Nieuwe trapeze? Sjek je mesje!

Idefixe

Berichten: 8241
Juni 25, 2011, 21:46:07
edit2Rapporteer  
Voor de mensen die nu een nieuwe / eerste kiteset kopen:

De meeste trapezes hebben een vakje met daarin een mesje. Een onmisbaar hulpmiddel voor als je in de problemen komt !
Controleer als je een nieuwe trapeze koopt of dit mesje er ook daadwerkelijk inzit.
Veel van deze mesjes worden er in de shops uitgejat. Opmerkelijk dat er gasten zijn die voor zo'n luttel bedrag voor veilgheid gaan lopen stelen.
Tip voor de shops haal de mesjes eruit en leg ze bij de kassa. Ook een leuke gadget: laat mesjes bedrukken met het logo van je shop en deel deze bij aankoop van een bepaald bedrag gratis uit.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #1 Juni 25, 2011, 21:57:15
edit2Rapporteer  
Nou, bij mijn laatste Mystic aankoop moest ik het mesje er wel mooi zelf bijkopen.......gaat ook roesten zag ik trouwens...wellicht goed om te checken of het nog wel scherp is...
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #2 Juni 25, 2011, 22:01:16
edit2Rapporteer  
Heb net nieuwe Patlove trapeze gekocht speciaal voor het mesje!
2 incidenten hebben me hiertoe doen besluiten, 1 zelf meegemaakt en 1 van gehoord toen ik op een spot aan kwam...
beide hadden allebei verkeerd kunnen aflopen als er niet een oplettende mede kiter was geweest waarvan er 1 zijn mes heeft gebruikt!

ik zeg dus ook, tijd voor een nieuw harnas? sjek je mesje!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juni 25, 2011, 22:22:17
edit2Rapporteer  
DaKine levert al minimaal sinds 2009 geen mesjes meer mee, moet je er ook als optie bijkopen. Net als een pomp (of zelfs een tas) bij een nieuwe kite.

Verschil is dat zo'n mesje levensreddend kan zijn. Ik vind het SCHANDALIG dat die merken hier op bezuinigen!

Ook ik heb voor een Pat Love gekozen mede voor dat mesje!
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #4 Juni 25, 2011, 22:25:19
edit2Rapporteer  
Niet lullig bedoeld Tom , maar uit belangstelling: maar zijn er verhalen bekend van mensen die hun lijnen hebben  doorgesneden?
Er zijn genoeg situaties denkbaar dat dat je redding zou zijn, maar vaak komt het op een seconde aan en die beweging is geen reflex. Je bent dus gewoon altijd te laat, verwacht ik.
conner kite

Geen avatar

Berichten: 170
Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #5 Juni 25, 2011, 22:52:26
edit2Rapporteer  
heb een prolimt pro waist gekocht maar daar zit geen vakje voor een mesje in en die losse mesje die je er zelf aan moet doen in een miezerig zakje met klitter band zijn ook niks bij de eerste crash ben je je mesje weer kwijt
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #6 Juni 25, 2011, 23:16:27
edit2Rapporteer  
Niet lullig bedoeld Tom , maar uit belangstelling: maar zijn er verhalen bekend van mensen die hun lijnen hebben  doorgesneden?
Er zijn genoeg situaties denkbaar dat dat je redding zou zijn, maar vaak komt het op een seconde aan en die beweging is geen reflex. Je bent dus gewoon altijd te laat, verwacht ik.

Dat ik dit topic plaats komt niet zomaar uit de lucht vallen. Ikzelf ben onlangs nog door iemand anders met een mesje uit een zeer "vervelende situatie"   gehaald......
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #7 Juni 26, 2011, 10:32:14
edit2Rapporteer  
Goed topic Tom, ik moet ook nog zo een mesje hebben.

Weet iemand toevallig welke goed zijn en waar ik ze kan bestellen?
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #8 Juni 26, 2011, 10:37:23
edit2Rapporteer  
Niet lullig bedoeld Tom , maar uit belangstelling: maar zijn er verhalen bekend van mensen die hun lijnen hebben  doorgesneden?
Er zijn genoeg situaties denkbaar dat dat je redding zou zijn, maar vaak komt het op een seconde aan en die beweging is geen reflex. Je bent dus gewoon altijd te laat, verwacht ik.

Heb gisteren nog lijnen moeten doorsnijden. Na een crash met een andere kite. Kites vlogen in de knoop. Probeerde eerst nog uit elkaar te halen maar dreven af. doordat we probeerden te zwemmen was een van de lijnen(die gebroken was) om mn been gekomen.. deze trok op den duur aan mn been.. Was blij dat ik mn mesje had..was alleen wel lastig er gelijk uit te trekken..denk dat ik er maar iets langers aan hang om hem gelijk eruit te kunnen trekken. Mesje was super scherp en sneed zonder probleem de lijnen door.. ik weet niet hoe het zou aflopen zonder mes... Kopen dus!
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #9 Juni 26, 2011, 11:46:40
edit2Rapporteer  
Niet lullig bedoeld Tom , maar uit belangstelling: maar zijn er verhalen bekend van mensen die hun lijnen hebben  doorgesneden?
Er zijn genoeg situaties denkbaar dat dat je redding zou zijn, maar vaak komt het op een seconde aan en die beweging is geen reflex. Je bent dus gewoon altijd te laat, verwacht ik.

