Kite lek

feddomw
Gast
Antwoord #25 Juni 17, 2011, 15:17:15
edit2Rapporteer  
Oké,
Volgens mij is de verkoper redelijk ervaren, dus laat ik hem in eerste instantie door hem repareren. Hij woont dicht bij het stand dus wil ik hem wel gelijk uitproberen na de reparatie en een poos opgeblazen laten. Als het probleem dan is verholpen neem ik hem weer mee, anders kon ik mijn geld terug krijgen...
Is dit een verstandige keuzen?
En duurt zo'n reparatie lang?

Ik dacht dat hij hiermee bedoelde zelf testen. Ook als beginner moet je het ergens leren, en dat was voor mij ook in de Noordzee net ten Zuiden van Noordwijk. The proof is in the pudding.

Niets analyse:
Dit is gewoon wat ik nog meen te herinneren van vorig jaar, mits het om dezelfde persoon gaat. Maar ik ben wel 90% zeker.

Nette oplossing trouwens, ik heb wel eens andere ellende transacties op marktplaats gezien.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #26 Juni 17, 2011, 15:26:10
edit2Rapporteer  
Ik merk weer de generatiekloof Roll Eyes loser

Vari kites is het merk van Martin Vari, meervoudig (4?) wereldkampioen PKRA in de beginjaren (2000-2004). Stamt uit de tijd van Lou Wainman, Elliot Lebboe, Vadi Issah, etc.

Kortom, dit is NL een relatief onbekend merk, maar zeker geen meuk.


@ tommyboy5: de tubekites van de laatste jaren zijn zelden lek gelukkig. Echter soms gaat het nog weleens mis, en zeker met een one-pump systeem erop is het dan lastig zoeken naar de oorzaak.

Kun je vertellen hoe je de kleine buizen (= struts) hebt afgesloten? Met de klemmetjes, of op een andere manier?
Inderdaad basiskennis Michiel duhhh  Roll Eyes  loser
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #27 Juni 17, 2011, 15:29:50
edit2Rapporteer  
Ik zou er lekker bij blijven als hij hem gaat repareren. Kun je gelijk leren hoe zoiets moet.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #28 Juni 17, 2011, 15:41:30
edit2Rapporteer  
Ik dacht dat hij hiermee bedoelde zelf testen. Ook als beginner moet je het ergens leren, en dat was voor mij ook in de Noordzee net ten Zuiden van Noordwijk. The proof is in the pudding.

Een beginner kan oefenen, maar voor testen mist hij veel te veel kennis van zaken. Heeft tptaal geen zin.

Ik zou er lekker bij blijven als hij hem gaat repareren. Kun je gelijk leren hoe zoiets moet.

Goed idee! Ik zeg doen

@Hijo: we worden oud blijkbaar  loser
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #29 Juni 17, 2011, 16:11:21
edit2Rapporteer  
Ik heb van hem begin dit jaar (ongezien) twee 2010 Torches met 1 bar gekocht. Ééntje bleek twee (kleine) gaatjes te hebben, bij de ander was aan de training edge de coating gebroken. Van de bar waren de lijnen significant verbleekt, depowerkoord zodanig versleten dat vervanging nodig is geweest en de centerhole was duidelijk uitgesleten en had een scherpe rand...

Geen lekkages however.... 
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #30 Juni 17, 2011, 16:19:09
edit2Rapporteer  
Bij volgende aankoop kite oppompen bakkie leut lurken uurtje slap ouwehoeren, dan weet je meteen of dat ie goed is

En je hebt helemaal gelijk Eagle-Jan
Nu is dat vrij makkelijk voor de mensen die mijn kites altijd kopen, ik hou de gang er verbaal wel in Wink loser

Maar idd. opletten geblazen.

Toch denk ik niet dat de struts van deze kites ook lek zijn. De kite heeft volgens bijgesloten foto een uitwendig one-pump systeem zoals SS ooit bedacht heefft. Zit al jaren op mijn Zeeko (weer zo'n onbekend merk, Eagle-Jan  Roll Eyes) kites, heeft zich bewezen.

