El Gouna juli

Manga

Geen avatar

Berichten: 3
Juni 01, 2011, 19:20:20
edit2Rapporteer  
Ola!

Wie kan me iets meer vertellen over de (algemene) condities in El Gouna?
Heb nu een optie om begin juli te gaan!

Let me know,

Door
sjef

Berichten: 599
Antwoord #1 Juni 02, 2011, 19:13:21
edit2Rapporteer  
Ahlan Manga,

Via zoekfunctie (rechtsboven) kun je veel te weten komen over El Gouna. Zelf ga ik 22 juni en heb hier de info vandaan thanks to HJ the Man en vele anderen.

Salaam!
Martin1991

Berichten: 59
Antwoord #2 Juni 02, 2011, 19:56:32
edit2Rapporteer  
Ik ga 23 Juni samen met een medeboarder kijk bij het travel board..
windgirrl

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #3 Juni 02, 2011, 20:32:06
edit2Rapporteer  
Hi,

Ik ben in april naar El Gouna geweest om te leren kiten en vond de condities super. Behoorlijk windzeker, supervlak water en aangenaam temperatuurtje.

Het is wel handig om schoentjes aan te doen ivm schelpen, kleine stukjes rif en stenen. Verder zijn er op Mangroovy Beach jongens die je helpen bij starten en landen van je kite. Ik vond de sfeer bij Red Sea Zone erg relaxed. Zij organiseren ook kitesafari's. Superchill. Ga je met een groep op een boot een aantal dagen weg (kan ook twee - kiten bij verlaten strandjes, relaxte boot, BBq's op verlaten stranden, kiten bij zonsondergang en zwemmen met dolfijnen als je even een break hebt tussen de sessies. Ik ga in oktober weer terug!

Check www.redseazone.com voor de kitesafari.

Veel plezier.
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #4 Juni 02, 2011, 22:56:10
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40050.0

Trip van Pino naar el Gouna lees hier...


Eind september 2010 een weekje El-Gouna aangedaan.
Normaal gesproken is september een topmaand helaas voor ons was dat niet het geval.
Van de 7 dagen maar een paar uur kunnen varen terwijl het die 2 maand ervoor continu heeft gewaait. Dus gewoon dikke pech. Moet er wel bij zeggen dat mijn grootste maat een 10m2 was. Gasten die een 13 of 14m2 hadden hebben die week ongeveer 12 uur gevaren.

EL-GOUNA

- Altijd mooi weer er valt maar 3 mm regen per jaar.
- Pinautomaten zat in het dorp en/pf hotel. Ze geven wel ponden ipv euri's
- Er zijn 3 kitescholen op Mangroovy beach. De eerste is Kitepower is niet mijn ding. De 2e was ??? weet de naam niet meer. De derde hete Kiteboarding el gouna of zoiets. Deze is in ieder geval het meest noordelijk gelegen vlakbij het nieuwe 6 sterren hotel . Ja 6 sterren. Deze club is perfect. Goeie sfeer van alles te huur en te koop. Zelfs een reparatie afdeling , masseur en noem maar op. Voor 7 euro per dag kan je je spullen in de storage zetten zodat je het niet elke dag hoeft mee te nemen naar je hotel. Let wel in El-Gouna zijn maar een paar hotels aan het water. En de hotels aan het wateer zijn 300euro duurder.
- Tip als je gaat ga in een van" the three corners" hotels. Waarom?..Omdat deze hotel/resorts als enige op Mangroovy beach een bar/eetgelegenheid hebben. Dus hier kan je de hele dag gratis eten en drinken. Als je een ander hotel boekt moet je of terug naar je hotel wat vaak met eten en reizen al 1,5 uur in beslag neemt of je moet betalen op het strand bij een eettent.
- Er zijn 2 opties om bij het strand te komen met de toktok kosten 1 euro enkele reis of met de bus 1 euro voor een dagticket. Voordeel bus gaat sneller en is nog goedkoper ook. Toktok is lachen en moet je sowieso 1x doen.
- El-gouna is mooi om te kiten alleen de bodem ligt vol met stukjes koraal en scherpe schelpen. Dus zonder schoenen kiten is geen optie. Ook zitten er een paar gedeeltes tussen waar rotsen zitten. Deze zijn bij laagwater maar 10CM onder het water. Dus pas op. Het rif is ongeveer 300 meter uit de kant daarna is het diep. Bij laag water kan je niet of nauwelijks over het rif want als je valt is dat einde vakantie.
- Van Hurghada vliegveld is tussen de 30 en 50 minuten rijden.
- Eten in The rhianna three corners inn was prima
- egyptenaren zijn aardige mesnen
- in de haven is een leuke tent waar je leuk kan chillen. Moods heet hij. Maar er is 1 tent die nog leuker is hoe die heet weet ik niet meer maar is in de haven in dat ronde ding aan het water. Maar dat hoor je wel want de muziek staat hard.
- Tip. Viieg met een bij de EU aangesolten vliegtuigmaatschappij. Mocht je meer als 3 uur vertraging hebben dan kan je 250 euri claimen.
- Have fun mocht je gaan.

Mijn verslag van Cabarete , Dominicaanse republiek . Zie hier.

http://www.hanglos.nl/kitespot/178527/rankings/kitespot-ranking-cabarete-bozo-beach.html
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 Juni 02, 2011, 22:58:13
edit2Rapporteer  
Als er geen wind is schijnt het in de zomer behoorlijk heet te zijn, wij waren er in september en dat was uit te houden bij geen windt



http://vimeo.com/7308747



http://www.youtube.com/watch?v=L1pDGUkVek4&feature=channel_video_title
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.