afgelopen weekeinde de scholen weer rustig aan het les waren geven. Maar spits je frustaties niet op een school. Beetje triest vehaal al met al.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #3 Mei 27, 2011, 16:18:30
edit2Rapporteer  
Zo jij hebt aardig je huiswerk gedaan zeg!
oostvoornekiter

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #4 Mei 27, 2011, 16:26:40
edit2Rapporteer  
Afgelopen week werd de zetbaas van kitesurfschool skylimit bekeurd door 8 instrukteurs van de GZH.
wegens illegaal lesgeven..er is geen vergunning voor deze school, ze mogen dus ook niet lesgeven.

Toen de school van Iwan Lont was, was hij goed nu is het brandhout..instrukteurs kunnen deels zelf niet varen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #5 Mei 27, 2011, 16:28:08
edit2Rapporteer  
Even buiten beschouwing gelaten of datgene wat beweerd wordt, wel of niet klopt....... maar er wordt hier flink met modder gegooid Shocked

Ik vraag me af of dit de juiste manier en het juiste platform is ......... Angry

Ik denk wel dat er nu bij overkoepelende organen een belletje moet gaan rinkelen ....... Shocked

Het wordt langzaam aan een ordinaire soap .... Angry
feddomw
Gast
Antwoord #6 Mei 27, 2011, 16:39:36
edit2Rapporteer  
Ja en nu

wat is je bedoeling met deze klaagzang?

Hoop je op dat we massaaal gaan bellen en de lessers naar jou komen?
Heb zo het idee dat je een gefrustreeerde concurrent bent.

GELUL! Heeft niets met concurrentie te maken, het is echt overal te merken en te horen dat Vogelezang gewoon niet goed bezig is, en dat is niets nieuws. Het probleem is echter dat er geen enkele manier is om dit  "aan te pakken". Het is geen IKO of KNWV school, dus je kan niet daar klagen. (Je hoeft van mij trouwens ook geen IKO of KNWV school te zijn, als je maar je werk goed doet.)

Als Vogelezang op Oostvoorne les geeft met een vergunning van de Gemeente/Provincie, dan zitten daar voorwaarden aan en dan moet 'ie zich daar aan houden. Dat is de enige manier om dit soort praktijken een halt toe te roepen.

Heb ook met verbazing zitten lezen dat afgelopen weekeinde de scholen weer rustig aan het les waren geven. Maar spits je frustaties niet op een school.
beetje triest vehaal al met al.

Wat doe je er dan aan? Je hebt je verbaasd erover maar wil niet een simpel telefoontje plegen om dit soort idiote praktijken te stoppen? Je kan er namelijk op wachten dat de brandweer bij de zoveelste beenbreuk of ander ongeluk de gemeente belt en dat die de spot helemaal dichtgooien voor kiten. Je hebt maar EEN ambtenaar nodig die denkt dat het gevaarlijk is ("ondiep water") en het is klaar op Oostvoorne.

Even buiten beschouwing gelaten of datgene wat beweerd wordt, wel of niet klopt....... maar er wordt hier flink met modder gegooid Shocked

Ik vraag me af of dit de juiste manier en het juiste platform is ......... Angry

Ik denk wel dat er nu bij overkoepelende organen een belletje moet gaan rinkelen ....... Shocked

Het wordt langzaam aan een ordinaire soap .... Angry

Als de beweringen kloppen is het per definitie niet met modder gooien.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Mei 27, 2011, 17:41:22
edit2Rapporteer  
Laten we het in dit topic netjes houden en over feiten praten.
En heeft iemand een mening onderbouw het dan en leg uit waarom.
oostvoornekiter

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #8 Mei 27, 2011, 18:00:57
edit2Rapporteer  
Heren en dames medeforumleden..ik wil niet met modder gooien en doe dat ook niet.

Bijna alles wat ik zeg, zeg ik met verwijzingen en telefoonnummers, het is dus makkelijk na te trekken.

Dat de zetbaas van Skylimit bekeurd werd, bel het GZH maar, ze weten alles.
Ik beweer niet zomaar iets.

Het is belangrijk dat er goed les wordt gegeven door erkende scholen en door erkende instrukteurs die weten wat ze doen en les kunnen geven.

Verder is Oostvoorne druk en moet er naast lesgeven ook voldoende plaats zijn voor recreatie.

Als een school alle regels aan haar laars lapt , komt dat allemaal in gevaar.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Mei 27, 2011, 18:13:26
edit2Rapporteer  
Idefixe, je admin hier volgens mij niet zoveel, maar uitgerekend mij moet je hebben, erg toevallig.
Dit is een forum, en ik schold niemand uit. Als je stakker al een scheldwoord vind....