Dat ik dit topic plaats komt niet zomaar uit de lucht vallen. Ikzelf ben onlangs nog door iemand anders met een mesje uit een zeer "vervelende situatie"   gehaald......

Vertel Tom, of staat hij bij de bijna ongevallen??
RRA

Berichten: 148
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Juni 26, 2011, 13:23:38
edit2Rapporteer  
naar aanleiding van dit topic meteen maar ff mijn eigen mesje gechecked , bij het doorsnijden van een touw om ff te proberen of tie nog scherp is kom ik er achter dat er 1 van de drie schroefjes die de mesjes op hun plek houden is verdwenen waardoor de werking van het mesje nihil is. nieuw schroefje erin en het was weer klaar maar zo zie je maar dat regelmatig je materiaal ff goed controleren van levensbelang kan zijn .
kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #11 Juni 26, 2011, 14:39:30
edit2Rapporteer  
heb net zo'n mesje gekocht met een hoesje er bij, maar hoe/waar kan ik dat het beste aan mijn trapeze bevestigen?
feddomw
Gast
Antwoord #12 Juni 26, 2011, 21:41:04
edit2Rapporteer  
heb net zo'n mesje gekocht met een hoesje er bij, maar hoe/waar kan ik dat het beste aan mijn trapeze bevestigen?
Mystic mesje? Aan de webbing van je trapeze, het beste bij je dominante hand als je het maar aan een kant kwijt kan en niet in het midden.

Ik heb laatst zitten denken of ik niet gewoon met een duikmes op mijn kuit moet gaan varen.  Serieus, ik kan geen bezwaar bedenken en je bent wel Crocodile Dundee dan.
Robin73

Berichten: 948
Logs: 0 | 176 uur
Antwoord #13 Juni 26, 2011, 21:48:30
edit2Rapporteer  
Ik heb altijd 2 mesjes bij me. In mijn trapeze zit er eentje ingebouwd maar die vind ik maar onhandig. Heb ook een gewoon mystic mesje in zo'n hoesje aan mijn trapeze zitten. Heb het mesje trouwens met een touwtje van ca 1,5 meter vast aan het hoesje gezet. Touwtje kan je gewoon in het hoesje proppen. Op deze manier kan ik mijn mesje niet verliezen na een crash of in een paniek situatie.
Heb hem gelukkig nog niet nodig gehad maar in mijn jonge jaren als windsmurfer ben ik weleens vast komen te zitten onder water en dat is echt geen pretje. Dus sindsdien ga ik het water niet meer op zonder mesje
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #14 Juni 26, 2011, 21:51:52
edit2Rapporteer  
Niet lullig bedoeld Tom , maar uit belangstelling: maar zijn er verhalen bekend van mensen die hun lijnen hebben  doorgesneden?
Er zijn genoeg situaties denkbaar dat dat je redding zou zijn, maar vaak komt het op een seconde aan en die beweging is geen reflex. Je bent dus gewoon altijd te laat, verwacht ik.


ik heb zelf twee keer moeten doen! de laatste keer een week of 3/4 geleden nog.
mijn ervaringen staan hier tussen, check deze threads:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40062.0 en
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40240.25  op pag.2
Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #15 Juni 27, 2011, 16:48:26
edit2Rapporteer  
misschien wel een goed idee een klein duikmes.. daar kan je altijd bij
TIASOF

Berichten: 362
Logs: 0 | 105 uur
Antwoord #16 Juni 29, 2011, 14:00:16
edit2Rapporteer  
duikmes, rolletje ducktape en tyrips...
eigen kite repair service in het water...

denk dat we met een goed mesje in het harnas wel wegkomen.
duikmes zal wel net weer onder de wapen wet vallen als je niet aan het duiken bent Wink
kitem

Geen avatar

Berichten: 81
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #17 Juni 29, 2011, 18:36:06
edit2Rapporteer  
@feddomw: bedankt voor de tip!
onzin

Berichten: 451
Antwoord #18 September 08, 2011, 20:24:49
edit2Rapporteer  
waar zit dat kreng eigenlijk
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #19 September 08, 2011, 20:28:31
edit2Rapporteer  
@feddomw: bedankt voor de tip!

Niet elke trapeze heeft mesje er standaard bij zitten.

Ik heb er een maandje geleden zo een van Mystic aangeschaft. Even geprobeerd
op oude 300 kg lijnen en dat gaat perfect. Grin
Fly like hell

Berichten: 842
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #20 September 12, 2011, 20:29:46
edit2Rapporteer  
Mesje altijd bij me maar het valt nog niet mee om die in een panieksituatie uit je trapeze te krijgen. Afgelopen dinsdag het verhaal van Tom gehoord en snap heel goed dat hij tegenwoordig met een kapmes gaat varen   ThumpsUp
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #21 September 12, 2011, 21:27:37
edit2Rapporteer  
ben de mijne alweer kwijt. klittenband werkt niet echt op de mijn trapeze. (Mystic Code01)  zit precies onder de trapeze haak.      1 harde crash van de week en mesje is weg, boehoe.
feddomw
Gast
Antwoord #22 September 12, 2011, 23:44:33
edit2Rapporteer  
Mesje zit bij Underwave trapeze goed vast. Aanrader.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.