Echter de klemmetjes zijn nooit 100% luchtdicht.
Om echt zeker te zijn van de zaak. Kite oppompen en dan een van de slangen los (tiewrap losknippen voorzichtig) en dan meegeleverde stop erin. Dan weet je het zeker!
de zeeko notus heb ik wel eens aan gehangen leuke kite opzich, vind de epic streamer ook wel fijn..  Maar park is de shit!!!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #31 Juni 17, 2011, 16:27:02
edit2Rapporteer  
Btw ga voor 2de hands altijd bij de particuliere hobbyist langs... Krijg je vaak je spul voor een eerlijke prijs... Die handelaartjes moet je met een scheef oog aankijken als je snapt wat ik bedoel Lips Sealed
feddomw
Gast
Antwoord #32 Juni 17, 2011, 16:39:51
edit2Rapporteer  
Ik heb van hem begin dit jaar (ongezien) twee 2010 Torches met 1 bar gekocht. Ééntje bleek twee (kleine) gaatjes te hebben, bij de ander was aan de training edge de coating gebroken. Van de bar waren de lijnen significant verbleekt, depowerkoord zodanig versleten dat vervanging nodig is geweest en de centerhole was duidelijk uitgesleten en had een scherpe rand...

Geen lekkages however.... 

Wel gaatjes, maar geen lekkage?  Huh

Ik krijg een soort Beun de Haas gevoel na zo'n verhaal. "Ik fiks het zelf wel even voor je!"
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #33 Juni 17, 2011, 16:45:21
edit2Rapporteer  
Off-topic:

de zeeko notus heb ik wel eens aan gehangen leuke kite opzich, vind de epic streamer ook wel fijn..  Maar park is de shit!!!

De Notus1,2 & 3 zijn Delta/SLE kites
De Park, C4, RPM o.a. en Zeeko Krush1 zijn hybrid C-kites. Wanneer we elkaar treffen moeten we die maar eens ruilen Wink

On-topic:

Mee eens dat deze verkoper niet helemaal koosjer overkomt met zoveel meuk te koop. Is geen particulier lijkt me, maar een handelaar...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #34 Juni 18, 2011, 01:07:28
edit2Rapporteer  
na reparatie niet meteen gaan kiten laat het ff 12 uur rusten... dan geef je de tijd om de lijm/plak verbinding de tijd om goed aan te hechten... dat word ook op de tear aid verpakking geadiviseerd om de plakkert ff te laten hechten gedurende een x aantal uur als ik me dat goed herinner...
Geelco

Berichten: 202
Antwoord #35 Juni 18, 2011, 02:20:05
edit2Rapporteer  
Kan al na een uur (tearaid)
tommyboy5

Berichten: 32
Antwoord #36 Juni 19, 2011, 14:50:02
edit2Rapporteer  
Hallo,

Hier het vervolg:
In eerste instantie wilde ik de kite dus door de verkoper laten repareren, maar omdat hij nogal ver weg woont en het plakken van zo'n tube niet een ingewikkelde reparatie is heb ik besloten deze zelf uit te voeren.
Ik had de LE uit de kite gehaald en in een bad vol water gekeken of er een lekkage was. Er waren maar liefst 3 lekkages Embarrassed

Na deze goed gerepareerd te hebben was de LE weer lekkage loos. Toen heb ik hem terug in de kite gestopt en heb hem opgepompt en de hele nacht zo gelaten. Jammer genoeg was hij toen ik wakker werd weer helemaal zacht... Cry

Ik heb hem toen opnieuw opgepompt en alle struts afgesloten, er bleken er twee lek te zijn.
Deze twee heb ik er allebij uit gehaald, waardoor ik tot een schokkende ontdekking kwam. In één van de twee struts bleek al eerder gerepareerd te zijn, er zaten maar liefst 11 plak stikkers op en één van de uiteinden van de strut was opgepropt en op een klont getapte en lekte nog ook!
Egt ZEER amateuristisch geprobeerd te repareren, en ernstig mislukt dus.
Terwijl de verkoper duidelijk had gezegd dat hij nog nooit was gerepareerd.

Het lijkt me dat dit niet zo hoort en ga dus mijn geld terug vragen...

Jammer Angry
tommyboy5

Berichten: 32
Antwoord #37 Juni 19, 2011, 15:03:06
edit2Rapporteer  
Hier zijn een paar foto's van de ernstig mislukte reparatie:
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #38 Juni 19, 2011, 15:30:01
edit2Rapporteer  
Zo jammer weer... Idd geld terug vragen!
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #39 Juni 19, 2011, 21:42:04
edit2Rapporteer  
hahahaha, sorry dat ik lach, maar JEZUS, WAT een reparatie...goed genaaid Sad
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #40 Juni 19, 2011, 21:49:47
edit2Rapporteer  
Hier zijn een paar foto's van de ernstig mislukte reparatie:

Ik ben bang dat waar is wat hier eerder al is gezegd: een leskite geweest! Op zich niet erg, maar hier moeten gewoon twee nieuwe tubes in voor de struts.