Overigens had je de rest van mn bericht gewoon kunnen laten staan, ik vind dit buitenproportioneel. Politiemannetje
Gewoon Stefan

Berichten: 141
Logs: 0 | 19 uur
Antwoord #10 Mei 27, 2011, 18:35:20
edit2Rapporteer  
Morres, eindelijk eens een keer dat we het eens zijn en jij positief over iets uit de hoek komt en dat in 1 mooie volzin van 2 regels.

Verder weet ik niet waar die gast zich druk over maakt, zolang Harry zijn boetes betaald, mag hij van mij blijven staan. Zal morgen eens kijken of Oostvoornekiter aanwezig is op de oto playa om GZH te bellen. Het zal mij benieuwen of de beste vrouw op haar vrije dag achter haar telefoon zit te wachten op jou belletje.




Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #11 Mei 27, 2011, 19:04:33
edit2Rapporteer  
Morres, eindelijk eens een keer dat we het eens zijn en jij positief over iets uit de hoek komt en dat in 1 mooie volzin van 2 regels.

Verder weet ik niet waar die gast zich druk over maakt, zolang Harry zijn boetes betaald, mag hij van mij blijven staan. Zal morgen eens kijken of Oostvoornekiter aanwezig is op de oto playa om GZH te bellen. Het zal mij benieuwen of de beste vrouw op haar vrije dag achter haar telefoon zit te wachten op jou belletje.

ok over dat bellen enz.. tja ach een beetje Nsb mag  je het wel noemen...
maar dat er ff aan de rem getrokken moet worden is wel heul errug nodig voor dat er nog meer gekke dingen/ongelukken gebeuren... concurrentie is moordend daar, hier en daar worden ook dreigementen heen en weer gestuurd... het is gewoon niet flex... de snoeppot is bijna leeg, ze vechten allemaal om het laatste dropje.
het word wel tijd dar er spelregels toegepast worden, en die regels moeten na  geleefd worden, anders loopt het binnen de kortste keren helemaal uit de hand vrees ik. die is niet goed voor niemand, niet voor de scholen, leerlingen of de al wat gevorderde kiter.


Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #12 Mei 27, 2011, 19:12:28
edit2Rapporteer  
Graag ontopic reageren. Dat je een bepaalde mening hebt over de topicstarter ( of iemand anders ) is prima maar is inhoudelijk geen toevoeging / meerwaarde voor het topic zelf.

Ik kan mij  wel vinden in het commentaar / opgesomde feiten . Als dat inhoudelijk allemaal klopt gaat er dus wat mis.
Er zijn genoeg scholen die zich keurig aan de plaatselijke  en algemene regels houden. Scholen die de regels aan hun laars lappen zijn naast de voor hun zelf te verwachten problemen ook een "probleem" voor de sport.

Goede scholing is voor de beginners in de sport onontbeerlijk. "vroeger" waren er inderdaad geen scholen , was het materiaal een stuk minder veilig en was de sport niet/slecht georganiseerd. Dit heeft onder anderen geleid tot het algemene verbod kitesurfen BPR .

We hebben nu, in het begin van het seizoen, 1 week dikke wind gehad en we hebben 5 ongelukken met inzet van ambulance op de teller. Da's dus niet goed.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #13 Mei 27, 2011, 19:21:51
edit2Rapporteer  
Citaat
Morres, eindelijk eens een keer dat we het eens zijn en jij positief over iets uit de hoek komt en dat in 1 mooie volzin van 2 regels.

E n zo Is Dat !!!!!!  ThumpsUp   ThumpsUp

In Noord Holland zit ook een school van Harry en daar zijn (zover ik weet ) eigenlijk helemaal geen problemen. Vreemd allemaal !!!!

To

Berichten: 928
Antwoord #14 Mei 27, 2011, 19:36:39
edit2Rapporteer  
Jij bent dus bekend op oostvoorne en hier op het forum.

Wat is je andere forum nick(waarom durf je dit niet onder je eigen account te posten)

Ik vind dit zo ontiegelijk triest van je om mensen zoal Dhr H. Vogelezang naar beneden te halen.

Anders ga jij lekker de hele dag op de spot staan te bellen.!

[Edit] Timo: Schelden is hier niet de bedoeling! Dus bij deze een waarschuwing!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #15 Mei 27, 2011, 20:27:19
edit2Rapporteer  
Ok, dat "Oostvoornekiter" anoniem dit plaatst is niet 100% netjes al kan ik wel begrijpen dat hij niet persoonlijk door het stof wil gaan als klokkenluider want door dit zo openbaar te maken raak je die school wel direct in de portefeuille.

Ik denk dat het ook beter is als er iemand de kant van kitesurfschool.nl het een en ander zou kunnen verhelderen al weet ik wel 99% zeker dat Skylimit zonder vergunning bezig is op Oostvoorne als ze een nieuwe eigenaar hebben.
Wjs

Berichten: 121
Antwoord #16 Mei 27, 2011, 20:36:12
edit2Rapporteer  
ik vind het kwalijk dat 'de nummer 1 van Nederland' Zo staat het op de website de papieren niet goed voor elkaar heeft.

Als je de nummer 1 bent, zou je verwachten dat je ook alle papieren/certificaten hebt. Ongeacht op hoeveel locaties de scholen zitten.


To

Berichten: 928
Antwoord #17 Mei 27, 2011, 20:47:00
edit2Rapporteer  
de instructeurs zijn iko,knwv opgeleid.

Als je bv naar de site gaat van iko,knwv dan zie je ook hoeveel kitescholen er gecertificeerd zijn in nl (5).


Maak daar maar 50 van die het niet zijn.



[edit] Hij staat er weer hoor, alleen is dit de laatste keer dat jij in fontgrootte 80 je punt duidelijk probeert te maken.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #18 Mei 27, 2011, 21:17:33
edit2Rapporteer  
wtf!!!!   waar is Iwan gebleven dan? maandje geleden nog met hem gesproken.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #19 Mei 27, 2011, 21:35:25
edit2Rapporteer  
@feddomw.

hoezo wil ik niet bellen? post alleen dat het mij verbaasd dat er weer les werd gegeven in dit soort condities.

ok trok misschien te snel de conclusie dat dit een concurrerende kiteschool is  zal orignele reactie op dit punt aanpassen, maar blijft mijn vraag wat wil hij bereiken. Dit is koren op de molen voor tegenstanders.

@oostvoornekiter

de letterlijke tekst van de site

De gecertificeerde instructeurs en onze lesmethode volgens de IKO en KNWV norm

Er staat niet dat zij IKO of KNWV gecertificeerd zijn.
De tekst is misleidend zonder meer maar of dit juridisch onder bedrog valt?

Zo kan jou tekst misschien ook wel als laster worden uitgelegd maar ben geen jurist dus wat de waarheid is?

btw heb geen enkele binding met welke school dan ook.

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #20 Mei 27, 2011, 21:52:22
edit2Rapporteer  
wtf!!!!   waar is Iwan gebleven dan? maandje geleden nog met hem gesproken.

@ markus ik meen dat iwan naar de azieatische hoek is vertrokken... miss. kan iemand van de oude garde van skylimit dat bevestigen?
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #21 Mei 27, 2011, 21:55:22
edit2Rapporteer  
Maleisie vertelde hij mij de laatste keer....

Jaja on topic weer
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #22 Mei 27, 2011, 22:02:22
edit2Rapporteer  
we hebben blijkbaar allemaal wat te zeuren over HV. en idd daar is regelmatig alle reden toe. maar zo iemand komt zichzelf vroeg of laat echt wel een keer tegen.        word er een beetje moe van eigenlijk    Sad

ps. topics als deze zijn prima PR natuurlijk.    ;-)
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #23 Mei 27, 2011, 22:24:28
edit2Rapporteer  
Dat de topicstarter annoniem blijft snap ik wel, hoewel ik het liever anders zie.
Ik ken het strand goed, evenals de toestanden die de laatste tijd vaak voorkomen met de diverse scholen.

Zo ook vandaag gingen een aantal scholen precies in de wegvaarzone staan met laag water. Bijzonder hinderlijk met WNW, zeker omdat daar ook het mooiste stuk van Oostvoorne is wat betreft vlak water!


Over het bellen van nota bene GZH heb ik dubbele gevoelens.
Ben het eens met feddomw: als er meer ongelukken gebeurden dan zal men geen onderscheid maken tusen scholen en recreanten -> sluiting van de spot ligt dan op de loer!

Een school opkopen heeft alleen maar zin als de naam nog gebruikt gaat worden, en misschien nog belangrijker de bijbehorende vergunning? Vreemd verhaal dus.

Het lijkt erop dat het nu zo druk op Oostvoorne is geworden + enorme inperking van de vaarzone een aantal jaren geleden, dat er nu logischerwijze wrijving ontstaat.

Wat doen we eraan? Lastig verhaal.

Minder scholen en betere controle is misschien een optie. Heb van de week ook weer Duitse scholen daar zien lessen. Hebben die wel een vergunning?
Reodude

Berichten: 434
Antwoord #24 Mei 27, 2011, 23:43:36
edit2Rapporteer  
klopt al die duitse scholen en dealers die altjjd overal aanwezig zijn ten koste van...of die dat allemaal mogen is mij ook niet duidelijk..
Alhoewel dat er net ééntje geen toelating heeft gekregen om zijn dingetje te doen ..kijk maar hier..
http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=107325
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.