Je zult toch echt contact met de verkoper moeten opnemen: dit is een ondeugelijk gerepareerde kite  Undecided

@ Morres: hij is maar een beginner, niet zo hard Wink
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #41 Juni 19, 2011, 22:14:13
edit2Rapporteer  
naja, positief bericht dan maar: bij u-stick koop je voor een niet zo hoog bedrag nieuwe bladder.
en wat je ook kan doen, bij kater ligt een X3 16/18mtr voor 25euro, haal je daar de bladders uit Wink
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #42 Juni 19, 2011, 23:22:28
edit2Rapporteer  
Ik heb ook nog wel eea aan bladders liggen...

Maar Tom Visser heeft weer een hele lading kites op marktplaats gezet. Be aware...

PS en de gaatjes zaten in de canopy, niet in de bladder
tommyboy5

Berichten: 32
Antwoord #43 Juni 20, 2011, 13:15:52
edit2Rapporteer  
Ik heb weer contact met de verkoper gehad en die zou 3 nieuwe bladders voor me regelen twee voor in de struts en 1 LE bladder.
De verkoper was doorverkoper dus wist hier zelf ook niets van...
Als ik de nieuwe bladder krijg en deze in orde zijn Wink is alles dus gewoon goed gekomen.
Hoewel ik hem nog niet eens de lucht in heb gehad (ben benieuwd of de rest wel allemaal normaal is)

Nogmaals bedankt voor jullie hulp en snelle reacties!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #44 Juni 20, 2011, 13:18:33
edit2Rapporteer  
Gelukkig lost hij het netjes op

Maar laat dit wel een waarschuwing zijn voor beginners die zonder kennis van zaken gaan tweedehands shoppen.

Probeer altijd een ervaren kiter mee te nemen als je gaat kijken
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #45 Juni 20, 2011, 13:25:06
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #46 Juni 20, 2011, 17:22:31
edit2Rapporteer  
Ook een ervaren kiter gaat de bladders er niet uithalen... Dat zie je dus gewoon niet wanneer en geen beschadigingen in het doek zitten. Klinkt alsof het netjes wordt opgelost.
mklencke

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #47 Juni 27, 2011, 11:33:12
edit2Rapporteer  
Ik heb bij deze jongen vorige week ook een kite gekocht, volgens hem een nieuwe Vari Vulcan die hij voor iemand anders verkoopt. Eigenlijk kwam ik voor een 2e-hands Vulcan, maar hij zei dat daar was bladderproblemen mee waren en ik een nieuwe kon hebben voor iets meer geld.

Ter plekke heb ik 'm geinspecteerd en het doek en de bridle zien er super uit, praktisch nieuw. Dus heb ik de kite in goede moed meegenomen. De bar was iets minder maar ook goed in orde.

Thuis opgepompt en toen knapte gelijk de bladder van een strut. Ik zag dat de tie-rip rond het ventiel er al niet meer was, dus da's verdacht. De bladder is er dus al eens uit geweest. Hij bleek ook heel erg verkreukeld in de strut te zitten en een behoorlijk zwakke plek was geknapt.

Ik kwam er ook achter dat nog een andere strut waarschijnlijk ook een vervangen bladder heeft, het uiteinde waar je hem uit haalt puilde een beetje uit en ook daar was de tie-rip niet meer aanwezig. Deze dingen heeft hij niet vermeld toen hij zei dat de kite nieuw was.

Misschien komen jouw vervangen bladders uit mijn 'nieuwe' kite?

Ik heb hem afgelopen vrijdag gemaild met foto's en de vraag vervangende bladders te regelen, maar nog niets gehoord. Mijns inziens is dit een non-conforme levering aangezien de kite volgens hem nieuw ewas. Zal er vandaag telefonisch achteraan gaan.

Foto's:

http://dl.dropbox.com/u/1156166/vulcan/bladder.jpg
http://dl.dropbox.com/u/1156166/vulcan/strut.jpg
http://dl.dropbox.com/u/1156166/vulcan/strut1.jpg
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #48 Juni 27, 2011, 11:54:04
edit2Rapporteer  
Jongens, waar gaat dit heen met deze aanbieder Huh
mklencke

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #49 Juni 28, 2011, 14:12:59
edit2Rapporteer  
Ik krijg hem telefonisch niet te pakken. tommyboy5: is bij jou nu alles in orde?

De vervangende bladders zijn trouwens van erg inferieure kwaliteit, erg kwetsbaar plastic vergeleken met de originele bladders in de andere struts.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.